5 Minutės
Ford F-150 Lightning apžvalga: Elektrinis pikapas realių savininkų ir ekspertų akimis
Ford F-150 Lightning dabar yra elektrinių pikapų revoliucijos priešakyje, tačiau ar šis modelis laikomas „tikru sunkvežimiu“ ilgamečių F-150 savininkų ir automobilių ekspertų vertinimu? Po išsamių Edmunds Cars komandos bandymų atsakymas yra aiškus – taip, nors lyginant su vidaus degimo (ICE) ir hibridinėmis versijomis situacija tampa sudėtingesnė. Aptarkime, kuo „Lightning“ išsiskiria, kur trūksta, ir kaip jis pasirodo konkurencingoje elektrinių sunkvežimių rinkoje.
Galia ir dinamika: „Lightning“ tikrai pateisina savo vardą
2023 metų Ford F-150 Lightning Lariat, už kurį Edmunds sumokėjo apie 80 000 JAV dolerių, buvo intensyviai naudojamas realiomis sąlygomis: kasdieniam važiavimui, dideliems kroviniams, bekelėse ir daugiau. Lyginant našumą, redakcijos komanda dvimotorius visų varančiųjų ratų („4WD“) elektrinį modelį iškėlė aukščiau už bet kurią kitą F-150 versiją – nuo klasikinių V6 ir V8 benzininių, iki sportiško Raptor varianto.
Šis elektrinis pikapas išvysto net 580 AG ir 1050 Nm sukimo momentą, tad akceleracija – įspūdinga net sunkvežimiui, sveriančiam virš 3 075 kg. Važiuojant miesto gatvėmis ar sparčiai įsiliejant į greitkelį, „Lightning“ greitas reagavimas jaučiamas akimirksniu. Visgi masė nedingsta – posūkiuose ar nelygiuose keliuose sunkvežimio svoris juntamas, kiek sumažindamas judrumo pojūtį.

Tempimo galimybės ir praktiškumas: Sukurtas tikriems darbams
Beveik 1 050 Nm sukimo momentas perduodamas visiems keturiems ratams, todėl F-150 Lightning puikiai tempia priekabas. Dėl prailginto nuotolio baterijos ir patogaus priekabos svorio įvedimo per konsolę, vairuotojai gali efektyviau planuoti įkrovimo poreikius bei kelionės efektyvumą. Pavyzdžiui, tempiant 3 493 kg priekabą realūs bandymai parodė, kad nuotolis nuo oficialių 515 km sumažėja iki vis dar naudojamų 241 km.
Daugelis pikapų gerbėjų įvertins tokias funkcijas kaip dideli šoniniai veidrodėliai ir galimybė įvesti priekabos parametrus taupiai energijos vartosenai – dėl šių niuansų testeriai dažnai rinkosi „Ford“ vietoj Rivian R1T.
Krovinių skyriuje „Lightning“ be vargo telpa dideli daiktai, net karalienės dydžio čiužiniai, o galinės sulankstomos sėdynės leis vežti ir aukštesnius krovinius. Net įkrovus sunkvežimį 454 kg svorio, važiuoklė išlieka stabili, pabrėždama modelio darbines šaknis.
Elektrinis nuotolis: solidus, bet vejasi konkurentus
F-150 Lightning nuvažiuojamas atstumas išlieka stiprus šioje klasėje – bandytojų dažnai pasiekiama iki 555 km su vienu įkrovimu, esant optimalioms sąlygoms. Tačiau konkurentai greitai vejasi. 2025 metų GMC Sierra EV Denali testuose pasiekė net 816 km nuotolį, aplenkdama net Lucid Air Dream Range (813 km realaus ir 837 km deklaruojamo nuotolio) ir Chevrolet Silverado EV RST (779 km prieš numatytus 724 km).
Nors „Lightning“ negali pasigirti geriausiu nuvažiuojamu atstumu, tačiau jo nuotolio pakanka kasdieniam naudojimui ir vidutinėms tempimo užduotims.
Salonas, informacinės sistemos ir savininkų pasitenkinimas
Viduje testuotojai gyrė patogų ir šiuolaikišką „Lightning“ saloną. Aukštai įvertintos informacinės technologijos su Apple CarPlay ir Android Auto palaikymu. Lyginant su Tesla Cybertruck, Silverado EV ir Rivian R1T, Edmunds komanda dažniausiai rinkosi Ford už jo kainos, įrangos bei komforto derinį, nors kai kuriose kategorijose konkurentai buvo priekyje.
Trūkumai: svoris, važiavimo kokybė ir tempimo nuotolis
Didelė „Lightning“ masė (apie 450 kg daugiau nei hibrido) jaučiama kasdien ir akivaizdi nelygiuose keliuose. Važiuojant greitkeliu galimas nemalonus siūbavimas, o manevringumas mažesnis nei kai kurių konkurentų.
Įkrovimo laikas, ypač su didesne baterija, gali būti ilgesnis nei tikėtasi. Tempimo metu „Lightning“ nuotolis sumažėja daugiau nei per pusę lyginant su F-150 Hybrid, todėl ilgesnėms kelionėms su priekaba kol kas hibridas išlieka geriausias pasirinkimas – ypač dėl tylos ir mažesnių aptarnavimo kaštų net po 80 tūkst. km. Taip pat buvo pastebėta, kad 360 laipsnių kameros sistema kai kuriais atvejais gali neadekvačiai perteikti atstumus, kas apsunkina parkavimą.
Patikimumas ir nuvertėjimas: Tikrosios išlaikymo sąnaudos
Per 35 405 km „Lightning Lariat“ susidūrė tik su keliomis nedidelėmis bėdomis – parkavimo jutikliai, bagažinės valdymo modulis, baterijos stebėsena, valytuvų variklis, kilimėlis, galinė šviesos juosta ir aukštos įtampos moduliai buvo sutvarkyti dviejų apsilankymų servise metu. Tačiau labiausiai nuvilia nuvertėjimas: 80 000 dolerių vertės modelis po trejų metų vertas maždaug perpus mažiau. Hibridinis F-150 2021 m. prarado apie 50% vertės, sumažėdamas nuo 66 000 iki 33 000 dolerių.
Modelių gama, komplektacijos ir rinkos pozicionavimas
F-150 Lightning siūlomas penkiomis versijomis, pritaikytomis skirtingiems poreikiams ir biudžetams:
- F-150 Lightning Pro: nuo $54,780 (536 arba 580 AG)
- Lightning XLT: nuo $63,345 (452 AG)
- Lightning Flash: nuo $69,995 (536 AG)
- Lightning Lariat: nuo $76,995 (580 AG)
- Lightning Platinum: nuo $84,995 (580 AG)
Norintys tradicinio galios pojūčio gali rinktis iš aštuonių benzininių F-150 komplektacijų, kurios prasideda nuo XL ($38,810) ir siekia prabangų Raptor R ($113,820) su 5,2 litrų V8 varikliu (720 AG, 868 Nm). PowerBoost hibridinė V6 (430 AG, 773 Nm) siūloma XLT, Lariat, King Ranch ir Platinum versijose.
Plačios pasirinkimo galimybės reiškia, kad F-150 tiks bet kokiam pikapų pirkėjui – nesvarbu, ar siekiate maksimalaus galingumo, vilkimo, komforto ar elektrinių technologijų.
Ford F-150 Lightning lyginant su elektromobiliais ir hibridais
Lyginant su Tesla Cybertruck, Rivian R1T, GMC Sierra EV ir Chevrolet Silverado EV, Ford F-150 Lightning išsiskiria tikro sunkvežimio galimybėmis, komfortišku salonu bei pažangiomis informacinėmis technologijomis. Visgi kai kurie pirkėjai gali rinktis didesnį nuvažiuojamą atstumą ar išskirtinius konkurentų sprendimus.
Tuo tarpu F-150 Hybrid išlieka mėgstamas tų, kuriems svarbi ilga tempimo distancija ir patvirtintas ilgaamžiškumas, taip pat kuro efektyvumas ir mažesnis garsas net apkrautoje kabinoje.
Išvada: Ar Ford F-150 Lightning yra pikapų ateitis?
Po tūkstančių realių kilometrų ir griežtų palyginimų Edmunds ekspertų nuomonė aiški: Ford F-150 Lightning – tikras pikapas, greitas, universalus ir pritaikytas darbui. Vis dėlto, jei svarbiausi kriterijai – maksimali tempimo distancija, mažesnės eksploatacijos sąnaudos ir retesni sustojimai krautis, hibridinis F-150 dažnai bus racionalesnis pasirinkimas.
Tačiau jei jums svarbus pažangumas, nulinis emisijų lygis ir momentinis sukimo momentas – F-150 Lightning tampa nauju standartu tarp elektrinių sunkvežimių.
Kas toliau – ilgalaikiai automobilių testai
F-150 Lightning apžvalga – tik dalis Edmunds Cars tęstinės testų serijos, kur anksčiau buvo vertinami tokie modeliai kaip Ford Mustang Shelby GT500, Corvette Stingray, Tesla Model Y Performance, Lucid Air, Rivian R1T ir kiti. Jų praktiniai, duomenimis grįsti vertinimai padeda entuziastams ir pirkėjams drąsiau rinktis naują automobilį. Stebėkite naujienas – jei remtis ankstesnių testų kokybe, kelionė bus tokia pat įdomi, kaip ir aptariami automobiliai.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai