Kuri raidė nurodo visą važiuojamąją kelio dalį?
Centrinė atitvara nėra važiuojamosios dalies dalis. Važiuojamoji dalis yra kelio dalis, skirta transporto priemonių eismui.
1. A.
2. B.
3. C.
Prie šios pėsčiųjų perėjos privalote duoti kelią:
RTR 30. Artėjant prie nevaldomos pėsčiųjų perėjos, vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti prieš perėją, kad duotų kelią pėstiesiems, kurie įžengė į bet kurią eismo juostą, juda bet kuria juosta arba stovi kelio krašte laukdami galimybės įžengti į juostą savo važiavimo kryptimi (arba į bet kurią juostą vienos juostos kelyje su eismu abiem kryptimis). Vairuotojai turi būti ypač atsargūs tamsiu paros metu, esant prastam matomumui arba kai perėja nėra aiškiai matoma iš vairuotojo vietos, ir įsitikinti, kad nėra pėsčiųjų, kuriems privaloma duoti kelią.
1. Pėstieji, įžengę į priešingos eismo krypties juostą.
2. Pėstieji, stovintys prie perėjos krašto (šalia kelio krašto).
3. Pėstieji, įžengę į juostą, kuria jūs važiuojate.
Eismo dalyviai privalo:
RTR 5. Eismo dalyviai privalo susipažinti su Lietuvos Respublikos kelių eismo saugumo įstatymu, žinoti šias taisykles ir jų laikytis. JB
1. Žinoti Policijos generalinio komisaro nurodymus.
2. Žinoti ir laikytis eismo taisyklių.
3. Susipažinti su Kelių eismo saugumo įstatymu.
4. Žinoti Lietuvos transporto saugos administracijos taisykles.
Koks yra didžiausias atstumas, kuriuo krovinys gali išsikišti už automobilio galinės dalies ir jo nereikia pažymėti?
Pagal Kelių eismo taisyklių 210 punktą krovinys turi būti pažymėtas, jeigu jis išsikiša daugiau nei 1 metrą už transporto priemonės priekinės arba galinės dalies. Krovinys, išsikišantis iki 1 metro (įskaitytinai), gali likti nepažymėtas; jeigu jis išsikiša daugiau nei 1 metras, krovinys turi būti pažymėtas. KET 210: Bet kuri motorinė transporto priemonė, vežanti krovinį, kuris išsikiša už transporto priemonės priekio ar galo daugiau nei 1 m arba už transporto priemonės šono, turi turėti krovinio galus pažymėtus, kaip nurodyta šių taisyklių 4 priede.
1. 0,5 m.
2. 1 m.
3. 1,5 m.
Kaip vadinama plati linija, nubrėžta per važiuojamąją dalį?
I. Horizontalus ženklinimas: 1.11. PLATI LINIJA nubrėžiama per važiuojamąją dalį (‚Stop‘ linija) ir nurodo vietą, kur vairuotojai privalo sustoti prieš „STOP“ ženklą (kai sankryža nėra reguliuojama), esant raudonam šviesoforo signalui arba gavus stabdymo signalą iš eismo reguliuotojo.
1. „Stop“ linija.
2. Plati vientisa linija.
3. Vientisa linija.
Jei esate eismo pareigūno dešinėje pusėje ir jo dešinė ranka ištiesta į priekį, kuriomis kryptimis jums leidžiama judėti?
77.2. Dešinė ranka ištiesta į priekį: 77.2.1. transporto priemonės, esančios reguliuotojo kairėje, gali judėti bet kuria kryptimi; 77.2.2. transporto priemonės priešais reguliuotoją gali pasukti tik į dešinę; 77.2.3. transporto priemonės už reguliuotojo ir jo dešinėje neturi judėti.
1. Į dešinę.
2. Tiesiai.
3. Jums negalima judėti.
4. Į kairę arba apsisukti.
Ar leidžiama lenkti?
Nors kelio ženklas paprastai draudžia lenkimą, leidžiama lenkti transporto priemones, važiuojančias mažesniu nei 30 km/val. greičiu, jei tai galima saugiai atlikti. Kelio ženklas 325 — „Lenkimas draudžiamas“ draudžia lenkimą, išskyrus atskiras transporto priemones (ar jų kombinacijas), važiuojančias mažesniu nei 30 km/val. greičiu. Kelio ženklas 805 — „Galiojimo zona priešais“ nurodo zonos ilgį už ženklo, per kurį galioja pavojingos kelio atkarpos arba kiti susiję ženklai.
1. Ne — lenkti draudžiama.
2. Taip — lenkti leidžiama, jei traktorius važiuoja mažesniu nei 30 km/val. greičiu.
Kokia tvarka motociklas pravažiuos sankryžoje? Motociklininkas sukasi į kairę.
Esant nesuvaldytai vienodo prioriteto sankryžai, vairuotojai privalo duoti kelią iš dešinės atvažiuojantiems transporto priemonėms, jei jų trajektorijos kertasi. Sukdamas į kairę vairuotojas turi duoti kelią priešpriešiais važiuojančioms transporto priemonėms, kurios vyksta tiesiai arba sukasi į dešinę. Šioje situacijoje pirmas važiuoja raudonas automobilis, nes motociklas, įvažiavęs į sankryžą, sustojo ir praleido. Tada važiuoja baltas automobilis, kadangi jam nebelieka transporto priemonės iš dešinės, o pabaigoje manevrą baigia motociklininkas — motociklas pravažiuoja trečias. (RTR 155; RTR 157.)
1. Pirmas.
2. Trečias.
3. Antras.
Kurio vairuotojo veiksmai pažeidžia eismo taisykles?
Juostose nėra ženklų, nurodančių važiavimo kryptį; todėl raudono automobilio vairuotojas gali važiuoti tiesiai arba sukti į dešinę. Keičiant eismo juostą žalio automobilio vairuotojas privalo duoti kelią. RTR 104. Keičiantis eismo juostai, vairuotojas turi duoti kelią transporto priemonėms, judančioms ta pačia kryptimi gretimoje juostoje. Jei vienodos krypties transporto priemonės persirikiuoja vienu metu, vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonei iš dešinės, išskyrus atvejus, nurodytus Taisyklių 112 punkte. RTR 112. Jei yra įvažiavimui skirtas pagreitinimo juosta, vairuotojas turi naudotis ta juosta ir įsilieti į pagrindinį eismo srautą (persirikiuoti į gretimą juostą), duodamas kelią joje važiuojančioms arba į ją persirikiuojančioms transporto priemonėms, einančioms į išvažiavimo juostą. RTR 106. Prieš sukant į dešinę, į kairę arba apsisukant (išskyrus įvažiavimą į sankryžą su žiediniu eismu), vairuotojas turi iš anksto persirikiuoti į tos krypties važiuojamosios dalies kraštą. Kelio ženklai ir/ar horizontali kelio ženklinimas gali nustatyti kitokius reikalavimus.
1. Raudono automobilio vairuotojas.
2. Žalio automobilio vairuotojas.
Ar leistina motorinių transporto priemonių, su oranžiniais mirksinčiais žibintais, vairuotojams nesilaikyti kelio ženklinimo linijų vykdant darbus kelio ruože?
RTR 188 reglamentas: oranžinis mirksintis žibintas gali būti naudojamas tik tada, kai transporto priemonė trukdo kitiems eismo dalyviams — pavyzdžiui, kai užkrautos arba tuščios transporto priemonės matmenys viršija leistinas ribas; kai atliekami darbai kelio ruože; kai sustojama ar stovima; kai transporto priemonė juda labai lėtai; lydint organizuotą dviratininkų grupę; arba vežant pavojingas medžiagas. Oranžinis mirksintis žibintas nesuteikia pirmenybės; jis tik atkreipia dėmesį ir įspėja kitus eismo dalyvius apie galimą pavojų. Vairuodami, stovėdami ar dirbdami kelyje, transporto priemonių su oranžiniais mirksinčiais žibintais vairuotojai privalo užtikrinti, kad nekenks eismo saugumui.
1. Taip — jei tai nekelia pavojaus eismo saugumui.
2. Ne — jiems to daryti neleidžiama.
Ar leidžiama vairuotojams sustoti arba parkuoti transporto priemones ant tilto, jei jos netrukdo eismo srautui?
RTR – 150. Sustojimas ir stovėjimas draudžiami: 150.3 ant ir po tiltų, viaduktų ir estakadų – išskyrus vietas, kuriose kelio ženklai aiškiai leidžia stovėti nurodytoje stovėjimo vietoje – ir tuneliuose.
1. Taip — leidžiama.
2. Stovėjimas leidžiamas tik ten, kur kelio ženklai aiškiai nurodo stovėjimo vietą.
Esant nereguliuojamai sankryžai, jei transporto priemonių trajektorijos nesikerta, kuri transporto priemonė turi prioritetą?
Jei transporto priemonių trajektorijos nesikerta, jos gali važiuoti vienu metu.
1. Iš dešinės pusės atvažiuojanti transporto priemonė.
2. Iš kairės pusės atvažiuojanti transporto priemonė.
3. Visos transporto priemonės gali važiuoti tuo pačiu metu.
Jei jūsų transporto priemonės kairysis arba dešinysis ratas įvažiavo į vandens telkinį (pvz., balą), turite:
Kai ratas važiuoja per stovintį vandenį, automobilis gali pradėti hidroplaniruoti (slinkti ant vandens sluoksnio), prarasti sukibimą ir slysti. Tvirtai laikykite vairo ratą ir palaipsniui mažinkite greitį, kad atgautumėte sukibimą ir išlaikytumėte kontrolę.
1. Nedelsiant spauskite stabdžio pedalą.
2. Tvirtai laikykite vairo ratą.
3. Padidinkite greitį.
Kuo vairuotojas turėtų būti pasirengęs, kai vaikai kerta pėsčiųjų perėją?
Vairuotojas turi būti pasirengęs netikėtam vaikų elgesiui pėsčiųjų perėjose. Jei vaikai elgiasi nuspėjamai ir atsakingai, tai padidina eismo saugumą.
1. Vaikai gali staiga įbėgti į pėsčiųjų perėją.
2. Vaikai kertant pėsčiųjų perėją gali sustoti arba dvejoti.
3. Vaikai elgiasi nuspėjamai ir tvarkingai.
Kaip pavojingas staigus variklio sūkių padidėjimas važiuojant slidžiu keliu?
Jei kelio danga yra slidži arba variklis galingas ir sūkiai staiga padidėja, varantieji ratai gali praslysti. Jei varantieji ratai yra galiniai, galinė ašis gali prarasti sukibimą; jei varantieji ratai yra priekiniai, priekinė ašis gali prarasti sukibimą, dėl ko automobilis gali prarasti stabilumą ir slysti.
1. Gali sugesti kuro filtras.
2. Gali sugesti kuro siurblys.
3. Jei ratų traukos jėga viršija kelio sukibimą, automobilis gali prarasti stabilumą ir pradėti slysti.
Vairuotojo reagavimo laikas priklauso nuo:
Reagavimo laikas lėtėja, jei vairuotojas serga, yra pavargęs arba veikiamas alkoholio ar narkotikų. Blaškymasis ir susikaupimo stoka vairuojant taip pat pailgina reagavimo laiką, o su amžiumi reakcijos greitis paprastai mažėja. RTR 14. Draudžiama vairuoti transporto priemonę, jei neturite tam teisės arba jei esate apsvaigęs nuo alkoholio ar veikiamas narkotinių, psichotropinių ar kitų psichoaktyvių medžiagų. Be to, pavargęs arba sergantis asmuo neturi vairuoti, jei vairavimas gali kelti pavojų eismo saugumui. Transporto priemonės negalima patikėti asmeniui, kurį veikia minėti veiksniai arba kuris neturi leidimo vairuoti tokio tipo transporto priemonę. Vairuodamas transporto priemonę, vairuotojas privalo laikytis reikalavimų, nurodytų vairuotojo pažymėjime.
1. Liga.
2. Nuovargis.
3. Alkoholio vartojimas.
4. Emocinė būklė.
Jei pradėjus važiuoti jūsų transporto priemonės ratai slysta, o pati transporto priemonė nejuda:
Kad vairuotumėte ekonomiškai ir protingai, pradėkite judėti sklandžiai ir vienodai. Pagal galimybes lėtinkite tolygiai, vengdami nereikalingų staigių manevrų, nebent jie būtini (pvz., staigus stabdymas dėl netikėto kliuvinio kelyje).
1. Tai laikoma neekonomiška – padidėja degalų sąnaudos ir spartėja padangų dilimas.
2. Padangų cypimas ar ratų slydimas trikdo kitus eismo dalyvius.
3. Tai nelaikoma natūralu ir priimtina.
Kokios yra dažniausios padidėjusio degalų sąnaudų priežastys vairuojant automobilį?
Per mažas padangų slėgis yra dažniausia tiesiogiai įtaką daranti degalų sąnaudoms; neteisingas padangų slėgis gali padidinti sąnaudas iki maždaug 4 % — tiek per mažas, tiek per didelis slėgis gali turėti įtakos. Padangų slėgį tikrinkite, kai jos yra šaltos, nes važiavimas sušildo gumą ir pakelia slėgį. Krovinių tvirtinimas ant stogo didina oro pasipriešinimą ir todėl padidina degalų sąnaudas. Dažni stabdymai ir trumpos atkarpos su dažnu startavimu taip pat padidina degalų naudojimą. JB
1. Per mažas padangų slėgis.
2. Vairavimas su bagažu ant stogo.
3. Trumpi maršrutai su dažnais sustojimais ir pajudėjimais.
Kokia yra automobilio pakabos funkcija?
Automobilio pakabos funkcija – paversti kelio nelygumus ir smūgius, perduodamus ratams kartu su amortizatoriais, į nedidelius automobilio kėbulo svyravimus, taip suteikiant vairuotojui ir keleiviams komfortą. Pakaba mažina kėbulo svyravimus; tinkamai veikianti pakaba didina saugumą.
1. Užtikrinti didesnį vairavimo ir keleivių komfortą.
2. Paversti kelio nelygumus ir smūgius, perduodamus ratams, į nedidelius automobilio kėbulo svyravimus.
Rūko žibintus turi būti galima įjungti:
Techniniai reikalavimai keliuose eksploatuojamoms transporto priemonėms, IV skyrius, 22 punktas: Jei sumontuoti rūko žibintai, juos galima įjungti ir išjungti tik tinkamu jungikliu, kai įjungiami poziciniai žibintai. Be to, rūko žibintus turi būti galima išjungti nepriklausomai nuo kitų šviesų.
1. Kai įjungiami tolimojo šviesos žibintai.
2. Kai įjungiami poziciniai žibintai (stovėjimo žibintai).
3. Tik kai įjungiami poziciniai žibintai; rūko žibintai turi būti išjungiami nepriklausomai nuo kitų šviesų.
4. Kai įjungiami artimosios šviesos žibintai.
Ko turėtume vengti, kad apsaugotume gamtą?
Perteklinio bagažo gabenimas didina kuro sąnaudas ir sukelia papildomas kenksmingas išmetamąsias dujas. Garsi muzika iš transporto priemonės didina triukšmo taršą ir gali išgąsdinti laukinius gyvūnus. Trumpiems atstumams žmonės gali eiti pėsčiomis, važiuoti dviračiu arba naudotis viešuoju transportu, nes trumpų kelionių metu variklis dažnai neįšyla iki optimalaus darbo temperatūros, transporto priemonė veikia mažiau efektyviai ir teršia daugiau.
1. Palikti transporto priemonės variklį įjungtą stovint (tuščios eigos režimas).
2. Garsiai groti muziką iš transporto priemonės pro atvirus langus.
3. Vairuoti automobilį trumpiems atstumams.
4. Gabenimas perteklinio bagažo arba krovinio.
Matote mirksinčią baltą šviesą ir užtvara yra visiškai pakelta. Ar šioje situacijoje leidžiama kirsti geležinkelio pervažą?
RTR 73. Šviesoforų signalai: 73.10. Mirksinti balta šviesa, naudojama pervažose, reiškia, kad vairuotojai gali tęsti važiavimą tik įsitikinę, jog prie pervažos neprivažiuoja joks geležinkelio transportas.
1. Taip — bet tik patikrinus, kad prie pervažos neprivažiuoja joks traukinys ar kitas geležinkelio transportas.
2. Ne — kirsti pervažos negalima.
Kada turėtumėte įjungti priekinio stiklo valytuvus važiuodami šlapdriba?
Vairuotojas privalo užtikrinti aiškią matomybę į priekį bet kokiomis oro sąlygomis. Naudokite priekinio stiklo valytuvus atsižvelgdami į kritulių intensyvumą, eismo apimtį, pėsčiųjų buvimą ir kitas aplinkybes. Palaukti, kol „priekinis stiklas bus padengtas sniegu ir negalėsite nieko matyti“, yra per vėlu.
1. Tik kai priekinis stiklas visiškai užsidengs sniegu ir nieko nematysite.
2. Prieš tai, kol šalia važiuojantis automobilis pašlakstys nešvaraus vandens ant jūsų priekinio stiklo.
3. Prieš tai, kol priešpriešinis automobilis pašlakstys nešvaraus vandens ant jūsų priekinio stiklo.
4. Iš anksto, kad nesiblaškytumėte ieškodami valytuvo jungiklio.
Artėjate prie kelio vingio. Ką turėtumėte daryti:
Artėjantys prie vingio vairuotojai turėtų atsižvelgti, kad posūkis gali būti staigesnis nei atrodo; todėl jie turi pasirinkti saugų greitį ir užimti tinkamą poziciją kelyje, kad nepatektų į priešingos eismo juostą. Saugaus greičio pasirinkimas priklauso nuo visų aplinkybių: oro sąlygų, kelio ir transporto priemonės techninės būklės, transporto priemonės krovinio, vairuotojo patirties ir savijautos. RTR 127. Vairuotojai neturi viršyti leistino greičio ribos. Renkantis važiavimo greitį, vairuotojai turėtų atsižvelgti į eismo sąlygas — ypač reljefą — kelio ir transporto priemonės būklę (įskaitant krovinį), oro sąlygas ir eismo intensyvumą, kad galėtų saugiai sustabdyti transporto priemonę prieš numatomas kliūtis. Vairuotojai privalo sulėtinti greitį arba sustoti, jei to reikalauja aplinkybės, ypač esant prastam matomumui.
1. Sumažinkite greitį.
2. Užimkite tinkamą poziciją kelyje, kad nepatektumėte į priešingos eismo juostą.
3. Naudokite posūkio signalą.
Jei šioje situacijoje prie sankryžos artėja transporto priemonė su įjungtomis mėlynomis ir raudonomis mirksinčiomis šviesomis ir specialiais garso signalais, raudono automobilio vairuotojas:
RTR 12. Kelių eismo dalyviai privalo nedelsdami praleisti artėjančius specialiuosius transporto priemonių su įjungtomis mėlynos ir raudonos (arba tik mėlynos) mirksinčiomis šviesomis ir specialiais garso signalais, taip pat jomis lydimus transporto priemonių. Kelių eismo dalyviai turi sudaryti avarinį praėjimą ir praleisti taip: 12.1. ant kelio, turinčio vieną eismo juostą vienoje kryptimi, vairuotojai, jei įmanoma, turi sustoti dešiniajame kelkraščio ruože; jei kelkraščio nėra, – sustoti arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto. 12.2. ant kelio, turinčio dvi ar daugiau eismo juostų ta pačia kryptimi, važiuojantys skiautriaus kairiajame juostoje turi važiuoti kuo arčiau kairės (atitinkamo važiuojamosios dalies krašto, skirto judėti ta kryptimi) ir sustoti; kairiajai juostai dešinėje esančiose juostose važiuojantys turi važiuoti kuo arčiau dešinės (link dešiniojo važiuojamosios dalies krašto arba kelkraščio) ir sustoti. 12.3. ant kelio su skiriamuoju ruožu reikalavimai, nurodyti 12.1 ir 12.2 punktuose, taikomi tik vairuotojams, judantiems ta pačia kryptimi. JB
1. Jis važiuos toliau neperduodamas kelio niekam, nes turi žalią šviesą.
2. Jis privalo praleisti specialiąją transporto priemonę.
Esant kokioms sąlygoms ir kuriuo paros metu galima vedžioti organizuotą pėsčiųjų grupę, sudarytą iš vaikų iki 16 metų, kelio pakraštyje?
RTR 40. Organizuota grupė vaikų iki 16 metų, lydima ne mažiau kaip dviejų suaugusių asmenų, gali eiti šaligatviais, pėsčiųjų takais arba pėsčiųjų dalimi bendruose pėsčiųjų ir dviračių takuose, jei tokios aikštelės yra. Jei jų nėra, grupė gali vaikščioti pakelėmis, tačiau tik dienos metu, kai matomumas geras, ne daugiau kaip dvejomis eilėmis prieš eismo kryptį ir tik jei tai saugu. Lydintys asmenys turi būti grupės priekyje ir gale ir privalo dėvėti ryškiaspalvius liemenes. Rekomenduojama, kad visi organizuotos grupės vaikai, einantys pakelėmis, taip pat dėvėtų ryškiaspalvius liemenes.
1. Tik dienos metu, kai matomumas yra geras.
2. Ne daugiau kaip dvejomis eilėmis, prieš eismo kryptį.
3. Bet kuriuo paros metu, jei matomumas geras.
Ar leidžiama vairuoti motociklą tik turint B kategorijos vairuotojo pažymėjimą?
KELIŲ EISMO SAUGUMO ĮSTATYMAS — 22 straipsnio 12 punktas. Asmenims, kuriems yra sukakę ne mažiau kaip 24 metai, turintiems ne mažiau kaip dvejų metų B kategorijos vairavimo stažą ir baigusiems praktinį A1 kategorijos transporto priemonių vairavimo mokymą pagal Transporto ir ryšių ministerijos arba jos įgaliotos institucijos nustatytą tvarką, suteikiama teisė vairuoti A1 kategorijos transporto priemones Lietuvos Respublikos teritorijoje.
1. Leidžiama vairuoti A1 kategorijos motociklus asmenims, kuriems yra ne mažiau kaip 24 metai, kurie turi ne mažiau kaip dvejų metų B kategorijos vairavimo stažą ir yra baigę specialius praktinius A1 kategorijos vairavimo kursus vairavimo mokykloje.
2. Leidžiama vairuoti visus motociklus.
Kokio dydžio atpažinimo ženklas (klevas) gali būti ant pradedančio vairuotojo vairuojamos transporto priemonės?
Ženklo „klevas“ kraštinių ilgis turi būti nuo 100 mm iki 150 mm. Todėl teisingi atsakymai yra 100×100 mm ir 150×150 mm. Pradedančio vairuotojo vairuojamoje transporto priemonėje kairėje galinės dalies pusėje turi būti baltas kvadratinis atpažinimo ženklas su žaliu rėmeliu ir žaliu klevo lapu centre. Kvadrato kraštinės ilgis turi būti nuo 100 mm iki 150 mm, o rėmelio plotis turi sudaryti 1/10 kraštinės ilgio.
1. 100 × 100 mm.
2. 150 × 150 mm.
3. 200 × 200 mm.
4. Ženklo dydis nėra svarbus.
Ar leidžiama išlipti iš transporto priemonės, jei jus sustabdo pareigūnas, ketinantis ją patikrinti?
RTR – 51. Jei transporto priemonę sustabdo tikrinantis pareigūnas, keleiviai gali išlipti tik gavę pareigūno leidimą.
1. Išlipti iš transporto priemonės galima tik gavus pareigūno leidimą.
2. Privalote likti transporto priemonėje bet kokiomis aplinkybėmis.
3. Privalote išlipti iš transporto priemonės bet kokiomis aplinkybėmis.
Ar šioje situacijoje žaliąjį automobilį vairuojančiam asmeniui leidžiama kirsti pažymėtą dvigubą horizontalų ženklinimą baigiant lenkimo manevrą?
Tai leidžiama, nes žalias automobilis turi užbaigti lenkimo manevrą. RTR priedas 3.1.10: Dviguba linija, sudaryta iš dviejų siaurų lygiagrečių linijų — vienos vientisos ir kitos pertrūkio — skiria priešingos krypties arba tos pačios krypties eismą tose kelio atkarpose, kur juostų keitimas leidžiamas tik iš vienos juostos; ji taip pat žymi posūkio 180° vietas ir automobilių stovėjimo aikštelių įvažas bei išvažas, kur leidžiamas eismas tik viena kryptimi. Vairuotojai gali kirsti šią liniją iš pertrūkio pusės, o taip pat iš vientisos linijos pusės — tik baigdami lenkimo ar aplenkimo manevrą.
1. Ne — jam neleidžiama.
2. Taip — jam leidžiama.
1 of 30 Task
Time left: 00:00:00
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30