2 Minutės
Automobilių tarifai lemia didžiulį transporto priemonių kaupimąsi Europos uostuose
Tarptautiniai prekybos ginčai tampa vis rimtesniu iššūkiu Europos automobilių gamintojams – JAV taikomi automobilių tarifai toliau stipriai veikia rinką. Tūkstančiai naujų automobilių, tarp jų gerai žinomų Europos gamintojų, tokių kaip BMW ir Smart, šiuo metu yra sandėliuojami Antverpeno-Briugės uoste, kuris yra vienas didžiausių automobilių eksporto centrų pasaulyje. Eksporto į JAV apimtys ženkliai mažėja, todėl uoste kaupiasi nesuprekiauti automobiliai.
Didelis automobilių eksporto mažėjimas iš Antverpeno-Briugės
Pirmąjį šių metų pusmetį keleivinių automobilių eksportas iš Antverpeno-Briugės uosto į JAV sumažėjo net 15,9 procento. Šis uostas 2024 metais pasaulyje išgabeno daugiau nei 3 milijonus automobilių, tačiau šiuo metu susiduriama su neregėtu nesuprekiautų transporto priemonių kiekiu. Ekspertai perspėja, kad jei iki rugpjūčio 1 d. nebus pasiektas naujas prekybos susitarimas tarp Europos Sąjungos ir JAV, situacija gali dar labiau blogėti, o tai didins spaudimą sandėliavimo pajėgumams ir logistikos grandinėms.
Poveikis platesnei automobilių ir sunkiosios technikos eksportui
Eksporto mažėjimas palietė ne tik keleivinius automobilius. Užfiksuotas ir 31,5 procento sumažėjimas sunkiosios įrangos – statybinių transporto priemonių ir traktorių – siuntimuose į JAV. Tai atspindi plataus masto tarifų poveikį ne tik automobilių pramonei, bet ir visai gamybos, tiekimo bei uostų veiklos ekosistemai visoje Europoje.
Pasekmės Europos automobilių markėms ir rinkos dinamikai
Dėl priverstinio nesuprekiautų automobilių kaupimo Europos gamintojai susiduria su naujais iššūkiais globalioje rinkoje ir pardavimuose. Moderniausi, pažangiausias saugumo sistemas, ekonomiškus variklius ir prabangų dizainą turintys automobiliai lieka sandėliuose bei negali pasiekti JAV salonų ir pirkėjų. Pramonės atstovai pastebi, kad tokia situacija gali atitolinti naujausių modelių ir inovacijų pasirodymą JAV automobilių rinkoje, o tai riboja vartotojų pasirinkimą ir mažina Europos prekės ženklų konkurencingumą.
Palyginimai ir ateities perspektyvos
Lyginant su ankstesniais metais, uoste stovinčių naujų automobilių kiekis yra precedento neturintis ir išryškina prekybos politikos pokyčių poveikį. Europos automobilių pramonės dalyviai tikisi sprendimo, tačiau tikimybė mažėja, nes nuo rugpjūčio 1 d. planuojama įvesti naujus JAV muitus, kurie gali siekti net 30 procentų. Šios priemonės taikomos ne tik automobiliams, bet ir kitiems Europos eksportuojamiems produktams, o tai didina tiekimo grandinės trikdžių ir automobilių prekybos sąstingio riziką.
Išvada: iššūkiai Europos automobilių pramonei ateityje
Jei derybos nesuteiks proveržio, Europos automobilių gamintojų laukia dar sudėtingesnė situacija. Automobilių mėgėjai ir rinkos ekspertai atidžiai stebi įvykius, nes vis dar išlieka neaiškus naujų europietiškų transporto priemonių prieinamumas tiek JAV, tiek pasaulinėse automobilių salonuose.
Šaltinis: carscoops

Komentarai