Ford Excursion: Legendinis amerikietiškas didelis SUV ir jo nepalyginama galia | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Ford Excursion: Legendinis amerikietiškas didelis SUV ir jo nepalyginama galia

Ford Excursion: Legendinis amerikietiškas didelis SUV ir jo nepalyginama galia

2025-06-02
0 Komentarai Simona Vaičiulytė

5 Minutės

Ford Excursion išlieka vienu ikoniškiausių ir galingiausių didesnių visureigių (SUV), sukėlusių didelį susidomėjimą automobilių pasaulyje dėl įspūdingo dydžio, tvirtos konstrukcijos ir išskirtinės galimybės rinktis 6,8 litro V10 variklį. Tai buvo laikotarpis, kai amerikiečių šeimos aktyviai rinkosi visureigius kasdienai ir nuotykiams, todėl Ford užkėlė naują kartelę didžiųjų SUV segmente.

Kilmė: Ford atsakas JAV aistrai dideliems visureigiams

Devintojo dešimtmečio pabaigoje didelių ir pajėgių visureigių paklausa JAV augo nesustabdomai. Tuo metu pagrindiniai konkurentai, kaip Chevrolet Suburban ir Ford Expedition, dominavo rinkoje su V8 varikliais, tačiau Ford nusprendė žengti dar toliau. Taip atsirado Ford Excursion, 1999-aisiais pristatytas modelis, sukurtas pranokti konkurentus savo dydžiu, galia ir universalumu.

Skirtingai nei daugelis kitų to meto visureigių, Excursion buvo gamintas ant tvirtos F-250 Super Duty pikapo bazės. Toks pasirinkimas užtikrino išskirtinį patvarumą ir gebėjimą susidoroti su sunkiausiais darbais. Modelio ilgis siekė daugiau nei 5 750 mm, maksimalus svoris – beveik 3 175 kg, o vilkimo geba (priklausomai nuo komplektacijos) gerokai viršijo 4,5 t. Akivaizdu, Ford Excursion pasižymėjo ne tik keleivių patogumu, bet ir neprilygstama galia tempimo bei krovinių vežimo srityje.

Dizainas ir matmenys: milžinas kelyje

Ford Excursion išsiskyrė savo milžinišku dydžiu. Automobilyje patogiai tilpdavo net iki devynių keleivių, o didžiulė bagažinė buvo ideali didelėms šeimoms, keliautojams ar tiems, kuriems reikia vežti daug daiktų. Tai – puikus pasirinkimas ne tik stovyklavimams, bet ir ilgoms kelionėms po šalį. Palyginti su 5 570 mm Chevrolet Suburban ar 5 227 mm Ford Expedition, Excursion siūlė ypač erdvią salono ir bagažo zoną.

Pagrindinis privalumas – Triton V10 variklis

Tai, kas Ford Excursion pavertė tikra visureigių legenda, buvo galimybė pasirinkti 6,8 litro atmosferinį Triton V10 variklį. Kai dauguma konkurentų apsiribojo V8, Ford pasiūlė net V10 – tai buvo pirmasis toks serijinis variklis amerikietiškų SUV istorijoje.

Šis variklis, priklausantis Ford modular variklių šeimai (taip pat 4,6 ir 5,4 l V8), išvystė įspūdingą 310 AG galią bei iki 575 Nm sukimo momentą. V10 buvo kuriamas ne greičiui, o maksimaliai traukai žemose apsukose – todėl Excursion buvo vienas geriausių SUV tempimui didelių priekabų, valčių ar sunkių krovinių.

V10 variklis pradžioje buvo komplektuojamas su keturių pavarų automatine, vėliau – ir penkių pavarų automatinėmis pavarų dėžėmis, orientuotomis į tempimo pajėgumą ir patikimumą. Pirkėjai galėjo rinktis keturių varančiųjų ratų sistemą, kuri padidino automobilio pravažumą ir universalumą visomis oro sąlygomis.

Tvirta pakaba ir įspūdinga vairavimo dinamika

Didelė Ford Excursion masė ir heavy-duty orientacija lėmė, kad automobilis turėjo tvirtą lapinę pakabą tiek priekyje, tiek gale. Nors važiavimo komfortas labiau priminė pikapą nei šeimos automobilį, toks sprendimas užtikrino patvarumą ir stabilumą net blogesnėmis kelio sąlygomis. Dėl didelio svorio ir galingų variklių Excursion degalų sąnaudos vilkimo metu dažnai siekė ir daugiau nei 25 l/100 km – tačiau šio automobilio pirkėjams svarbiausia buvo patikimumas ir galia, o ne ekonomiškumas.

Variklių gama: ne tik V10

Nors V10 yra bene ryškiausias Excursion akcentas, Ford siūlė ir kitus variklius skirtingiems poreikiams. Bazinis Triton 5,4 l V8 išvystė nuo 255 iki 310 AG, todėl buvo geras pasirinkimas, jei norėjote erdvaus visureigio be maksimalaus vilkimo poreikio. Ieškantiems dyzelinių jėgainių ilgaamžiškumo ir stiprumo, Ford siūlė garsiuosius Power Stroke dyzelinius variklius.

Ankstyvuosiuose Excursion buvo montuojamas legendinis 7,3 l Power Stroke dyzelinis V8, garsėjantis patikimumu ir milžinišku 678 Nm sukimo momentu – tai buvo idealus motoras sunkiam tempimui. 2003 m. šį variklį pakeitė modernesnis 6,0 l V8 dyzelis, pasižymėjęs didesne galia, tačiau mažesniu patikimumu ir dažnesniu aptarnavimo poreikiu – dėl to šis pasirinkimas iki šiol kelia diskusijų žinovų tarpe.

Rinkos vertinimas ir palikimas

Ford Excursion drąsus sprendimas sulaukė skirtingų vertinimų. Gerbėjai gyrė šį heavy-duty SUV už universalumą, įspūdingą vilkimo gebą ir vidaus erdvę – tai buvo svajonių automobilis gausioms šeimoms, verslo bei lauko entuziastams. Kritikai atkreipė dėmesį į Excursion dydį ir dideles degalų sąnaudas, ypač kylant degalų kainoms ir augant aplinkosaugos reikalavimams 2000-ųjų energetinės krizės metu.

Nors Excursion turėjo unikalią vertę, pardavimai nebuvo itin dideli: geriausiais metais (2000) parduota apie 50 000 vnt., o iki 2004 m. metiniai pardavimai smuko iki maždaug 20 000 automobilių – daug mažiau nei Ford Expedition, kurio 2003 m. parduota daugiau nei 213 000 vnt. Atsižvelgiant į besikeičiančią rinką ir taupesnių modelių paklausą, Ford nutraukė Excursion gamybą po 2005 m. modelio.

Palyginimas: Excursion ir konkurentai

Viso gamybos laikotarpio metu Ford Excursion lenkė konkurentus dydžiu, tempimo galimybėmis ir variklių pasiūla. Chevrolet Suburban ir Ford Expedition buvo manevringesni ir ekonomiškesni, tačiau nė vienas neprilygo Excursion unikaliai didelės sėdimų vietų, krovinių tūrio ir heavy-duty eksploatacinių savybių kombinacijai, ypač su V10 varikliu.

Ford Excursion žavesys šiandien

Šiandien Ford Excursion yra vienas geidžiamiausių naudotų visureigių, vertinamas automobilių entuziastų, kolekcionierių ir visų, kuriems reikia ištvermingo darbui ir šeimos poreikiams pritaikyto SUV. Įspūdingas dydis ir galia išlieka stipriomis šio modelio savybėmis – tai tikras amerikietiškų automobilių ambicijų simbolis. Ford Excursion yra skirtas tiems, kuriems reikia daugiau nei transporto priemonės, o patikimo partnerio kiekvienam iššūkiui.

Ieškantiesiems išskirtinio dydžio ir legendinio tempimo gebėjimo visureigio Ford Excursion, ypač su V10 varikliu, išlieka vienu geriausių kada nors sukurtų heavy-duty SUV automobilų.

Sveiki, čia Simona! Automobilių pasaulyje ieškau prasmės ir žinių. Rašau praktinius straipsnius, kurie padeda suprasti rinką, priimti išmintingus sprendimus ir vairuoti užtikrintai. Noriu, kad vairavi

Komentarai

Palikite komentarą