3 Minutės
Mercedes-Benz Elektrinė G Klasė susiduria su iššūkiais rinkoje
Ilgai laukta Mercedes-Benz G Klasės elektrinė versija, žinoma kaip EQG arba G580, sulaukė netikėtai mažos paklausos pasaulinėse rinkose. Nepaisant garsios G klasės reputacijos tarp prabangių visureigių, elektrinis modelis nesugebėjo patraukti klientų dėmesio. Nuo debiuto Europoje parduota tik 1 450 vienetų, dar 61 Pietų Korėjoje ir vos 58 Kinijoje – rinkoje, kurioje įprastai dominuoja elektromobiliai. Stebėtina, tačiau pranešama, kad Jungtinėse Valstijose Mercedes dar nepardavė nė vieno šio modelio, o tai parodo šio iššūkio mastą.
Dizainas ir savybės – pažįstama išvaizda, nauja pavara
Mercedes-Benz siekė išnaudoti legendinį G klasės dizainą, tad elektrinis EQG išlaiko tradicinės G klasės kampuotą formą ir tvirtą įvaizdį. Modelis komplektuojamas su pažangiais elektriniais varikliais bei naujausia Mercedes-Benz elektromobilių technologija. Visgi jo EPA deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas siekia apie 385 kilometrus (maždaug 239 mylias), kas kelia klausimų potencialiems pirkėjams, tikintis didesnio atstumo iš aukštos klasės elektrinio visureigio.
Lyginant su benzinu varomu G klasės modeliu, elektrinis G klasės visureigis yra akivaizdžiai sunkesnis, o tai neigiamai veikia jo vilkimo galimybes bei pravažumą bekele. Šie kompromisai gali būti vienos pagrindinių priežasčių, kodėl EQG kol kas nesulaukė didesnio populiarumo tarp prabangių elektrinių visureigių.

Aukšta kaina, mažesni pardavimai
Vienas svarbiausių elektrinės G klasės barjerų – itin aukšta kaina. Pradinė modelio kaina prasideda nuo maždaug 161 500 JAV dolerių, tad jis yra vienas brangiausių visureigių rinkoje. Didelė kaina, nesuteikianti aiškių pranašumų lyginant su tradiciniu G klasės modeliu, akivaizdžiai atbaidė nemažą dalį potencialių pirkėjų. Europoje benzininiai G klasės visureigiai vis dar parduodami net septynis kartus geriau nei elektrinė versija, kas rodo nuolatinį vartotojų pasirinkimą vidaus degimo varikliams šiame segmente.
Kodėl elektrinis G klasės modelis nesulaukė sėkmės?
Kitaip nei kai kurie konkurentų elektriniai visureigiai, kurių konstrukcija kurta tik elektromobiliams – užtikrinta plokšta grindų danga, erdvus interjeras ir ilgesnė ratų bazė – Mercedes-Benz EQG vidaus matmenys beveik nesiskiria nuo įprastos G klasės. Dėl to neatsižvelgiama į visas elektromobilių platformos teikiamas naudas. Prabangių SUV pirkėjai dažnai lieka ištikimi galingiems, prestižą suteikiantiems vidaus degimo varikliams ir specifiniams važiavimo pojūčiams.
Nors vis daugiau vartotojų domisi elektromobiliais, ženklios permainos tarp prabangių visureigių pirkėjų vyksta lėčiau. Naujausias G550 modelis, pavyzdžiui, jau atsisakė V8 ir pasirinko šešių cilindrų eilinį variklį su turbina, tačiau pirkėjų polinkis į galingesnius, tradicinius variklius vis dar išlieka akivaizdus.

Rinkos reakcija ir ateities planai
Atsižvelgdamas į nuviliančius pardavimus, Mercedes-Benz vis labiau svarsto naują strategiją būsimoms elektrinių visureigių versijoms, ypač ruošiantis naujajam, mažesniam G klasės modeliui. Pramonės ekspertai teigia, jog markė svarsto šios versijos pasiūlymą su vidaus degimo varikliais arba iš tinklo įkraunamomis hibridinėmis pavaromis greta pilnai elektrinių. Planuojama MMA platforma, jau naudojama naujajam CLA, leidžia derinti tiek elektrinius, tiek tradicinius variklius, suteikdama daugiau lankstumo pasirinkimui.
Išvada: prisitaikymas prie kintančios rinkos
Mercedes-Benz elektrinė G klasė išryškina iššūkius, su kuriais susiduria netgi prabangūs automobilių gamintojai pereidami prie elektromobilių, ypač kai reikia pritaikyti visiems atpažįstamus modelius. Patirtis parodo, kad gamintojams būtina optimaliai derinti elektrinio visureigio dizainą, kainodarą ir pozicionavimą pagal išskirtinius prabangių SUV pirkėjų lūkesčius. Keisdama savo strategiją, Mercedes ateityje gali pasiūlyti G klasės modelių, kuriuose bus galima rinktis ir tradicines, ir pažangias pavaras, taip užtikrindama didesnes pasirinkimo galimybes nuolat besikeičiančioje automobilių rinkoje.
Šaltinis: carscoops

Komentarai