3 Minutės
Intensyvėjantys kainų karai Kinijos elektromobilių (EV) rinkoje
Kinijos elektromobilių rinka išgyvena iki šiol neregėtą kainų karą – nuolaidos 2025 m. balandį pasiekė rekordinį 16,8% lygį (palyginus su 16,5% kovą). Šis EV kainų karų etapas suteikia pirkėjams išskirtinių sandorių, tačiau praktiškai visiems gamintojams kelia didžiulį finansinį spaudimą. Esant beveik 50 veikiančių elektromobilių gamintojų, pelningai dirba tik trys: BYD, Seres ir Li Auto. Automobilių kainoms krintant iki istorinių žemumų, elektromobilių pelno marža drastiškai sumenko – nuo 20% prieš ketverius metus iki vos 10% pernai.
Nuolaidos ir rinkos dinamika
2024-aisiais vidutinės nuolaidos siekė 8,3%, o iki gruodžio pilnai elektrinių automobilių kainos sumažėjo dar 10%. Šis mažėjimas dar labiau paspartėjo 2025 m. balandį, kai buvo užfiksuota rekordiškai didelė vidutinė nuolaida. Kaip pažymi Nick Lai, Azijos-Ramiojo vandenyno automobilių rinkų tyrimų vadovas, kainų mažinimas tapo pagrindiniu signalizuojančiu faktoriumi apie pasiūlos ir paklausos disbalansą: „Konkurencija dabar didesnė nei bet kada anksčiau, tačiau EV paklausa nebeatitinka augančios pasiūlos.“
Konkurencinė aplinka: tik keletas laimėtojų
Mažesni automobilių gamintojai patiria ypač stiprų spaudimą dėl didelių gamybos ir reklamos išlaidų, nes negali pasinaudoti masto ekonomijos privalumais kaip BYD. Pastaroji ėmėsi agresyvių kainų mažinimo žingsnių – „Seagull“ hečbeko kaina sumažinta 20% iki 55 800 juanių (~7 780 JAV dolerių), o „Seal“ plug-in hibridinio sedano – net 34% iki 102 800 juanių (~14 300 JAV dolerių). Tokie pasiūlymai gegužės pabaigoje padidino BYD salonų lankomumą 30–40%, bet kompanijos akcijos vis tiek krito net iki 8,3%, o Li Auto ir Geely prarado daugiau nei 5% vertės.
.avif)
Populiarūs modeliai ir rinkos pozicionavimas
Geely Galaxy prekės ženklas išpopuliarėjo su „Star Wish“ sedanu, kurio vienu įkrovimu galima nuvažiuoti 300 km ir kuris kainuoja tik 9 500 JAV dolerių – tai tapo populiariausiu visiškai elektriniu modeliu balandžio mėnesį Kinijoje. Tuo tarpu Tesla Model 3, kaip aukštesnės klasės EV, Kinijos vidaus rinkoje kainuoja apie 32 688 JAV dolerių – daugiau nei tris kartus brangiau už vietos lyderius, pabrėžiant didžiulę Kinijos elektromobilių sektoriaus konkurenciją ir vertės paieškas.

Eksportas, pasaulinės rinkos ir ateities prognozės
Tarptautinės rinkos įgauna vis didesnę reikšmę Kinijos elektromobilių gamintojams. 2025 m. pirmuosius keturis mėnesius elektromobiliai sudarė 33% viso Kinijos automobilių eksporto – tai 8% daugiau nei prieš dvejus metus. BYD ir toliau stiprina savo pozicijas užsienyje, ypač tokiose regionuose kaip Australija, kur siūlomos mažos palūkanos ir specialūs pasiūlymai hibridiniams modeliams. Tačiau ES įvesti nauji muitai kinų elektromobiliams ir prognozuojamas eksporto augimo sulėtėjimas 2025 m. tampa naujais iššūkiais sektoriui.
Kinijos vidaus rinkoje elektromobiliai ir plug-in hibridai nuo sausio iki balandžio sudarė 43% lengvųjų automobilių pardavimų – kasmetė augimo dinamika siekė 2%. Analitikai prognozuoja, kad iki 2030 metų elektromobiliai galėtų užimti net 80% Kinijos automobilių rinkos dalies.

Dizainas, našumas ir technologija
Šiuolaikiniai Kinijos elektromobiliai išsiskiria prieinama kaina, geromis techninėmis savybėmis ir inovatyviomis technologijomis. Pavyzdžiui, BYD Seagull pasižymi puikiu kainos ir kokybės santykiu, išlaiko svarbiausias funkcijas, tuo tarpu Geely Galaxy Star Wish vilioja 300 km rida bei prieinama kaina. Šios transporto priemonės dažnai aprūpintos pažangiomis baterijų sistemomis, intuityviomis informacinėmis ir pramogų sistemomis bei siūlo konkurencingą dinamiką technologijų mėgėjams.
Sektoriaus perspektyvos: artimiausia ateitis
Ateityje rinkos analitikai tikisi konsolidacijos Kinijos elektromobilių sektoriuje. Mažesni gamintojai gali būti priversti pasitraukti iš rinkos ar būti įsigyti, nes kainų karas tęsiasi, perteklinė gamyba išlieka problema, o norint išgyventi vis svarbesni tampa technologiniai sprendimai ir masto efektas. Nuolat pasirodantys vis prieinamesni EV modeliai keičia masinės rinkos segmentus, tačiau tik inovatyvias technologijas ir mastą derinantys prekės ženklai (tokie kaip BYD, Seres ir Li Auto) turi realių galimybių įsitvirtinti šioje itin konkurencingoje aplinkoje.
Komentarai