Jūs turėtumėte vengti staiga pradėti važiuoti iš vietos, nes:
Norėdami vairuoti ekonomiškai ir protingai, pradėkite judėti tolygiai ir palaipsniui. Sumažinkite greitį nuosekliai pagal galimybes ir venkite nereikalingų staigių manevrų, nebent jie būtini (pavyzdžiui, staigus stabdymas dėl netikėtos kliūties). Staiga pajudėjus iš vietos padangos sukimosi metu labiau dėvisi.
1. Padangos dėvisi greičiau.
2. Tai žymiai padidina aplinkos taršą.
3. Padangų cypimas ir padidėjęs variklio triukšmas gali trukdyti kitiems.
Vairuodamas juosta, pažymėtą 'A+' ir elektromobilio simboliu, o tos juostos kelio ženklas nurodo 'Įvažiavimas draudžiamas', ką turėtų daryti elektromobilio vairuotojas, jei jis ketina važiuoti tiesiai?
Šiuo atveju kelio ženklas 'Įvažiavimas draudžiamas' taikomas šiai juostai ir nėra skirtas vien tik viešojo sektoriaus transportui. Todėl, jei elektromobilio vairuotojas ketina važiuoti tiesiai, jis privalo pasikeisti juostą ir persirikiuoti į kitą juostą, kurioje leidžiama važiuoti tiesiai. Teisinis pagrindas: RTR 181 — Ne viešojo sektoriaus transporto priemonės neturi važiuoti juostomis, pažymėtomis kelio ženklu 'Juosta rezervuota viešojo sektoriaus transportui' ir raide 'A'. 1811 — Ne viešojo sektoriaus transporto priemonės neturi važiuoti juostomis, pažymėtomis 'A+', išskyrus: 1811.1 dviračius, elektrines mikromobilumo priemones, mopedus ir lengvuosius keturračius; 1811.2 transporto priemones, pažymėtas neįgaliojo ženklu arba turinčias parkavimo kortelę, vežančias neįgalų asmenį į / iš švietimo įstaigos ar neįgaliųjų dienos centro, jei maršrutas sutartas su kelio savininku nustatyta tvarka; 1811.3 taksi, jei juostoje nurodyta 'TAXI'; 1811.4 automobiliai, vežantys keturis ar daugiau keleivių, jei juosta pažymėta simboliu '4+'; 1811.5 elektromobiliai, jei juosta pažymėta elektromobilio simboliu; 1811.6 motociklai, jei juosta pažymėta motociklo simboliu. RTR 1 priedas. 301 — Kelio ženklas 'Įvažiavimas draudžiamas': įvažiavimas draudžiamas visoms transporto priemonėms, išskyrus viešojo sektoriaus transportą.
1. Važiuoti tiesiai, nepersirikiuojant.
2. Pasikeisti juostą ir persirikiuoti į juostą, iš kurios leidžiama važiuoti tiesiai.
Kaip sutaupyti degalų ir sumažinti taršą?
Pervežant 100 kg krovinį mieste, automobilis sunaudoja maždaug 0,5 l daugiau degalų 100 km. Oro kondicionierius sunaudoja apie 0,5–1,0 l/100 km; ventiliatorius – apie 0,08–0,3 l/100 km; radijas – apie 0,06–0,21 l/100 km; moderni garso įranga – apie 0,2–0,7 l/100 km. JB
1. Prieš važiuodami išimkite nereikalingus daiktus iš automobilio.
2. Oro kondicionierių naudokite tik tada, kai tai būtina.
3. Elektrinius prietaisus naudokite tik tada, kai to reikia.
Kiek eilių leidžiama, kai automobiliai sustoja ir statomi važiuojamojoje dalyje?
RTR 144. Transporto priemonės turi stovėti ir būti pastatytos važiuojamojoje dalyje vienoje eilėje. RTR 145. Motociklai be šoninio vežimėlio, mopedai, dviračiai ir elektrinės mikromobilumo priemonės gali būti statomi dvejomis eilėmis, jei toks statymas netrukdo eismui.
1. Vienoje eilėje.
2. Dviejose eilėse.
3. Trijose eilėse.
1.
2.
3.
4.
Kaip apibrėžiamas eismo įvykis?
KELIŲ EISMO SAUGUMO ĮSTATYMAS — 2 straipsnio 14 punktas. Kelių eismo įvykis reiškia įvykį viešose ar privačiose kelių teritorijose, kai judanti transporto priemonė sukelia žmonių žūtį arba sužalojimus, arba sugadina ar sunaikina bent vieną transporto priemonę, krovinį, kelio dangą, jos statinius ar bet kurį kitą turtą eismo įvykio vietoje.
1. Kai gyvulių traukiamos transporto priemonės vairuotojas iškrenta iš karietos važiuodamas kelyje viešoje ar privačioje teritorijoje.
2. Kai du dviratininkai susiduria kelyje viešoje ar privačioje teritorijoje ir vienas arba abu patiria sužalojimų.
3. Kai pėsčiąjį keliu viešoje ar privačioje teritorijoje partrenkia mopedas ir jis patiria sužalojimų.
4. Kai transporto priemonės važiuoklė pažeidžiama užvažiavus ant duobės.
5. Kai eismo įvykio vietoje kelyje viešoje ar privačioje teritorijoje esantis turtas yra sugadinamas arba sunaikinamas esant judančiai transporto priemonei.
Ką darytumėte, jei važiuodami per sankryžą pradurgtų padanga ir iš abiejų pusių artėtų kiti automobiliai?
128. Jei yra kliūtis arba eismo saugumas yra pavojus, vairuotojas privalo sumažinti greitį, o prireikus – sustoti arba apvažiuoti kliūtį (jei ją galima pastebėti) taip, kad nebūtų pavojinga kitiems eismo dalyviams. 135. Vairuotojams draudžiama: 135.4. staigiai mažinti greitį be saugumo priežasčių.
1. Sustosite sankrydos viduryje.
2. Paspartinsite, bandydami greičiau pravažiuoti sankryžą, ir sustosite už jos.
3. Sumažinsite greitį ir sustosite už sankryžos saugioje vietoje.
Po sankabos svirties nuspaudimo ją reikia laikyti nuspaustą ne ilgiau, nei būtina, kad:
3.3. Sankabos valdymas: 3.3.3. Laikykite sankabos svirtį nuspaustą tik tiek, kiek reikia įjungti, perjungti arba išjungti pavarą, pradėti judėti, sustoti arba manevruoti nedideliu greičiu;
1. Įjungti pavarą.
2. Įjungti arba išjungti pavarą.
3. Pradėti judėti transporto priemone.
4. Sustabdyti transporto priemonę arba manevruoti nedideliu greičiu.
Kur pagal eismo taisykles privalo sustoti vairuotojas, kai veikia draudžiamasis signalas ar reguliuotojo signalas?
RTR 165 p. Esant draudžiamajam šviesoforo signalui arba reguliuotojo signalui, vairuotojas privalo sustoti prieš kelio ženklą „Sustojimo linija“ ir/arba prieš pažymėtą sustojimo liniją. Jei jų nėra, vairuotojas turi sustoti prieš šviesoforą, prieš sankryžą ar ją jungiančią važiuojamąją dalį, prieš pėsčiųjų perėją arba dviračių perėją taip, kad neblaškytų ir netrukdytų nei transporto, nei pėsčiųjų eismui.
1. Prieš kelio ženklą „Sustojimo linija“ ir (arba) prieš pažymėtą sustojimo liniją.
2. Taip, kad netrukdytų transporto eismui.
3. Taip, kad netrukdytų pėstiesiems.
Kaip reikėtų vairuoti slidžiame kelyje?
Saugią greitį lemia visos aplinkybės: oro sąlygos, kelio danga ir transporto priemonės būklė, taip pat vairuotojo patirtis ir budrumo lygis. (RTR 127) Vairuotojai neturi viršyti leistinų greičio apribojimų. Vairuotojas privalo pasirinkti greitį, tinkamą sąlygoms — atsižvelgdamas į reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę (įskaitant krovinį), oro sąlygas ir eismo intensyvumą — kad galėtų saugiai sustabdyti transporto priemonę prieš bet kokią numatomą kliūtį. Vairuotojas privalo sumažinti greitį arba sustoti, jei to reikalauja eismo sąlygos, ypač kai matomumas yra prastas. JB
1. Laikykitės didesnio nei įprastai atstumo nuo kitų transporto priemonių.
2. Jei reikia, stabdykite labai švelniai.
3. Venkite staigių vairo judesių ir staigių spaudimų gazo pedalui.
4. Pasirinkite saugų važiavimo greitį.
Kada keleiviai privalo užsegti saugos diržus?
RTR 196. Visi keleiviai ir vairuotojas privalo segėti saugos diržus keliaudami transporto priemonėse, kuriose jie įrengti. Jei autobuse yra saugos diržai, matomi ženklai „Užsisekite saugos diržą“ turi būti pritvirtinti priekyje kiekvienos sėdynės, ant sėdynės arba šalia jos. Rekomenduojama, kad prieš kelionės pradžią visi autobuso keleiviai būtų informuoti apie saugos diržų privalomumą žodžiu arba audiovizualiniais priemonėmis. 198. Gyvenamosiose zonose vairuotojui leidžiama nesegėti saugos diržo atbulinės eigos metu arba stovėjimo aikštelėse. 205. Asmenys, kurie dėl rimtų medicininių priežasčių turi kompetentingų institucijų išduotus specialius leidimus, atleidžiami nuo saugos diržų dėvėjimo. Šie leidimai turi turėti galiojimo terminą.
1. Tik keliaujant kalnų keliais.
2. Visuomet, kai keliauja transporto priemonėje.
3. Tik keliaujant už apgyvendintų teritorijų ribų.
4. Tik keliaujant autostradomis.
Kokią vairuotojo pažymėjimo kategoriją reikia turėti, norint vairuoti motorinį dviratį?
Yra nustatytas minimalus amžius motoriniam dviratį vairuoti, tačiau nereikalaujama laikyti vairavimo egzamino ar turėti vairuotojo pažymėjimo. LAW ON ROAD TRAFFIC SAFETY I 2. 40. Motorinis dviratis – tai ne mažesnės kaip dviejų ratų transporto priemonė, kurią varo ją vairuojančio asmens raumenų jėga (naudojant pedalus arba vairalazdę) ir kuri turi pagalbinį vidaus degimo variklį arba elektrinį variklį, kurio didžiausia nurodytoji galia neviršija 1 kW ir maksimali konstrukcinė greitis neviršija 25 km/h. Pagalbinis variklis nustojamas veikti, kai transporto priemonė pasiekia 25 km/h. Neįgaliųjų vežimėliai nepriskiriami motoriniams dviratims. RTR 55. Asmenims vyresniems nei 14 metų leidžiama važiuoti dviračiais važiuojamąja dalimi; jei jie baigė Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turi mokyklos išduotą pažymėjimą, amžiaus riba yra 12 metų. Asmenims vyresniems nei 8 metai leidžiama važiuoti važiuojamąja dalimi su suaugusiojo priežiūra. Gyvenamosiose zonose dviratininkams amžiaus riba nėra nustatyta. RTR 66. Motorinių dviračių vairuotojai taip pat privalo laikytis taisyklėse nustatytų reikalavimų dviratininkams.
1. AM kategorija.
2. A kategorija.
3. B kategorija.
4. Vairuotojo pažymėjimo turėti nereikia.
Ar leidžiama apsisukti iš važiuojamosios dalies dešiniojo krašto, jei važiuojamosios dalies plotis nepakankamas apsisukti iš kairiojo krašto?
RTR 107. Jei dėl transporto priemonės didelių gabaritų ar kitų pateisinamų priežasčių neįmanoma apsisukti iš atitinkamos važiuojamosios dalies kraštinės pozicijos, leidžiama atlikti apsisukimą ne iš tos kraštinės vietos, kuri skirta važiuoti ta kryptimi, jei toks manevras netrukdys kitiems transporto priemonėms ir nebus pavojingas kitiems eismo dalyviams. JB
1. Taip — jei manevras netrukdys kitiems transporto priemonėms ir nebus pavojingas kitiems eismo dalyviams.
2. Ne — manevras draudžiamas.
Kokiomis aplinkybėmis vairuotojams draudžiama vairuoti transporto priemonę?
IV 15. Draudžiama vairuoti transporto priemones, kurios nėra geros būklės arba neatitinka taikomų techninių reikalavimų. Prieš pradėdamas važiavimą, motorinės transporto priemonės, traktoriaus ar savaeigės mašinos vairuotojas privalo įsitikinti, kad transporto priemonė yra tvarkinga ir kad ji turi perspėjimo trikampį, gesintuvą, pirmosios pagalbos rinkinį bei kitus tam tikram transporto priemonių tipui privalomus daiktus. Vairuotojas taip pat privalo stebėti transporto priemonės techninę būklę kelionės metu. Jei važiuojant transporto priemonė sugestų ir dėl to nebeatitiktų techninių reikalavimų, ir jos neįmanoma suremontuoti vietoje, vairuotojas, imdamasis visų būtinybės reikalaujamų atsargumo priemonių, gali nuvykti iki artimiausios stovėjimo vietos arba remonto dirbtuvių, išskyrus atvejus, nurodytus šių taisyklių 234 punkte.
1. Kai variklis dar neįšilęs iki optimalios darbinės temperatūros.
2. Kai transporto priemonės degalų bakas nėra pilnas.
3. Kai transporto priemonė nėra techniškai tvarkinga.
4. Kai transporto priemonė neatitinka reikalaujamų techninių standartų.
Ką darysite artėdami prie pėsčiųjų perėjos?
Jei prieš pėsčiųjų perėją stovi sustoję automobiliai, jie riboja matomumą. Vairuotojai privalo būti ypač atsargūs ir gali tęsti važiavimą tik įsitikinę, kad per perėją nėra pėsčiųjų, kuriems reikia duoti kelią. (RTR 30.) Artėdami prie nevaldomos pėsčiųjų perėjos, vairuotojas turi sulėtinti arba sustoti prieš perėją, kad praleistų pėsčiuosius, kurie jau įžengė į bet kurią eismo juostą, juda bet kuria juosta arba stovėjo ties važiuojamosios dalies kraštu laukdami galimybės žengti į tą juostą vairuotojo važiavimo kryptimi arba į bet kurią juostą keliuose, kur eismas vyksta po vieną juostą kiekviena kryptimi. Vairuotojai turi būti ypač atsargūs tamsiu paros metu, prasto matomumo sąlygomis arba jei perėja iš vairuotojo pozicijos matoma neaiškiai, ir privalo įsitikinti, kad nėra pėsčiųjų, kuriems reikia duoti kelią.
1. Sulėtinsite greitį.
2. Jei reikia įsitikinti, kad pėsčiųjų nėra, sustosite prieš pėsčiųjų perėją.
3. Pravažiuosite pro stovintį automobilį leistinu greičiu, nes perėjoje nematote pėsčiųjų.
Dviračių vairuotojams draudžiama:
RTR VIII. DVIRAČIŲ VAIRUOTOJŲ TAISYKLĖS
64. Dviračių vairuotojams draudžiama:
64.1 važiuoti važiuojamąja dalimi, išskyrus taisyklėse numatytus atvejus;
64.2 važiuoti autostradomis ir greitkeliais;
64.3 važiuoti nelaikant rankomis vairo;
64.4 vežti keleivių, jei dviratis nėra aprūpintas specialia sėdyne;
64.5 vežti, tempti ar stumti krovinius, kurie trukdytų valdyti dviratį arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams;
64.6 būti tempiamiems kitų transporto priemonių;
64.7 tempti kitas transporto priemones, išskyrus specialias dviračių priekabas;
64.8 važiuoti laikantis už judančios transporto priemonės;
64.9 kirsti važiuojamąją dalį važiuojant per pėsčiųjų perėją. JB
1. Vežti, tempti ar stumti krovinius, kurie trukdytų valdyti dviratį arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams.
2. Važiuoti dviračių takais naktį.
3. Važiuoti dviračių juostomis, pažymėtomis ant šaligatvio.
4. Važiuoti važiuojamosios dalies kraštu dienos metu.
Kokias transporto priemones gali vairuoti B kategorijos vairuotojas?
KELIŲ EISMO SAUGUMO ĮSTATYMAS 23 straipsnis. Motorinių transporto priemonių kategorijos ir minimalus vairavimo amžius: 1. Motorinių transporto priemonių kategorijos ir jų junginiai su priekabomis yra šie: 6) B kategorija: transporto priemonės, kurių didžiausia leidžiama masė neviršija 3 500 kg, suprojektuotos ir pagamintos vežti ne daugiau kaip aštuonis keleivius, neįskaitant vairuotojo; šios transporto priemonės gali būti jungtos su priekaba, kurios didžiausia leidžiama masė neviršija 750 kg; taip pat jos gali būti jungtos su priekaba, kurios didžiausia leidžiama masė viršija 750 kg, jeigu junginio didžiausia leidžiama masė neviršija 4 250 kg; transporto priemonių junginį, kurio didžiausia leidžiama masė viršija 3 500 kg (įskaitant priekabą su didžiausia leidžiama mase virš 750 kg), galima vairuoti tik išlaikius įgūdžių ir elgesio egzaminą valstybės įmonėje "Regitra". KELIŲ EISMO SAUGUMO ĮSTATYMAS 22 straipsnis. Teisės vairuoti motorines transporto priemones, traktorius, savaeiges mašinas suteikimas: 12. Teisė vairuoti A1 kategorijos transporto priemones Lietuvos Respublikos teritorijoje suteikiama asmenims, kurie yra ne jaunesni kaip 24 metų, turi ne mažiau kaip 2 metų vairavimo patirtį B kategorijos transporto priemonėmis ir yra baigę A1 kategorijos praktinį mokymą pagal Transporto ministerijos arba jos įgaliotos institucijos nustatytą tvarką. Dėl to vairuotojo pažymėjime nenurodoma atskira teisė vairuoti A1 kategorijos transporto priemones; šalia B kategorijos pažymėjimo nurodomas Vidaus reikalų ministerijos nustatytas nacionalinis kodas.
1. Lengvieji automobiliai ir motociklai.
2. Tik lengvieji automobiliai.
3. Bet kuri transporto priemonė, kurios didžiausia leidžiama masė neviršija 3 500 kg ir kuri suprojektuota bei pagaminta vežti ne daugiau kaip aštuonis keleivius (išskyrus vairuotoją).
4. A1 kategorijos motociklas po reikiamo praktinio mokymo baigimo.
Eismo dalyviai privalo:
RTR 5. Eismo dalyviai privalo susipažinti su Lietuvos Respublikos kelių eismo saugumo įstatymu, žinoti šias taisykles ir jų laikytis. JB
1. Žinoti Policijos generalinio komisaro nurodymus.
2. Žinoti ir laikytis eismo taisyklių.
3. Susipažinti su Kelių eismo saugumo įstatymu.
4. Žinoti Lietuvos transporto saugos administracijos taisykles.
1.
2.
3.
4.
Ar trečias automobilis gali apsisukti?
Priekinis automobilis negali sukti į kairę, todėl jis negali apsisukti (RTR 77.1). Kai ranka ištiesiama šonu arba žemyn: 77.1.1 automobiliai kairėje ir dešinėje gali važiuoti tiesiai arba sukti dešinėn; pėstieji gali kirsti važiuojamąją dalį; 77.1.2 automobiliai ir pėstieji priešais ir už signalizuojančio automobilio neturi judėti. JB
1. Taip — gali.
2. Ne — tai neleidžiama.
3. Taip — bet tik po to, kai praleis pirmą automobilį, važiuojantį tiesiai.
Kaip leidžiama vežti gyvūnus ilgų kelionių metu?
RTR 206. Vairuotojas privalo užtikrinti gyvūnų saugumą transporto priemonėje ir pasirūpinti, kad gyvūnai būtų vežami taip, jog netrukdytų vairavimui ir negalėtų susižaloti arba sužaloti keleivių ar kitų eismo dalyvių, jei vairuotojas staiga sustotų.
1. Tik specialiuose narvuose.
2. Tokiu būdu, kad jie netrukdytų vairavimui ir negalėtų susižaloti arba sužaloti keleivių, jei vairuotojas staiga stabdytų.
3. Ilgų kelionių metu gyvūnų vežti draudžiama.
Kas užtikrina transporto priemonės aktyvų saugumą?
Aktyvaus ir pasyvaus saugumo skirtumas:
- Aktyvus saugumas: sistemos ir funkcijos, padedančios išvengti avarijų, gerinant transporto priemonės valdymą, manevringumą ir stabilumą prieš įvykstant susidūrimui. Šios priemonės veikia prieš smūgį ir dažniausiai apima technologijas, tokias kaip antiblokavimo stabdžių sistema (ABS), elektroninė stabdymo jėgos paskirstymo sistema (EBD), traukos kontrolė, tinkamas padangų slėgis ir protektoriaus gylis ir kt. Aktyvus saugumas taip pat priklauso nuo vairuotojo būklės ir elgesio — pavyzdžiui, nepakankama ventiliacija ar šildymas gali sukelti mieguistumą ar pykinimą ir sumažinti dėmesį kelyje.
- Pasyvus saugumas: sistemos ir įranga, skirtos sumažinti sužalojimų ir nuostolių mastą susidūrimo metu arba po jo. Šios priemonės suveikia avarijos metu, kad apsaugotų keleivius ir kitus eismo dalyvius; tai apima saugos diržus, oro pagalves, motociklininkų šalmus, priminimus apie saugos diržą, galvos atramas, deformacines zonas ir kitas konstrukcines ar fiksavimo sistemas, kurios sugeria smūgį ir mažina sužalojimų riziką.
1. Tinkama ventiliacija ir šildymas.
2. Padangų slėgis ir protektoriaus gylis.
3. Antiblokavimo stabdžių sistema (ABS).
4. Elektroninė stabdymo jėgos paskirstymo sistema (EBD).
Kokia tvarka transporto priemonės pravažiuos per sankryžą?
Jei yra kelio ženklas 'STOP', vairuotojai privalo sustoti prieš ženklą ir duoti kelią transporto priemonėms, važiuojančioms ta kelio atkarpa, kurią jie ketina kirsti. RTR 154. Kontroliuojamoje sankryžoje atvažiuojantys iš šalutinio kelio vairuotojai turi duoti kelią pagrindiniu keliu važiuojantiems transporto priemonėms. RTR priedas 1. 204. 'STOP'. Vairuotojams draudžiama važiuoti nepasidarčius sustojimo prieš 'STOP' liniją arba, jei linijos nėra, prieš pat ženklą. Vairuotojas turi duoti kelią transporto priemonėms, važiuojančioms keliu, kurį jis ketina kirsti. Jei po ženklu pritaisyta papildoma lentelė Nr. 843 'Prioritetinio kelio kryptis', vairuotojas privalo duoti kelią pagrindinio kelio transporto priemonėms.
1. Geltonasis ir raudonasis automobiliai pravažiuoja kartu, po jų pravažiuoja mėlynas automobilis.
2. Mėlynas ir raudonasis automobiliai pravažiuoja kartu, po jų pravažiuoja geltonasis automobilis.
3. Pirmas pravažiuoja mėlynas automobilis, po jo raudonasis, galiausiai geltonasis.
4. Pirmas pravažiuoja geltonasis automobilis, po jo mėlynas, o galiausiai raudonasis.
Jei šioje situacijoje prie sankryžos artėja transporto priemonė su įjungtomis mėlynomis ir raudonomis mirksinčiomis šviesomis ir specialiais garso signalais, raudono automobilio vairuotojas:
RTR 12. Kelių eismo dalyviai privalo nedelsdami praleisti artėjančius specialiuosius transporto priemonių su įjungtomis mėlynos ir raudonos (arba tik mėlynos) mirksinčiomis šviesomis ir specialiais garso signalais, taip pat jomis lydimus transporto priemonių. Kelių eismo dalyviai turi sudaryti avarinį praėjimą ir praleisti taip: 12.1. ant kelio, turinčio vieną eismo juostą vienoje kryptimi, vairuotojai, jei įmanoma, turi sustoti dešiniajame kelkraščio ruože; jei kelkraščio nėra, – sustoti arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto. 12.2. ant kelio, turinčio dvi ar daugiau eismo juostų ta pačia kryptimi, važiuojantys skiautriaus kairiajame juostoje turi važiuoti kuo arčiau kairės (atitinkamo važiuojamosios dalies krašto, skirto judėti ta kryptimi) ir sustoti; kairiajai juostai dešinėje esančiose juostose važiuojantys turi važiuoti kuo arčiau dešinės (link dešiniojo važiuojamosios dalies krašto arba kelkraščio) ir sustoti. 12.3. ant kelio su skiriamuoju ruožu reikalavimai, nurodyti 12.1 ir 12.2 punktuose, taikomi tik vairuotojams, judantiems ta pačia kryptimi. JB
1. Jis važiuos toliau neperduodamas kelio niekam, nes turi žalią šviesą.
2. Jis privalo praleisti specialiąją transporto priemonę.
Ką turi daryti vairuotojai, jei vienas automobilis pasiveja kitą, o abu važiuoja už gyvenvietės įjungus tolimąsias šviesas?
Už jo važiuojančio automobilio vairuotojas turi pereiti į artimųjų šviesų režimą, kad neapakintų priekyje važiuojančio vairuotojo. Priekyje važiuojantis automobilis privalo pereiti į artimąsias šviesas tik tuo atveju, jei jį pasivijęs automobilis pradeda lenkti, kad neapakintų lenkiančio vairuotojo. RTR 95. Tamsiuoju paros metu arba esant prastam matomumui tolimosios šviesos turi būti perjungtos į artimąsias: 95.1 apšviestose kelių atkarpose; 95.2 kai atstumas iki priešpriešiais atvažiuojančio transporto priemonės yra ne mažesnis kaip 150 m; 95.3 kitais atvejais, kai tolimosios šviesos gali apakinti kitus vairuotojus (net važiuojančius tuo pačiu kryptimi). JB
1. Priekyje važiuojančio automobilio vairuotojas turi pereiti nuo tolimųjų šviesų prie artimųjų, kai jį pasivijęs automobilis pradeda lenkti.
2. Priekyje važiuojančio automobilio vairuotojas turi įjungti avarinius (įspėjamuosius) signalus.
3. Už jo važiavusio automobilio vairuotojas turi pereiti nuo tolimųjų šviesų prie artimųjų.
Kodėl transporto priemonė gali slysti į šoną stabdant?
Stabdant su nelygiu padangų nusidėvėjimu tarp kairės ir dešinės pusių yra pavojinga, nes transporto priemonė gali nuslysti nuo kelio ir apvirsti.
1. Nelygus nusidėvėjimas tarp kairės ir dešinės transporto priemonės padangų.
2. Kelio paviršius nelygus.
3. Vieno rato stabdžiai neveikia arba stabdymo jėga yra nevienoda tarp pusių.
Ką privalo padaryti vairuotojai, jei eismo įvykio metu buvo sužeistas žmogus?
XXIX. Eismo dalyvių pareigos įvykus eismo įvykiui (219–222 punktais)
219. Kilus eismo įvykiui kiekvienas jame dalyvavęs vairuotojas arba bet kuris kitas eismo dalyvis privalo:
219.4. jeigu eismo įvykyje žmogus žuvo arba buvo sužeistas, pranešti apie įvykį policijai ir likti įvykio vietoje arba, pranešus policijai, sugrįžti į vietą ir laukti policijos atvykimo, išskyrus atvejus, kai policija leidžia eismo dalyviui palikti įvykio vietą arba kai sužeistiesiems arba asmeniui, pranešusiam apie įvykį, būtina suteikti pirmąją pagalbą;
220. Jeigu eismo įvykyje nenukentėjo žmonės ir nebuvo žūčių, o įvykio dalyviai sutaria dėl įvykio aplinkybių ir nekviečia policijos, įvykio dalyviai privalo užpildyti eismo įvykio schemą eismo įvykio pranešimo formoje, raštu aprašyti įvykio aplinkybes ir gauti visų įvykio dalyvių parašus. Jei nė vienas iš eismo dalyvių neturi eismo įvykio pranešimo formos, aplinkybes galima aprašyti ir schemą nupiešti ant tuščio lapo, kuriame būtų išvardyti visi dalyviai, jų transporto priemonės ir liudytojai, o visi įvykio duomenys ir aplinkybės būtų patvirtinti įvykio dalyvių parašais. Jei dėl įvykio aplinkybių kyla ginčas, įvykio vietoje būtina kviesti policiją.
1. Jei visi eismo dalyviai sutinka dėl įvykio aplinkybių ir nėra sužeistųjų, rašytinio pranešimo pildyti nereikia.
2. Vairuotojai privalo raštu aprašyti eismo įvykio aplinkybes, nupiešti įvykio schemą ir išvardyti visus su įvykiu susijusius eismo dalyvius, jų transporto priemones bei liudininkus.
3. Jie privalo iškviesti policiją.
Gyvūno tempiamo vežimo vairavimas arba gyvūno jodinėjimas viešais keliais leidžiamas nuo:
Nuostata RTR 67 — tik 14 metų ir vyresniems asmenims leidžiama vairuoti gyvūnų tempiamą transporto priemonę, ganėti gyvūnus ar paukščius arba jodinėti keliais.
1. 16 metų.
2. 15 metų.
3. 14 metų.
4. 12 metų.
5. 10 metų.
1.
2.
3.
Ar vairuotojas, duodantis įspėjamąjį signalą, turi pirmenybę?
RTR XI. ĮSPĖJAMIEJI SIGNALAI (81–93 punktai). 87 punktas: Vairuotojas, duodantis įspėjamąjį signalą, neturi pirmenybės.
1. Vairuotojas neturi pirmenybės.
2. Vairuotojas turi pirmenybę pradėdamas manevrą.
3. Vairuotojas turi pirmenybę baigdamas manevrą.
4. Vairuotojas turi pirmenybę visais atvejais.
1 of 30 Task
Time left: 00:00:00
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30