1967 m. Plymouth Sport Fury Convertible: Nepelnytai Pamirštas Mopar Klasikos Perlas | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
1967 m. Plymouth Sport Fury Convertible: Nepelnytai Pamirštas Mopar Klasikos Perlas

1967 m. Plymouth Sport Fury Convertible: Nepelnytai Pamirštas Mopar Klasikos Perlas

2025-07-19
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

6 Minutės

1967 metų Plymouth Sport Fury Convertible: Nepelnytai pamirštas Mopar klasikinis automobilis

Kalbant apie legendinius amerikietiškus raumenų automobilius, dažniausiai minima Road Runner ar Superbird. Tačiau 1967 m. Plymouth Sport Fury Convertible tyliai įrodo, kodėl verta atkreipti dėmesį ir į mažiau žinomus klasikinius modelius. Šis elegantiškas kabrioletas neseniai pelnė aukso medalį prestižinėje Carlisle parodoje 2025 metų C-body 1967–68 Stock Class kategorijoje. Jis išsiskiria stiliaus, dinamikos ir retumo deriniu, dėl kurio šis Mopar modelis ypač vertinamas klasikinių automobilių entuziastų bendruomenėje.

Plymouth Fury paveldas: raumenų automobilių eros pradininkas

Plymouth Fury istorija prasideda dar 1956 metais, kai modelis buvo pristatytas kaip sportiškas ir galingas Belvedere linijos papildymas, atspindintis Amerikos susižavėjimą arklio galiomis. Su 303 AG V8 varikliu ir išraiškingu dizainu, Fury tapo Detroito aukso amžiaus raumenų automobilių simboliu. Nuo 1959 metų Fury tapo savarankišku modeliu, o 1965-aisiais Plymouth išplėtė gamą: Fury I buvo skirtas verslui, Fury II pasižymėjo universalumu, Fury III siūlė daugiau komforto, o Sport Fury tapo flagmanu. Perėjus prie Chrysler C-body platformos, Fury tapo tikru pilno dydžio automobilių segmento atstovu vienoje linijoje su Dodge Monaco ir Polara.

Dizaino evoliucija: 1967 metų rafinuotumas

1967-aisiais Sport Fury Convertible modelis buvo dar labiau ištobulintas. Vietoje ankstesnių išlenktų galinių žibintų atsirado solidūs viso pločio žibintai, o nauja priekinė grotelė ir aiškios kėbulo linijos suteikė automobiliui pretenzingos elegancijos. Galutinis rezultatas – didelis kabrioletas, derinantis brandą ir gatvės autoritetą, subalansuotą tarp raumenų ir rafinuotumo.

Po santūriomis linijomis slėpėsi automobilis, draugiškas vairuotojams, ieškantiems aukštos klasės klasikinių Mopar kabrioletų, kurių šiandien rinkoje nėra daug.

Gamybos skaičiai: Retumas tarp milžinų

1967 metais Plymouth pagamino tik 3 133 Sport Fury Convertible, tad šis modelis kur kas retesnis nei Fury III kabrioletas (4 523 vnt.) ar masiniai konkurentai, tokie kaip Chevrolet Impala ar Ford Galaxie. Palyginimui, 1967 m. Chevrolet pagamino net 81 355 Impala kabrioletų, Ford – daugiau nei 28 000 Galaxie. Net vidutinės klasės Buick, Oldsmobile ir Pontiac modeliai lenkė Sport Fury pagal skaičių. Todėl pamatyti 1967 m. Sport Fury Convertible – ypač su retomis gamyklinėmis opcijomis – visuomet išskirtinis įvykis.

Automobilis išskirtiniam vairuotojui

Šis automobilis buvo kuriamas tiems, kurie vertina pilno dydžio komfortą, aštuntojo dešimtmečio „kvadratinį“ dizainą ir užuominą į galingą „muscle car“ dvasią. Standartinės individualios priekinės sėdynės, Sport Fury emblemos, subtilus chromo panaudojimas ir visiškai elektrinis stogas – šie bruožai pabrėžė automobilio klasę ir galią bei suteikė prabangos įspūdį, tačiau be perteklinės pompastikos.

Variklių pasirinkimas: Raumenys po variklio dangčiu

Nė vienas 6-ojo dešimtmečio amerikietiškas pilno dydžio klasikinis automobilis nebuvo pilnavertis be tikro variklio. 1967 m. Plymouth Sport Fury Convertible siūlė šiuos pasirinkimus:

  • Pagrindinis variklis: 318 kub. colių (5.2L) LA V8, 230 AG
  • Populiariausias sprendimas: 383 kub. colių (6.3L) dviejų kamerų V8, 270 AG
  • Sportiškas variantas: 383 Super Commando, keturių kamerų V8, net 325 AG ir 575 Nm sukimo momentas
  • Galingiausias pasirinkimas: 440 Super Commando V8, 375 AG ir 651 Nm sukimo momentas

Dauguma šių kabrioletų iš gamyklos išvažiavo su patikimu 383 V8 varikliu – idealu tiems, kurie vertina galią be didelių remonto kaštų. Vis dėlto, su legendiniu 440 varikliu Sport Fury galėjo konkuruoti su tikrais „muscle car“ konkurentais ir pasižymėjo netikėtu vikrumu, atsižvelgiant į didelį svorį.

Kodėl nėra Hemi?

Įdomu tai, kad Plymouth nesiūlė garsiojo Hemi variklio Fury šeimos modeliuose. Kol konkurentai su Ford 427 ar Pontiac 421 dalyvavo arklio galių varžytuvėse, Plymouth liko prie ramios prabangos ir raumenų balanso, neskirdamas dėmesio išskirtinai dragstrip lenktynėms.

Palyginimai: Kaip „Sport Fury Convertible“ atrodė tarp konkurentų

Vėlyvieji 60-ieji buvo klasikinių amerikietiškų kabrioletų aukso laikotarpis. Impala, Galaxie, Delta 88, Bonneville ar Wildcat modeliai žavėjo prabanga, tačiau nė vienas neatitiko Sport Fury retumo, raumeningo impulso ir tikros asmenybės.

  • Chevrolet Impala Convertible: 81 355 vnt. – masiškumas be išskirtinumo
  • Ford Galaxie 500/XL: 28 308 vnt. – daug, bet pernelyg įprasta
  • Buick Wildcat Convertible: 7 263 vnt.
  • Olds Delta 88 Convertible: 8 167 vnt.
  • Pontiac Bonneville Convertible: 18 172 vnt., daug GM prestižo, bet didelis kiekis

Mėgstantys retus automobilius ir vertinantys unikalumą tikrai įvertins šį Mopar kabrioletą – jo mažas kiekis gamyboje suteikia automobilio kolekcijoms išskirtinumo.

Specifikacijos ir opcijos: Raumenų automobilis su prabangos akcentais

Plymouth Sport Fury Convertible 1967 m. bazinė kaina siekė $3,104 – panašiai kaip panašaus segmento konkurentų, tačiau už papildomą mokestį už tokią įrangą kaip oro kondicionierius ($412.75) ar elektriniai langai ($106.50), buvo kur kas prabangesnis už daugelį konkurentų. Šis automobilis galėjo būti ir puošnus, ir funkcionalus, išlaikydamas sportinį charakterį.

Standartinės savybės apėmė:

  • Priekines individualias sėdynes vairuotojo patogumui
  • Aukštos kokybės Sport Fury ženkliukus bei apdailą
  • Elektriškai valdomą stogą
  • Kruopščiai parinktus chromo akcentus

Savininko istorija: Auksas Carlisle

Robert Marquardt valdomas Sport Fury Convertible – puikus pavyzdys, kokią išliekamąją vertę turi šie reti Mopar kabrioletai. Su tik 47 476 km rida, automobilis iš Konektikuto į Carlisle (Pensilvanija) ir atgal kelionę įveikė savo eiga – tai liudija 383 Commando V8 patikimumą ir savininko rūpestį.

Šis egzempliorius turi galingą keturių kamerų variklį (325 AG, 575 Nm), derintą su automatinę pavarų dėže. Autentiškos gamyklinės detalės ir retos opcijos – oro kondicionierius bei elektriniai langai – šį kabrioletą daro išskirtiniu. 1967 m. tokia komplektacija buvo brangi ir reta, tad tokių automobilių pagaminta vos kelios dešimtys.

Rinkos pozicija: kolekcininko galimybė

1967 m. Plymouth Sport Fury Convertible užima labai savitą vietą. Jis per didelis tipiškam „muscle car“, per tvirtas – prabangioms kupė, tačiau toks retas, kad kiekvienoje klasikinių amerikietiškų automobilių parodoje traukia dėmesį. Šiuolaikiniai automobilių entuziastai dar neatskleidė vėlyvųjų 60-ųjų Mopar kabrioletų potencialo, todėl jie išlieka puikiu taikiniu kolekcionieriams, vertinantiems unikalumą ir investicinę vertę.

Palyginti su to laikotarpio konkurentais, Sport Fury siūlo daugiau variklio tūrio už savo kainą, išskirtinį Mopar dizainą ir tikrą amerikietišką charakterį. Ieškantiems santūrios, bet galingos klasikos – tai nepriekaištingas pasirinkimas.

Galutinis žodis: Paslėptas 1967 m. Mopar turtas

Jei ieškote klasikinio kabrioleto, kuris išsiskirtų bet kurioje parodoje ar tiesiog norite mėgautis atvira Amerika su stiliumi ir jėga, 1967 m. Plymouth Sport Fury Convertible tikrai verta įrašyti į savo norų sąrašą. Tai automobilis, turintis tikro „muscle car“ žavesio, retų prabangos aksesuarų ir legendą, kuri žavi tiek Mopar entuziastus, tiek naujus gerbėjus.

Kaip neseniai demonstruota Lou Costabile „YouTube“ kanale, šis automobilis vienija kelias kartas ir šeimos aistrą automobilių tradicijai. Nuo originalaus pristatymo su retomis ir brangiomis opcijomis iki šių dienų prizinių apdovanojimų – 1967 m. Sport Fury Convertible įrodo, kad kartais įsimintiniausios klasikos žvaigždė dar laukia savo tikro pasirodymo.

Pavargote nuo įprastų Camaro, Mustangų ar Impalų? Sėskite į 1967 metų Plymouth Sport Fury Convertible ir pajuskite, kiek daug gali pasakyti jėga, prabanga bei istorija.

Šaltinis: autoevolution

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą