2 Minutės
Netradicinis posūkis Europos automobilių pramonėje: Kinijos automobilių gamintojai, tokie kaip BYD, Geely ir SAIC, padvigubino savo rinkos dalį visoje Europoje, nepaisydami griežtų importo tarifų. Šie gamintojai pasiekė įspūdingą augimą tiek elektromobilių, tiek benzininių automobilių pardavimuose, demonstruodami gebėjimą greitai prisitaikyti prie besikeičiančių reglamentų ir rinkos sąlygų.
Rinkos strategija ir pozicionavimas
Europos Sąjungai įvedus iki 35% siekiančius tarifus elektromobilių importui, siekiant apsaugoti vietinius gamintojus ir skatinti žaliąją transformaciją, Kinijos automobilių gamintojai pakeitė savo strategiją. Užuot pristabdę veiklą, jie padidino hibridinių ir benzininių modelių eksportą – šiems automobiliams nauji, griežti tarifai netaikomi. Toks strateginis žingsnis ypač pasiteisino Pietų Europos rinkose, tokiose kaip Ispanija ir Italija, kur tradicinis vokiečių ir prancūzų automobilių gamintojų dominavimas jaučiamas mažiau.
Įspūdingi pardavimų rezultatai
Remiantis JATO Dynamics duomenimis, Kinijos automobilių markės balandžio mėnesį užėmė 4,9% naujų automobilių rinkos ES, dvigubai daugiau nei prieš metus, kai ši dalis siekė tik 2,4%. Tai reiškia, kad Europoje per vieną mėnesį buvo parduota daugiau nei 53 000 naujų kinų automobilių. Pastebėtina, kad augimas apėmė ne tik vidaus degimo ar hibridinius automobilius: Kinijos elektromobilių pardavimai išaugo net 59%, smarkiai pranokdami bendrą 26% rinkos augimą, kurį fiksavo kiti gamintojai.
Rekordiniai registracijų rodikliai
Pirmaujantis Kinijos elektromobilių gamintojas BYD balandį Europoje užregistravo 7 231 elektromobilį, šiek tiek aplenkdamas „Teslos“ 7 165 registracijas. Ši retai pasitaikanti pergalė parodo besikeičiančias vartotojų nuostatas. Analitikai dalį Teslos kritimo sieja su neigiamu Europos pirkėjų požiūriu į Elono Musko politinę veiklą.
Inovatyvus dizainas ir techninės savybės
Kinijos automobilių gamintojai ypatingą dėmesį skiria pažangioms technologijoms ir konkurencingoms kainoms. Tokie modeliai kaip BYD ir Geely išsiskiria patraukliu nuotolio, efektyvumo ir šiuolaikinių funkcijų deriniu, leidžiančiu sėkmingai konkuruoti su įsitvirtinusiais Europos gamintojais. Šie automobiliai pasižymi pažangiomis informacijos ir pramogų sistemomis, gausia saugos įranga bei moderniu dizainu, pritaikytu Europos vartotojams.
Poveikis Europos automobilių rinkai
Sparčiai auganti Kinijos automobilių gamintojų įtaka atskleidžia tam tikras ES prekybos politikos prieštaras. Tarifai, skirti paspartinti elektromobilių plėtrą, netikėtai paskatino benzininių ir hibridinių automobilių pardavimus – net du trečdaliai per pirmąjį metų ketvirtį Europoje įsigytų kinų automobilių buvo ne pilnai elektriniai. Dėl šių aplinkybių Kinijos markės toliau didina savo užimamą Europos automobilių rinkos dalį, sukeldamos naujų iššūkių tradiciniams gamintojams ir keisdamos konkurencinę aplinką.

Komentarai