Alpine ambicinga vizija: Per 20 metų tapti lygiaverčiu Porsche konkurentu | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Alpine ambicinga vizija: Per 20 metų tapti lygiaverčiu Porsche konkurentu

Alpine ambicinga vizija: Per 20 metų tapti lygiaverčiu Porsche konkurentu

2025-06-08
0 Komentarai Tadas Jankauskas

5 Minutės

Alpine ambicinga vizija: per 20 metų tapti lygiaverčiu Porsche konkurentu

Garsi Prancūzijos sportinių automobilių gamintoja Alpine ryžtingai siekia mesti iššūkį Porsche lyderystei aukštos klasės sportinių automobilių segmente. Remdamasi drąsia 20 metų verslo strategija, Alpine planuoja išaugti į aukščiausios klasės prekės ženklą, plėsdama inovatyvių elektromobilių asortimentą, diegdama pažangias automobilių technologijas ir pabrėždama prabangą bei vairavimo malonumą. Tačiau ką reikia padaryti, norint tapti lygiaverčiais legendiniams konkurentams, tokiems kaip Porsche, elektrinių sportinių automobilių rinkoje?

Pokyčių kelias: išlikimas, ambicijos ir strategija

2020 m. pasaulį apėmus pandemijai, Alpine egzistencija Renault grupei buvo atsidūrusi ant išnykimo ribos. Tuomet naujasis Renault generalinis direktorius Luca de Meo atskleidė Alpine potencialą. Kaip jis teigė pristatydamas Alpine A390: „Nebuvo jokio plano po A110 – iš esmės Alpine neturėjo ateities vizijos.“ Remdamasis sėkminga Abarth ir Cupra prekių ženklų transformacija, de Meo nusprendė gaivinti Alpine kaip prabangių sportinių automobilių gamintoją, net ir grupės patiriamų finansinių nuostolių akivaizdoje. „Tai buvo šiek tiek pašėlęs sprendimas,“ – pripažįsta de Meo, tačiau jį stiprino tikėjimas Alpine neišnaudotu potencialu.

Vieno modelio transformacija į elektrinę ateitį

Šiandien Alpine modelių gama sparčiai plečiasi. Naujojo Alpine A290 – elektrinio sportinio varianto, sukurto pagal Renault 5 pagrindą – ir prašmatnaus SUV Alpine A390, sukurto pagal stiprintą Scenic platformą, pristatymas žymi šių pokyčių pradžią. Tikrasis išbandymas laukia artėjant elektrinių sportinių automobilių segmentui, kuriame svarbu pritraukti lojalių, naujų klientų, o pelningumas ir rinkos paklausa išlieka neapibrėžti.

Ilgalaikės investicijos į aukščiausios klasės prekės ženklą

De Meo nedvejodamas pabrėžia: „Norint įsitvirtinti aukštos kokybės segmente, reikia bent 20 metų. Audi prireikė 25–30 metų ir kasmetinių milijardinių investicijų, kad taptų lyderiais. Tokia transformacija neįvyksta per naktį.“ Priešingai nei Audi klestėjimo laikais, Renault neturi neišsemiamų finansų, be to, rinkos sąlygos ypač JAV smarkiai pasikeitė ir naujiems žaidėjams patekti į prabangių automobilių rinką ten praktiškai neįmanoma. Alpine todėl atidėjo dviejų didelių elektrinių SUV, kurie buvo planuoti JAV rinkai, plėtrą, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje didelis SUV vis dar svarstomas, priklausomai nuo rinkos situacijos.

Pasaulinė plėtra: naujos rinkos ir iššūkiai

Kaip pažymi Alpine generalinis direktorius Philippe Krief – buvęs Ferrari, Maserati ir Alfa Romeo vadovas – apie du trečdaliai Alpine pardavimų šiuo metu sudaro Prancūziją. „Turime išmokti parduoti automobilius Vokietijoje, JK, Pietų Korėjoje bei tikrose prabangos rinkose, prieš nukreipdami dėmesį į JAV“, – sako Krief.

Pirmasis naujas Alpine salonas duris atveria šį mėnesį Barselonoje; Paryžiuje ir Londone – vėliau šiemet. Dėl naujojo A290 Alpine per metus iki balandžio pavyko dvigubai išauginti pardavimus. Klasikinis A110 sportinis automobilis, dažnai vadinamas „Alpine Porsche 911“, pernai fiksavo geriausius pardavimus nuo sugrįžimo 2018 m., tačiau netrukus užleis vietą visiškai elektriniam naujos kartos A110, kurio premjera planuojama 2026 m. Paryžiaus automobilių parodoje.

A110: nuo sugrįžimo iki elektrifikacijos

Dabartinis Alpine A110 tapo lemiamu prekės ženklo atgimimo elementu, pavergęs automobilių entuziastų širdis lengva konstrukcija, precizišku valdymu ir ryškiu prancūzišku charakteriu. Didžiausias klausimas – ar elektrinis A110 išlaikys šią tradiciją. De Meo išlieka optimistiškas: „Europoje reguliavimas verčia visus tapti elektriniais, tačiau technologiniu atžvilgiu esame praktiškai lygūs su konkurentais – nebeliko ištiso šimtmečio atotrūkio.“

Klientų lūkesčių atitikimas elektromobilių eroje

De Meo pripažįsta, kad pirmieji elektromobiliai stokojo charakterio. Dabar jis mato naują galimybę: „Galbūt galime įrodyti, kad elektromobilis gali būti ne tik ekologiškas, bet ir jaudinantis – turėti sielą.“ Ši idėja yra pagrindas Alpine siekiui kurti sportinius automobilius, vertinamus dėl vairavimo aistros, o ne tik elektrinių specifikacijų.

Inžinerijos kokybė: našumas, dizainas ir inovacijos

Inovatyvus važiuoklės sprendimas ir ratų varikliai

Būsimi sportiniai Alpine modeliai, paremti Alpine Performance Platform (APP), siūlys lengvą vairavimo pojūtį, palyginus su tradiciniais benzininiais modeliais, tokiais kaip Porsche Boxster, net jei ir nebebus tokie lengvi kaip dabartinis A110. Alpine planuoja pionieriškai naudoti ratų variklius, kurie leis ženkliai pagerinti važiuoklės patikimumą, sumažinti svorio centrą bei maksimaliai išnaudoti salono erdvę bagažui ar netgi 2+2 konfigūracijai. Šie varikliai leis iš karto perduoti galią tam ratui, kuris tuo metu turi geriausią sukibimą – tai pagerins posūkio tikslumą ir reakciją. Aukšto tankio baterijos, montuojamos už pedalų zonos ribų, padės išlaikyti tikram sportiniam automobiliui būdingą vairuotojo poziciją. 800V elektrinė sistema su itin greitu įkrovimu pašalins nuvažiuojamo atstumo baimę ir užtikrins minimalius sustojimus kelyje.

Dizaino kalba ir sportinių automobilių tradicija

Būsimi Alpine elektromobiliai išsaugos prekių ženklo ištikimybę dizaino švarumui, lengvai konstrukcijai ir sportinių lenktynių įkvėptiems sprendimams. Tikėtis galima elegantiškų, bet agresyvių formų, aerodinamikos optimizavimo ir kruopščiai suprojektuoto interjero, kuriame dėmesys skiriamas vairuotojo įsitraukimui. Perėjimas prie elektrinių pavarų neturėtų pakenkti būdingam Alpine manevringumui ir išraiškingam sportiškumui.

Rinkos pozicijos ir konkurencinė perspektyva

Šiandien Alpine išgyvena „Pamatyk mane“ etapą – siekia atkreipti Europos prabangių automobilių pirkėjų dėmesį, kurių lojalumas įprastai priklauso tokiems prekių ženklams kaip BMW, Mercedes-Benz, Audi, Land Rover ar Volvo. Kad sustiprintų prekių ženklo žinomumą, de Meo pervadino „Renault F1“ komandą į Alpine, taip pabrėždamas sportinį įvaizdį, nors lenktynių rezultatai buvo nevienodi. Alpine A424 lenktyninis automobilis tapo svarbiu dalyviu pasaulio ištvermės čempionate, o naujasis V6 hibridinis hipercyklas, sukurtas Hypertech Alpine R&D, dar labiau sujungia kelių ir lenktynių automobilių inovacijas.

Plėtra už elektromobilių ribų

Alpine neketina apsiriboti tik elektriniais automobiliais – planuojama, kad naujoji APP platforma leis gaminti tiek elektrinius, tiek tradicinius vidaus degimo sportinius automobilius. Anot Krief, „Mes neparduodame elektromobilių – mes parduodame išskirtinius sportinius automobilius, kurie žadina aistrą.“ Toks požiūris stiprina Alpine pozicijas pasaulyje ir suteikia užtikrintumo autentikos ieškantiems automobilių entuziastams.

Alpine išskirtinumas: aistra susitinka su inovacijomis

Su dvidešimtmečiu planu, apjungiančiu elektromobilių inovacijas, lenktynių patirtį, pažangų dizainą ir neblėstančią vairavimo aistrą, Alpine siekia tapti rimtu konkurentu Porsche ir kitoms prestižo sportinių automobilių markėms. Nors įveikti kliūtys laukia tiek JAV rinkos, tiek sparčios industrijos elektrifikacijos kontekste, Alpine išskirtinis derinys – inovacijos, paveldas ir išskirtinumas – suteikia visus šansus tapti nauju automobilių prabangos ir dinamikos simboliu.

Automobilių entuziastams ir inovacijų sekėjams Alpine pažada keisti požiūrį į elektrinius sportinius automobilius, suderindama prancūzišką dizainą ir aukšto lygio inžineriją, kad vairavimo malonumas išliktų svarbiausias net ir elektrifikacijos eroje.

Labas! Aš Tadas – automobilių bandymai man yra tikra gyvenimo dalis. Nuo mažens svajojau vairuoti ir vertinti įvairius modelius. Kiekvienas mano testas yra nuoširdus ir paremtas tikrais įspūdžiais – k

Komentarai

Palikite komentarą