„Renault“ kuria naują savo modelių asortimento viršūnę – seksualų krosoverį, atitinkantį „Renault Embleme“ koncepciją. Jis turėtų būti didžiausias įmonės grynas elektromobilis, šiek tiek ilgesnis už septynvietį Espace SUV.
„Embleme yra gryniausia išraiška to, kur norime pastūmėti šiuolaikinę [Renault dizaino] dalį“, – „Auto Express“ sakė grupės dizaino vadovas Laurensas van den Ackeris. „Nenuvertinkite Embleme: tai gražus objektas. Viena yra suvilioti [žmones] forma, kurią žinote – kita suvilioti tuo, kas visiškai nauja.“
Įspūdingas „Renault 5 Turbo 3E“ yra 533 AG rankų darbo, kišeninio dydžio superautomobilis
Pagalvokite apie tai kaip apie „Renault“ alternatyvą „Citroen C5 X“, kuris yra beveik identiško dydžio ir taip pat yra penkių durų krosoveris. „Renault“ Embleme kėbulo tipą apibūdina kaip „shooting brake“, klasikinį terminą, skirtą aptakiam, dažnai dviejų durų universalui.
„Man tai yra ateities proporcija“, – aiškina olandų dizaino vadovas. „Jis šiek tiek žemesnis už visureigį, bet šiek tiek aukštesnis už sedaną dėl paprastos priežasties, kad baterijas turime įdėti į grindis.“
Grynas elektrinis ar hibridinis?
Embleme koncepcinis automobilis naudoja nuotolio prailginimo hibridą, kai 40 kWh akumuliatorių paketą įkrauna kištukas arba vandenilio kuro elementas, sumontuotas priekyje. Akumuliatorius maitina 160 kW (215 AG) variklį, sumontuotą ant galinės ašies.
Šiuo metu nė vienas serijinis Renault automobilis nėra varomas galiniais ratais, tačiau būsimos Embleme AmpR Medium platformos versijos turėtų būti pakankamai lanksčios, kad priekyje būtų galima įrengti elektros variklį, gale arba net sujungti variklius didelio našumo visų varančiųjų ratų pavarai.
Didelis klausimas yra, ar serijinis Embleme bus elektrinis, ar hibridinis? Nors pagrindinis konkurentas Peugeot naudoja savo patronuojančios grupės Stellantis „daugelio energijos šaltinių“ platformas, o tai reiškia, kad ant vienos architektūros galima statyti tiek EV, tiek elektrifikuotas vidaus degimo versijas ir jos gali riedėti ta pačia surinkimo linija, dabartinė Renault strategija yra turėti atskiras platformas.
Van den Acker teigia, kad jei sumaišytumėte du jėgos agregatų tipus, papildomas priekinis plotas, reikalingas saugiai įrengti vidaus degimo variklius, padidina automobilio ilgį, tačiau sumažina salono erdvę, kuri galėtų būti skirta EV. „Taigi arba turite ilgą [hibridinį] automobilį, kuris nėra pakankamai erdvus, arba trumpą [elektrinį] automobilį, kuris yra per sunkus“, - argumentuoja jis.
Embleme turi ilgą, 2,90 metro ratų bazę (nedaug atsilieka nuo naujojo BMW 5 serijos), palyginti trumpus kėbulo galus ir trumpą priekį - klasikinės EV proporcijos. Šios proporcijos galėtų būti apsaugotos arba netgi patobulintos naudojant naujos kartos AmpR Medium platformą.
Scenic E-Tech, kuris yra 33 cm trumpesnis už Embleme, tarp ratų gali sutalpinti 87 kWh akumuliatorius. Būsimas Renault flagmanas galėtų sutalpinti daugiau elementų, nors vandenilio nuotolio prailgintuvų idėja yra perpus sumažinti akumuliatoriaus dydį ir sumažinti žaliavų suvartojimą. Dėl kuro elemento, gaminančio elektros energiją, Embleme gali nuvažiuoti 621 mylią su vos keliais penkių minučių sustojimais, kad įsipiltų degalų į baką - darant prielaidą, kad rasite vandenilio degalinę.
Nors Toyota galėjo įgyvendinti kuro elementus su Mirai, nesitikėkite, kad Renault paseks jų pavyzdžiu. Jėgos agregato pasirinkimas yra tarp benzino/elektros hibridų - variantų, jau siūlomų šiek tiek trumpesniame Rafale kupė-SUV - arba gryno akumuliatorinio elektrinio, kad būtų sukurtas nulinės emisijos flagmanas. Atsižvelgiant į tai, kad serijinis Embleme nesitikima anksčiau nei 2028 m., Renault neturės skubėti priimti sprendimo dėl jėgos agregatų ir gali stebėti, ar EV įsisavinimo kreivė didėja, ar benzino hibridų atsisakymo data Europoje atidedama.
Nepriklausomai nuo to, Renault netrukus pradės gaminti antrą akumuliatorių chemiją. Dabartiniai akumuliatoriai yra NCM (nikelio kobalto mangano), tačiau 2026 m. jis papildys Europos tiekiamus ličio geležies fosfato (LFP) elementus. LFP akumuliatoriams, kuriuos išpopuliarino Kinijos automobilių gamintojas BYD, nereikia kobalto, tačiau paprastai jų energijos tankis yra mažesnis nei NCM akumuliatorių. Renault planuoja tai kompensuoti efektyviu „cell-to-pack“ dizainu, kuriame telpa daugiau elementų. Perėjimas prie LFP turėtų sumažinti akumuliatorių kainą 20 procentų, padidindamas maržas ir, idealiu atveju, sumažinant EV kainas.
Akumuliatoriai bus perdirbami, atsižvelgiant į Embleme filosofiją - pusė koncepcijos medžiagų yra perdirbtos, o jos komponentų anglies pėdsakas sumažintas 70 procentų. Tai kraštutinis Renault įmonės įsipareigojimo padidinti perdirbtų medžiagų kiekį serijiniuose automobiliuose iki trečdalio jų svorio iki 2030 m., pavyzdys.
Nuvažiuojamas atstumas ir efektyvumas
Per anksti kalbėti apie elektrinį nuvažiuojamą atstumą, tačiau šiandieninis 87 kWh Scenic vienu įkrovimu gali įveikti daugiau nei 350 mylių. Embleme yra šiek tiek žemesnis ir nusėtas aerodinaminiais akcentais: paslėpti priekinio stiklo valytuvai ir durų rankenos, vietoj šoninių veidrodėlių - kameros, priekinė aušinimo anga, atsidaranti tik tada, kai reikia, ir plokščias dugnas su aktyviu difuzoriumi, kad būtų sumažintas pasipriešinimas. Jei pastarasis skamba kaip kažkas iš Formulės 1, taip ir yra - BWT Alpine F1 komanda padėjo atlikti skaitmeninius vėjo tunelio bandymus.
Visi šie pasipriešinimą mažinantys elementai yra įvilkti į išlenktus, švarius kėbulo skydus, kurie įkūnija Renault dizaino ateitį. „[Embleme yra iš] futuristinės Renault dalies, todėl automobiliai su itin pageidaujamomis proporcijomis ir grįžtantys prie tam tikro lotyniško jausmingumo“, - sako grupės dizaino vadovas. Ilga ratų bazė užtikrina erdvų saloną, o automobilis yra „santykinai praktiškas“, - priduria jis.
„Per ateinančius šešis–devynis mėnesius bus labai aišku, kokia turėtų būti nauja karta [automobilių], skirta 2028–2029 m. Kiekvieną dieną kuriame scenarijus, bandydami rasti išeitį“, – apibendrina dizaino vadovas. Panašu, kad vis labiau artėja naujoviškas, elektrifikuotas originalaus Espace įpėdinis.
Komentarai
Palikite komentarą