Vairuodami privalote duoti kelią pėstiesiems, jei jie:
RTR 30. Priartėjus prie nepažymėtos pėsčiųjų perėjos vairuotojas turi sulėtinti greitį arba sustoti prieš perėją, kad praleistų pėsčiuosius, kurie įžengė į bet kurią eismo juostą, juda bet kuria juosta arba stovi tiesiai prieš juostą (važiuojamosios dalies krašte) ir laukia galimybės įžengti į tą juostą judėjimo kryptimi arba į bet kurią juostą kelyje, kuriame yra po viena juosta kiekviena kryptimi. Vairuotojai turi būti ypač atsargūs tamsiu paros metu, esant prastam matomumui arba kai pėsčiųjų perėja nėra aiškiai matoma iš jų padėties, ir turi įsitikinti, kad nėra pėsčiųjų, kuriems perėjoje reikia leisti eiti pirmiems.
1. Jau yra pėsčiųjų perėjoje.
2. Žengia į pėsčiųjų perėją.
3. Stovi kelkraščio krašte prieš pėsčiųjų perėją ir laukia galimybės įžengti į ją.
Kokia tvarka transporto priemonės pravažiuos per sankryžą?
Pirmas važiuoja geltonasis automobilis, nes jis yra vienintelis, kurio dešinėje nėra kito automobilio, trukdančio pravažiuoti. Po to važiuoja žalias, o paskutinis — raudonasis. RTR 155. Nenustatytos sankryžos atveju vairuotojai privalo duoti kelią transporto priemonėms, artėjančioms iš dešinės, jei jų trajektorijos kerta viena kitą.
1. Pirmas važiuoja geltonasis automobilis, po to — žalias, o galiausiai — raudonasis.
2. Pirmas — žalias automobilis, po to — raudonasis, ir galiausiai — geltonasis.
3. Pirmieji raudonasis ir geltonasis kartu, o paskui — žalias.
4. Pirmas — žalias automobilis, o paskui — raudonasis kartu su geltonuoju.
Jei į stabdžių kaladėles patektų vanduo ir sumažėtų stabdymo efektyvumas, ką darysite?
Po važiavimo per gilų balą ar vandens telkinį keletą laiko važiuokite lėtai ir kelis kartus švelniai paspauskite stabdžius, kad nusausintumėte stabdžių diskus arba būgnus bei kaladėles ar trinkeles. Trinantis dalims jos įkais, todėl vanduo išgaruos ir stabdymo efektyvumas atsistatys.
1. Jūs pakartotinai spaustumėte stabdžius stovėdami vietoje.
2. Neskirsite tam dėmesio, manydami, kad jos savaime išdžius per kelias minutes.
3. Keletą kartų švelniai stabdytumėte važiuodami lėtai.
Ką vairuotojas turi daryti sukdamas į kairę sankryžoje?
RTR 73.11. Raudonas signalas arba du pakaitomis mirksintys raudoni signalai draudžia eismą; jei šviesoje yra juodos rodyklės, jos draudžia eismą nurodytomis kryptimis ir nurodo, kuriomis kryptimis eismo dalyviai galės važiuoti, kai užsidegs žalia rodyklė. RTR 162. Vairuotojai, kurie įvažiavo į sankryžą pagal leidžiantį eismą šviesoforo signalą, gali tęsti važiavimą numatyta kryptimi nepaisant šviesoforo signalo, rodomo išvažiuojant iš sankryžos. Tačiau jeigu sankryžoje prieš kitus pakeliui esančius šviesoforus yra kelio ženklas 'STOP' ir/arba 'Stop' linija, vairuotojas privalo laikytis kiekvieno šviesoforo signalų. RTR 165. Jeigu šviesoforų signalai arba eismo pareigūnai draudžia eismą, vairuotojai turi sustoti prieš kelio ženklą 'STOP' ir/arba 'Stop' liniją, jei jos yra; jei jų nėra, sustoti prieš šviesoforus, prieš važiuojamąją dalį, kurią ketina kerti arba prie jos prisijungti, arba prieš pėsčiųjų ar dviratininkų perėją taip, kad netrukdytų automobilių ir pėsčiųjų eismui.
1. Vairuotojas turi pasukti į kairę, o tada važiuoti tiesiai be sustojimo.
2. Vairuotojas turi pasukti į kairę ir tada važiuoti tiesiai be sustojimo, jei tai netrukdytų kitiems eismo dalyviams.
3. Vairuotojas turi pasukti į kairę, sustoti prieš 'Stop' liniją ir, kai užsidegs eismo šviesoforo signalas, leidžiantis važiuoti, važiuoti tiesiai.
Geležinkelio pervažoje vairuotojui draudžiama:
Nuostatas RTR 173. Vairuotojams draudžiama: 173.3. įvažiuoti į geležinkelio pervažą po to, kai užtvara buvo nuleista arba pradėta nuleisti; tyčia pakelti užtvarą; arba apvažiuoti užtvaras.
1. Tyčia pakelti užtvarą.
2. Įvažiuoti į pervažą po to, kai užtvara buvo nuleista arba pradėta nuleisti.
3. Apvažiuoti užtvarą.
Jūs esate dešinėje kelio pusėje ir ketinate pradėti važiuoti. Už jūsų yra krovininis automobilis. Ką turėtumėte apsvarstyti?
101. Prieš pradedant judėti, keičiant eismo juostą ar kitaip keičiant važiavimo kryptį, vairuotojai privalo įsitikinti, kad tai saugu, ir suteikti prioritetą kitiems eismo dalyviams (t. y. nesudaryti kliūčių).
1. Gali būti, kad nepastebėsite toje pačioje kryptimi važiuojančių transporto priemonių, kurios artėja prie jūsų arba ketina jus aplenkti.
2. Kiti vairuotojai gali nepastebėti jūsų kairiojo posūkio signalo.
Kokiais atvejais ypatingų transporto priemonių vairuotojai gali pasinaudoti pirmenybe, važiuodami su mėlynais ir raudonais švyturėliais ir specialiais garso signalais?
Ypatingų (avarinio naudojimo) transporto priemonių — pvz., greitosios medicinos pagalbos, policijos ar gaisrinės — vairuotojai gali naudoti mėlynus ir raudonus (arba tik mėlynus) švyturėlius ir specialius garso signalus, kai tai būtina: (1) žmogaus gyvybei ar sveikatai gelbėti; (2) turtui apsaugoti; (3) viešajam tvarkai ir eismo saugumui užtikrinti; (4) suėmimui ar įtariamųjų sulaikymui; arba (5) oficialių asmenų ir apsaugomų asmenų palydai. Švyturėliai turi būti matomi 360° kampu. Naudodami šias signalines priemones, ypatingų transporto priemonių vairuotojai gali nesilaikyti tam tikrų Reglamente nurodytų taisyklių, jei tai nekelia pavojaus eismo saugumui ir tik po to, kai įsitikina, jog jiems duodamas kelias. Jie privalo važiuoti atsargiai ir nekelti pavojaus kitiems eismo dalyviams. Kiti eismo dalyviai privalo nedelsdami duoti kelią tokioms transporto priemonėms, kad jos galėtų saugiai ir greitai pravažiuoti. Pirmenybė taip pat taikoma vairuotojams, kuriuos lydi ypatingos transporto priemonės.
1. Jei tai nekelia pavojaus eismo saugumui.
2. Patikrinę, kad kiti eismo dalyviai jiems duoda kelią.
Tamsiu paros metu arba esant prastam matomumui krovinys, kuris išsikiša iki 1 metro už transporto priemonės šono, turi būti pažymėtas:
Bet koks krovinys, kuris šonais išsikiša, net ir minimaliai, privalo būti pažymėtas. Tamsiu paros metu toks krovinys turi būti pažymėtas šviesomis. Kroviniai, išsikišantys už transporto priemonės šonų, turi būti pažymėti visada; kroviniai, išsikišantys už priekinės arba galinės dalies, ne visuomet privalo būti pažymėti. Pagal RTR 210 ir 4 priedą: kroviniai, kurie išsikiša daugiau nei 1 m už transporto priemonės priekį arba galą arba išsikiša šonais už transporto priemonės išorinio krašto, turi būti pažymėti, kaip nurodyta 4 priedo 12 punkte. Kraštinės, išsikišančios daugiau nei 1 m už transporto priemonės matmenis arba net minimaliai išsikišančios šonais, taip pat transporto priemonių, kurių plotis didesnis nei 2,6 m, kraštinės turi būti pažymėtos įspėjamaisiais ženklais — kvadratinėmis plokštelėmis, kurių kraštinės ilgis yra 400 mm, su 50 mm pločio besikeičiančiomis atspindinčiomis baltomis ir raudonomis įstrižaininėmis juostomis. Šie ženklai turi būti pritvirtinti ne žemiau kaip 0,4 m ir ne aukščiau kaip 1,6 m nuo kelio dangos paviršiaus. Tamsiu paros metu arba esant prastam matomumui tokiose transporto priemonėse turi degti šviesos nurodytose vietose: baltos priekyje, oranžinės šonuose ir raudonos gale.
1. Pažymėta aukšto matomumo vėliavomis.
2. Pažymėta šviesomis: baltomis priekyje, oranžinėmis šonuose ir raudonomis gale.
3. Žymėti nereikia.
Ar vairuotojui leidžiama keisti eismo juostą intensyviame eisme, kai visos juostos užimtos?
RTR 11D. Intensyviame eisme, kai visos juostos užimtos transporto priemonėmis, juostų keitimas leidžiamas tik tada, kai reikia pasukti, apsisukti arba sustoti. JB
1. Keisti juostą siekiant sustoti leidžiama, jei tai būtina.
2. Keisti juostą siekiant apsisukti leidžiama, jei tai būtina.
3. Keisti juostą siekiant pasukti leidžiama, jei tai būtina.
4. Keisti juostas draudžiama.
Daugeliu atvejų eismo įvykių Lietuvoje kaltininkai yra:
Remiantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, 2017 m. vairuotojai sudarė 68,83 % visų eismo įvykių kaltininkų.
1. Motorinių transporto priemonių vairuotojai.
2. Dviratininkai (dviračių vairuotojai).
3. Pėstieji (einantys pėsčiomis).
4. Gyvūnų traukiamų vežimų vairuotojai.
Kaip reikėtų vairuoti, kad suvartotumėte kuo mažiau kuro ir nuvažiuotumėte kuo toliau?
Važiuojant į kalną automobilis reikalauja daugiau galios nei važiuojant lygiu keliu. Todėl palaikykite pastovų greitį ir venkite greitėjimo kylant. Tikslinga didinti greitį važiuojant lygiu keliu arba leidžiantis nuo kalvos. Palaikant pastovų greitį, naudojant aukštesnę pavarą sumažėja variklio sūkiai; mažesni sūkiai reiškia mažesnį variklio darbą ir mažesnį kuro suvartojimą. Nereikėtų riedėti neutraliu pavarų režimu leidžiantis nuo kalno — tai ne tik neekonomiška, bet ir nesaugu. Riedant laisva pavara leidžiantis nuo kalvos, automobilio sistemos gali nutraukti kuro tiekimą, todėl rodmuo gali parodyti 0,0 l/100 km (jei nespaudžiate akseleratoriaus). Ekonomiškiausia pradėti važiuoti iškart užvedus variklį. Laikyti variklį užvestą stovint reiškia kuro sąnaudas ir išmetamųjų teršalų emisiją; variklis sušils ir pasieks normalią darbinę temperatūrą važiuojant (jei nėra gedimo).
1. Perjungti į neutralią pavarą ir riedėti leidžiantis nuo kalvos.
2. Nespartinkite važiuodami į kalną.
3. Naudokite kuo aukštesnę pavarą.
4. Pradėti judėti tik tada, kai variklis pasieks normalią darbinę temperatūrą.
Kokie yra ekologiško vairavimo privalumai?
Pagerinate eismo saugumą planuodami kelionę ir numatydami eismo situacijas. Ekologiškas vairavimas mažina oro taršą: kuo daugiau sunaudojate kuro, tuo daugiau emisijų išskiriate; naudodami mažiau kuro sumažinate taršą. Kuro taupymas yra pagrindinis ekologiško vairavimo tikslas. Be to, vairuotojai patiria mažiau streso, nes palaikant pastovią akseleraciją, vengiant staigių stabdymų ir stebint eismo sąlygas priimti sprendimus tampa paprasčiau. Ekologiškas vairavimas gerina vairavimo įgūdžius, nes skatina numatymą ir dėmesį keliui. Tai taip pat sumažina triukšmo lygį: švelnesnė akseleracija ir stabdymas sukelia mažiau variklio ir padangų triukšmo nei agresyvus vairavimas.
1. Pagerinate eismo saugumą planuodami kelionę ir numatydami eismo situacijas.
2. Mažinate oro taršą, naudodami mažiau kuro.
3. Taupote kurą.
4. Vairuojant patiriate mažiau streso dėl tolygesnės akseleracijos, švelnesnio stabdymo ir geresnio numatymo.
5. Tobulinate vairavimo įgūdžius, mokydamiesi numatyti eismo situacijas ir susitelkti ties keliu.
6. Sumažinate triukšmo lygį, nes švelnesnė akseleracija ir stabdymas sukelia mažiau variklio ir padangų triukšmo.
Ką turėtų daryti vairuotojai, artėdami prie sankryžos, kai žalia šviesoforo lemputė mirksi?
Pagal kelių eismo taisykles (RTR 73.3), mirksinti žalia šviesa leidžia judėti, tačiau įspėja, kad žalia fazė baigiasi ir netrukus įsijungs draudžiantis signalas. Vairuotojai, bandantys greičiau pravažiuoti sankryžą – didindami greitį ar lenkdami – prisiima nereikalingą riziką ir gali sukelti avariją. Kiti vairuotojai gali staiga stabdyti; todėl norint saugiai pravažiuoti sankryžą, kai mirksi žalia šviesa, reikia užtikrinti, kad jūsų veiksmai neužtildytų kitų transporto priemonių eismo ir atsižvelgti į už nugaros esančius vairuotojus, nes staigus stabdymas taip pat gali sukelti susidūrimą. Numatyti galimybę sustoti prieš sankryžą, vairuotojai turėtų sumažinti greitį.
1. Stebėti ir atsižvelgti į priešais važiuojančių transporto priemonių veiksmus.
2. Padidinti greitį iki didžiausio leistino.
3. Atkreipti dėmesį ir atsižvelgti į už nugaros esančių vairuotojų veiksmus.
4. Sumažinti greitį.
Koks yra didžiausias atstumas, kuriuo krovinys gali išsikišti už automobilio galinės dalies ir jo nereikia pažymėti?
Pagal Kelių eismo taisyklių 210 punktą krovinys turi būti pažymėtas, jeigu jis išsikiša daugiau nei 1 metrą už transporto priemonės priekinės arba galinės dalies. Krovinys, išsikišantis iki 1 metro (įskaitytinai), gali likti nepažymėtas; jeigu jis išsikiša daugiau nei 1 metras, krovinys turi būti pažymėtas. KET 210: Bet kuri motorinė transporto priemonė, vežanti krovinį, kuris išsikiša už transporto priemonės priekio ar galo daugiau nei 1 m arba už transporto priemonės šono, turi turėti krovinio galus pažymėtus, kaip nurodyta šių taisyklių 4 priede.
1. 0,5 m.
2. 1 m.
3. 1,5 m.
Vairuodamas juosta, pažymėtą 'A+' ir elektromobilio simboliu, o tos juostos kelio ženklas nurodo 'Įvažiavimas draudžiamas', ką turėtų daryti elektromobilio vairuotojas, jei jis ketina važiuoti tiesiai?
Šiuo atveju kelio ženklas 'Įvažiavimas draudžiamas' taikomas šiai juostai ir nėra skirtas vien tik viešojo sektoriaus transportui. Todėl, jei elektromobilio vairuotojas ketina važiuoti tiesiai, jis privalo pasikeisti juostą ir persirikiuoti į kitą juostą, kurioje leidžiama važiuoti tiesiai. Teisinis pagrindas: RTR 181 — Ne viešojo sektoriaus transporto priemonės neturi važiuoti juostomis, pažymėtomis kelio ženklu 'Juosta rezervuota viešojo sektoriaus transportui' ir raide 'A'. 1811 — Ne viešojo sektoriaus transporto priemonės neturi važiuoti juostomis, pažymėtomis 'A+', išskyrus: 1811.1 dviračius, elektrines mikromobilumo priemones, mopedus ir lengvuosius keturračius; 1811.2 transporto priemones, pažymėtas neįgaliojo ženklu arba turinčias parkavimo kortelę, vežančias neįgalų asmenį į / iš švietimo įstaigos ar neįgaliųjų dienos centro, jei maršrutas sutartas su kelio savininku nustatyta tvarka; 1811.3 taksi, jei juostoje nurodyta 'TAXI'; 1811.4 automobiliai, vežantys keturis ar daugiau keleivių, jei juosta pažymėta simboliu '4+'; 1811.5 elektromobiliai, jei juosta pažymėta elektromobilio simboliu; 1811.6 motociklai, jei juosta pažymėta motociklo simboliu. RTR 1 priedas. 301 — Kelio ženklas 'Įvažiavimas draudžiamas': įvažiavimas draudžiamas visoms transporto priemonėms, išskyrus viešojo sektoriaus transportą.
1. Važiuoti tiesiai, nepersirikiuojant.
2. Pasikeisti juostą ir persirikiuoti į juostą, iš kurios leidžiama važiuoti tiesiai.
Ar eismo įvykio dalyviai privalo susilaikyti nuo alkoholio ir kitų apsvaiginančių medžiagų vartojimo?
RTR 221. Eismo įvykio dalyviai privalo susilaikyti nuo alkoholinių gėrimų, vaistų, narkotinių ar kitų apsvaiginančių medžiagų vartojimo nedelsiant po avarijos, kol jie neatliks arba neatsisakys atlikti tyrimo, nustatančio blaivumą ar apsvaigimą nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų medžiagų.
1. Taip — kol nebus išaiškintos avarijos, kurioje dalyvavo kiti eismo dalyviai, aplinkybės.
2. Taip — kol nebus nustatytos ir ištirtos avarijos vietos aplinkybės.
3. Ne — jie tam neprivalo.
4. Taip — kol nebus nustatytas eismo dalyvio blaivumas arba apsvaigimas atlikus testą arba kol nebus užfiksuotas jo atsisakymas atlikti testą.
Ką arba iš ko gauna vairuotojas naudingos informacijos važiuodamas keliu?
Vairuotojas gauna informaciją iš: - paties kelio; - aplinkos; - judančių eismo dalyvių (transporto priemonių, pėsčiųjų, kelių darbininkų ir kt.); - stovinčių objektų kelyje (centrinės salelės, greičio mažinimo kalneliai, kelio ženklinimas ir kt.); - kelio ženklų; - šviesoforų; - kelio dangos būklės; - aplinkos bei oro sąlygų. RTR 53: keleiviai neturi blaškyti vairuotojo ar trukdyti jam vairuoti.
1. Iš kelio ir aplinkos.
2. Iš judančių ir stovinčių objektų kelyje.
3. Iš kelio ženklų ir šviesoforų.
4. Iš keleivių.
1.
2.
3.
Reikalavimas „Duoti kelią“ reiškia:
3. Kelių eismo taisyklių vartojamos sąvokos: 3.2. „Duoti kelią“ reiškia, kad vairuotojai turi sustoti arba neturėtų pradėti važiuoti ar manevruoti, jei tuo priverstų kitus transporto priemonių vairuotojus keisti važiavimo kryptį arba greitį.
1. Kad šalutinio kelio vairuotojai turi duoti kelią transporto priemonėms, artėjančioms prie sankryžos pagrindiniame kelyje.
2. Kad vairuotojai turi sustoti arba neturėtų pradėti važiuoti ar manevruoti, jei tuo priverstų kitų transporto priemonių vairuotojus keisti važiavimo kryptį arba greitį.
3. Kad nereguliuojamoje sankryžoje vairuotojai turi duoti kelią transporto priemonėms, artėjančioms iš dešinės.
Koks šoninis atstumas iki šalia esančių transporto priemonių laikomas saugiu?
3.17 Saugaus atstumo pasirinkimas: vairuokite taip, kad: 3.17.3. atstumas iki kitų transporto priemonių, tiek judančių, tiek stovinčių, būtų saugus, palyginti su bet kuria stovinčia transporto priemone — laikykite pakankamą tarpą, kad stovinčios transporto priemonės ar kitos kliūtys netrukdytų. Kai transporto priemonė pastatyta stovėjimo vietoje, šoninis tarpas turi leisti atidaryti jos duris.
1. Pakankamas šoninis tarpas, leidžiantis atidaryti automobilio duris.
2. 1 m.
3. 50 cm.
4. 30 cm.
Ką privalote daryti tamsiame, neapšviestame kelyje remontuodami automobilį?
RTR 151. Jei transporto priemonė priverstinai sustoja vietoje, kur stovėti ar sustoti draudžiama, vairuotojas turi įjungti avarinius signalus, jei jie yra, ir (arba) ant kelio pastatyti įspėjamąjį trikampį, kaip nurodyta 92 taisyklės punkte, ir kuo skubiau nuimti transporto priemonę nuo kelio. Jei vairuotojas ketina sustoti neapšviestuose kelio ruožuose tamsiuoju paros metu arba prasto matomumo sąlygomis ir avariniai signalai nėra įrengti arba neveikia, transporto priemonę reikia pastatyti už važiuojamosios dalies. Jei tai neįmanoma, sustojimo vieta turi būti pažymėta, kaip nurodyta 92 taisyklės punkte.
RTR 92. Jei avarinė šviesinė signalizacija nėra įrengta arba yra sugedusi ir priverstinė sustojimo situacija susidaro vietoje, kur sustoti ar stovėti draudžiama, arba įvykus eismo įvykiui, arba jei sustojus transporto priemonė būtų matoma kitiems eismo dalyviams iš mažesnio nei 100 metrų atstumo, motorinės transporto priemonės (išskyrus mopedą, motociklą be priekabos), traktoriaus arba savaeigio įrenginio vairuotojas privalo nedelsiant pastatyti avarinio sustojimo ženklą kelio pusėje, esančioje priešingoje važiavimo krypčiai: gyvenamosiose vietovėse ne arčiau kaip 25 m, už gyvenamųjų vietovių ribų ne arčiau kaip 50 m nuo sustojusios transporto priemonės. Jei bent viena galinė pozicinė lemputė sugedusi ir avarinis signalas neveikia važiuojant tamsoje arba esant prastam matomumui, norint tęsti važiavimą ant transporto priemonės galinės dalies turi būti pritvirtintas avarinio sustojimo ženklas.
Kelių eismo saugumo įstatymas 13.14 str. Motorinės transporto priemonės, traktoriaus ar savaeigio mašinos vairuotojas, kuris naktį sustoja neapšviestame kelyje arba esant prastam matomumui, išskyrus stovėjimo vietas, privalo dėvėti ryškios spalvos liemenę su atšvaitais.
JB
1. Įjungti avarinius (įspėjamuosius) žibintus.
2. Ant kelio pastatyti įspėjamąjį trikampį, jei avariniai signalai nėra įrengti arba neveikia.
3. Dėvėti ryškų liemenę su atšvaitiniais elementais.
4. Pastatyti asmenį, kad rankų mostais įspėtų kitus vairuotojus.
Kas užtikrina transporto priemonės aktyvų saugumą?
Aktyvaus ir pasyvaus saugumo skirtumas:
- Aktyvus saugumas: sistemos ir funkcijos, padedančios išvengti avarijų, gerinant transporto priemonės valdymą, manevringumą ir stabilumą prieš įvykstant susidūrimui. Šios priemonės veikia prieš smūgį ir dažniausiai apima technologijas, tokias kaip antiblokavimo stabdžių sistema (ABS), elektroninė stabdymo jėgos paskirstymo sistema (EBD), traukos kontrolė, tinkamas padangų slėgis ir protektoriaus gylis ir kt. Aktyvus saugumas taip pat priklauso nuo vairuotojo būklės ir elgesio — pavyzdžiui, nepakankama ventiliacija ar šildymas gali sukelti mieguistumą ar pykinimą ir sumažinti dėmesį kelyje.
- Pasyvus saugumas: sistemos ir įranga, skirtos sumažinti sužalojimų ir nuostolių mastą susidūrimo metu arba po jo. Šios priemonės suveikia avarijos metu, kad apsaugotų keleivius ir kitus eismo dalyvius; tai apima saugos diržus, oro pagalves, motociklininkų šalmus, priminimus apie saugos diržą, galvos atramas, deformacines zonas ir kitas konstrukcines ar fiksavimo sistemas, kurios sugeria smūgį ir mažina sužalojimų riziką.
1. Tinkama ventiliacija ir šildymas.
2. Padangų slėgis ir protektoriaus gylis.
3. Antiblokavimo stabdžių sistema (ABS).
4. Elektroninė stabdymo jėgos paskirstymo sistema (EBD).
Ar leidžiama išlipti iš transporto priemonės, jei jus sustabdo pareigūnas, ketinantis ją patikrinti?
RTR – 51. Jei transporto priemonę sustabdo tikrinantis pareigūnas, keleiviai gali išlipti tik gavę pareigūno leidimą.
1. Išlipti iš transporto priemonės galima tik gavus pareigūno leidimą.
2. Privalote likti transporto priemonėje bet kokiomis aplinkybėmis.
3. Privalote išlipti iš transporto priemonės bet kokiomis aplinkybėmis.
Kokios spalvos transporto priemonės dažnai atrodo judančios lėčiau nei iš tiesų?
Priešinės krypties tamsiai nudažyti automobiliai dažnai sukuria iliuziją, kad jie juda lėčiau nei iš tikrųjų.
1. Šviesios spalvos transporto priemonės.
2. Tamsios spalvos transporto priemonės.
Kur paprastai susidaro rūkas?
Rūkas paprastai susidaro virš ir šalia vandens telkinių bei drėgnose, žemose vietovėse.
1. Prie ežerų.
2. Prie upių.
3. Pelkėtose vietovėse.
4. Žemose kelio atkarpose.
Vairavimo dideliu greičiu pasekmės:
Vairuojant dideliu greičiu padangos patiria didesnį apkrovimą ir dėvisi greičiau. (RTR 127.) Vairuotojai neturi viršyti leistino greičio. Vairuotojas privalo pasirinkti važiavimo greitį, atsižvelgdamas į susidariusias sąlygas — ypač į reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę (įskaitant krovinį), oro sąlygas ir eismo intensyvumą — taip, kad galėtų saugiai sustabdyti transporto priemonę prieš bet kokią numatomą kliūtį. Vairuotojas turi sumažinti greitį arba sustoti, jei to reikalauja važiavimo sąlygos, ypač esant prastam matomumui. JB
1. Padidina eismo įvykio riziką.
2. Sumažėja kuro sąnaudos.
3. Padangos dėvisi greičiau.
Kokio dydžio rankinis vežimėlis su kroviniais, stumiamas arba traukiamas kelkraščiu, turi būti aprūpintas atšvaitais?
Parinktis „Ilgesnis nei 1 metras“ yra neteisinga, nes RTR nenurodo reikalavimo, kuris priklausytų nuo vežimėlio ilgio. Pagal RTR 41: pėstieji, einantys neapšviestu kelkraščiu arba palei važiuojamosios dalies kraštą, arba stovintys ten tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, turi turėti kitų eismo dalyvių matomą žibintą, dėvėti ryškų atšvaitinį liemenę arba turėti atšvaitą, matomą kitiems eismo dalyviams. Traukiamas arba stumiamas rankinis vežimėlis, kurio plotis didesnis nei 1 m, turi būti aprūpintas atšvaitais kairėje pusėje: baltu priekyje ir raudonu gale. JB
1. Platesnis nei 1 metras.
2. Ilgesnis nei 1 metras.
Ar motorinės transporto priemonės gali vilkti žemės ūkio traktoriams skirtas priekabas?
Motorinėms transporto priemonėms draudžiama vilkti žemės ūkio traktoriams skirtas priekabas dėl saugos reikalavimų ir techninių neatitikimų. Sąvoka „motorinė transporto priemonė“ neapima ne keliams skirtų bėginių transporto priemonių, traktorių ir savaeigių mašinų. Pagal RTR 207 gabenamų krovinių ir keleivių bendra masė bei ašių apkrovos negali viršyti tos transporto priemonės leistinų bendrosios masės ir ašių apkrovų, nustatytų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos ir gamintojo. Vilkimo priekabos (su kroviniu arba be jo) bendroji masė negali viršyti leistinos maksimalaus masės, nustatytos ministerijos ir gamintojo. Todėl motorinėms transporto priemonėms draudžiama vilkti nemotorinių transporto priemonių priekabas, o nemotorinėms transporto priemonėms draudžiama vilkti motorinių transporto priemonių priekabas.
1. Tik visureigiai (SUV) gali vilkti žemės ūkio traktoriams skirtas priekabas.
2. Motorinėms transporto priemonėms draudžiama vilkti žemės ūkio traktoriams skirtas priekabas.
3. Tik C kategorijos krovininiai automobiliai gali vilkti žemės ūkio traktoriams skirtas priekabas.
Ar leidžiama važiuoti per geležinkelio pervažą, jei šviesoforai išjungti ir užtvara pakelta arba jos nėra?
Leidžiama važiuoti per geležinkelio pervažą, jei šviesoforai išjungti ir užtvara pakelta arba jos nėra, tačiau tik tuo atveju, jei laikomasi kelių eismo taisyklių ir įsitikinta, kad neprivažiuoja traukinys. 168. Prieš įvažiuodamas ir važiuodamas per geležinkelio pervažą eismo dalyvis privalo laikytis kelio ženklų, kelio ženklinimo, užtvaros padėties, šviesoforų, garso signalų ir pervažos budėtojų/valdytojų signalų. Prieš įvažiuodamas į pervažą eismo dalyvis visada privalo įsitikinti, kad jokia geležinkelio transporto priemonė neprivažiuoja. Rekomenduojama, kad vaikai iki 12 metų, kertantys pervažą, būtų lydimi suaugusio asmens. 173. Vairuotojai neturi: 173.3. įvažiuoti į pervažą po to, kai užtvara buvo nuleista arba pradėjo leistis, tyčia pakelti užtvarą ar apvažiuoti užtvaras;
1. Taip — leidžiama, jei laikomasi kelių eismo taisyklių ir įsitikinta, kad traukinys neprivažiuoja.
2. Ne — neleidžiama.
1.
2.
3.
1 of 30 Task
Time left: 00:00:00
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30