Naujasis Mazda EZ-60, vidutinio dydžio visiškai elektrinis visureigis, turėtų pasirodyti JK ir Europoje 2026 m., kad konkuruotų su Tesla Model Y, Audi Q4 e-tron ir Ford Capri. Tikėtina, kad tuomet jis turės kitą pavadinimą – greičiausiai CX-6e – kuris atitinka praėjusiais metais pristatytą Mazda 6e.
Modelis bus pristatytas Šanchajaus automobilių parodoje vėliau balandį, nes tai nėra vien tik japoniškas Mazda, bet automobilis, sukurtas kartu su Kinijos gamintoju Changan. Nors jis sukurtas pirmiausia Kinijos rinkai, Mazda tikisi, kad automobilis konkuruos ir pasauliniu mastu.
Iš pirmo žvilgsnio EZ-60 atrodo įspūdingai. Tai gali būti visureigis, tačiau jo kėbulas yra žemas ir platus, su dideliais ratais ir sekliu stiklu, todėl jis labiau panašus į shooting brake nei į tradicinį vertikalų visureigį.
Nepaisant ryšių su Kinija, dizainas vis dar labai Mazda, su tradicinės formos grotelių grafika, kurią įrėmina protingas trimatis apšvietimo elementas. Nors atrodo užblokuotos, grotelės atlieka funkciją dėl mažos slydimo angos, kuri nukreipia orą į protingą sparną ant gaubto, kad padėtų aerodinamikai. Tai taip pat randama Polestar 3.
Yra pora plonų dienos žibintų, o pagrindinis apšvietimas sklinda iš mažo papildomo priekinio žibinto apačioje. Atrodo, kad aerodinamika valdo daugybę kitų dizaino elementų, įskaitant pasipriešinimą mažinančius kameros sparnų veidrodėlius ir tuščiavidurį galinį statramstį, kuris padės išvalyti oro srautą, kai jis praeina pro automobilį.
Įspūdingai nuožulnus galinis stiklas susitinka su itin plonais LED žibintais gale. Šalia stiklo krašto yra įrengti du aero įrenginiai, o išrašytas Mazda logotipas yra tradicinio sparnuoto ženkliuko vietoje.
Sukurėme išskirtinį vaizdą, kuriame parodyta, kaip Mazda CX-6e galėtų atrodyti, kai pasirodys labai konkurencingoje C ir D segmento elektrinių visureigių rinkoje, ir remiantis tuo, ką iki šiol matėme, jis yra beveik tobulas.
Salonas dar neatskleistas, tačiau tikimės, kad dauguma jo pagrindinių elementų, tokių kaip skaitmeninės sąsajos ir pagrindinė salono architektūra, bus paimti iš Mazda 6e. Tai reiškia, kad jis bus labiau panašus į Changan modelį nei į tradicinį Mazda, dėl didelio jutiklinio ekrano prietaisų skydelio viduryje, taip pat plūduriuojančios centrinės konsolės su saugykla po juo, kuri išnaudoja elektrinės architektūros plokščias grindis.
Nuvažiuojamas atstumas, technologija ir kaina
Techninės detalės vis dar mažai žinomos, tačiau Mazda galėtų kurti savo elektrinį visureigį ant tos pačios platformos kaip ir 6e – sukurtos per bendrą įmonę su Kinijos automobilių pramonės milžinu Changan – arba ant naujos vidinės EV architektūros, pavadintos Scalable SkyActiv.
Mazda vadovai praėjusių metų pabaigoje užsiminė apie visureigį, pagrįstą šia lanksčia platforma. O Mazda UK generalinis direktorius Jeremy Thomsonas mums pasakė, kad stebėtume šią erdvę, kai paklausėme, kodėl įmonė nusprendė savo kitą EV pasiūlymą pradėti nuo sedano, o ne visureigio. „Mes pradėsime užpildyti visas spragas; tai bus pagrindiniai automobiliai, kurių tikitės. Tai kelionė – mes esame kelionėje“, – aiškino jis.
Paliekant vietos Mazda gamoje didesniam elektriniam visureigiui, kad būtų galima potencialiai pasiūlyti alternatyvą CX-80 flagmanui, CX-6e greičiausiai bus griežtai penkiavietis, o bagažinės tūris bus 500 litrų ar daugiau (plius saugykla po gaubtu), kad įsitvirtintų kaip šeimos automobilis. Galime daryti prielaidą, kad prietaisų skydelis daugiausia imituos 6e sedano, su dideliu centriniu ekranu ir mažiau fizinių mygtukų nei dabartiniai Mazda vidaus degimo varikliai. Taip pat tikėtinas visiškai skaitmeninis prietaisų skydelis.
Viena paskata įdiegti CX-6e į Scalable SkyActiv platformą būtų sumažinti galimus importo tarifus automobiliams, parduodamiems ES ir JAV. Kinijoje pagamintiems modeliams, tokiems kaip Changan sukurtas 6e sedanas, Europoje bus taikomi dideli mokesčiai, dėl kurių jie gali tapti pernelyg brangūs žemyne.
Vadovai teigė, kad pirmasis automobilis ant naujos Scalable SkyActiv platformos turėtų pasirodyti 2027 m., O tai rodo, kad visureigis JK salonus turėtų pasiekti netrukus po sedano. Pagal dabartinį vyriausybės nustatytą ZEV įgaliojimą, 38 procentai automobilių, parduodamų JK 2027 m., turi būti elektriniai, o 2030 m. šis skaičius padidės iki 80 procentų – todėl šis EV bus ypač svarbus Mazdai.
Jei CX-6e naudos Scalable SkyActiv platformą, informacija apie jėgos agregatą ir akumuliatorių yra labai ribota. Tačiau darytume prielaidą, kad įdiegdama technologiją savo reikmėms, Mazda siektų pagerinti 6e sedano rodiklius, kuris iš 80 kWh akumuliatoriaus pasiūlys iki 342 mylių nuvažiuojamą atstumą.
Atsižvelgiant į numatomą 6e kainą 40 000 svarų sterlingų, tikėtumėmės, kad CX-6e pradinė kaina bus mažesnė nei 45 000 svarų sterlingų, o tai leistų jam sumažinti pagrindinių konkurentų, įskaitant naująją Tesla Model Y, kainą.
Komentarai
Palikite komentarą