2026 metų Toyota RAV4 ir Mazda CX-5: išsamus kompaktiškų SUV palyginimas | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
2026 metų Toyota RAV4 ir Mazda CX-5: išsamus kompaktiškų SUV palyginimas

2026 metų Toyota RAV4 ir Mazda CX-5: išsamus kompaktiškų SUV palyginimas

2025-07-15
0 Komentarai Tadas Jankauskas

5 Minutės

Kompaktiškų SUV segmente aistros nemąžta – visiškai nauji 2026 metų Toyota RAV4 ir trečiosios kartos Mazda CX-5 modeliai sulaukė didžiulio dėmesio. Abi šios krosoverių naujienos – pardavimų lyderės, plačiai vertinamos dėl patikimumo ir dizaino, tačiau jos žavi skirtingais stiliais, technologijomis ir važiavimo savybėmis. Jeigu svarstote įsigyti naują kompaktišką SUV arba domitės automobilių naujovėmis, šis išsamus penkių pagrindinių skirtumų apžvalga padės pasirinkti, kuris automobilis geriausiai atitinka jūsų poreikius.

Skirtingi charakteriai: dizainas ir eksterjeras

Lyginant 2026 Toyota RAV4 ir Mazda CX-5, jų išvaizdos filosofijos gerokai skiriasi. Toyota pasirinko drąsesnį, labiau visureigį primenantį kelią – gausu kampuotų linijų, išryškėjusių briaunų ir tvirtos laikysenos. RAV4 modeliai, tokie kaip Woodland Edition, išryškina automobilio nuotykių dvasią, siūlydami aukštesnę prošvaisą bei bekelės įkvėptą stilių.

Mazda CX-5 išsiskiria elegantišku, išraiškingai išlenktu ir premium stiliaus dizainu, kuriam įkvėpimo suteikia Kodo dizaino kryptis. Rezultatas – kompaktiškas SUV, kuris tampa ir statuso simboliu, ir praktišku šeimos automobiliu. Viduje skirtumų taip pat netrūksta: sportiškai nusiteikęs RAV4 (ypač GR Sport versijose su raudonais akcentais) priešpastatomas Mazda ramiai, prabangiai ir minimalistinei CX-5 salonui su blizgiais paviršiais ir tvarkingu maketu.

Infotainment ir salonų technologijos: didesni ekranai, mažiau mygtukų

Abu SUV modeliai 2026 metais dėmesį skiria pažangioms technologijoms. Toyota RAV4 komplektuojama su 10,5 colių jutikliniu ekranu, o aukštesnėse versijose galima net 12,9 colių sistema. Svarbu, kad Toyota išsaugojo fizinius valdymo mygtukus pagrindinėms funkcijoms, pavyzdžiui, važiavimo režimams ar klimatui, tad bendras valdymas išlieka paprastas ir intuityvus.

Mazda pateikia savo atsaką – didžiausią istorijoje 15,6 colių multimediją, kuri tapo viena didžiausių klasėje. Puikiai integruotas Google Built-In leidžia naudotis daugybe programų ir išmaniųjų įrankių tiesiogiai iš pagrindinio ekrano. Beveik visi fiziniai mygtukai, išskyrus tris svarbiausiems veiksmams, pašalinti. Mazda anksčiau vengė liečiamų paviršių, tad tai didelis šuolis minimalistinės prabangos link. Toyota siekia funkcionalumo ir paprastumo, o Mazda – modernaus dizaino ir estetikos.

Pagrindinės infotainment savybės:

  • RAV4: 10,5–12,9 colių ekranai, fiziniai klimato ir pavarų valdymo mygtukai, Toyota Arene sistema
  • CX-5: 15,6 colių jutiklinis ekranas (didžiausias klasėje), beveik visiškai skaitmeninis valdymas, Google Built-In

Programinės įrangos naujovių lenktynės: Toyota Arene ir Google Built-In

Abi markės pristato naujos kartos programinę įrangą, pritaikytą moderniam vairavimui. RAV4 debiutuoja su Toyota Arene platforma, kuri siūlo patogų valdymą balsu, intuityvią pagrindinių funkcijų sąsają, Apple CarPlay ir Android Auto integraciją bei patobulintą Toyota Safety Sense 4.0 saugumo paketą.

Mazda CX-5 standartiškai montuoja Google Built-In, kuris leidžia naudotis Google Assistant, integruota navigacija, žaidimų bei produktyvumo programėlėmis ir net Google Gemini AI. Visos Google Play Store pramogos ir darbo įrankiai pasiekiami pagrindiniame ekrane.

Iš esmės Toyota Arene koncentruojasi į patogumą bei saugumą, o Mazda suteikia maksimalią skaitmeninę patirtį su Google ekosistema bei išmaniais sprendimais.

Varikliai ir dinaminės savybės: hibridų galia ar vairavimo malonumas?

Po variklio gaubtu matome skirtingus požiūrius į ekologiją ir dinamiką. 2026 metų Toyota RAV4 siūlomas tik kaip hibridas – bazinėse versijose komplektuojamas 2,5 l keturių cilindrų hibridinis variklis, išvystantis 226 AG (FWD) arba 236 AG (AWD). Aukščiausios klasės RAV4 Prime yra prijungiamas hibridas su įspūdingais 320 AG ir 80 km vien tik elektra – tai vienas galingiausių ir ekonomiškiausių ne prabangos SUV rinkoje.

Mazda CX-5 startuoja su tradiciniu 2,5 l keturių cilindrų benzininiu varikliu (187 AG ir 251 Nm sukimo momentas). Nors šie duomenys kuklesni už RAV4 hibridą, Mazda siūlo standartinę visų varančiųjų ratų pavarą ir garsėja maloniu, sportišku važiavimu su šešių laipsnių automatine pavarų dėže. Hibridinė CX-5 versija debiutuos 2027 m. ir bus prilyginti, o gal ir pranašesnė už dabartinį CX-5 Turbo (256 AG). Iki tol RAV4 lenkia Mazda pagal greitį ir elektrifikacijos lygį.

Pagrindinės variklių specifikacijos:

  • RAV4: hibridas (226–236 AG), prijungiamas hibridas (320 AG, 80 km EV rėžimas)
  • CX-5: 2,5 l benzinas (187 AG), visų varančiųjų ratų pavara standartinė, hibridas – nuo 2027 m.

Pozicionavimas rinkoje: nuotykiai ar prabanga?

Naujasis Toyota RAV4 dar labiau stiprina savo, kaip tvirtos, ekologiškos ir universaliai pritaikytos SUV, įvaizdį. Pvz., Woodland Edition su padidinta prošvaisa, bekelės padangomis ir išskirtiniais LED žibintais idealiai tiks tiems, kurie vertina nuotykius gamtoje. Toyota prisijungia prie panašių priežiūros konkurentų, tokių kaip Honda TrailSport ar Subaru Wilderness, pasiūlydama gyvenimo būdo ieškotojams skirtas modifikacijas.

Mazda CX-5 savo ruožtu orientuojasi į premium miesto SUV segmentą. Čia nėra specifinių bekelės versijų (tai CX-50 sritis), todėl CX-5 pabrėžia modernią technologinę įrangą, aukštos kokybės medžiagas ir komfortą ieškantiems išskirtinumo, stiliaus bei šiuolaikinio ryšio.

Salono komfortas, erdvė ir praktiškumas

Abu automobiliai viduje orientuojasi į skirtingas vertybes. Toyota RAV4 – funkcionalus ir patvarus, su sportišku išdėstymu, puikiai tinka šeimoms ir tiems, kurie prioritetą teikia praktiškumui. Mazda CX-5 siūlo elegantišką, minkštomis medžiagomis apstatytą, minimalistinį saloną, primenantį premium markes. Keičiant klasikinį valdymą į ekraninius sprendimus, Mazda šiek tiek nukenčia vartotojiškas patogumas.

Galutinis įvertinimas: kurį kompaktišką SUV rinktis?

2026 metų Toyota RAV4 ir Mazda CX-5 atspindi visiškai skirtingas kompaktiško SUV filosofijas. Toyota renkasi elektrifikaciją, nuotykiams pasirengusias versijas ir ekologiškus hibridinius sprendimus. Mazda CX-5 akcentuoja rafinuotą dizainą, aukštą komforto lygį bei technologinį pažangumą – tai vienas stilingiausių ir prabangiausių automobilių savo klasėje, nors elektrifikacija čia dar tik ateityje.

Ekologiškų sprendimų ir naujausių hibridinių technologijų ieškantiems nuotykių mėgėjams verta rinktis naująjį Toyota RAV4. Ieškantiems miesto elegancijos, stiliaus ir išmanių technologijų labiau tiks Mazda CX-5. Abu modeliai rinkoje pasirodys netrukus – pirmiau debiutuos RAV4, vėliau, 2026 pradžioje, – CX-5. Kompaktiškų SUV pasiūla dar niekada nebuvo tokia įdomi tiek automobilių pirkėjams, tiek visiems automobilių entuziastams.

Šaltinis: autoblog

Labas! Aš Tadas – automobilių bandymai man yra tikra gyvenimo dalis. Nuo mažens svajojau vairuoti ir vertinti įvairius modelius. Kiekvienas mano testas yra nuoširdus ir paremtas tikrais įspūdžiais – k

Komentarai

Palikite komentarą