Klaipėdoje nyksta taksi: tradicinė rinka stovi ant pabaigos

Klaipėdoje užsidaro ilgametė „VB taksi“, dalį veiklos perėmė „Autopunkto taksi“. Straipsnyje aptariama taksi sektoriaus transformacija, finansai, technologijų įtaka ir poveikis Lietuvos automobilių rinkai.

Komentarai
Klaipėdoje nyksta taksi: tradicinė rinka stovi ant pabaigos

3 Minutės

Klaipėdoje nutraukė veiklą keliolika metų dirbusi bendrovė „VB taksi“. Dalį jos užsakymų ir telefonų numerių perėmė uostamiesčio ilgiausią istoriją turinti UAB „Autopunkto taksi“, tačiau įmonės vadovas Artūras Gracholskis atvirai teigia, kad tradicinė taksi era mieste jau artėja prie pabaigos. Nuo gruodžio 1 d. prie „Autopunkto taksi“ prisijungė apie 15 iš maždaug 20 „VB taksi“ individualių vairuotojų, tad bendras vairuotojų skaičius siekia apie 45.

Technologijų spraga ir klientų demografija

A. Gracholskis pastebi, kad, skirtingai nuo Vilniaus ar Kauno, Klaipėdoje „Autopunkto taksi“ nesiruošia diegti išmaniosios programėlės: skambučius priima telefonu, vairuotojai dirba su racijomis. Pasak vadovo, jų klientūra daugiausia vyresnio amžiaus žmonės, kurie yra įpratę užsakyti taksi tradiciškai. Tuo tarpu Vilniuje ir Kaune rinką jau smarkiai pakeitė programėlės — Bolt ir kiti žaidėjai.

Finansinė situacija: kodėl tradiciniai taksi dirba nuostolingai?

Registrų centro duomenys rodo, kad per pastaruosius penkerius metus (2020–2024) UAB „Autopunkto taksi“ dirbo nuostolingai. Pernai įmonės pajamos siekė 146 tūkst. eurų, o nuostolis — beveik 2 tūkst. eurų. Tuo tarpu „VB taksi“ veiklą vykdžiusi UAB „MMN“ pernai deklaravo 322 tūkst. eurų pajamų, bet simbolinį pelną – 278 eurus. Kitų Klaipėdos žaidėjų, pavyzdžiui, UAB „Švyturio taksi“, veikla pernai buvo stabiliau — 101 tūkst. eurų pajamų ir 8,5 tūkst. eurų grynojo pelno.

Kaip pasikeitusios taksi paslaugos veikia Lietuvos automobilių rinką?

Taksi sektoriaus pokyčiai turi įtakos vairuotojams Lietuvoje ir automobilių rinkai. Daug tradicinių taksistų renkasi patvaresnius, ekonomiškus modelius — populiarios yra tokios markės ir modeliai kaip Toyota Prius, Škoda Octavia, Volkswagen Passat ar įvairūs kompaktiški Hyundai/ Kia modeliai. Šie automobiliai vertinami dėl kuro sąnaudų, patikimumo ir prieinamų techninės priežiūros išlaidų, svarbių Lietuvos sąlygomis.

Transporto priemonių techninės savybės ir pasirinkimo kriterijai

Vairuotojams Lietuvoje svarbūs: kuro ekonomija (dyzelis/LPG, hibridai), erdvumas keleiviams ir bagažui, saugumo įranga ir eksploatacijos kaina. Elektrinių taksi populiarumas auga lėtai — Lietuvos naujų automobilių kainos ir infrastruktūros plėtra dar lemia tai, kad dauguma vairuotojų renkasi naudotus arba hibridinius automobilius.

Palankumas vartotojams ir lyginimas su Europa

Europos didmiesčiuose programėlės jau seniai pakeitė tradicinius taksi modelius. Lietuvoje Vilniuje ir Kaune tokia transformacija yra ryškiausia — Bolt ir kitos platformos pasiūlė patogumą, kainų skaidrumą ir greitą užsakymą. Klaipėdoje, kur tradicinės bendrovės teikia paslaugas telefonu, situacija ilgesnį laiką išliko kitokia, tačiau finansiniai rodikliai rodo, kad ilgainiui globalios tendencijos pasieks ir uostamiestį.

Rinkos perspektyvos: ar tradiciniai taksi išliks?

A. Gracholskis neatmeta, kad ateinantys metai gali būti paskutiniai „Autopunkto taksi“, jei verslas neišgyvens iki turistinio sezono. Tradiciškai pavasaris būna silpnesnis, o vasarą dėl turistų srauto užsakymų padaugėja. Lietuvos automobilių rinka keičiasi — naujų modelių prieinamumas, naudotų automobilių kainų dinamika ir augantis susidomėjimas elektriniais automobiliais formuos tolimesnę taksi sektoriaus raidą.

Vairuotojams Lietuvoje svarbu rinktis transporto priemones pagal eksploatacijos kaštus ir prieinamumą: tai tiesiogiai veikia jų konkurencingumą prieš app pagrindu dirbančias kompanijas. Klaipėdos atvejis rodo, kaip svarbu prisitaikyti prie technologinių pokyčių ar prarasti klientus miestų rinkose, tokiuose kaip Vilniuje ar Kaune.

Šaltinis: delfi

Palikite komentarą

Komentarai