Įžanga
Automobilių pasaulyje nestinga keistų, netikėtų ar net drąsių sprendimų – nuo amfibijų iki eksperimentinių koncepcijų. Šiame straipsnyje apžvelgsime įspūdingiausius ir keisčiausius serijinius automobilius automobilių istorijoje – jų inovacijas, technines savybes, dizainą, poziciją rinkoje ir palikimą.
Amphicar 770 – Automobilis ir valtis viename
Konstrukcija ir specifikacijos

Vokietijoje 1961–1968 m. gamintas Amphicar 770 išsiskyrė tuo, kad buvo visiškai dvitikslis – galėjo važiuoti tiek keliais, tiek plaukti vandeniu. Šią neįprastą transporto priemonę sukūrė inžinierius Hansas Tripelis, įkvėpimo semdamasis iš Volkswagen Schwimmwagen. Automobilis buvo aprūpintas 1,1 litro keturių cilindrų varikliu (43 AG). Keliais Amphicar 770 pasiekdavo 112 km/h, o vandenyje – iki 13 km/h.
Važiavimo ir plaukimo ypatumai
Ant kelio galia buvo perduodama priekiniams ratams, tačiau vandenyje ratus užimdavo vairavimo funkciją. Nepaisant to, šiam amfibiniam automobiliui trūko manevringumo, lyginant su tikromis valtimis. Iš viso pagaminta 3 878 šio unikalaus modelio vienetų – šiandien jis itin retas ir itin vertinamas tarp automobilių kolekcionierių.
BMW Isetta – Miesto legenda su trijų ratų architektūra
Specifikacijos ir dizaino ypatumai

BMW Isetta yra tikra miesto mikroautomobilio ikona. Nors pirminis modelis buvo sukurtas Italijoje, vėliau išpopuliarėjo Vokietijos rinkoje. Kompaktiškas 2 285 mm ilgio "burbuliukas" siūlė tik bazinį transportavimo komfortą, bet tapo stiliaus bei inžinerinės drąsos simboliu.
Techninės detalės ir rinkos sėkmė
Isetta turėjo vieno cilindro, 250 cm³, 13 AG variklį; maksimali sparta buvo 74 km/h. BMW sukūrė net tris versijas: 250, 300 ir 600 – pastaroji stipriausia. Gamintojas rinkai pristatė net 161 728 šių automobilių – rezultatas itin solidus mažų miesto automobilių segmente.
Bond Bug – Futuristinis britiškas triratis
Dizainas ir mechanika

Bond Bug – drąsus britų kūrėjų eksperimentas. Dviejų vietų triratis, pagamintas tarp 1970 ir 1974, išsiskyrė išraiškingu 2 794 mm ilgio korpusu ir ryškiu dizainu. Po kapotu montuotas 700 cm³ keturių cilindrų variklis išvystė 29 AG, bet dėl svorio ir transmisijos automobilis buvo vangus (0–96 km/h pasiekdavo vos greičiau nei šiuolaikiniai hečbekai įveikia ketvirtį mylios).
Rinkos pozicija
Iš viso pagaminta tik 2 270 vienetų – ypatingas, bet išlikęs retas tarp entuziastų.
Chrysler Turbine Car – Eksperimentinis turbininis sedanas
Inžinerinė inovacija

Vienas iš garsiausių eksperimentų – Chrysler Turbine Car, pagaminta JAV 1963–1964 m. Vos 55 egzemplioriai. Modelyje sumontuotas dujinės turbinos variklis. Šios technologijos privalumas – mažiau judančių dalių, tačiau variklis kėlė iššūkių aušinimo, emisijų ir triukšmo srityse.
Paveldas ir unikalumas
Didžiąją dalį egzempliorių Chrysler sunaikino; iki šių dienų išliko tik 9, tarp jų – kolekcininko Jay Leno garaže. Turbine Car išlieka viena įspūdingiausių automobilių inovacijų istorijoje.
Fiat Multipla – Šeimyninis minivenas su kontraversišku dizainu
Dizainas ir specifikacijos

Itališkas šešiavietis minivenas Multipla (1998–2010) išplaikė nestandartinį dizainą. Keista, bet funkcionali priekinių žibintų kompozicija tapo tikru automobilių pasaulio fenomenu. Modelis buvo siūlomas su įvairiais benziniais ir dyzeliniais varikliais – ekonomiškas bei praktiškas.
Isuzu VehiCROSS – Dėl dizaino išsiskiriantis visureigis
Konstrukcija ir charakteris

Isuzu VehiCROSS (1997–2001) buvo kompaktiškas SUV, sukurtas Širo Nakamura ir Satomi Murayama vizijų pagrindu. Šis modelis pasižymėjo ne tik išskirtine išvaizda, bet ir tvirta V6 variklių gama, bei patikima visų varančiųjų ratų sistema. Ekologiškų bei sportiškų bruožų dermė padarė jį nepaprastu pasirinkimu entuziastams.
Lamborghini LM002 – SUV superautomobilio dvasia
Galia, paskirtis ir istorija

1980-ųjų pradžioje Lamborghini pristatė tikrą keistenybę – visureigį LM002. Su V12 varikliu, iš pradžių sumontuotu gale kaip prototipe, o paskui perkeliamu į priekį (Countach jėgainė), šis modelis buvo skirtas karinėms reikmėms arba turtingiems nuotykių ieškotojams. Galia – nenuginčijama, praktiškumas – abejotinas. Išleista tik apie 300 vienetų.
Plymouth Prowler – Serijinis hot rod iš Amerikos
Dizainas, technika ir rinkos išskirtinumas

Vieni neįprasčiausių automobilių – amerikietiškas Plymouth Prowler (1997–2002), įkūnijęs retro Hot Rod stilių. Priekinių sparnų konstrukcija ir dviejų vietų kabrioleto formatas sukėlė diskusijų bangą. Po variklio dangčiu – priekyje įmontuota V6 jėgainė, galinė pavara ir sportinis charakteris. Tokių automobilių Amerikoje daugiau nebuvo.
Toyota Previa – Technologiškai netikėtas minivenas
Techninė specifika ir unikalumas

Toyota Previa pirmosios kartos (1990 m.) išsiskyrė variklio padėtimi – 2,4 l, 4 cilindrų supercharged variklis buvo sumontuotas automobilyje per vidurį. Su visų varomų ratų sistema ši šeimyninė minivenas savo laiku buvo tikras inžinerinis iššūkis. Vėlesni Previa tapo įprastesni, bet pirmosios kartos modelis automobilių istorijoje liko kaip netikėtas sprendimas.
Smart Roadster – Mažytis sportinis automobilis miestui
Specifikacijos ir vairavimo patirtis

Nedidelis, dviduris Smart Roadster (2002–2005) buvo pastatytas ant pažemintos ForTwo bazės. Siūlyti variantai: nuimamu targa stogu arba elektriniu minkštu stogu, kvietė prisiminti klasikinį britišką roadsterį. Silpna vieta – automatinė pavarų dėžė, nors 700 cm³, 3 cilindrų turbo variklis su 82 AG apgaulės nesukėlė. Juolab, modelis viršijo pardavimo prognozę, pasiekęs 43 091 vnt.
Išvada
Automobilių istoriją į priekį stumia ne tik konvenciniai sprendimai, bet ir drąsios vizijos, net jei jos atrodo keistos ar perteklinės. Nuo amfibijų ir triračių iki galingiausių visureigių bei futuristinių miesto mikromobilių – šie modeliai įrodo, kiek daug gali nuveikti inžinierių vaizduotė ir ryžtas eksperimentuoti. Nors dauguma jų liko egzotika ar retenybėmis kolekcionierių kolekcijose, jie paliko neišdildomą pėdsaką automobilių kultūroje, o kai kurie – ir pačių automobilių raidos kryptyse.
Komentarai
Palikite komentarą