Kokia yra maksimaliai leistina alkoholio koncentracija (promilėmis, ‰) vairuotojui, turinčiam 20 metų vairavimo stažą?
Pagal Kelių eismo saugumo įstatymo 2 straipsnio 43 punktą: „Girtumas“ – tai asmens būsena, kai vartotas etilo alkoholis ir jo koncentracija organizmo biologinėse terpėse (iškvėptame ore, kraujyje, šlapime, seilėse ar kitose kūno skysčiuose) viršija nustatytą leistiną ribą. Maksimali leistina etilo alkoholio koncentracija iškvėptame ore, kraujyje, šlapime, seilėse ar kitose kūno skysčiuose vairuojantiems transporto priemones yra 0,4 promilės (‰). Pradedantieji vairuotojai, taksi vairuotojai, mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių ir keturračiu varomų transporto priemonių vairuotojai, taip pat vairuotojai, valdantys transporto priemones, kurių didžiausias leistinas svoris viršija 3,5 t arba kurios turi daugiau nei 9 vietas, arba gabenančios pavojingas medžiagas, laikomi neblaiviais, kai etilo alkoholio koncentracija jų iškvėptame ore, kraujyje, šlapime, seilėse ar kitose kūno terpėse yra didesnė nei 0 ‰. JB
1. 0,2 ‰
2. 0,3 ‰
3. 0,4 ‰
4. 0,8 ‰
Ar leidžiama vairuoti motociklą tik turint B kategorijos vairuotojo pažymėjimą?
KELIŲ EISMO SAUGUMO ĮSTATYMAS — 22 straipsnio 12 punktas. Asmenims, kuriems yra sukakę ne mažiau kaip 24 metai, turintiems ne mažiau kaip dvejų metų B kategorijos vairavimo stažą ir baigusiems praktinį A1 kategorijos transporto priemonių vairavimo mokymą pagal Transporto ir ryšių ministerijos arba jos įgaliotos institucijos nustatytą tvarką, suteikiama teisė vairuoti A1 kategorijos transporto priemones Lietuvos Respublikos teritorijoje.
1. Leidžiama vairuoti A1 kategorijos motociklus asmenims, kuriems yra ne mažiau kaip 24 metai, kurie turi ne mažiau kaip dvejų metų B kategorijos vairavimo stažą ir yra baigę specialius praktinius A1 kategorijos vairavimo kursus vairavimo mokykloje.
2. Leidžiama vairuoti visus motociklus.
Vairuotojas vairuoja krovininį automobilį, kurio leistina didžiausia masė yra mažesnė nei 3 500 kg. Kokios kategorijos vairuotojo pažymėjimą turi turėti vairuotojas?
Šiuo atveju vairuotojas turi turėti bent B kategorijos vairuotojo pažymėjimą; C kategorijos vairuotojo pažymėjimo turėti nebūtina. KELIŲ EISMO SAUGUMO ĮSTATYMAS — 23 straipsnis. Motorinių transporto priemonių kategorijos ir minimalus vairavimo amžius. 1. Motorinių transporto priemonių kategorijos ir jų junginiai su priekabomis: 6) B kategorija: transporto priemonės, kurių leistina didžiausia masė neviršija 3 500 kg ir kurios yra suprojektuotos ir pagamintos vežti ne daugiau kaip aštuonis keleivius, neįskaitant vairuotojo; šios transporto priemonės gali būti jungimos su priekaba, kurios leistina didžiausia masė neviršija 750 kg; taip pat jos gali būti jungimos su priekaba, kurios leistina didžiausia masė viršija 750 kg, jeigu bendras junginio leistinas didžiausias svoris neviršija 4 250 kg; transporto priemonių junginys, kurio leistina didžiausia masė viršija 3 500 kg (įskaitant priekabą, kurios leistina didžiausia masė viršija 750 kg), gali būti vairuojamas tik išlaikius praktinių įgūdžių ir elgesio egzaminą valstybės įmonėje „Regitra“.
1. C.
2. B.
3. A.
Stabdymo kelias priklauso nuo:
Stabdymo kelias priklauso nuo padangų būklės, transporto priemonės greičio, kelio dangos, transporto priemonės masės, jėgos, veikiančios stabdžių pedalą, ir stabdžių sistemos būklės. Kuo mažiau padangos nusidėvėjusios, tuo efektyvesnis stabdymas. Mažesnis greitis sutrumpina stabdymo kelią. Didesnėms ir sunkesnėms transporto priemonėms reikalingas ilgesnis atstumas sustoti. Grubesnė kelio danga pagerina sukibimą ir todėl sumažina stabdymo kelią. Stipresnis paspaudimas stabdžių pedalo paprastai sumažina stabdymo kelią, jei tik ratai nėra užblokuojami.
1. Padangų būklė ir transporto priemonės greitis.
2. Ar transporto priemonė varoma priekiniais ar galiniais ratais.
3. Stabdžių kaladėlių būklė.
4. Kelio dangos būklė.
Vairuodami, jei pastebite, kad posūkis kelyje yra aštresnis nei tikėjotės, turėtumėte:
Jei posūkis kelyje yra aštresnis nei tikėtasi, turite sumažinti greitį.
1. Turite sumažinti greitį.
2. Turite pabandyti sumažinti posūkio spindulį.
3. Turite padidinti greitį.
4. Turite išlaikyti esamą greitį.
Ką privalo daryti vairuotojas, kai jį sustabdo policijos pareigūnas?
RTR 16. Vairuotojas privalo sustoti, kai taip įsakoma tikrinančiam pareigūnui. Motorinės transporto priemonės, traktoriaus, savaeigės transporto priemonės ar karinės technikos (įskaitant taktinius ir logistinius mechanizmus bei jų junginius su priekabomis) vairuotojas privalo turėti ir, pareigūnui pareikalavus, pateikti galiojantį vairuotojo pažymėjimą arba dokumentą, patvirtinantį teisę vairuoti traktorius ir/ar savaeiges transporto priemones ar karinę techniką; transporto priemonės registracijos dokumentus ir privalomosios techninės tinkamumo patikros įrodymą (įskaitant paskutinės techninės apžiūros protokolą M2, M3, N2, N3, O3, O4 kategorijų transporto priemonėms ir ratinių traktorių kategorijoms T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b, T5); privalomojo civilinės atsakomybės draudimo (poliso) liudijimą; bei kitus Lietuvos Respublikos įstatymuose ir šiose taisyklėse nurodytus dokumentus (išskyrus atvejus, kai Lietuvos Respublikos Kelių eismo saugumo įstatymas atleidžia vairuotoją nuo tam tikrų dokumentų turėjimo). Vairuotojas taip pat turi leisti tikrinančiam pareigūnui patikrinti patvirtintų takografų arba kitų įrenginių, registruojančių vairavimo laiką ir poilsio periodus, parodymus. Dokumentai turi būti pateikti tikrinančiam pareigūnui neišlipant iš transporto priemonės. Vairuotojas gali išlipti iš transporto priemonės tik gavęs tikrinančio pareigūno leidimą. RTR 91. Jeigu transporto priemonėje yra avariniai įspėjamieji žibintai, jie turi būti įjungti: 91.3 kai transporto priemonė sustabdyta tikrinančio pareigūno. JB
1. Jei prašo policijos pareigūnas, pateikite reikiamus dokumentus neišlipdami iš transporto priemonės.
2. Sustojus įjunkite transporto priemonės avarinius (įspėjamuosius) žibintus.
3. Išlipkite iš transporto priemonės ir pateikite dokumentus pareigūnui, nesulaukę, kol jis priartės.
4. Sustokite kuo arčiau dešinės kelio pusės, ant kelkraščio ar važiuojamosios dalies krašto.
Kokia tvarka transporto priemonės pravažiuos per sankryžą?
Jei yra kelio ženklas 'STOP', vairuotojai privalo sustoti prieš ženklą ir duoti kelią transporto priemonėms, važiuojančioms ta kelio atkarpa, kurią jie ketina kirsti. RTR 154. Kontroliuojamoje sankryžoje atvažiuojantys iš šalutinio kelio vairuotojai turi duoti kelią pagrindiniu keliu važiuojantiems transporto priemonėms. RTR priedas 1. 204. 'STOP'. Vairuotojams draudžiama važiuoti nepasidarčius sustojimo prieš 'STOP' liniją arba, jei linijos nėra, prieš pat ženklą. Vairuotojas turi duoti kelią transporto priemonėms, važiuojančioms keliu, kurį jis ketina kirsti. Jei po ženklu pritaisyta papildoma lentelė Nr. 843 'Prioritetinio kelio kryptis', vairuotojas privalo duoti kelią pagrindinio kelio transporto priemonėms.
1. Geltonasis ir raudonasis automobiliai pravažiuoja kartu, po jų pravažiuoja mėlynas automobilis.
2. Mėlynas ir raudonasis automobiliai pravažiuoja kartu, po jų pravažiuoja geltonasis automobilis.
3. Pirmas pravažiuoja mėlynas automobilis, po jo raudonasis, galiausiai geltonasis.
4. Pirmas pravažiuoja geltonasis automobilis, po jo mėlynas, o galiausiai raudonasis.
Ko turėtume vengti, kad apsaugotume gamtą?
Perteklinio bagažo gabenimas didina kuro sąnaudas ir sukelia papildomas kenksmingas išmetamąsias dujas. Garsi muzika iš transporto priemonės didina triukšmo taršą ir gali išgąsdinti laukinius gyvūnus. Trumpiems atstumams žmonės gali eiti pėsčiomis, važiuoti dviračiu arba naudotis viešuoju transportu, nes trumpų kelionių metu variklis dažnai neįšyla iki optimalaus darbo temperatūros, transporto priemonė veikia mažiau efektyviai ir teršia daugiau.
1. Palikti transporto priemonės variklį įjungtą stovint (tuščios eigos režimas).
2. Garsiai groti muziką iš transporto priemonės pro atvirus langus.
3. Vairuoti automobilį trumpiems atstumams.
4. Gabenimas perteklinio bagažo arba krovinio.
Vairuojant elektrinius paspirtukus, chopperius ar elektrinius mopedus, kurių projektinis maksimalus greitis yra 25–45 km/h ir galia nuo 1 kW iki 4 kW:
AM kategorija yra pakankama šiems transporto priemoniams vairuoti, tačiau tai nėra vienintelė teisė ją vairuoti turėti. Taip pat galima vairuoti turint kitą vairavimo kategoriją, suteikiančią teisę vairuoti tokias priemones. KELIŲ EISMO SAUGUMO ĮSTATYMAS — 2 straipsnis. Pagrindinės įstatymo sąvokos: 30. Lengvas keturratis reiškia keturračių varomą motorinę transporto priemonę, kurios tuščias svoris (išskyrus baterijas, jei tai elektrinė transporto priemonė) neviršija 350 kg, didžiausias projektinis greitis neviršija 45 km/h, variklio darbinis tūris neviršija 50 cm3 (su uždegimu), didžiausia naudingoji galia neviršija 4 kW (su kitu vidaus degimo varikliu) ir didžiausia vardinė galia neviršija 4 kW (su elektriniu varikliu). 33. Mopedas reiškia dvinį motorinį transporto priemonę su didžiausiu projektiniu greičiu viršijančiu 25 km/h ir neviršijančiu 45 km/h, variklio darbinis tūris neviršijantis 50 cm3 (su vidaus degimo varikliu) ir didžiausia naudingoji galia neviršijanti 4 kW (su elektriniu varikliu); arba triratę motorinę transporto priemonę su didžiausiu projektiniu greičiu viršijančiu 25 km/h ir neviršijančiu 45 km/h, variklio darbinis tūris neviršijantis 50 cm3 (su uždegimu), didžiausia naudingoji galia neviršijanti 4 kW (su kitu vidaus degimo varikliu) ir didžiausia naudingoji galia neviršijanti 4 kW (su elektriniu varikliu). KELIŲ EISMO SAUGUMO ĮSTATYMAS — 23 straipsnis. Motorinių transporto priemonių kategorijos ir minimalus vairavimo amžius: 1. Motorinių transporto priemonių kategorijos ir jų junginiai su priekabomis: 1) AM kategorija: mopedai ir lengvieji keturračiai;
1. Šių transporto priemonių vairuoti nereikia vairuotojo pažymėjimo.
2. Vairuotojas privalo turėti galiojantį vairuotojo pažymėjimą, suteikiantį teisę vairuoti AM kategorijos transporto priemones, arba kitos kategorijos pažymėjimą, leidžiantį jas vairuoti.
Jūsų transporto priemonė apgadino privačios nuosavybės tvorą, o savininko nėra. Ką turite padaryti?
1. Palikite raštelį su savo kontaktais ir palikite įvykio vietą.
2. Jei tai saugu ir įmanoma, pabandykite patys pašalinti padarytą žalą.
3. Praneškite policijai ir likite vietoje, kol gausite tolimesnes instrukcijas.
4. Išvažiuoti iš įvykio vietos vien todėl, kad savininko nėra.
Artėjate prie kelio posūkio:
Artėjant prie kelio posūkio vairuotojas turi numatyti, kad posūkis gali būti staigesnis nei atrodo; todėl būtina pasirinkti saugų greitį ir tinkamą važiavimo poziciją, kad nebūtų įvažiuojama į priešpriešinę eismo juostą. Saugaus greičio pasirinkimas priklauso nuo visų aplinkybių: oro sąlygų, kelio ir transporto priemonės techninės būklės (įskaitant krovinį), vairuotojo patirties ir savijautos. Pagal RTR 127 vairuotojams draudžiama viršyti leistiną greitį. Rinkdamiesi greitį atsižvelkite į reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę, krovinį, oro sąlygas ir eismo intensyvumą, kad galėtumėte saugiai sustabdyti transporto priemonę prieš bet kokias numatomas kliūtis. Esant reikalui — ypač prastai matomumo sąlygoms — vairuotojai privalo sulėtinti greitį arba sustoti.
1. Padidinsite greitį posūkio viduryje.
2. Prieš posūkį sumažinsite greitį.
3. Posūkio viduryje sumažinsite greitį.
4. Greitį nekeisite.
Kaip vadinama plati linija, nubrėžta per važiuojamąją dalį?
I. Horizontalus ženklinimas: 1.11. PLATI LINIJA nubrėžiama per važiuojamąją dalį (‚Stop‘ linija) ir nurodo vietą, kur vairuotojai privalo sustoti prieš „STOP“ ženklą (kai sankryža nėra reguliuojama), esant raudonam šviesoforo signalui arba gavus stabdymo signalą iš eismo reguliuotojo.
1. „Stop“ linija.
2. Plati vientisa linija.
3. Vientisa linija.
Vairavimo dideliu greičiu pasekmės:
Vairuojant dideliu greičiu padangos patiria didesnį apkrovimą ir dėvisi greičiau. (RTR 127.) Vairuotojai neturi viršyti leistino greičio. Vairuotojas privalo pasirinkti važiavimo greitį, atsižvelgdamas į susidariusias sąlygas — ypač į reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę (įskaitant krovinį), oro sąlygas ir eismo intensyvumą — taip, kad galėtų saugiai sustabdyti transporto priemonę prieš bet kokią numatomą kliūtį. Vairuotojas turi sumažinti greitį arba sustoti, jei to reikalauja važiavimo sąlygos, ypač esant prastam matomumui. JB
1. Padidina eismo įvykio riziką.
2. Sumažėja kuro sąnaudos.
3. Padangos dėvisi greičiau.
Ką privalo padaryti vairuotojai, jei eismo įvykio metu buvo sužeistas žmogus?
XXIX. Eismo dalyvių pareigos įvykus eismo įvykiui (219–222 punktais)
219. Kilus eismo įvykiui kiekvienas jame dalyvavęs vairuotojas arba bet kuris kitas eismo dalyvis privalo:
219.4. jeigu eismo įvykyje žmogus žuvo arba buvo sužeistas, pranešti apie įvykį policijai ir likti įvykio vietoje arba, pranešus policijai, sugrįžti į vietą ir laukti policijos atvykimo, išskyrus atvejus, kai policija leidžia eismo dalyviui palikti įvykio vietą arba kai sužeistiesiems arba asmeniui, pranešusiam apie įvykį, būtina suteikti pirmąją pagalbą;
220. Jeigu eismo įvykyje nenukentėjo žmonės ir nebuvo žūčių, o įvykio dalyviai sutaria dėl įvykio aplinkybių ir nekviečia policijos, įvykio dalyviai privalo užpildyti eismo įvykio schemą eismo įvykio pranešimo formoje, raštu aprašyti įvykio aplinkybes ir gauti visų įvykio dalyvių parašus. Jei nė vienas iš eismo dalyvių neturi eismo įvykio pranešimo formos, aplinkybes galima aprašyti ir schemą nupiešti ant tuščio lapo, kuriame būtų išvardyti visi dalyviai, jų transporto priemonės ir liudytojai, o visi įvykio duomenys ir aplinkybės būtų patvirtinti įvykio dalyvių parašais. Jei dėl įvykio aplinkybių kyla ginčas, įvykio vietoje būtina kviesti policiją.
1. Jei visi eismo dalyviai sutinka dėl įvykio aplinkybių ir nėra sužeistųjų, rašytinio pranešimo pildyti nereikia.
2. Vairuotojai privalo raštu aprašyti eismo įvykio aplinkybes, nupiešti įvykio schemą ir išvardyti visus su įvykiu susijusius eismo dalyvius, jų transporto priemones bei liudininkus.
3. Jie privalo iškviesti policiją.
Ar šioje situacijoje leidžiama sukti į kairę?
Šioje situacijoje vairuotojas privalo užbaigti posūkį į kairę dar nepravažiavus pro eismo reguliuotoją. Sukimas į kairę po pravažiavimo pro reguliuotoją būtų Kelių eismo taisyklių reikalavimo 77.2.3 pažeidimas — iš galo ir iš dešinės atvažiuojantys transporto priemonių negali judėti. RTR 77 — eismo reguliuotojo duodami signalai — apibrėžiami taip: 77.1 Rankos ištiesintos šonu arba nuleistos: 77.1.1 Kairėje ir dešinėje esančios transporto priemonės gali važiuoti tiesiai arba sukti į dešinę; pėstieji gali kirsti važiuojamąją dalį. 77.1.2 Transporto priemonės ir pėstieji priešais ir už reguliuotojo negali judėti. 77.2 Dešinė ranka ištiesinta į priekį: 77.2.1 Iš kairės pusės atvažiuojančios transporto priemonės gali važiuoti visomis kryptimis. 77.2.2 Iš priešingos pusės atvažiuojančios transporto priemonės gali judėti tik į dešinę. 77.2.3 Iš galo ir iš dešinės atvažiuojančios transporto priemonės negali judėti. 77.2.4 Pėstieji gali kirsti važiuojamąją dalį už reguliuotojo nugaros. 77.3 Ranka pakelta aukštyn: 77.3.1 Visi eismo dalyviai negali judėti jokia kryptimi. 77.3.2 Vairuotojai turi sustabdyti transporto priemones nekeisdami juostų.
1. Kairėn sukti leidžiama, tačiau tik vykdant pirmą trajektoriją.
2. Kairėn sukti leidžiama, tačiau tik vykdant antrą trajektoriją.
3. Kairėn sukti leidžiama abiem atvejais.
4. Kairėn sukti draudžiama.
Ką arba iš ko gauna vairuotojas naudingos informacijos važiuodamas keliu?
Vairuotojas gauna informaciją iš: - paties kelio; - aplinkos; - judančių eismo dalyvių (transporto priemonių, pėsčiųjų, kelių darbininkų ir kt.); - stovinčių objektų kelyje (centrinės salelės, greičio mažinimo kalneliai, kelio ženklinimas ir kt.); - kelio ženklų; - šviesoforų; - kelio dangos būklės; - aplinkos bei oro sąlygų. RTR 53: keleiviai neturi blaškyti vairuotojo ar trukdyti jam vairuoti.
1. Iš kelio ir aplinkos.
2. Iš judančių ir stovinčių objektų kelyje.
3. Iš kelio ženklų ir šviesoforų.
4. Iš keleivių.
Kokios yra dažniausios padidėjusio degalų sąnaudų priežastys vairuojant automobilį?
Per mažas padangų slėgis yra dažniausia tiesiogiai įtaką daranti degalų sąnaudoms; neteisingas padangų slėgis gali padidinti sąnaudas iki maždaug 4 % — tiek per mažas, tiek per didelis slėgis gali turėti įtakos. Padangų slėgį tikrinkite, kai jos yra šaltos, nes važiavimas sušildo gumą ir pakelia slėgį. Krovinių tvirtinimas ant stogo didina oro pasipriešinimą ir todėl padidina degalų sąnaudas. Dažni stabdymai ir trumpos atkarpos su dažnu startavimu taip pat padidina degalų naudojimą. JB
1. Per mažas padangų slėgis.
2. Vairavimas su bagažu ant stogo.
3. Trumpi maršrutai su dažnais sustojimais ir pajudėjimais.
1.
2.
3.
4.
Jūsų automobilis krypsta į vieną pusę tik stabdant (kai nestabdomas—važiuoja tiesiai). Kokia gali būti priežastis?
Neteisingas padangų slėgis paprastai priverčia automobilį trauktis į šoną važiuojant įprastai, o ne tik stabdant. Jei automobilis krypsta tik stabdant, tikėtina, kad stabdymas nevienodas — pavyzdžiui, užstrigusi apkaba, prilipusios kaladėlės arba prasta reguliacija, dėl ko viena pusė stabdo stipriau. Žemas stabdžių skysčio kiekis sumažina stabdymo efektyvumą arba sukelia pedalų problemas, bet paprastai nesukelia krypimo tik stabdant.
1. Padangų slėgis yra neteisingas arba nelygus.
2. Ratų stabdžiai veikia nevienodai.
3. Stabdžių skysčio lygis per mažas.
Ar žmonės, naudojantys neįgaliojo vežimėlį, laikomi pėsčiaisiais?
KELIŲ EISMO SAUGOS ĮSTATYMAS — 2 straipsnio 42 punktas. „Pėstysis“ reiškia asmenį, esantį kelyje ir nebūnantį transporto priemonėje, taip pat asmenį, naudojantį neįgaliojo vežimėlį, ant riedučių (inline), riedlentės ar paspirtuko, einantį ir vedantį ar stumiantį dviratį, mopedą ar motociklą, arba traukiantį/stumiantį roges, kūdikio vežimėlį ar kitokio tipo vežimėlį. Asmens, dirbančio kelyje, nelaikoma pėsčiuoju.
1. Taip — jie laikomi pėsčiaisiais.
2. Ne — jie nelaikomi pėsčiaisiais.
Ar traktoriams ar savaeigėms transporto priemonėms leidžiama važiuoti pro šį kelio ženklą?
Kelio ženklas 304 — „Draudžiama įvažiuoti krovininiams automobiliams“. Įvažiavimas draudžiamas krovininiams automobiliams ir transporto priemonių junginiams, kurių leidžiamoji didžiausia masė viršija 3,5 tonos arba viršija ženkle nurodytą masę. Taip pat draudžiama įvažiuoti traktoriams ir savaeigėms transporto priemonėms, išskyrus tarnybines transporto priemones.
1. Taip, leidžiama.
2. Ne, neleidžiama.
3. Leidžiama tik darbo dienomis.
Kur pagal eismo taisykles privalo sustoti vairuotojas, kai veikia draudžiamasis signalas ar reguliuotojo signalas?
RTR 165 p. Esant draudžiamajam šviesoforo signalui arba reguliuotojo signalui, vairuotojas privalo sustoti prieš kelio ženklą „Sustojimo linija“ ir/arba prieš pažymėtą sustojimo liniją. Jei jų nėra, vairuotojas turi sustoti prieš šviesoforą, prieš sankryžą ar ją jungiančią važiuojamąją dalį, prieš pėsčiųjų perėją arba dviračių perėją taip, kad neblaškytų ir netrukdytų nei transporto, nei pėsčiųjų eismui.
1. Prieš kelio ženklą „Sustojimo linija“ ir (arba) prieš pažymėtą sustojimo liniją.
2. Taip, kad netrukdytų transporto eismui.
3. Taip, kad netrukdytų pėstiesiems.
Važiuodamas naktį neapšviestomis kelio atkarpomis, vairuotojas privalo važiuoti su:
RTR 94. Važiuojant keliais naktį arba esant prastam matomumui, motorinės transporto priemonės, traktoriai ir savaeigės mašinos privalo važiuoti su įjungtais artimaisiais (mažos šviesos) arba tolimaisiais (aukštos šviesos) žibintais.
1. Įjungti tik tolimieji (aukštos šviesos) žibintai.
2. Įjungti tik artimieji (mažos šviesos) žibintai.
3. Turi būti įjungti arba artimieji (mažos šviesos), arba tolimieji (aukštos šviesos) žibintai.
Kokia tvarka transporto priemonės pravažiuos sankryžą?
Raudonas ir mėlynas važiuoja pagrindiniu keliu; todėl jie pravažiuos pirmieji. Tarp jų taikoma taisyklė „duoti kelią dešinėje“: raudonas pravažiuoja pirmas, nes jam nėra transporto priemonės iš dešinės, po to pravažiuoja mėlynas. Šalutinio kelio transporto priemonės važiuos vėliau: pirmas — žalias (jam taip pat niekas nekliudo iš dešinės), ir galiausiai — geltonas. RTR 154. Reguliuojamoje sankryžoje vairuotojai, esantys šalutiniame kelyje, privalo duoti kelią važiuojantiems pagrindiniu keliu. RTR 156. Jei sankryžoje keičiasi pagrindinio kelio kryptis, pagrindiniu keliu važuojantys vairuotojai tarpusavyje turi vadovautis taisyklėmis, galiojančiomis sankryžose, kur keliai yra lygiateisiai; šalutinio kelio vairuotojai taip pat turi taikyti šias taisykles tarpusavyje. RTR priedas 2.204. 'STOP' — vairuotojas negali važiuoti nesustojęs prieš „Stop“ liniją arba, jeigu jos nėra, prieš kelio ženklą. Vairuotojas turi duoti kelią transporto priemonėms, važiuojančioms keliu, kurį ketina kirsti. Jei po ženklu yra papildoma lenta Nr. 843 „Pirmenybės kelio kryptis“, vairuotojas turi duoti kelią pagrindinio kelio transporto priemonėms.
1. Raudonas, mėlynas, geltonas, tada žalias.
2. Raudonas, mėlynas, žalias, tada geltonas.
3. Mėlynas, raudonas, žalias, tada geltonas.
4. Žalias, mėlynas, geltonas, tada raudonas.
Ketinate važiuoti tiesiai per sankryžą. Ką darysite šioje situacijoje:
1. Suteiksiu pirmenybę komerciniam transportui.
2. Suteiksiu pirmenybę traktoriui.
3. Pravažiuosiu sankryžą pirmas.
Kaip galite taupyti kurą ir mažinti aplinkos taršą važiuodami mieste?
Atsakymai 1–3 yra būdai sumažinti kuro sąnaudas ir taršą. 4-asis atsakymas neteisingas — važiuoti labai arti priekyje esančio automobilio siekiant sumažinti oro pasipriešinimą yra pavojinga.
1. Pamažu mažinant greitį (vietoje staigaus stabdymo) artėjant prie šviesoforų, rodančių, kad reikia sustoti.
2. Planuodami maršrutą vengiate vietų ir laiko tarpsnių, kuriuose susidaro didelės spūstys.
3. Naudojantis viešuoju transportu, kai tik įmanoma.
4. Važiuodami labai arti priekyje esančio automobilio, kad sumažintumėte oro pasipriešinimą.
Ar leidžiama važiuoti per geležinkelio pervažą, jei šviesoforai išjungti ir užtvara pakelta arba jos nėra?
Leidžiama važiuoti per geležinkelio pervažą, jei šviesoforai išjungti ir užtvara pakelta arba jos nėra, tačiau tik tuo atveju, jei laikomasi kelių eismo taisyklių ir įsitikinta, kad neprivažiuoja traukinys. 168. Prieš įvažiuodamas ir važiuodamas per geležinkelio pervažą eismo dalyvis privalo laikytis kelio ženklų, kelio ženklinimo, užtvaros padėties, šviesoforų, garso signalų ir pervažos budėtojų/valdytojų signalų. Prieš įvažiuodamas į pervažą eismo dalyvis visada privalo įsitikinti, kad jokia geležinkelio transporto priemonė neprivažiuoja. Rekomenduojama, kad vaikai iki 12 metų, kertantys pervažą, būtų lydimi suaugusio asmens. 173. Vairuotojai neturi: 173.3. įvažiuoti į pervažą po to, kai užtvara buvo nuleista arba pradėjo leistis, tyčia pakelti užtvarą ar apvažiuoti užtvaras;
1. Taip — leidžiama, jei laikomasi kelių eismo taisyklių ir įsitikinta, kad traukinys neprivažiuoja.
2. Ne — neleidžiama.
1.
2.
3.
Ką darytumėte šioje situacijoje, jei važiuojate 10 km/val. virš leistino greičio?
Pamatę kelio ženklą 636 — Automatinė eismo kontrolė (Pažangios eismo valdymo sistemos dalis) ir važiuodami 10 km/val. virš leistino greičio, atleiskite akceleratoriaus pedalą, kad sumažintumėte greitį iki leistino lygio ir išvengtumėte galimos baudos. Ženklas 636 nurodo kelio ruožą, kuriame įrengti fiksuoti automatiniai stebėjimo įtaisai. Pirmoji ženklų versija įspėja apie prietaisus, fiksuojančius įvairius eismo taisyklių pažeidimus (išskyrus greičio viršijimą); antroji versija žymi ruožą, kuriame fiksuotieji įrenginiai registruoja greičio pažeidimus ir, jei techniškai įmanoma, kitus pažeidimus.
1. Staigiai stabdytumėte.
2. Atleistumėte akceleratoriaus pedalą.
3. Vairuotumėte nekeisdami greičio.
Jūs turėtumėte vengti staiga pradėti važiuoti iš vietos, nes:
Norėdami vairuoti ekonomiškai ir protingai, pradėkite judėti tolygiai ir palaipsniui. Sumažinkite greitį nuosekliai pagal galimybes ir venkite nereikalingų staigių manevrų, nebent jie būtini (pavyzdžiui, staigus stabdymas dėl netikėtos kliūties). Staiga pajudėjus iš vietos padangos sukimosi metu labiau dėvisi.
1. Padangos dėvisi greičiau.
2. Tai žymiai padidina aplinkos taršą.
3. Padangų cypimas ir padidėjęs variklio triukšmas gali trukdyti kitiems.
1 of 30 Task
Time left: 00:00:00
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30