3 Minutės
Kitas šuolis elektromobilių technologijose
Solidžiosios būsenos akumuliatoriai jau seniai laikomi ateities pagrindu elektromobilių (EV) srityje, žadantys didelius privalumus lyginant su šiandien naudojamais ličio geležies fosfato (LFP) ir nikelio, mangano bei kobalto (NMC) akumuliatoriais. Vairuotojai ir automobilių pramonės specialistai jau kurį laiką laukia muziejų verčiančių inovacijų, kurios dabartines baterijas paliktų praeityje. Vis dėlto esminis lūžis dar neįvyko. Tačiau pasauliniai automobilių gamintojai nenuleidžia rankų – jie deda dar daugiau pastangų kuriant ilgiau važiuojančius, galingesnius elektromobilius, galinčius vienu įkrovimu įveikti daugiau nei 1 000 kilometrų (600 mylių).
BMW siekiai: pažangių solidžiosios būsenos akumuliatorių link
BMW stovi priešakyje kuriant solidžiosios būsenos akumuliatorius ir neseniai pradėjo i7 prototipo bandymus realiomis sąlygomis Miunchene. Šis ypatingas i7 aprūpintas didelio formato solidžiosios būsenos celėmis, kurias sukūrė JAV bendrovė „Solid Power“. Jose naudojami pažangūs sulfido pagrindo elektrolitai. Toks akumuliatorius pasižymi didesniu energijos tankiu, greitesniu įkrovimu, aukštesniu saugumo lygiu ir ilgesniu tarnavimo laikotarpiu nei tradiciniai ličio jonų elementai. Tikimasi, kad būsimi BMW „Neue Klasse“ modeliai bus aprūpinti būtent šio tipo baterijomis, o masinę komercializaciją bendrovė planuoja pradėti trečiojo dešimtmečio pradžioje.
Transporto priemonės specifikacijos ir dizaino pranašumai
Solidžiosios būsenos baterijos – ne tik apie didesnį nuvažiuojamą atstumą. Jos gerokai lengvesnės ir kompaktiškesnės, todėl automobilių dizaineriams suteikiama daugiau laisvės kurti novatoriškas elektromobilių architektūras. Patobulintas saugumas – sumažėjus perkaitimo rizikai – dar labiau padidina jų patrauklumą aukščiausios klasės elektriniams automobiliams.
Mercedes-Benz ir Factorial Energy: Prabangos ir našumo nauja apibrėžtis
Mercedes-Benz taip pat aktyviai įsitraukė į solidžiosios būsenos baterijų plėtrą, bendradarbiaudama su ilgalaike partnere „Factorial Energy“. Šių metų pradžioje kompanija pradėjo bandyti EQS prabangiosios klasės sedaną, modernizuotą naujos kartos baterijomis. Pasak Mercedes baterijų vystymo vadovo Uwe Keller, šio akumuliatoriaus energijos talpa 25% didesnė nei dabartinių modelių. Svorio, dydžio ir saugumo patobulinimai ne tik pailgins važiavimo nuotolį, bet ir darys įtaką Mercedes-Benz dizaino filosofijai.

Stellantis, Toyota ir Nissan: globali solidžiosios būsenos baterijų komercializavimo banga
Stellantis, valdanti tokias markes kaip Jeep, Peugeot ir Chrysler, taip pat kryptingai juda pereinant prie naujos kartos baterijų. Partnerystėje su Factorial Energy planuojama nuo 2026 metų pradėti didelio masto solidžiosios būsenos akumuliatorių bandymus. Technologijų tyrimų viceprezidentė Anne Laliron pabrėžė, jog ši technologija tampa orientyru baterijų chemijoje: ji leidžia automobilių gamintojams rinktis – arba pasiūlyti itin ilgą nuvažiuojamą atstumą, arba sumažinti naudojamų medžiagų poreikį, taip mažinant gamybos išlaidas ir anglies pėdsaką.
Japonijoje tiek Toyota, tiek Nissan siekia pristatyti elektromobilius su solidžiosios būsenos baterijomis iki šio dešimtmečio pabaigos. Toyota planuoja pradėti gamybą 2027 metais, o Nissan kelia tikslą į rinką išleisti tokius modelius 2028-aisiais. Nepaisant pastarųjų įmonės iššūkių, Nissan lieka įsipareigojusi pažangių elektromobilių vystymui.
Išvada: elektromobilių lenktynės dėl nuotolio įgauna pagreitį
BMW, Nissan, Mercedes-Benz, Stellantis ir kiti automobilių rinkos lyderiai didina investicijas į solidžiosios būsenos baterijų tyrimus, greitindami pasaulinio elektromobilių sektoriaus raidą. Ilgesnis nuvažiuojamas atstumas, didesnis efektyvumas, dar aukštesnis saugumas ir inovatyvūs dizaino sprendimai leis šiems gamintojams išlikti elektromobilių inovacijų priešakyje. Automobilių entuziastai ir naujų technologijų gerbėjai gali tikėtis naujos elektromobilių kartos, kuri užtikrins dar neregėtus nuotolio ir našumo rodiklius bei žingsnis po žingsnio artins mus prie tvaresnės automobilių ateities.

Komentarai