Kaip alkoholis veikia vairuotojo gebėjimus?
Vairuojant būnant apsvaigus nuo alkoholio, sumažėja dėmesys ir supratimas; sutrinka kritinis mąstymas ir atmintis; blogėja judesių koordinacija; refleksai susilpnėja arba pranyksta; vairuotojams užtrunka ilgiau pastebėti signalus ir įvertinti situacijas; bendra vairavimo kokybė mažėja, reakcijos laikas sulėtėja ir transporto priemonės valdymas pablogėja arba gali būti prarastas.
1. Reakcijos laikas vėluoja.
2. Reakcijos laikas sutrumpėja.
3. Dėmesys mažėja.
4. Alkoholis neturi įtakos vairuotojo reakcijoms.
Kaip sutaupyti degalų ir sumažinti taršą?
Pervežant 100 kg krovinį mieste, automobilis sunaudoja maždaug 0,5 l daugiau degalų 100 km. Oro kondicionierius sunaudoja apie 0,5–1,0 l/100 km; ventiliatorius – apie 0,08–0,3 l/100 km; radijas – apie 0,06–0,21 l/100 km; moderni garso įranga – apie 0,2–0,7 l/100 km. JB
1. Prieš važiuodami išimkite nereikalingus daiktus iš automobilio.
2. Oro kondicionierių naudokite tik tada, kai tai būtina.
3. Elektrinius prietaisus naudokite tik tada, kai to reikia.
Ar eismo įvykio metu mieste dalyvavęs vairuotojas privalo nugabenti sužeistuosius į artimiausią sveikatos priežiūros įstaigą asmeniniu transportu, jei eismo įvykis įvyko užstatytoje teritorijoje?
XXIX. Kelių eismo dalyvių pareigos įvykus eismo įvykiui (219–222 punktai) 219. Įvykus eismo įvykiui, kiekvienas įvykio dalyvis arba kitas eismo dalyvis privalo: 219.5. imtis visų būtinų priemonių suteikti pirmąją pagalbą sužeistiesiems, iškviesti greitosios medicinos pagalbos komandą arba — kai neįmanoma iškviesti greitosios arba nugabenti sužeistuosius į sveikatos priežiūros įstaigą kitu transportu — pristatyti juos į artimiausią sveikatos priežiūros įstaigą asmeniniu automobiliu, nebent toks transportavimas kelia pavojų jų gyvybei ar sveikatai.
1. Taip — tik jei neįmanoma iškviesti greitosios pagalbos arba nugabenti sužeistuosius į sveikatos priežiūros įstaigą kitomis priemonėmis.
2. Ne: vairuotojas neprivalo to daryti.
Ar šioje situacijoje žaliąjį automobilį vairuojančiam asmeniui leidžiama kirsti pažymėtą dvigubą horizontalų ženklinimą baigiant lenkimo manevrą?
Tai leidžiama, nes žalias automobilis turi užbaigti lenkimo manevrą. RTR priedas 3.1.10: Dviguba linija, sudaryta iš dviejų siaurų lygiagrečių linijų — vienos vientisos ir kitos pertrūkio — skiria priešingos krypties arba tos pačios krypties eismą tose kelio atkarpose, kur juostų keitimas leidžiamas tik iš vienos juostos; ji taip pat žymi posūkio 180° vietas ir automobilių stovėjimo aikštelių įvažas bei išvažas, kur leidžiamas eismas tik viena kryptimi. Vairuotojai gali kirsti šią liniją iš pertrūkio pusės, o taip pat iš vientisos linijos pusės — tik baigdami lenkimo ar aplenkimo manevrą.
1. Ne — jam neleidžiama.
2. Taip — jam leidžiama.
Stovint nuokalnėje, palikus dyzelinį automobilį įjungtą pavarą, tai pavojinga, nes:
Palikus automobilį įjungtą pavarą ir jam pradėjus riedėti nuokalne, kai kurie senesni dyzeliniai varikliai gali automatiškai užsivesti.
1. Gali būti pažeista pavarų dėžė arba pavarų perjungimo mechanizmas.
2. Senesnis dyzelinis variklis gali automatiškai užsivesti.
3. Nėra pavojaus.
Kas gali sukelti sankabos greitesnį nusidėvėjimą?
Priežastys, dėl kurių sankaba gali nusidėvėti anksčiau laiko: neteisingai sureguliuotas sankabos atleidimo mechanizmas, atsilaisvinę sankabos tvirtinimo varžtai, susilpnėjusios sankabos spyruoklės arba nusidėvėjęs pavarų dėžės pagrindinis velenas.
1. Neteisingai sureguliuotas sankabos atleidimo mechanizmas.
2. Sankabos tvirtinimo varžtai atsilaisvinę.
3. Sankabos spyruoklės susilpnėjusios.
Kurio vairuotojo veiksmai pažeidžia eismo taisykles?
Juostose nėra ženklų, nurodančių važiavimo kryptį; todėl raudono automobilio vairuotojas gali važiuoti tiesiai arba sukti į dešinę. Keičiant eismo juostą žalio automobilio vairuotojas privalo duoti kelią. RTR 104. Keičiantis eismo juostai, vairuotojas turi duoti kelią transporto priemonėms, judančioms ta pačia kryptimi gretimoje juostoje. Jei vienodos krypties transporto priemonės persirikiuoja vienu metu, vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonei iš dešinės, išskyrus atvejus, nurodytus Taisyklių 112 punkte. RTR 112. Jei yra įvažiavimui skirtas pagreitinimo juosta, vairuotojas turi naudotis ta juosta ir įsilieti į pagrindinį eismo srautą (persirikiuoti į gretimą juostą), duodamas kelią joje važiuojančioms arba į ją persirikiuojančioms transporto priemonėms, einančioms į išvažiavimo juostą. RTR 106. Prieš sukant į dešinę, į kairę arba apsisukant (išskyrus įvažiavimą į sankryžą su žiediniu eismu), vairuotojas turi iš anksto persirikiuoti į tos krypties važiuojamosios dalies kraštą. Kelio ženklai ir/ar horizontali kelio ženklinimas gali nustatyti kitokius reikalavimus.
1. Raudono automobilio vairuotojas.
2. Žalio automobilio vairuotojas.
Dviračių vairuotojams draudžiama:
RTR VIII. DVIRAČIŲ VAIRUOTOJŲ TAISYKLĖS
64. Dviračių vairuotojams draudžiama:
64.1 važiuoti važiuojamąja dalimi, išskyrus taisyklėse numatytus atvejus;
64.2 važiuoti autostradomis ir greitkeliais;
64.3 važiuoti nelaikant rankomis vairo;
64.4 vežti keleivių, jei dviratis nėra aprūpintas specialia sėdyne;
64.5 vežti, tempti ar stumti krovinius, kurie trukdytų valdyti dviratį arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams;
64.6 būti tempiamiems kitų transporto priemonių;
64.7 tempti kitas transporto priemones, išskyrus specialias dviračių priekabas;
64.8 važiuoti laikantis už judančios transporto priemonės;
64.9 kirsti važiuojamąją dalį važiuojant per pėsčiųjų perėją. JB
1. Vežti, tempti ar stumti krovinius, kurie trukdytų valdyti dviratį arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams.
2. Važiuoti dviračių takais naktį.
3. Važiuoti dviračių juostomis, pažymėtomis ant šaligatvio.
4. Važiuoti važiuojamosios dalies kraštu dienos metu.
Kas gali sukelti automobilio salono langų aprasojimą?
Jei langai aprasoja (pvz., po automobilio plovimo), tai gali būti dėl neteisingai nustatyto šildymo/ventiliacijos režimo.
1. Po automobilio plovimo likusi drėgmė.
2. Aušinimo skysčio lygis variklyje yra per aukštas.
3. Neteisingai nustatytas šildymo/ventiliacijos režimas.
4. Per daug žmonių salone.
1.
2.
3.
Kurį iš šių teiginių geriausiai apibūdina sustojimo atstumą?
Sustojimo atstumas yra atstumas, kurį nuvažiuoja transporto priemonė nuo to momento, kai vairuotojas pastebi kliūtį, iki visiško sustojimo. Stabdymo atstumas yra atstumas, kurį transporto priemonė nuvažiuoja nuo to momento, kai stabdžiai pilnai suveikia, iki visiško sustojimo. Reakcijos atstumas yra atstumas, kurį nuvažiuoja transporto priemonė nuo to momento, kai vairuotojas pastebi kliūtį, iki momento, kai jis pradeda stabdyti.
1. Atstumas, kurį nuvažiuoja transporto priemonė nuo to momento, kai vairuotojas pastebi kliūtį, iki visiško sustojimo.
2. Atstumas, kurį nuvažiuoja transporto priemonė iki momento, kai stabdymo jėga perduodama ratams.
3. Atstumas, kurį nuvažiuoja transporto priemonė nuo stabdymo pradžios iki visiško sustojimo.
Kokios spalvos yra kelio ženklas 'Lankytina vieta'?
629. Ženklas 'Lankytina vieta'. Nurodo kultūrinės arba istorinės reikšmės vietos pavadinimą. Ženklo fonas yra rudos spalvos.
1. Mėlyna.
2. Žalia.
3. Geltona.
4. Ruda.
Kuris veiksnys laikomas pagrindine rizika vairuojant snieguotais keliais?
1. Vairuotojo klaida (žmogiškasis veiksnys)
2. Nepalankios oro sąlygos
3. Slidi kelio danga
Kiek pavojingas yra žemas variklio alyvos lygis?
Kai variklio alyvos lygis yra žemas, vidiniai komponentai gauna mažiau tepimo, dėl to padidėja nusidėvėjimas ir kyla perkaitimas; tai pagreitina gedimus ir gali lemti variklio sugedimą.
1. Kuro sąnaudos sumažės.
2. Variklis gali patirti rimtų pažeidimų arba sugesti.
Kai variklis veikia, raudona įspėjamoji lemputė su baterijos simboliu prietaisų skydelyje reiškia:
Jei raudona įspėjamoji lemputė su baterijos simboliu dega, kai variklis veikia, tai reiškia, kad generatorius (alternatorius) neveikia ir akumuliatorius nėra kraunamas.
1. Akumuliatorius yra perkraunamas.
2. Akumuliatorius yra visiškai išsikrovęs.
3. Akumuliatorius nėra įkraunamas.
4. Baterijos elektrolito lygis yra per žemas.
Kodėl slidi kelio danga yra pavojinga?
Slidi kelio danga yra pavojinga, nes padangų sukibimas su važiuojamąja danga smarkiai sumažėja. Dėl to stabdymo kelias pailgėja ir automobilis gali slysti šonu įveikiant posūkį.
1. Stabdymo kelias pailgėja.
2. Vairo pasukimas reikalauja daugiau pastangų.
3. Labiau tikėtina, kad automobilis slydys šonu įveikiant posūkį.
Gyvūno tempiamo vežimo vairavimas arba gyvūno jodinėjimas viešais keliais leidžiamas nuo:
Nuostata RTR 67 — tik 14 metų ir vyresniems asmenims leidžiama vairuoti gyvūnų tempiamą transporto priemonę, ganėti gyvūnus ar paukščius arba jodinėti keliais.
1. 16 metų.
2. 15 metų.
3. 14 metų.
4. 12 metų.
5. 10 metų.
Vairuotojo reagavimo laikas priklauso nuo:
Reagavimo laikas lėtėja, jei vairuotojas serga, yra pavargęs arba veikiamas alkoholio ar narkotikų. Blaškymasis ir susikaupimo stoka vairuojant taip pat pailgina reagavimo laiką, o su amžiumi reakcijos greitis paprastai mažėja. RTR 14. Draudžiama vairuoti transporto priemonę, jei neturite tam teisės arba jei esate apsvaigęs nuo alkoholio ar veikiamas narkotinių, psichotropinių ar kitų psichoaktyvių medžiagų. Be to, pavargęs arba sergantis asmuo neturi vairuoti, jei vairavimas gali kelti pavojų eismo saugumui. Transporto priemonės negalima patikėti asmeniui, kurį veikia minėti veiksniai arba kuris neturi leidimo vairuoti tokio tipo transporto priemonę. Vairuodamas transporto priemonę, vairuotojas privalo laikytis reikalavimų, nurodytų vairuotojo pažymėjime.
1. Liga.
2. Nuovargis.
3. Alkoholio vartojimas.
4. Emocinė būklė.
Kokios yra dažniausios padidėjusio degalų sąnaudų priežastys vairuojant automobilį?
Per mažas padangų slėgis yra dažniausia tiesiogiai įtaką daranti degalų sąnaudoms; neteisingas padangų slėgis gali padidinti sąnaudas iki maždaug 4 % — tiek per mažas, tiek per didelis slėgis gali turėti įtakos. Padangų slėgį tikrinkite, kai jos yra šaltos, nes važiavimas sušildo gumą ir pakelia slėgį. Krovinių tvirtinimas ant stogo didina oro pasipriešinimą ir todėl padidina degalų sąnaudas. Dažni stabdymai ir trumpos atkarpos su dažnu startavimu taip pat padidina degalų naudojimą. JB
1. Per mažas padangų slėgis.
2. Vairavimas su bagažu ant stogo.
3. Trumpi maršrutai su dažnais sustojimais ir pajudėjimais.
Eismo dalyviai privalo:
RTR 5. Eismo dalyviai privalo susipažinti su Lietuvos Respublikos kelių eismo saugumo įstatymu, žinoti šias taisykles ir jų laikytis. JB
1. Žinoti Policijos generalinio komisaro nurodymus.
2. Žinoti ir laikytis eismo taisyklių.
3. Susipažinti su Kelių eismo saugumo įstatymu.
4. Žinoti Lietuvos transporto saugos administracijos taisykles.
Ar asmuo, neturintis galiojančių vairuotojo teisių Lietuvos Respublikoje, gali vairuoti (o ne tik mokytis vairuoti) motorinę transporto priemonę?
Vairuotojo pažymėjimai, išduoti Lietuvoje, kitose ES valstybėse narėse ir tam tikrose kitose šalyse, Lietuvoje yra pripažįstami. Tačiau šis klausimas nagrinėja, ar leidžiama Lietuvoje vairuoti be galiojančių vairuotojo teisių (net jei jos išduotos užsienyje). Teisingas atsakymas yra „Ne“.
KELIŲ EISMO SAUGOS ĮSTATYMAS — 13 straipsnio 1 dalis: Asmenys, neturintys teisės vairuoti motorinės transporto priemonės, traktoriaus ar savaeigės darbo mašinos; esantys apsvaigę; veikiami narkotinių, psichotropinių arba kitų psichoaktyviųjų medžiagų; arba nepasinaudoję įstatymų nustatytu privalomu dienos poilsiu, negali vairuoti. Be to, pavargęs arba sergantis asmuo neturi vairuoti, jei tai gali kelti pavojų eismo saugumui. Transporto priemonės negalima patikėti asmeniui, kuriam tinka kuris nors iš minėtų veiksnių arba kuris neturi teisės vairuoti tokio tipo transporto priemonės.
1. Ne — jie negali vairuoti.
2. Taip — jie gali vairuoti.
Kodėl transporto priemonėms reikalinga antiblokavimo stabdžių sistema (ABS)?
Antiblokavimo stabdžių sistema (ABS) neleidžia ratams užsiblokuoti intensyvaus stabdymo metu, padėdama išlaikyti padangų sukibimą ir vairavimo kontrolę — ypač ant slidžių dangų. Kai ratai užsiblokuoja, automobilis gali slysti ir vairuotojas prarasti galimybę valdyti kryptį. ABS reguliuoja stabdymo slėgį, kad būtų išsaugotas sukibimas ir kryptinis stabilumas.
1. Nes jis neleidžia ratams užsiblokuoti staigaus arba stipraus stabdymo metu, išlaikant sukibimą ir vairavimo kontrolę.
2. Nes jis padeda užkirsti kelią transporto priemonės vagystei.
3. Nes jis neleidžia transporto priemonei riedėti žemyn nuokalne.
Ar stovėjimo stabdį galima naudoti norint sulėtinti transporto priemonę stabdant?
Stovėjimo stabdį galima panaudoti norint sulėtinti transporto priemonę, jei sugedo pagrindiniai (servisiniai) stabdžiai.
1. Ne — jo naudoti negalima.
2. Taip — bet kuriuo atveju.
3. Taip — avarinėje situacijoje, jei sugedo pagrindiniai (servisiniai) stabdžiai.
Kaip reikėtų vairuoti, kad suvartotumėte kuo mažiau kuro ir nuvažiuotumėte kuo toliau?
Važiuojant į kalną automobilis reikalauja daugiau galios nei važiuojant lygiu keliu. Todėl palaikykite pastovų greitį ir venkite greitėjimo kylant. Tikslinga didinti greitį važiuojant lygiu keliu arba leidžiantis nuo kalvos. Palaikant pastovų greitį, naudojant aukštesnę pavarą sumažėja variklio sūkiai; mažesni sūkiai reiškia mažesnį variklio darbą ir mažesnį kuro suvartojimą. Nereikėtų riedėti neutraliu pavarų režimu leidžiantis nuo kalno — tai ne tik neekonomiška, bet ir nesaugu. Riedant laisva pavara leidžiantis nuo kalvos, automobilio sistemos gali nutraukti kuro tiekimą, todėl rodmuo gali parodyti 0,0 l/100 km (jei nespaudžiate akseleratoriaus). Ekonomiškiausia pradėti važiuoti iškart užvedus variklį. Laikyti variklį užvestą stovint reiškia kuro sąnaudas ir išmetamųjų teršalų emisiją; variklis sušils ir pasieks normalią darbinę temperatūrą važiuojant (jei nėra gedimo).
1. Perjungti į neutralią pavarą ir riedėti leidžiantis nuo kalvos.
2. Nespartinkite važiuodami į kalną.
3. Naudokite kuo aukštesnę pavarą.
4. Pradėti judėti tik tada, kai variklis pasieks normalią darbinę temperatūrą.
Greitėjimo juosta skirta:
RTR 112. Jei yra įrengta greitėjimo juosta įvažiuoti į kelią, vairuotojas privalo naudoti šią juostą, kad paspartintų ir įsilietų į pagrindinį eismo srautą, suteikdamas kelią jau važiuojantiems transporto priemonėms. Vairuotojas, esant reikalui, gali persirikiuoti arba pereiti į lėtėjimo juostą. JB
1. Įsibėgėti ir įsilieti į pagrindinį eismo srautą, suteikiant kelią jau važiuojantiems transporto priemonėms.
2. Naudoti bendram eismui, kai važiuojamoji dalis yra per siaura.
3. Parkavimas tada, kai netoliese nėra stovėjimo aikštelių.
1.
2.
3.
4.
Prie automobilio galinės dalies montuojami atšvaitai turi būti:
Lietuvos transporto saugos inspekcijos 2013 m. sausio 16 d. įsakymas Nr. 2B-14, dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninių reikalavimų pakeitimo, IV skyrius, 4.10 punktas: galinis netrikampis atšvaitas – raudonas; galinis trikampis atšvaitas – raudonas. JB
1. Geltoni.
2. Raudoni.
3. Balti.
Vairuojate kelyje, kai iš galo greitai priartėja transporto priemonė. Jos vairuotojas įjungė kairįjį posūkio signalą ir signalizuoja mirksėdamas šviesomis. Ką darysite?
Net jei kitas vairuotojas pažeidžia taisykles lenkdamas arba viršydamas greičio ribą, neturėtumėte kelti pavojaus kitiems eismo dalyviams – leiskite tam vairuotojui jus aplenkti. 4. Eismo dalyviai turi vadovautis tarpusavio pagarba ir saugumo principais.
1. Padidinsite greitį, kad padidintumėte atstumą tarp transporto priemonių.
2. Laikysite pastovų greitį ir neleisite kitam vairuotojui jus aplenkti.
3. Leisite artėjančiam transportui jus aplenkti.
4. Paspausite stabdžio pedalą, kad įsijungtų stabdžių žibintai.
Nuo kokio amžiaus asmenys, turintys mokyklos išduotą pažymėjimą, gali važinėti dviračiu keliuose?
Asmenims jaunesniems nei 14 metų neleidžiama važiuoti dviračiais keliais; tačiau, jei jie baigė papildomą mokymo kursą ir turi mokyklos išduotą pažymėjimą, minimali amžiaus riba yra 12 metų. Gyvenamosiose zonose dviračiams nėra nustatyto amžiaus apribojimo.
1. 12 metų.
2. 14 metų.
3. 16 metų.
Ar leidžiama keleiviams įlipti arba išlipti iš transporto priemonės iš važiuojamosios dalies pusės?
Keleiviai gali įlipti arba išlipti iš transporto priemonės iš važiuojamosios dalies pusės tik tada, kai iš šaligatvio arba kelkraščio to padaryti neįmanoma ir tik jeigu tai saugu bei nekliudo kitiems eismo dalyviams.
1. Tai draudžiama.
2. Tai leidžiama.
3. Taip — leidžiama tik tada, kai neįmanoma įlipti arba išlipti iš šaligatvio arba kelkraščio.
1 of 30 Task
Time left: 00:00:00
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30