4 Minutės
Kinijos elektromobilių pardavimai: svarbiausi liepos mėnesio rodikliai
Kinijos elektromobilių (EV) pramonė toliau pirmauja pasaulyje, o 2025 metų liepos pardavimų duomenys atskleidžia ryškų augimą bei intensyvią konkurenciją tarp vietinių gamintojų. Tokie prekių ženklai kaip BYD, Geely, Nio ir kiti užfiksavo reikšmingus pokyčius tarptautinėje rinkoje, atspindinčius besikeičiančius vartotojų poreikius ir sparčiai augančią naujos kartos energijos transporto priemonių (NEV) paklausą. NEV – Kinijoje plačiai vartojama sąvoka, apimanti tiek visiškai elektrinius automobilius, tiek įkraunamus hibridus, iškelianti šias inovatyvias transporto priemones į tvarių mobilumo sprendimų priešakį.
Pagrindiniai elektromobilių gamintojai: rezultatai ir augimas liepos mėnesį
BYD: lyderystė išlieka
BYD išlaiko rinkos lyderio pozicijas – liepą pasiekta 341 030 elektromobilių pardavimų riba. Tai kuklus 0,1% augimas lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, bet 9,7% kritimas, palyginti su birželiu. Nepaisant mėnesio nuosmukio, metinė BYD statistika išlieka įspūdinga – nuo sausio iki liepos parduota 2 458 914 vienetų, o tai 26,2% daugiau nei praėjusiais metais. BYD išsiskiria pažangiais EV sprendimais, aukštais saugos standartais ir šiuolaikišku dizainu, užtikrinančiu stiprią poziciją tiek Kinijos, tiek tarptautinėse rinkose.

Geely: spartus šuolis
Geely taip pat fiksuoja rekordinį augimą – liepą parduota 130 124 elektromobilių, t. y. 6,3% daugiau nei birželį ir net 120,4% daugiau nei prieš metus. Metinis pardavimų kiekis siekia 855 275 NEV, o tai net 125,5% metinis šuolis. Šis rezultatas rodo, kad Geely strateginis Galaxy, Zeekr ir Lynk & Co prekių ženklų sujungimas po Zeekr skėčiu pasiteisino. Geely automobiliai vertinami už šiuolaikišką išvaizdą, pažangias ryšio technologijas ir aukštą našumą, užtikrindami įmonės vietą tarp pirmaujančių Kinijos elektromobilių gamintojų.

Augantys iššūkiai: HIMA, Nio ir kiti
Huawei valdomas HIMA ženklas liepą pardavė 47 752 transporto priemones – tai 8,3% metinis augimas, bet 9,5% kritimas lyginant su birželiu. Xpeng, remiamas „Volkswagen“, pasiekė naujus rekordus – liepą parduota 36 717 elektromobilių, arba 6,1% daugiau nei praėjusį mėnesį ir net 229,4% daugiau nei prieš metus. Metų pradžioje Xpeng pardavė 233 906 vienetus – 270,3% daugiau nei 2024 m. Nio, žinomas dėl aukštos klasės elektrinių SUV bei sedanų, liepą fiksavo 21 017 pardavimų skaičių – tai 2,5% metinis, bet 15,7% mėnesio sumažėjimas. Bendras Nio tarptautinis pardavimų kiekis (sausis–liepa) pasiekė 135 167 vienetus – 25,2% daugiau nei pernai.

Dar keli rezultatai
- Leapmotor, įtraukta į Stellantis grupę, pardavė rekordinius 50 129 automobilius, t. y. 4,4% daugiau nei birželį ir net 126,9% daugiau nei praėjusių metų liepą. Šis šuolis pabrėžia stiprią inovacijų ir agresyvios plėtros dinamiką.
- Chery NEV užfiksavo 65 357 pardavimus – tai 8,7% mažiau nei birželį. Metinis pardavimų kiekis pasiekė 424 817 automobilių.
- Great Wall Motor pardavė 34 593 elektromobilius, o tai yra 43,3% metinis augimas.
- Li Auto susidūrė su pristabdymu – parduota 30 731 transporto priemonė, arba 39,7% mažiau nei prieš metus liepą.
- Naujas rinkos dalyvis Polestones (Rox Motor) pardavė 1 316 vienetų, daugiau nei birželį.

Dizainas, našumas ir rinkos pozicionavimas
Kinijos automobilių gamintojai išsiskiria pažangiais išmaniaisiais sprendimais, moderniomis baterijų technologijomis ir patraukliu automobilių dizainu. Tokie ženklai kaip BYD ir Geely siūlo aukšto lygio saugumo sistemas, didelį baterijos nuvažiuojamą atstumą ir greito įkrovimo galimybes, viliojančias tiek šeimos, tiek sportiškumo ieškančius vairuotojus. Nio ir Zeekr užima premium segmentą su prabangiais sprendimais bei inovatyviomis technologijomis, o Leapmotor ir Xpeng kompanijos stiprina išmaniųjų mobilumo sprendimų sritį autonominio vairavimo funkcijomis ir jaunatvišku dizainu.

Kinijos elektromobilių rinka: pasaulinė įtaka ir ateities perspektyvos
2025 metų liepos duomenys dar kartą patvirtino Kinijos lemiamą vaidmenį pasaulinėje elektromobilių rinkoje. Kinijos elektromobilių gamintojams stiprinant pozicijas Europoje ir Pietryčių Azijoje, konkurencija tik intensyvėja – o tai skatina inovacijas dizaino, technologijų ir kainodaros srityse. Būtent baterijų ir pavarų inovacijos, kartu su išskirtiniu dizainu bei konkurencinga kaina, lems naujas rinkos lyderystės kryptis tarp Kinijos elektromobilių gamintojų.
Sekite naujienas – netrukus pateiksime detalesnius pardavimų rezultatus pagal atskirus prekių ženklus ir naujus gamintojų duomenis.
Šaltinis: carnewschina

Komentarai