Ar leidžiama sustoti ant pėsčiųjų perėjos siekiant išvengti susidūrimo?
Kelio eismo taisyklėse uždrausta sustoti ant pėsčiųjų perėjos. Tuo pat metu bendrieji kelių naudotojų pareigos reikalauja vengti ar mažinti žalą. RTR III.9: Kelių naudotojai privalo imtis visų būtinų atsargumo priemonių; jie neturi kelti pavojaus kitų eismo dalyvių ar trečiųjų asmenų saugumui ar sveikatai, žaloti turto ar trukdyti eismui. Kelių naudotojai taip pat turi dėti visas pagrįstas pastangas, kad išvengtų arba sumažintų žalingas pasekmes, išskyrus atvejus, kai tokios priemonės kelia grėsmę jų pačių arba kitų asmenų gyvybei ar sveikatai arba sukeltų didesnę žalą nei ta, kurios būtų išvengta. RTR V.32: Vairuotojas negali įvažiuoti į pėsčiųjų perėją, kol pėstieji, kuriems reikia duoti kelią, neišėjo iš juostos, kurioje yra vairuotojas, taip pat negali įvažiuoti, jei priešais yra kliūtis (pvz., kamštis), kuri priverstų transporto priemonę sustoti. RTR XVII.150: Sustojimas ir stovėjimas yra uždrausti: 150.4 ant pėsčiųjų perėjų ir per 5 metrų atstumą prieš jas; o keliuose, kuriuose kiekviena kryptimi turi po vieną juostą, taip pat per 5 metrų atstumą po pėsčiųjų perėjų.
1. Ne.
2. Taip.
Artėjate prie kelio posūkio:
Artėjant prie kelio posūkio vairuotojas turi numatyti, kad posūkis gali būti staigesnis nei atrodo; todėl būtina pasirinkti saugų greitį ir tinkamą važiavimo poziciją, kad nebūtų įvažiuojama į priešpriešinę eismo juostą. Saugaus greičio pasirinkimas priklauso nuo visų aplinkybių: oro sąlygų, kelio ir transporto priemonės techninės būklės (įskaitant krovinį), vairuotojo patirties ir savijautos. Pagal RTR 127 vairuotojams draudžiama viršyti leistiną greitį. Rinkdamiesi greitį atsižvelkite į reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę, krovinį, oro sąlygas ir eismo intensyvumą, kad galėtumėte saugiai sustabdyti transporto priemonę prieš bet kokias numatomas kliūtis. Esant reikalui — ypač prastai matomumo sąlygoms — vairuotojai privalo sulėtinti greitį arba sustoti.
1. Padidinsite greitį posūkio viduryje.
2. Prieš posūkį sumažinsite greitį.
3. Posūkio viduryje sumažinsite greitį.
4. Greitį nekeisite.
Kaip turėtumėte planuoti maršrutą, jei kelionė yra ilga ir pakeliui gali būti kelio darbų, sienos kirtimo vietų ar nenumatytų įvykių?
JB
1. Apskaičiuokite papildomą kurą, reikalingą kelionei, ir suplanuokite sustojimus degalams.
2. Nereikia nieko planuoti.
3. Suplanuokite išvykimo laiką, sustojimus ir poilsio pertraukas, parkavimą bei maršrutą, kuriuo jūsų automobilis vyks iki kelionės tikslo.
4. Patikrinkite eismo taisykles ir teisines nuostatas šalių, kurias ketinate kirsti.
Ar būtina segtis saugos diržą sėdint galinėje sėdynėje, kai transporto priemonė juda?
Vairuotojas ir visi keleiviai privalo segėti saugos diržus transporto priemonėse, kur jie įrengti. Jei autobuse yra saugos diržai, informaciniai ženklai „Susegkite saugos diržą“ turi būti pateikti matomoje vietoje priešais kiekvieną sėdynę, ant jos arba šalia jos. Rekomenduojama prieš pradedant kelionę visus autobuso keleivius informuoti apie saugos diržų segėjimo reikalavimą žodžiu arba garso ir vaizdo priemonėmis.
1. Taip — privaloma segėti saugos diržą.
2. Ne — segėti saugos diržo neprivaloma.
Darbinis stabdys nustojo veikti važiuojant automagistrale. Ką darytumėte?
Turite važiuoti tokiu greičiu, kad prireikus galėtumėte sustabdyti transporto priemonę naudodami stovėjimo (rankinį) stabdį. Įjunkite avarinius šviesos signalus, kad įspėtumėte kitus eismo dalyvius. Nuvažiuokite iki arčiausios saugios vietos, kur galėsite sustoti, ir iškvieskite techninę pagalbą kelyje.
1. Sumažinkite greitį ir įjunkite avarinius šviesos signalus. Jei reikia, pamažu naudokite stovėjimo (rankinį) stabdį. Atsargiai nuvažiuokite iki arčiausios saugios vietos, kur galėsite sustoti, ir iškvieskite techninę pagalbą kelyje.
2. Sumažinkite greitį ir informuokite kelių policiją. Atsargiai tęskite važiavimą iki kelionės pabaigos. Jei įmanoma, papildykite stabdžių skystį.
1.
2.
3.
4.
Kaip elgtumėtės, jei pajustumėte, kad transporto priemonė pradeda slysti ant šlapios dangos (t. y. pradeda hidroplaniruoti)?
Važiuojant keliu (ypač ten, kur yra grioveliai) stipraus lietaus metu ant asfalto gali susidaryti vandens sluoksnis, kuris nespėja nusitekėti link pakraščių. Jei tokiomis sąlygomis padidinate greitį, padangų protektorius gali nesugebėti pašalinti susikaupusio vandens. Dėl vandens pleišto transporto priemonė pradeda hidroplaniruoti — ratai praranda kontaktą su kelio danga arba trauka sumažėja, todėl valdyti automobilį tampa sudėtinga. Jei transporto priemonė pradeda hidroplaniruoti, vairuotojas turėtų sumažinti greitį, kad atgautų trauką ir stabilumą.
1. Nedelsiant paspaustumėte stabdžio pedalą.
2. Atleistumėte akceleratorių, kad sumažintumėte greitį.
3. Padidintumėte greitį.
Jei pradėjus važiuoti jūsų transporto priemonės ratai slysta, o pati transporto priemonė nejuda:
Kad vairuotumėte ekonomiškai ir protingai, pradėkite judėti sklandžiai ir vienodai. Pagal galimybes lėtinkite tolygiai, vengdami nereikalingų staigių manevrų, nebent jie būtini (pvz., staigus stabdymas dėl netikėto kliuvinio kelyje).
1. Tai laikoma neekonomiška – padidėja degalų sąnaudos ir spartėja padangų dilimas.
2. Padangų cypimas ar ratų slydimas trikdo kitus eismo dalyvius.
3. Tai nelaikoma natūralu ir priimtina.
Ar stovėjimo stabdį galima naudoti norint sulėtinti transporto priemonę stabdant?
Stovėjimo stabdį galima panaudoti norint sulėtinti transporto priemonę, jei sugedo pagrindiniai (servisiniai) stabdžiai.
1. Ne — jo naudoti negalima.
2. Taip — bet kuriuo atveju.
3. Taip — avarinėje situacijoje, jei sugedo pagrindiniai (servisiniai) stabdžiai.
Kuo vairuotojas turėtų būti pasirengęs, kai vaikai kerta pėsčiųjų perėją?
Vairuotojas turi būti pasirengęs netikėtam vaikų elgesiui pėsčiųjų perėjose. Jei vaikai elgiasi nuspėjamai ir atsakingai, tai padidina eismo saugumą.
1. Vaikai gali staiga įbėgti į pėsčiųjų perėją.
2. Vaikai kertant pėsčiųjų perėją gali sustoti arba dvejoti.
3. Vaikai elgiasi nuspėjamai ir tvarkingai.
Kada leidžiama mokyti vairuoti motorinę transporto priemonę keliuose?
RTR 21. Vairavimo mokymas. 4. Vairavimo mokymas keliuose leidžiamas tik tada, kai mokinys turi pakankamus vairavimo įgūdžius. Mokymas gali vykti tik tose keliuose, kuriuose kelių savininkas to neįdraudė.
1. Kai mokinys turi pakankamai vairavimo įgūdžių, supranta Kelių eismo taisykles ir laikosi jų reikalavimų.
2. Kai mokinys moka vairuoti, bet nežino Kelių eismo taisyklių.
3. Vairavimo mokymas viešaisiais keliais leidžiamas tik po to, kai mokinys baigia vairavimo mokyklą.
Kas nutinka, kai automobilio padangose oro slėgis yra per mažas?
Vairuojant su padangomis, kurių oro slėgis yra nepakankamas, padangų išoriniai kraštai dyla greičiau, trumpėja jų tarnavimo laikas. Per mažas padangų slėgis taip pat sumažina transporto priemonės stabilumą ir padidina riedėjimo pasipriešinimą, dėl ko padidėja degalų sąnaudos.
1. Padangos dyla greičiau.
2. Transporto priemonės stabilumas pagerėja.
3. Padidėja degalų sąnaudos.
4. Transporto priemonės stabilumas sumažėja.
Atliekant posūkį, transporto priemonė yra stabilesnė, kai ji juda:
Palyginti su važiavimu laisva eiga (pavarų svirtis neutraliame padėtyje), važiavimas su įjungta pavara suteikia geresnį valdymą, nes net ir nespustelėjus akseleratoriaus variklis palaiko varančiųjų ratų pastovias apsukas. Staigus greičio mažinimas posūkyje gali sumažinti stabilumą, o greičio didinimas apsunkina sklandų posūkio užbaigimą dėl didesnės centrinės jėgos. Tinkamą greitį parinkite ir palaikykite prieš įvažiuodami į posūkį.
1. Su įjungta pavara.
2. Su išjungta pavara (neutrali padėtis).
3. Didinant greitį.
4. Mažinant greitį.
Ketinate važiuoti tiesiai per sankryžą. Ką darysite šioje situacijoje:
1. Suteiksiu pirmenybę komerciniam transportui.
2. Suteiksiu pirmenybę traktoriui.
3. Pravažiuosiu sankryžą pirmas.
Ar asmuo, neturintis galiojančių vairuotojo teisių Lietuvos Respublikoje, gali vairuoti (o ne tik mokytis vairuoti) motorinę transporto priemonę?
Vairuotojo pažymėjimai, išduoti Lietuvoje, kitose ES valstybėse narėse ir tam tikrose kitose šalyse, Lietuvoje yra pripažįstami. Tačiau šis klausimas nagrinėja, ar leidžiama Lietuvoje vairuoti be galiojančių vairuotojo teisių (net jei jos išduotos užsienyje). Teisingas atsakymas yra „Ne“.
KELIŲ EISMO SAUGOS ĮSTATYMAS — 13 straipsnio 1 dalis: Asmenys, neturintys teisės vairuoti motorinės transporto priemonės, traktoriaus ar savaeigės darbo mašinos; esantys apsvaigę; veikiami narkotinių, psichotropinių arba kitų psichoaktyviųjų medžiagų; arba nepasinaudoję įstatymų nustatytu privalomu dienos poilsiu, negali vairuoti. Be to, pavargęs arba sergantis asmuo neturi vairuoti, jei tai gali kelti pavojų eismo saugumui. Transporto priemonės negalima patikėti asmeniui, kuriam tinka kuris nors iš minėtų veiksnių arba kuris neturi teisės vairuoti tokio tipo transporto priemonės.
1. Ne — jie negali vairuoti.
2. Taip — jie gali vairuoti.
Vairuodami saugiai turite:
Visada teikite prioritetą saugumui. Tai reiškia mąstyti iš anksto, planuoti savo veiksmus ir numatyti kitų eismo dalyvių elgesį.
1. Numatyti kitų eismo dalyvių veiksmus.
2. Vairuoti šiek tiek virš leistino greičio.
3. Laikytis arčiau kelkraščio.
4. Vairuoti gerokai lėčiau nei leistinas maksimalus greitis.
Kaip saugiai važiuoti stačiu nuolydžiu?
Vairuotojo kompetencijos – B kategorija: automobilis pradeda slysti, kai ratai praranda sukibimą su kelio danga. Tai gali įvykti ant nuolydžių, šlaitų arba esant stipriam šoniniam vėjui.
1. Vairuoti didžiausiu greičiu.
2. Vairuoti su išjungtu varikliu.
3. Vairuokite lėtai, vengdami staigių vairo ir stabdymo judesių.
Kodėl transporto priemonei reikalingas generatorius?
Generatorius įkrauna akumuliatorių ir tiekia elektros srovę transporto priemonės elektros įrangai bei kitiems vartotojams tik tada, kai variklis veikia, t. y. kai sukasi variklio alkūninis velenas. Per pavaros skriemulį ir dirželį alkūninis velenas suka generatorių, kuris gamina elektros energiją.
1. Jis tiekia elektros srovę transporto priemonės elektros įrangai, kai variklis neveikia.
2. Jis tiekia elektros srovę transporto priemonės elektros įrangai, kai variklis veikia.
3. Jis tiekia srovę starteriui, kai užvedate variklį.
Stabdymo kelias priklauso nuo:
Stabdymo kelias priklauso nuo padangų būklės, transporto priemonės greičio, kelio dangos, transporto priemonės masės, jėgos, veikiančios stabdžių pedalą, ir stabdžių sistemos būklės. Kuo mažiau padangos nusidėvėjusios, tuo efektyvesnis stabdymas. Mažesnis greitis sutrumpina stabdymo kelią. Didesnėms ir sunkesnėms transporto priemonėms reikalingas ilgesnis atstumas sustoti. Grubesnė kelio danga pagerina sukibimą ir todėl sumažina stabdymo kelią. Stipresnis paspaudimas stabdžių pedalo paprastai sumažina stabdymo kelią, jei tik ratai nėra užblokuojami.
1. Padangų būklė ir transporto priemonės greitis.
2. Ar transporto priemonė varoma priekiniais ar galiniais ratais.
3. Stabdžių kaladėlių būklė.
4. Kelio dangos būklė.
Ar leidžiama vairuoti motociklą tik turint B kategorijos vairuotojo pažymėjimą?
KELIŲ EISMO SAUGUMO ĮSTATYMAS — 22 straipsnio 12 punktas. Asmenims, kuriems yra sukakę ne mažiau kaip 24 metai, turintiems ne mažiau kaip dvejų metų B kategorijos vairavimo stažą ir baigusiems praktinį A1 kategorijos transporto priemonių vairavimo mokymą pagal Transporto ir ryšių ministerijos arba jos įgaliotos institucijos nustatytą tvarką, suteikiama teisė vairuoti A1 kategorijos transporto priemones Lietuvos Respublikos teritorijoje.
1. Leidžiama vairuoti A1 kategorijos motociklus asmenims, kuriems yra ne mažiau kaip 24 metai, kurie turi ne mažiau kaip dvejų metų B kategorijos vairavimo stažą ir yra baigę specialius praktinius A1 kategorijos vairavimo kursus vairavimo mokykloje.
2. Leidžiama vairuoti visus motociklus.
Jei šioje situacijoje prie sankryžos artėja transporto priemonė su įjungtomis mėlynomis ir raudonomis mirksinčiomis šviesomis ir specialiais garso signalais, raudono automobilio vairuotojas:
RTR 12. Kelių eismo dalyviai privalo nedelsdami praleisti artėjančius specialiuosius transporto priemonių su įjungtomis mėlynos ir raudonos (arba tik mėlynos) mirksinčiomis šviesomis ir specialiais garso signalais, taip pat jomis lydimus transporto priemonių. Kelių eismo dalyviai turi sudaryti avarinį praėjimą ir praleisti taip: 12.1. ant kelio, turinčio vieną eismo juostą vienoje kryptimi, vairuotojai, jei įmanoma, turi sustoti dešiniajame kelkraščio ruože; jei kelkraščio nėra, – sustoti arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto. 12.2. ant kelio, turinčio dvi ar daugiau eismo juostų ta pačia kryptimi, važiuojantys skiautriaus kairiajame juostoje turi važiuoti kuo arčiau kairės (atitinkamo važiuojamosios dalies krašto, skirto judėti ta kryptimi) ir sustoti; kairiajai juostai dešinėje esančiose juostose važiuojantys turi važiuoti kuo arčiau dešinės (link dešiniojo važiuojamosios dalies krašto arba kelkraščio) ir sustoti. 12.3. ant kelio su skiriamuoju ruožu reikalavimai, nurodyti 12.1 ir 12.2 punktuose, taikomi tik vairuotojams, judantiems ta pačia kryptimi. JB
1. Jis važiuos toliau neperduodamas kelio niekam, nes turi žalią šviesą.
2. Jis privalo praleisti specialiąją transporto priemonę.
Ar ant tilto leidžiama apsisukti?
Kelių eismo taisyklės (RTR) 116. Apsisukimas draudžiamas pagal 116.4 punktą: ant ir po tiltų, estakadų ir viadukų. JB
1. Taip, leidžiama.
2. Ne, tai neleidžiama.
Kaip pavojingas staigus variklio sūkių padidėjimas važiuojant slidžiu keliu?
Jei kelio danga yra slidži arba variklis galingas ir sūkiai staiga padidėja, varantieji ratai gali praslysti. Jei varantieji ratai yra galiniai, galinė ašis gali prarasti sukibimą; jei varantieji ratai yra priekiniai, priekinė ašis gali prarasti sukibimą, dėl ko automobilis gali prarasti stabilumą ir slysti.
1. Gali sugesti kuro filtras.
2. Gali sugesti kuro siurblys.
3. Jei ratų traukos jėga viršija kelio sukibimą, automobilis gali prarasti stabilumą ir pradėti slysti.
Kas gali sukelti sankabos greitesnį nusidėvėjimą?
Priežastys, dėl kurių sankaba gali nusidėvėti anksčiau laiko: neteisingai sureguliuotas sankabos atleidimo mechanizmas, atsilaisvinę sankabos tvirtinimo varžtai, susilpnėjusios sankabos spyruoklės arba nusidėvėjęs pavarų dėžės pagrindinis velenas.
1. Neteisingai sureguliuotas sankabos atleidimo mechanizmas.
2. Sankabos tvirtinimo varžtai atsilaisvinę.
3. Sankabos spyruoklės susilpnėjusios.
1.
2.
3.
1.
2.
3.
Kaip keičiasi regėjimo laukas didėjant važiavimo greičiui?
Regėjimo laukas priklauso nuo važiavimo greičio, regos aštrumo (pvz., trumparegystės), nuovargio, objekto spalvos ir šviesumo, jo kontrasto su fonu ir kitų veiksnių. Didėjant greičiui, vairuotojo dėmesio sritis susiaurėja ir juda į priekį: nors vairuotojas linkęs žiūrėti toliau, dėmesio apimtys atvirkščiai proporcingai mažėja su greičiu. Pavyzdžiui, važiuojant 50 km/h dažnai pakanka sutelkti žvilgsnį maždaug 150 m atstumu, kad pastebėtumėte kliūtį; važiuojant 140 km/h artėjantį priešpriešinį automobilį galima pastebėti tik tuomet, kai jis yra vos 15–20 m nuo susitikimo taško.
1. Susiaurėja.
2. Plėčiasi.
3. Nepasikeičia.
Kada vairuotojas gali palikti eismo įvykio vietą?
XXIX. Kelių eismo dalyvių pareigos įvykus eismo įvykiui (219–222 punktai) 219. Įvykus eismo įvykiui, kiekvienas jame dalyvavęs vairuotojas arba kitas kelių eismo dalyvis privalo: 219.4. jei eismo įvykyje kas nors žuvo arba buvo sužeistas, pranešti apie įvykį policijai ir likti įvykio vietoje arba, pranešus policijai, sugrįžti į vietą ir laukti policijos atvykimo, išskyrus atvejus, kai policija leidžia kelių eismo dalyviui palikti įvykio vietą arba kai sužeistiesiems ar pranešusiam asmeniui reikia suteikti pirmąją pagalbą; 220. Jei eismo įvykyje nebuvo žuvusiųjų ar sužeistųjų ir įvykio dalyviai sutaria dėl įvykio aplinkybių ir nekviečia policijos, dalyviai privalo nupiešti įvykio schemą Kelių eismo įvykio pranešimo blanke, raštu aprašyti aplinkybes ir gauti visų dalyvių parašus. Jei nė vienas dalyvis neturi pranešimo blanko, aplinkybes ir schemą galima surašyti ant tuščio lapo, kuriame nurodomi visi dalyviai, jų transporto priemonės ir liudytojai, o visi duomenys ir aplinkybės patvirtinami dalyvių parašais. Jei dėl aplinkybių kyla ginčas, būtina iškviesti policiją į įvykio vietą.
1. Jei asmuo patyrė tik nežymų sužeidimą.
2. Jei vairuotojui reikalinga pirmoji pagalba.
3. Jei sužeistam asmeniui reikalinga pirmoji pagalba.
4. Jei policija leido vairuotojui palikti įvykio vietą.
Ką turėtumėte daryti, jei matote tolumoje priešais stabdantį automobilį?
Terminų paaiškinimas: • Stabdyti – paspausti stabdžių pedalą; automobilis greitai lėtėja ir sustoja prieš numatytą kliūtį. • Atleisti dujų pedalą – nuimti koją nuo dujų; automobilis palaipsniui lėtėja savaime, bet visiškai nesustoja ir toliau juda. • Vairuoti nekeičiant greičio – išlaikyti tą pačią dujų pedalo padėtį; automobilis juda pastovia greičiu. RTR 128. Jei yra kliūtis arba eismo saugumas yra pavojus, vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba, jei reikia, visiškai sustabdyti transporto priemonę arba, jei kliūtį galima pastebėti, apvažiuoti ją taip, kad nebūtų pavojaus kitiems eismo dalyviams.
1. Paspauskite stabdžių pedalą.
2. Nuimkite koją nuo dujų pedalo ir pasiruoškite stabdyti.
3. Išlaikykite esamą greitį.
Ką pirmiausia turite padaryti prieš aplenkiant?
RTR 136. Vairuotojams patariama vengti nereikalingų aplenkimo manevrų. Prieš aplenkdami vairuotojai turi imtis papildomų atsargumo priemonių ir įsitikinti, kad: 136.1 nė vienas už jų važiuojantis vairuotojas dar nepradėjo jų aplenkti; 136.2 aplenkiamojo transporto priemonės vairuotojas nerodo kairiojo posūkio signalo; 136.3 dalis eismo juostos, reikalinga aplenkimui, yra laisva ir manevras netrukdys priešpriešinio eismo transporto priemonių ar pėsčiųjų judėjimui važiuojamojoje dalyje; 136.4 per visą aplenkimo laikotarpį bus išlaikytas saugus atstumas iki aplenkiamos transporto priemonės; 136.5 po aplenkimo vairuotojas galės saugiai sugrįžti į tą pačią eismo juostą nesudarydamas kliūčių aplenkto transporto priemonės judėjimui.
1. Įsitikinkite, kad priešais kelias yra laisvas.
2. Perjunkite į žemesnę pavarą.
3. Padidinkite greitį.
4. Sumažinkite greitį.
1 of 30 Task
Time left: 00:00:00
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30