5 Minutės
Įvadas į „Aygo X Hybrid“
„Toyota“ Lietuvoje ruošiasi pristatyti naująjį „Aygo X Hybrid“, kuris taps pirmuoju A segmento miesto krosoveriu su visiškai hibridine pavara. Tai reikšmingas žingsnis ne tik „Toyota“ gamintojui, bet ir visai A segmento klasei – nuo 2025 m. pabaigos šį automobilį bus galima įsigyti ir Lietuvos rinkoje. Kalbama, kad ši data yra strateginis dopingas visam „Toyota“ elektrifikacijos planui, plečiant itin ekonomiškų bei ekologiškų modelių pasiūlą.
„Aygo X“ sėkmė Europoje jau seniai pastebima, nes šis mažas, bet drąsaus dizaino miesto automobilis imponuoja tiems, kuriems svarbus tiek stilingas siluetas, tiek praktiškumas. Dabar, įvedus hibridinę pavarą, „Aygo X Hybrid“ dar labiau išsiskirs iš konkurentų savo dinamiškumu ir mažomis CO₂ emisijomis.
Atnaujinta hibridinė pavaros sistema ir techninės savybės
Pirmasis visiškai hibridinis A segmentas
Naujasis „Aygo X“ – pirmasis A segmento miesto krosoveris, aprūpintas visiškai hibridine pavaros sistema. Iki šiol A segmentas buvo laikomas kuklesniu, dažniausiai su vidaus degimo varikliais, tačiau „Toyota“ su šiuo modeliu tikisi pakeisti nusistovėjusią tvarką. Hibridinė jėgainė suteikia papildomą galią bei efektyvesnį kuro naudojimą, todėl miesto gatvėse tai taps ne tik puikus sprendimas vairuojantiems dinamiškai, bet ir tiems, kurie rūpinasi ekologiškumu.
Remiantis preliminariais WLTP duomenimis, „Aygo X Hybrid“ CO₂ emisijų rodiklis sieks vos 86 g/km. Toks rezultatas leidžia jam pretenduoti į vieną mažiausių taršos rodiklių savo klasėje. Tam didelę įtaką turi naujausia „Toyota“ hibridinė technologija, anksčiau efektyviai pritaikyta „Yaris“. Palyginus su ankstesniu nehibridiniu „Aygo X“, bendra sistemos galia išaugo net 44 AG – nuo 72 AG iki 116 AG. Rezultate – vos kiek daugiau nei 10 sekundžių iki 100 km/h įsibėgėjantis miesto krosoveris, tausojantis degalus.

Manervringumas mieste
Miesto sąlygomis itin svarbus automobilių patogus valdymas. „Aygo X Hybrid“ dalijasi „Toyota“ globalios naujosios architektūros (TNGA) GA-B platforma su kitais naujos kartos „Toyota“ modeliais. Toks sprendimas užtikrina įspūdingą manevringumą – vos 4,7 m apsisukimo spindulys leidžia lengvai įveikti ankštas parkavimosi zonos vietas. Be to, žemai įmontuota hibridinė baterija padeda nuleisti svorio centrą bei suteikia kėbului papildomo tvirtumo.
Dizainas, komfortas ir erdvė
Išraiškingos formos ir praktiškumas
„Aygo X Hybrid“ išlaiko ryškų stilių, kuris jau spėjo pritraukti daugelio automobilių entuziastų žvilgsnius. Kompaktišką kėbulą dar labiau pabrėžia unikalios kėbulo spalvos, o didesni nei įprasta A segmentui ratai suteikia krosoveriui tvirtesnę laikyseną.
Nepaisant kuklių išorės gabaritų, automobilio salonas erdvus. Kūrėjai rado būdą, kaip keturiems keleiviams suteikti pakankamai erdvės pečiams ir kojoms, kad kasdienis važiavimas taptų komfortiškas. 231 litro talpos bagažinė – viena didžiausių tarp mažųjų miesto automobilių, todėl vietos užtenka net ir didesniems pirkiniams.
Šiuolaikiškas interjeras
Salone dabar rasite 7 colių skaitmeninį prietaisų skydelį, kuris vairuotojui pateikia svarbiausią informaciją aiškiai ir patogiai. Centrinėje konsolėje sumontuotas atnaujintas šildymo valdymo blokas – jo valdikliai suteikia modernios ir rafinuotos išvaizdos pojūtį.
Visose komplektacijose nuo šiol standartiškai integruotas elektroninis stovėjimo stabdis bei du USB-C jungtys, palengvinančios išmaniojo telefono įkrovimą. Aukštesnės įrangos lygiai siūlo belaidį išmaniojo telefono kroviklį, elektroninius raktus ir elektra valdomus bei užlenkiamus šoninius veidrodėlius. Pasirinktina „nanoeX™“ technologija pagerina salono oro kokybę, tad ne tik jaučiamas mažesnis aplinkos užterštumas, bet ir švaresnis kvapas.
Saugumas ir vairavimo asistavimo technologijos
Saugumas išlieka „Toyota“ prioritetu, tad naujasis „Aygo X Hybrid“ aprūpintas moderniu „Toyota Safety Sense“ paketu. Į jį įeina priešavarinė sistemos funkcija bei eismo juostos laikymosi technologija, padedanti išvengti netikėtų nukrypimų. Taip pat siūloma nauja avarinio sustojimo sistema, kelio ženklų atpažinimas ir proaktyvi vairavimo pagalba, reagavimas į pėsčiuosius bei dviratininkus.
Dar viena reikšminga naujovė – galimybė atnaujinti „Toyota Safety Sense“ sistemą belaidžiu būdu. Tai reiškia, jog automobilio sistemoms tobulėjant, nauji programinės įrangos atnaujinimai bus pasiekiami net neišvykstant į serviso centrą, užtikrinant nuolatinį priėjimą prie pažangiausių saugumo sprendimų.

„Aygo X GR Sport“: naujas sportiško dizaino pasirinkimas
„Toyota“ nusprendė suteikti „Aygo X“ dar daugiau charakterio, pristatydama naują „GR Sport“ versiją. Ji sukurta remiantis „Toyota GAZOO Racing“ komandos patirtimi, paremtu sportišku dizainu ir patobulinta važiuokle.
Matomas kontrastingas „Mustard“ ir juodos spalvų derinys, o priekinėse grotelėse išryškėja G formos dekoratyviniai elementai, būdingi kitiems GR šeimos modeliams. Patobulinti amortizatoriai ir spyruoklės sumažina kėbulo pasvirimą posūkiuose, o patikslintas elektrinis vairo stiprintuvas leidžia aštriau valdyti automobilį. Tokiu būdu „Aygo X GR Sport“ suteikia dar sportiškesnį vairavimo pojūtį, išlaikant kasdienio komforto lygį.
Ekologija ir tvarumas
Šiuolaikiniam pirkėjui svarbu ne tik automobilio galia ar stilius, bet ir jo poveikis aplinkai. „Aygo X Hybrid“ atitinka šiuos poreikius, nes savo segmente siūlo mažą CO₂ emisijų rodiklį ir naujoviškų medžiagų naudojimą.
Tarp jų – dažymo liejimo metu technologija, kai dažai įterpiami tiesiai gamybos procese, taip sumažinant energijos sąnaudas palyginti su tradiciniu dažymu. Be to, gaminant automobilio detales, vis daugiau plastikų ir audinių gaunama iš perdirbtų šaltinių, tarp jų „SakuraTouch®“ medžiaga, kurios sudėtyje yra perdirbto PET plastiko bei kitų augalinės kilmės produktų. Ši technologija padeda mažinti išmetamo anglies dvideginio kiekį ir nenaudoti gyvūninės kilmės medžiagų.
Negana to, gamyba vyksta „Toyota Motor Manufacturing Czech“ gamykloje Koline (Čekijoje), kurioje naudojama tik atsinaujinanti elektra. Papildomai optimizuojama dalių ir logistikos tiekimo grandinė, kad bendra CO₂ emisija taptų kuo mažesnė.

Kainodara ir rinkos perspektyva Lietuvoje
„Aygo X Hybrid“ planuojama pasiūla Lietuvos rinkoje numatyta 2025 m. pabaigoje, kiek vėliau pasirodys ir kitose Europos valstybėse. Nors oficialios kainos dar neatskleistos, tikėtina, kad šis modelis išlaikys A segmentui būdingą patraukliausią kainodarą. Atsižvelgiant į tai, kiek populiarumo sulaukė dabartinis „Aygo X“, galima prognozuoti, jog hibridinis variantas bus dar geidžiamesnis. Ekonomiškas kuro suvartojimas, suteikiantis galimybę rečiau lankytis degalinėse, gali tapti pagrindiniu naujosios „Aygo X Hybrid“ sėkmės varikliu.
Žvelgiant į konkurencinę aplinką Europoje, panašūs „mikro“ krosoveriai dažnai siūlo tik benzinines jėgaines. „Aygo X Hybrid“ prieš juos turės pranašumą dėl mažesnės taršos ir mažesnių eksploatacinių sąnaudų, todėl naujas „Toyota“ modelis turėtų tapti aktualiu pasirinkimu miesto vairuotojams. Ekspertai prognozuoja, kad besitęsianti miesto automobilių paklausa augs, o elektrifikacija šiai rinkai suteiks dar daugiau patrauklių galimybių.
Išvada
„Toyota“ vėl demonstruoja savo inovatyvią dvasią, pristatydama „Aygo X Hybrid“ – pirmąjį A segmento automobilį su visiškai hibridine pavaros sistema. Mažas, tačiau talpus, itin manevringas, tačiau aerodinamiškas, ekonomiškas, bet kartu ir žaismingas – šis modelis žada patenkinti plačią vairuotojų auditoriją. Lietuvoje jo debiutas planuojamas 2025 m. pabaigoje, tačiau jau dabar tvirtinama, jog šis kompaktinis krosoveris gerokai pakels miesto automobilių kartelę. Jei ieškote stilingo, komfortiško, saugaus ir nebrangaus hibridinio varianto, „Aygo X Hybrid“ gali tapti viena iš pagrindinių pretendentų atnaujinant jūsų garažą.

Komentarai