Lada pristato visiškai naują Azimut visureigį: drąsus žingsnis į priekį | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Lada pristato visiškai naują Azimut visureigį: drąsus žingsnis į priekį

Lada pristato visiškai naują Azimut visureigį: drąsus žingsnis į priekį

2025-06-18
0 Komentarai Simona Vaičiulytė

4 Minutės

Lada pristato visiškai naują Azimut visureigį: drąsus žingsnis į priekį

Net ir susiduriant su nuolatiniais geopolitiniais iššūkiais bei griežtomis tarptautinėmis sankcijomis dėl karo Ukrainoje, Rusijos automobilių gamintoja Avtovaz pateikė ryškų pareiškimą, pristatydama naujausią savo krosoverį – Lada Azimut. Tai pirmasis visiškai naujas šio prekės ženklo visureigis per beveik tris dešimtmečius, žymintis svarbų žingsnį Rusijos automobilių inžinerijos raidoje.

Rusiškas dizainas ir kūrimas: Azimut gimimas

Užuot išleidusi naujos kartos Niva, kaip daug kas tikėjosi, Lada nustebino rinką penkių durų Azimut visureigiu, kuris dera tvirtą charakterį su šiuolaikiniu dizainu. Numatoma, kad Lada Azimut prekyboje pasirodys 2026 metais. Visi automobilio kūrimo, projektavimo ir gamybos etapai vyko pačioje Rusijoje, o tai pabrėžia šalies automobilių pramonės atsparumą.

Šiuolaikinis stilius ir konkurencinis pranašumas

Lada Azimut pasižymi moderniu ir išskirtiniu dizainu, drąsiai konkuruojančiu su tokiais modeliais kaip Dacia Duster ar Bigster. Automobilio priekyje išryškėja ikoniškas Lada X motyvas, kurį apsupa pažangūs LED žibintai, funkcionaliai sujungti su naujo dizaino grotelėmis ir ryškiomis buferio oro angomis. Aštros ratų arkų linijos, stilingi 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai bei dviejų spalvų kėbulas su subtiliu plastiko apdailos elementu Azimut suteikia dinamišką siluetą. Gale LED juosta jungia žibintus, o aliuminio imitacijos įdėklai ir dekoratyvinės angos ant bamperio pabrėžia rafinuotumą.

Salono dizainas ir funkcijos: praktiškumas be pernelyg didelio išskirtinumo

Azimut interjeras pasižymi praktišku, nors ir santūriu sprendimu. Vairuotojui skirta pilnai skaitmeninė prietaisų panelė derinama su dideliu, 10 colių įstrižainės informacijos ir pramogų ekranu. Integruota navigacijos sistema ir virtualus asistentas, sukurti bendradarbiaujant su Rusijos technologijų kompanijomis Sber bei Navio. Standartinę komplektaciją sudaro šešių garsiakalbių audio sistema, galinio vaizdo kamera ir bekontaktė įėjimo funkcija.

Komfortas ir technologijos

Ieškantiems didesnio komforto, Lada Azimut siūlys papildomų pasirinkimų: belaidžio įkrovimo stotelę, panoraminį stogą, dviejų zonų klimato kontrolę, šildomus šoninius langus, 360 laipsnių kamerą ir elektrinį bagažinės atidarymą. Kabina suprojektuota su išmaniais daiktų laikymo sprendimais, vairuotojo patogumui pritaikytos elektriniu būdu reguliuojamos sėdynės bei vairas. Centrinėje konsolėje įrengtas ratukinis jungiklis, leidžiantis pasirinkti skirtingus važiavimo režimus pagal reljefą.

Varikliai ir techninės charakteristikos

Pradžioje Azimut bus siūlomas su benzininiais varikliais: 1,6 litro atmosferiniu, išvystančiu 120 AG, arba 1,8 litro varikliu, generuojančiu 132 AG – abu su šešių laipsnių mechanine arba CVT automatinėmis pavarų dėžėmis. Ateityje planuojama pristatyti 150 AG turbininį variklį su automatine transmisija tiems, kas siekia didesnių galimybių.

Lada Azimut sukurta ant stipriai atnaujintos visureigiams skirtos Vesta platformos. Patobulinta galinė pakaba ir 208 mm prošvaisa (8,2 colio) leidžia šiam krosoveriui užimti konkurencingą poziciją tarp šiuolaikinių SUV. Per trejų metų kūrimo etapą automobilyje atsirado apie 1000 naujų ar modernizuotų detalių, reikšmingai pagerinusių kėbulo, salono ir važiuoklės kokybę.

Pavaros sistema ir pravažumo galimybės

Nors Azimut išlaiko daugybę bekelės elementų, startuos daugiausiai kaip priekiniais ratais varoma versija, panašiai kaip Vesta sedan ir SW. Visgi gamintojas užsimena apie galimą visų varomų ratų (AWD) modifikaciją ateityje ir aktyviai pabrėžia visureigio visureigio koncepciją bei pravažumo išskirtinumą. Net ir be AWD, Azimut turi didelę prošvaisą, tvirtą konstrukciją ir kelio dangos pasirinkimo funkciją, tad puikiai tiks nuotykių ieškotojams.

Kaina, pozicija rinkoje ir konkurencija

Serijinė Lada Azimut gamyba prasidės 2026 metais Togliatyje esančioje gamykloje. Atsižvelgiant į esamą geopolitinę situaciją ir eksporto apribojimus, šio modelio prekyba artimiausiais metais bus skirta tik Rusijos rinkai. Planuojama kaina – nuo 2,5 iki 3 milijonų rublių (apie 31 900–38 300 JAV dolerių), tad tai brangiausias Lada modelis iki šiol.

Azimut palyginimas su kitais modeliais

Pavyzdžiui, klasikinės Niva Legend kaina prasideda nuo 1 059 000 rublių (~13 500 $), o Niva Travel – nuo 1 314 000 rublių (~16 700 $). Vesta sedanas ir SW siūlomi nuo 1 239 900 iki 2 197 000 rublių (~15 800–28 000 $). Taigi, Azimut ne tik pirmauja pagal prabangą ir funkcijas tarp Lada asortimento, bet ir žymi svarbų žingsnį į aukštesnę rinkos kategoriją.

Lada Azimut: naujas etapas Rusijos visureigių istorijoje

Lada Azimut debiutas įkūnija naują Rusijos automobilių pramonės etapą. Šiuolaikiškas SUV dizainas derinamas su pažangiais inžineriniais sprendimais, todėl Azimut siūlo automobilių pirkėjams vertingą alternatyvą vakarietiškiems bei azijietiškiems konkurentams už patrauklią kainą. Nesvarbu, ar esate automobilių entuziastas, ar ieškote patikimo, funkcionalaus visureigio – artimiausiais metais verta atkreipti dėmesį į Azimut vardą.

Sveiki, čia Simona! Automobilių pasaulyje ieškau prasmės ir žinių. Rašau praktinius straipsnius, kurie padeda suprasti rinką, priimti išmintingus sprendimus ir vairuoti užtikrintai. Noriu, kad vairavi

Komentarai

Palikite komentarą