5 Minutės
Ercole Spada vardas neatsiejamas nuo automobilio dizaino pasaulio. Šis vizionierius garsėja novatorišku stiliumi, o jo kūryba – nuo klasikinių automobilių iki šiuolaikinių sportinių modelių – žymi ne vieną dešimtmetį trunkantį palikimą automobilių kultūroje. Automobilių entuziastams ir kolekcininkams Spada darbai – tai itališko dizaino meistriškumo, inovatyvios inžinerijos ir išliekamosios estetikos pavyzdys, ypač kalbant apie klasikinius automobilius, prabangius sportinius automobilius ir superautomobilius. Pažvelkime į penkis gražiausius Ercole Spada sukurtus automobilius – jų istoriją, technines ypatybes ir išskirtinį žavesį šiuolaikinėje automobilių rinkoje.
Ercole Spada karjera ir įtaka automobilių dizainui
Ercole Spada gimė 1937 metais Busto Arsizio mieste, netoli Milano. Nuo mažens susidomėjęs automobiliais, jis baigė Feltrinelli technikos institutą ir įgijo pramonės inžinerijos laipsnį. Pradėjęs karjerą garsioje „Zagato“ dizaino studijoje, Spada padėjo sukurti kai kuriuos įsimintiniausius sportinius automobilius, šiandien vertinamus kolekcininkų visame pasaulyje. Vėliau jis savo talentą pasitelkė „Ford Europe“ ir „Audi“, o dirbdamas BMW prisidėjo prie legendinių modelių – E32 7 serijos ir E34 5 serijos – kūrimo. Šie automobiliai dabar priskiriami klasikinių BMW automobilių ikonoms.
Penki nesenstantys Ercole Spada automobiliai
Alfa Romeo Giulietta SZ 'Coda Tronca'
Alfa Romeo Giulietta SZ 'Coda Tronca' – gryniausias itališkos sportinės dvasios ir pažangių aerodinamikos sprendimų pavyzdys. 1950-ųjų pabaigoje Alfa Romeo siekė pasiūlyti platų Giulietta modelių asortimentą kasdieniam naudojimui ir varžyboms. Tačiau tik bendras Alfa Romeo bei Zagato darbas leido sukurti GT lenktynėms skirtą Giulietta SZ. Po lenktynių incidentų, atskleidusių poreikį geresnėms aerodinaminėms savybėms, Zagato šį projektą patikėjo jaunam E. Spada. 1960 m. debiutavęs išraiškingas siluetas dar labiau patobulintas 1961 m., kai buvo sukurtas unikalus 'Coda Tronca' – nukirstos uodegos – variantas. Pagaminta tik 41 tokia versija, ji išsiskiria lengva konstrukcija, grožiu ir išskirtinėmis lenktyninėmis savybėmis.
Techninės charakteristikos:
- Variklis: 1.3L keturių cilindrų
- Galia: apie 100 AG
- Maksimalus greitis: 193 km/h
- Pagaminta: 41 'Coda Tronca' modelis
Pasižyminti itin lengvu aliuminio kėbulu ir dailiomis Spada linijomis, Giulietta SZ tapo pagrindiniu „Gran Turismo“ lenktynių pasirinkimu, lenkdama sunkesnius konkurentus ir likdama mėgstamu automobiliu klasikinių automobilių renginiuose bei aukcionuose.
Aston Martin DB4 GT Zagato: britiškos galios ir itališko grožio sintezė
1958 m. Londono automobilių parodoje pristatytas Aston Martin DB4 iš naujo apibrėžė prabangių GT automobilių standartus. Pirminio dizaino kūrimui bendradarbiauta su „Carrozzeria Touring“, tačiau tik su Zagato ir E. Spada pagalba buvo sukurtas išskirtinai lenktyninis DB4 GT Zagato. Spada, pasitelkęs ankstesnius projektus, sukūrė dar elegantiškesnį ir lengvesnį kėbulą. Tai leido pasiekti aukštus rezultatus, nors patikimumo problemos neretai pakišdavo koją lenktynėms.

Techninės charakteristikos:
- Variklis: 3.7L šešių cilindrų
- Galia: 314 AG
- Maksimalus greitis: 246 km/h
- Pagaminta: 19 originalų
DB4 GT Zagato laikomas vienu gražiausių pasaulio sportinių automobilių. Šiandien jis yra itin vertinamas kolekcininkų, reguliariai pasiekia milijonines sumas aukcionuose ir atspindi išskirtinį britų bei italų meistriškumo derinį prabangių sportinių automobilių segmente.
Alfa Romeo Giulia TZ2: lengvo svorio lenktyninio dizaino viršūnė
Alfa Romeo Giulia TZ2 – tai inžinerijos ir dizaino šedevras, tęsiantis TZ serijos legendą. 1964 m. Turino automobilių parodoje pristatytas automobilis turėjo ultra lengvą, stiklo pluošto kėbulą, kurį sukūrė E. Spada. Dėka to, automobilis pasižymėjo išskirtine aerodinamika ir judrumu lenktynėse.

Techninės charakteristikos:
- Variklis: 1.6L DOHC keturių cilindrų
- Galia: 170 AG
- Maksimalus greitis: 245 km/h
- Kėbulas: stiklo pluošto, kupė
TZ2 lenktynių trasose pasižymėjo išskirtiniu greičiu ir valdymu, o ikoniška priekio grotelė ir sklandžios linijos išliko vienomis įspūdingiausių „Alfa Romeo“ dizaino istorijoje.

Lancia Flaminia Super Sport: prabanga ir dinamika viename
Lancia Flaminia Super Sport buvo išskirtinis 7-ojo dešimtmečio Lancia prabangos GT automobilis. Pradiniam dizainui dirbo Pininfarina, Touring ir Zagato, tačiau būtent Spada pakoreguotas sportinis modelis tapo etaloniniu. 1964 m. pristatytas automobilis išsiskyrė patobulinta aerodinamika, lengvesne konstrukcija bei galingesniu V6 varikliu, išvystančiu 150 AG.
Techninės charakteristikos:
- Variklis: 2.8L V6
- Galia: 150 AG
- Maksimalus greitis: 210 km/h
- Kėbulas: aliuminio, „fastback“ kupė
Ryški stogo linija, elegantiškos proporcijos bei tikras itališkas charakteris padarė Flaminia Super Sport vienu gražiausių Lancia automobilių. Dėl savo retumo, inovacijų ir stiliaus šis sportinis GT pritraukia išskirtinių kolekcininkų dėmesį, vertinančių komfortą ir dinaminį potencialą.
Lamborghini 3500 GTZ: pamirštas prototipo perlas
Ferruccio Lamborghini, siekdamas varžytis su Ferrari, norėjo sukurti tobulą GT automobilį. Originalus 350 GT buvo didelis pasiekimas, tačiau kilo kritikos dėl kūno linijų stokos. Todėl Lamborghini kreipėsi į Zagato, kad sukurtų vizualiai patrauklesnį ir sportiškesnį prototipą. 1965 m. E. Spada suprojektavo du unikalius Lamborghini 3500 GTZ automobilius, į kuriuos perkėlė darnos ir dinamikos elementus iš ankstesnių sėkmingų projektų.
Techninės charakteristikos:
- Variklis: 3.5L V12
- Galia: apie 280 AG
- Šasi: unikali GT platforma
Nors Lamborghini 3500 GTZ nebuvo pradėtas gaminti serijiniu būdu – gamintojas vėliau bendradarbiavo su Bertone – šis modelis išliko išskirtiniu pavyzdžiu, įrodančiu Spados įtaką formuojant prabangių sportinių automobilių segmentą.
Paveldas ir vieta rinkoje
Ercole Spada kurti automobiliai visada buvo automobilių dizaino ir inžinerijos priešakyje – tiek lenktynėse, tiek prabangoje, tiek GT segmente. Visi aprašyti modeliai stebina ne tik estetika, bet ir pažangiomis techninėmis savybėmis, dėl kurių Spada darbai šiandien aukštai vertinami pasauliniuose automobilių aukcionuose. Tai liudija jų paklausą, išskirtinumą ir statusą. Lyginant su kitais garsiais kėbulų dizaino namais, tokiais kaip Pininfarina, Bertone ar Touring, Spada išsiskiria funkcionalaus minimalizmo ir elegancijos deriniu, kurio neįmanoma atkartoti.
Kolekcininkams, automobilių istorijos entuziastams ir sportinių automobilių mėgėjams Spada dizaino automobilis yra unikali proga turėti istorijos dalelę. Tai automobiliai, kurių vertė slypi tiek nepriekaištingame dizaine, tiek pasiekimuose trasose ar išskirtiniame itališkame stile – būtent dėl šių savybių jie ir išlieka trokštamais klasikiniais automobiliais.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai