5 Minutės
Apžvalga: ką atnešė 2025 m. pirmasis pusmetis Lietuvos automobilių rinkai
2025 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos automobilų rinka išsiskyrė pastebimu aktyvumu: bendras sandorių skaičius pasiekė 177 tūkst., tai 7,3% daugiau nei per tą patį laikotarpį prieš metus. Ryškiausias augimas vyko naujų automobilių segmente (+39,3%), o naudotų automobilių judėjimas augo 3,8%. Nors dalis pirkimų vis dar finansuojama paskolomis, spartėja jų įvairovė: vis daugiau lietuvių renkasi alternatyvius finansavimo sprendimus.
Renkasi naudotus automobilius: kodėl Lietuvoje vis dar dominuoja antrasis rinkos segmentas?
Nors 2025 m. augimas naujų automobilių finansavimo srityje buvo ryškus, ekspertai atkreipia dėmesį į didesnį juridinių asmenų dalyvavimą. Pasak portalo Autoplius.lt vadovės Dovilės Lukavičiūtės, pirkimus skatino gamintojų ir importuotojų taikomos nuolaidos, valstybės subsidijos elektriniams ir hibridiniams automobiliams, mažėjantis EURIBOR bei bendras geras ekonominis nuotaikas. Tačiau fiziniai asmenys vis dar yra aktyvūs naudotų automobilių segmente.

Finansavimas dažniau taikomas naudotiems automobiliams, nes šios kategorijos pirkėjams svarbus lankstumas ir sprendimo greitis. Dažniausiai renkasi tiek paskolas automobiliui su fiksuotomis palūkanomis iki 20 tūkst. Eur, tiek ir premium paskolas su kintamomis palūkanomis iki 40 tūkst. Eur. Tokie sprendimai, palyginti su klasikiniu lizingu, dažnai nereikalauja KASKO draudimo ar didelės pradinės įmokos. Inbanko automobilių finansavimo produkto vadovas Ernestas Kazlauskas dalijasi, kad vidutinė finansuojama suma naudotų automobilių segmente – apie 7 tūkst. Eur, o premium paskolos – apie 20 tūkst. Eur. Dažniausiai naudotus automobilius įsigyja 25–45 metų amžiaus žmonės, dažnai dirbantys ir turintys augančias šeimos poreikius su pajamomis apie 1200–2500 Eur.
Be to, išlieka tendencija – klientai vis dažniau renkasi fizinį atliekamą automobilio apžiūrėjimą gyvai, nors skaitmeninės priemonės vis labiau populiarėja. Pasak Dovilės Lukavičiūtės, pardavėjai taip pat stengiasi pateikti skaidrią informaciją ir išsamią ataskaitą skelbime – tai padeda pritraukti didesnį dėmesį ir pasitikėjimą.
Naujų automobilių segmente: kokie modeliai dominuoja Lietuvos qu Lietuvos rinka?
Populiariausios naujų automobilių markės Lietuvoje išlieka panašios į praėjusių metų tendencijas: pirmauja „Toyota“ su modeliais „RAV4“, „Yaris Cross“ ir „Corolla“. Sekantys – „Volkswagen“ („Tiguan“, „T-Roc“, „Golf“, „ID.3/ID.4“), „Skoda“ („Octavia“, „Kodiaq“, „Fabia“), „Kia“ („Sportage“, „Ceed“) ir „Nissan“ (Qashqai).
Populiariausia degalų rūšis naujų automobilių segmente išlieka hibridai, sudarantys apie 55,5% rinkos, dyzelinas – 20,6%, benzinas – 18,4%, o elektros varikliai sudaro apie 5,5%.
Naudotų automobilių rinkos peizažas Lietuvoje 2025 m. pirmąjį pusmetį
Naudotų automobilių segmente dominuoja tokios markės ir modeliai kaip „Toyota Corolla“, „BMW“ 5 serija ir „Audi A6“. Lietuvoje šio segmento pranašumą lemia platus modelių asortimentas, ekonomija ir stiprus prekės ženklų pasitikėjimas tiek naujų, tiek naudotų automobilių rinkoje. Iš karto akcentuotina, kad apie 60% naudotų automobilių Lietuvoje vis dar yra dyzeliniai, 30% – benzininiai, beveik 9% – hibridai, o elektromobiliai sudaro tik apie 1% parko. Tačiau tendencijos keičiasi: 2025 m. pirmąjį pusmetį importuotų hibridų ir elektromobilių skaičius augo dramatiškai – hibridų importas išaugo apie 45%, o elektromobilių – daugiau nei 50% lyginant su 2024 m. tuo pačiu laikotarpiu. Tai rodo lietuvių norą rinktis tausius ir ekonomiškus sprendimus bei importuotojų prisitaikymą prie rinkos poreikių.
Šie pokyčiai taip pat palengvina konkurenciją tradiciniams varikliams Lietuvos rinkoje, nors ir didžioji dalis įvežamų automobilių vis dar yra dyzeliniai. Visuomenės požiūris į tvaresnę transporto ateitį Lietuvoje stipriai koreliuojamas su subsidijomis, testavimo programomis ir gerėjančiais importuotojų pasiūlymais.
Klaidos, kurių reikėtų vengti pirkėjams Lietuvoje
Ekspertai primena, kad sėkmingam įsigijimui pirmiausia būtina tiksliai sukonkretinti modelio ir segmento pasirinkimą, o tada patikrinti finansavimo galimybes. Pirkėjai dažnai neįvertina visų mėnesinių įsipareigojimų ir papildomų finansinių srautų, kas gali sukelti vėlesnį nusivylimą, jei paskola dėl netinkamos finansinės situacijos nėra suteikiama.
- Negalima skirti per mažai dėmesio mėnesinių įmokų įvertinimui ir visų finansinių srautų apskaičiavimui.
- Turėtų būti ilgesnis finansavimo terminas, kad mėnesinės įmokos būtų mažesnės ir lankstesnės.
- Reikėtų būti atsargiems rinktis kintamą palūkanų normą su EURIBOR be išankstinio įvertinimo.
Patarimai vairuotojams Lietuvoje: palyginkite skirtingus finansavimo scenarijus (kintamas ir fiksuotas palūkanas), įsivertinkite savo galimybes ir galimus scenarijus, ir skolinkitės atsakingai – tai padės išvengti nesklandumų ir užtikrinti saugią automobilio įsigijimo patirtį.

Ką reiškia šie pokyčiai Lietuvos rinkoje vairuotojams Lietuvoje?
Šie duomenys rodo ne tik vartotojų norą rinktis ekonomiškesnius ir tvaresnius automobilius, bet ir importuotojų prisitaikymą prie besikeičiančių rinkos poreikių. Lietuvoje skiriasi pirkėjų preferencijos – didelis dėmesys skiriamas hibridiniams ir (vis dar nedidelius) elektroautomobiliams, o pardavėjai stengiasi suteikti daugiau skaidrios informacijos ir išsamių ataskaitų, siekdami pritraukti daugiau tikslinių klientų ar didesnės susidomėjimo auditorijos, ypač Vilniuje ir Kaune.
Apžvalga: ką turėtų žinoti Lietuvos pirkėjai?
Jei svarstote apie naują ar naudotą automobilį Lietuvoje, atkreipkite dėmesį į tai, kaip keičiasi finansavimo galimybės ir kaip tai veikia jūsų biudžetą. Lietuvos pirkėjams svarbu įvertinti modelio ir segmento atitikimą savo poreikiams, įvertinti realią mėnesinę įmoką ir palyginti skirtingus pasiūlymus prieš įsigyjant. Pasirinkdami tinkamą finansavimo sprendimą, galite sėkmingai įsigyti patikimą mašiną ir išvengti nereikalingų papildomų išlaidų ateityje.
Šaltinis: pamatyti

Komentarai