Tai yra mūsų pirmasis oficialus žvilgsnis į visiškai naują „Alfa Romeo Stelvio“, nes prekės ženklo flagmanas visureigis ruošiasi pasauliniam debiutui šių metų pabaigoje.
Kaip ir anksčiau, itališkas modelis kovos su BMW X3 ir Audi Q5, tačiau jis taip pat ketina mesti iššūkį naujausiai aukščiausios kokybės elektrinių visureigių bangai, nes pirmą kartą bus EV versija.

Geriausi elektriniai visureigiai, kuriuos galima įsigyti 2025 m.
Antrosios kartos „Stelvio“ šiuo metu vertinamas ekstremaliomis oro sąlygomis, įskaitant minus 30 laipsnių temperatūrą Šiaurės Švedijoje. Ir dar didesnis išbandymas dar laukia, nes „Alfa“ netrukus jį išbandys daugiau nei 1 500 valandų įvairiose trasose, įskaitant garsiąją įmonės „Balocco“ bandymų aikštelę Italijoje.
Remiantis šiomis pirmosiomis nuotraukomis, naujasis „Stelvio“ bus gerokai ilgesnis nei jo pirmtakas ir turės dar labiau nuožulnią stogo liniją, neperžengdamas viso kupė visureigio teritorijos. Priekyje bus „Alfa Romeo“ ikoninės „Scudetto“ grotelės, tarp to, kas atrodo kaip ilgi dienos žibintai, su sudėtingu parašu, kuris apgaubia automobilio nosį ir beveik patenka ant priekinių sparnų.

Tai bus trečiasis „Alfa“ visureigis per tiek pat metų, tačiau skirtingai nei „Tonale“ ir „Junior“, kurie abu važiuoja senesnėmis, mažiau sudėtingomis pakabomis, „Stelvio“ pasinaudos naujausia „Stellantis Group“ STLA Large platforma, todėl bus galima pasiekti daug ambicingesnį paketą, įskaitant hibridinius arba grynai elektrinius jėgos agregatus.

Prekės ženklo rinkodaros ir komunikacijos vadovas Cristiano Fiorio taip pat žada, kad naujasis „Stelvio“ galės susilyginti su konkurentais, kai kalbama apie technologijas. Jis mums sakė: „Manau, kad kartais galime suvokti, kad vis dar buvo technologijų, ADAS ir kai kurių kitų dalykų [išeinančiuose „Stelvio“ ir „Giulia“] spraga.
„Bet manau, kad šie du nauji produktai užpildo bet kokią spragą, kuri buvo su mūsų konkurentais, todėl esame pasirengę žaisti žaidimą su visais savo ginklais.“

Naujas „Alfa Romeo Stelvio“ dizainas
Kadangi tai yra „Alfa Romeo“, „Stelvio“ dizainas bus nepaprastai svarbus, o įmonė tai žino. Dizaino vadovas Alejandro Mesonero-Romanos šių metų pradžioje „Auto Express“ sakė: „Mums pasisekė „Alfa Romeo“, kad dizainas yra itin svarbus, todėl tai yra kažkas, ką galime laimėti. Taip yra todėl, kad mūsų įmonė parduoda automobilius, kuriuos žmonės renkasi dėl dizaino.“
Kaip pabrėžė Mesonero-Romanos, suprojektuoti automobilį su elektriniu jėgos agregatu nėra paprasta, nes nauji pakavimo reikalavimai kelia naujų iššūkių. „Kai kurie žmonės mano, kad kadangi neturime oro įleidimo angų ar vidaus degimo variklių, turime visišką laisvę“, – sakė jis. „Tai netiesa. Turime dar daugiau apribojimų nei IC [vidaus degimo] automobiliai.“

Kaip rodo mūsų išskirtinės nuotraukos, naujasis „Stelvio“ įkvėpimo semsis iš kai kurių ekscentriškesnių ankstesnių „Alfa“ modelių, nebūdamas akivaizdžia retro pastišu. Vienas toks automobilis yra ikoninis devintojo dešimtmečio SZ kupė, kuris dėl savo keistų proporcijų buvo žinomas kaip „Il Mostro“ (Monsteris).

Mesonero-Romanos pridūrė: „SZ įkvepia savo charakteriu ir brutalumu, o ne grožiu. Tai mus labai įkvepia. Yra tiek daug įtakų iš daugybės „Alfa Romeo“, tačiau iššūkis yra pasirinkti tinkamus, tinkamame automobilyje ir tinkamu momentu, bet nebūti per daug retro.“

Galios pasirinkimas klientams
STLA Large yra „daugelio energijos šaltinių“ platforma, reiškianti, kad ji sukurta taip, kad tilptų tiek vidaus degimo varikliai, tiek grynai elektriniai jėgos agregatai. Iš pradžių naujasis „Stelvio“ ir 2026 m. pasirodysiantis kitas „Giulia“ sedanas, kuris naudos tą pačią architektūrą, turėjo būti tik EV. Tačiau „Alfa Romeo“ generalinis direktorius Santo Ficili dabar patvirtino, kad hibridiniai benzininiai varikliai taip pat bus prieinami abiejuose.

Po šio pranešimo „Auto Express“ kalbėdamas „Alfa Romeo“ produktų vadovas Mario Lamagna mums sakė: „Nuo pat pradžių naujieji „Stelvio“ ir „Giulia“ buvo sukurti ir sukurti su daugelio energijos šaltinių platforma, todėl planuose turėjome lankstumą. Iki 2035 m. lankstumas yra pagrindinis dalykas automobilių pasaulyje ir norime, kad klientai pasirinktų.“

Kalbant apie elektrinį „Stelvio“, kuris greičiausiai bus vadinamas „Stelvio Elettrica“ ir pasirodys pirmasis, STLA Large platforma gali palaikyti 85 kWh ir 115 kWh baterijų dydžius, vieno arba dviejų variklių sistemas ir 400 V arba 800 V elektros sistemą. Pastaroji leidžia pasiekti itin greitą įkrovimo greitį, o su didžiausia įmanoma baterija galime pamatyti iki 485 mylių nuvažiuojamą atstumą.

Ateina naujas „Stelvio Quadrifoglio“
Šiuo metu neaišku, kurie varikliai bus naudojami naujame „Stelvio“ arba kokio lygio hibridinę pagalbą jie gaus. Tačiau džiaugiamės galėdami pranešti, kad naujasis didelio našumo „Stelvio Quadrifoglio“ taip pat bus prieinamas su benzininiu varikliu ir įtariame, kad ir toliau naudos V6 variklį, kaip dabartinis, labai giriamas modelis.

Rinkodaros ir komunikacijos vadovas Cristiano Fiorio mums sakė, kad prekės ženklas klausosi klientų poreikių, bet taip pat pridūrė: „Asmeniškai nematau „Quadrifoglio EV“. Matau „Quadrifoglio“, kuris turi tikro variklio garsą.“ Jis pridūrė: „Quadrifoglio man, mums, turėtų būti kažkas su riaumojimu.“
„Alfa Romeo“ planavo „Stelvio Quadrifoglio EV“ su iki 1 000 AG ir 0–62 mylių per valandą greičiu maždaug per dvi sekundes, kuris vis tiek galėtų būti siūlomas kartu su benzininiu modeliu. Nors ši versija suteiktų didžiulį galios ir našumo šuolį, dėl akumuliatoriaus elektrinio jėgos agregato būtų didelis svorio padidėjimas.