Elektrinis BMW M3 pirmą kartą pasirodė Niurburgringe

BMW jau kurį laiką testuoja naujos kartos M3, ir nors automobilį planuojama pristatyti tik 2027 m., visiškai elektrinės versijos kūrimas pasiekė etapą, kai buvo išbandytas garsiajame Niurburgringo trasoje.

Šiose šnipų nuotraukose neatskleidžiama daug apie naujojo automobilio dizainą, nors šis modelis atsikratė kelių antenų ir jutiklių, kurie buvo matyti ankstesniuose prototipuose, išbandytuose žiemos sąlygomis.

Neseniai tam tikru mastu patyrėme naująjį elektrinį M3, praleidę šiek tiek laiko su BMW riedančia laboratorija, „Vision Driving Experience“. Turėsime palaukti ir pamatyti, kokia šios koncepcijos technologija bus panaudota serijinėje gamyboje, tačiau anksčiau mums buvo pasakyta, kad joje naudojami keturi elektros varikliai ir gali išvystyti net 1341 AG. Tačiau serijinis elektrinis M3 greičiausiai išvystys mažesnę nei maksimalią galią.

Geriausi sportiniai automobiliai, kuriuos galima įsigyti 2025 m.

Nors dedame dideles viltis į BMW elektrinį super-sedaną, jam gali būti sunku iškovoti Niurburgringo rato įveikimo rekordą elektriniam keturių durų sedanui. Ši kategorija pastaruoju metu įkaitusi, kai Kinijos elektronikos milžinas „Xiaomi“ su prototipu SU7 Ultra įveikė ratą per 6:48:87, tuo pačiu iš viršūnės išstūmė „Porsche Taycan Turbo“.

Kalbant apie dizainą, elektrinis M3 aiškiai sukurtas remiantis 2026 m. pasirodysiančiu „Neue Klasse“ 3 serijos modeliu, nors yra tam tikrų skirtumų, pavyzdžiui, didesnės ratų arkos, leidžiančios platesnę provėžą, ir gilesni šoniniai slenksčiai.

Grafika aplink kiekvieną ratą rodo, kad šį prototipą varo keturių variklių jėgos agregatas, kaip ir Rimac Nevera hiperautomobilyje. BMW jau kurį laiką dirba su šiuo deriniu, kuris turėtų išskirti elektrinį M3 nuo standartinio 3 serijos EV, kuris greičiausiai gaus vieno arba dviejų variklių derinius.

BMW kūrimo vadovas Frankas Weberis dar 2024 m. rugsėjį „Auto Express“ sakė, kad M3 EV, kuris, remiantis neseniai pateikta prekių ženklo paraiška, gali būti pavadintas BMW „iM3“, bus sukurtas remiantis visiškai nauja Neue Klasse platforma. Numatyta, kad jis pasirodys 2027 m., „netrukus po pradinio Neue Klasse kaip produktų linijos pristatymo“, - teigė Weberis. Ar šie planai apima visiškai elektrinį M3 Touring universalą, dar nenustatyta.

Tačiau benzininis M3 nebus sunaikintas. „Auto Express“ žino, kad naujas M3 bus gaminamas kartu su visiškai elektriniu modeliu, o Weberis pabrėžė, kad BMW sukūrė dabartinį 3,0 litrų turbokompresorinį šešių cilindrų variklį, kad atitiktų Euro 7 emisijos standartus. Tai reiškia, kad vidaus degimo variklio M3 gyvavimo trukmė greičiausiai sutaps su visiškai elektrinio modelio, pasirodysiančio 2027 m., gyvavimo trukme.

Pristatydamas naująjį 5 serijos ir i5 elektrinį sedaną ir svarstydamas, ar BMW reikalingas pagrindinis modelis, kai 2025 m. pasirodys serijinis sedanas, sukurtas remiantis Neue Klasse platforma, Weberis patvirtino: „Kitas M3 bus visiškai elektrinis ir turės „džiaugsmo širdį“ [nurodant naują ECU paketą].

Šis ECU valdymo blokas buvo sukurtas keturiems nepriklausomai veikiantiems elektros varikliams iki vieno megavato [1341 AG], todėl taip, jam reikia švyturio projekto“, - sakė Weberis.

BMW naujasis ECU sujungia stabilumo kontrolės, jėgos agregato / akumuliatoriaus ir važiuoklės programinės įrangos valdiklius į vieną aparatinės įrangos bloką, kuris yra didžiausios įmonės istorijoje investicijos - Neue Klasse platforma. Pasak M padalinio vadovo Franko van Meelio, ji atvers naujas dinamines galimybes. „Mes tai vadiname „Dievo ranka“, kaip turėjome M5 su M xDrive sistema“, - sakė jis, kalbėdamas apie naująją ECU technologiją.

„Ateityje, kai kalbėsite, pavyzdžiui, apie keturis elektros variklius, Dievo ranka turi būti dar stipresnė. Tada jums reikia ne tik šoninės ir išilginės dinamikos iš važiuoklės perspektyvos [kaip su M xDrive sistema], bet ir variklio. Tai turi būti viena centralizuota logika, nes trasoje norite sulėtinti greitį iki 1G ar daugiau, bet tuo pačiu metu norite rekuperuoti ir turėti tinkamą stabilumą“, - pridūrė van Meelis.

„Nesvarbu, ar stabdau ABS, ar stabdau varikliais, nes varikliai vis tiek yra greitesni už hidrauliką, tačiau tai yra būtina sąlyga norint įžengti į naują erą su M ir elektrinėmis didelio našumo transporto priemonėmis. Tai reiškia, kad šį automobilį galite vairuoti taip, kaip niekada anksčiau.“

Elektrinio M3 važiavimo dinamika ir konkurentai

Nors van Meelis pabrėžė, kad platforma turi vieno megavato galią, M vadovas mano, kad svarbiausia ne galia, o transporto priemonės dinamika, kuri ateityje apibrėš elektrinių M automobilių važiavimą, išskirdama BMW produktus iš konkurentų.

„Mums nereikia megavato galios, bet, žinoma, mes tai įdiegiame, nes galvojame ne tik apie M3“, – sakė jis. „Mes galime pereiti iki XM arba X5 M, ir jei tie automobiliai turi šiek tiek svorio, mums reikia tos galios tipiniam M vairavimo pojūčiui. Bet viskas priklauso nuo transporto priemonės dinamikos, bendros transporto priemonės koncepcijos.

Vairuotojo sąveika taip pat bus svarbi ateities M padalinio EV, mano van Meelis. Paklaustas, ar įmonė imsis imituoti pavarų perjungimą, kad padidintų įsitraukimą, vadovas sakė: „Jei turite tik vieną pavarą ir neturite jokio grįžtamojo ryšio, nežinote, kokiu greičiu važiuojate, ir negalite žiūrėti į greitį. Tai šiek tiek panašu į motociklą, trečia pavara ir girdite apsukas. Taigi iš tikrųjų žinote, ar važiuojate šimtu trisdešimt, šimtu trisdešimt penkiais, o tada turite perjungimo žibintus, kuriuos matote iš akies kampučio. Taigi jums nereikia žiūrėti žemyn. Jūs visada žinote, kokiu greičiu važiuojate, ir to trūksta, jei neturite jokio akustinio grįžtamojo ryšio, taip pat jokio haptinio grįžtamojo ryšio. Mes ieškome įvairių būdų, kaip suteikti jums tą grįžtamąjį ryšį.

Visiškai elektrinis BMW iM3 nebus vienintelis didelio našumo EV sedanų rinkoje. Yra ne tik „Tesla Model 3 Performance“, „Alfa Romeo“ taip pat kuria elektrinę „Giulia“ (galbūt su karšta „Quadrifoglio“ versija), ir mes nenustebtume, jei AMG sukurs karštą naujos kartos „Mercedes CLA“ sedano versiją. Serijinė „Lexus LF-ZC“ koncepcijos versija taip pat pasirodys per ateinančius kelerius metus.