Legendinės 1980-ųjų sportinės ikonos: DeLorean DMC-12 ir Porsche 911 Carrera dvikova | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Legendinės 1980-ųjų sportinės ikonos: DeLorean DMC-12 ir Porsche 911 Carrera dvikova

Legendinės 1980-ųjų sportinės ikonos: DeLorean DMC-12 ir Porsche 911 Carrera dvikova

2025-08-04
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

3 Minutės

Galutinis 1980-ųjų sportinių automobilių mūšis: DeLorean DMC-12 prieš Porsche 911 Carrera

1980-ieji padovanojo automobilių pasauliui daugybę legendinių sportinių automobilių, o DeLorean DMC-12 ir Porsche 911 Carrera 3.2 – tarp ryškiausių šios eros ikonų. Nors abu modeliai įrašė savo vardus į automobilių istoriją, jų kelias buvo visiškai skirtingas. DeLorean DMC-12 tapo popkultūros fenomenu, amžinai susietu su kelionėmis laiku filme „Atgal į ateitį“, o Porsche 911 Carrera nuolat tobulėjo ir tapo inžinerijos ir sportiškumo etalonu. Šiandien perkeliame žvilgsnį į šią klasikinę dvikovą ir mėginame išsiaiškinti, kuris 80-ųjų sportinis automobilis išties nusipelnė karūnos.

Dizainas ir estetika: Futurizmas prieš laikui nepavaldų stilių

Legendinis dizaineris Giorgetto Giugiaro suteikė DeLorean DMC-12 išskirtinę išvaizdą: šlifuoto nerūdijančio plieno kėbulo apdaila ir į viršų pakeliamos „gulbės sparno“ durys pavertė šį automobilį organizuotu Holivudo žvaigžde. Šis automobilis išsiskyrė savo avangardišku dizainu ir niekuo nebuvo panašus į jokį kitą keliuose. Tuo tarpu Porsche 911 Carrera rėmėsi jau atpažįstamomis linijomis, dar labiau išgrynino klasikines proporcijas ir estetiką, kurią iki šiol žavisi automobilių gerbėjai visame pasaulyje. Be perteklinio puošnumo, 911 Carrera išlaikė harmoningą ir ilgaamžį dizainą, įkvėptą vokiškų sportinių automobilių tradicijų.

Techninės charakteristikos: Variklio gale slypintys legendos

Abu automobiliai puikiai įkūnijo 1980-ųjų sportiškumo idealus – varikliai sumontuoti gale, o varomieji ratai – galiniai, tad vairavimo pojūtis buvo ypatingas. Tačiau čia ir baigiasi jų panašumai.

  • DeLorean DMC-12: Šio automobilio širdis – 2,85 litro PRV V6 variklis (sukurtas bendradarbiaujant Peugeot, Renault ir Volvo), generuojantis 130 AG. Nors šis modelis išsiskyrė inovatyviu dizainu, tikroji jo dinamika daugelio lūkesčių nepateisino. 1981 m. rinkoje DeLorean kainavo apie 25 000 JAV dolerių (šiandien atitiktų apie 92 000 dolerių) – tai garantavo išskirtinumą ir dėmesį, tačiau trūko galios bei to rafinuotumo, kurio tikėtasi už tokią kainą.
  • Porsche 911 Carrera 3.2: Porsche Carrera pasižymėjo 3,2 litro oru aušinamu „boxer“ šešių cilindrų varikliu, išvystančiu 217 AG, o prie penkių pavarų mechaninės dėžės, jis pasiūlė ne tik greitį, bet ir puikų valdymą bei patikimumą – šios savybės iki šiol išskiria 911 tarp sportinių automobilių gerbėjų.

Važiavimo savybės: lenktynių trasoje

Realybėje skirtumai tarp DeLorean DMC-12 ir Porsche 911 Carrera tampa akivaizdūs vos pradėjus vairuoti. TFLclassics komandai sunkiai sekėsi peržengti garsųjį 88 mylių per valandą greičio ribą (būtiną kelionėms laiku popkultūroje), nes JAV automobilio spidometras rodė tik iki 85 mph. Galų gale kūrybingi bandymai leido pasiekti 92 mph. Ketvirčio mylios distanciją DeLorean DMC-12 įveikė per 19,04 sekundės – toli nuo superautomobilių standartų.

Porsche 911 Carrera 3.2 tą pačią trasą įveikė vos per 16,84 sekundės, aiškiai aplenkdamas konkurentą. Šis Porsche modelis sujungia vikrumą, meistrišką valdymą ir žvėrišką galią, tad tapo tikru vairuotojo automobiliu.

Padėtis rinkoje ir paveldas

Nors DeLorean DMC-12 ir nepretendavo į greičiausio sportinio automobilio titulą, jo charizma neabejotinai žavi. Šis automobilis buvo išskirtinis dėl nerūdijančio plieno kėbulo – ilgą laiką tai buvo retenybė automobilių pramonėje, kol Tesla Cybertruck neperžengė šios ribos. Kino istorijoje šis automobilis užėmė nepakartojamą vietą. Tačiau tikrų sportinių automobilių mėgėjams Porsche 911 Carrera visada siūlė daugiau – daugiau galios, inžinerinės precizijos ir ilgaamžiškumo.

Išvada: 80-ųjų ikonų skirtingi likimai

Apibendrinant galima pasakyti, kad DeLorean DMC-12 ir Porsche 911 Carrera simbolizuoja skirtingus automobilių istorijos požiūrius. DeLorean išlieka ryški kolekcininkų svajonė ir išskirtinis kultūrinis simbolis. O Porsche 911 Carrera jau kelis dešimtmečius diktuoja sportinių automobilių standartus — nuosekliai tobulėjanti, vertinama ir iki šiol mylima vairuotojų visame pasaulyje. Kalbant apie grynąsias važiavimo savybes bei išliekamąją vertę, 911 visada buvo savo klasėje. Vis dėlto DeLorean amžinai išliks unikaliu mūsų prisiminimuose ir, galbūt, svajonėse apie kelionę laiku.

Šaltinis: autoevolution

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą