Leclerc nustebina Ferrari gerbėjus sensacinga „pole“ pozicija Vengrijos GP kvalifikacijoje | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Leclerc nustebina Ferrari gerbėjus sensacinga „pole“ pozicija Vengrijos GP kvalifikacijoje

Leclerc nustebina Ferrari gerbėjus sensacinga „pole“ pozicija Vengrijos GP kvalifikacijoje

2025-08-02
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

5 Minutės

Charles Leclerc sužavėjo Ferrari gerbėjus iškovodamas netikėtą „pole“ poziciją Vengrijos GP

Charles Leclerc nustebino Formulės 1 gerbėjus ir Ferrari sirgalius, kai įspūdinga kvalifikacija Hungaroring trasoje užsitikrino pirmąją starto vietą Vengrijos Grand Prix lenktynėms. Tai pirmasis Leclerc „pole“ po 2024 m. Azerbaidžano GP. Nors pats Monako sportininkas šią trasą vadino „blogiausia metuose“, jo žvaigždė suspindo ryškiai – greičiausias ratas 1:15.372 nurungė čempionato lyderį Oscarą Piastri vos 0,026 sek., dar kartą patvirtindamas Leclerc, kaip vieno geriausių Formulės 1 kvalifikuotojų, reputaciją.

Kvalifikacijos apžvalga: Įtempta kova dėl dešimtuko

Nors savaitgalio pradžioje vyravo abejonės, Ferrari komandai pavyko paversti neaiškumą į sėkmę. Nors McLaren visą savaitgalį demonstravo stiprų tempą, Leclerc paskutinė staiga Hungaroring posūkių labirinte užtikrino jam 25-ąją „pole“. Nė Lando Norris (trečias), nė George Russell (ketvirtas) negalėjo prilygti Leclerc greičiui, o Fernando Alonso pratęsė Aston Martin atsigavimą, iškovodamas penktąją vietą prieš komandos draugą Lance Stroll. Į dešimtuką pateko ir karjeros aukštumų siekęs Gabriel Bortoleto (septintas), o čempiono titulą ginantis Max Verstappenas liko aštuntas po kovos su sukibimo ir automobilio balanso problemomis.

Top dešimtuką užbaigė Racing Bulls pilotai – Liam Lawson ir Isack Hadjar, kas tik paryškino vis labiau aštrėjantį vidurio komandų mūšį.

Rezultatų analizė: Automobilių specifikacijos ir trasos iššūkiai

Vengrijos GP trasa pasižymi techniniu sudėtingumu – čia kur kas svarbesnis aerodinaminis prispaudimas bei tikslus automobilio valdymas nei grynoji galia. Ferrari SF-24 bolidas pasinaudojo svarbiais nustatymų pakeitimais, leidusiais Leclerc atrasti optimalų balansą paskutiniame Q3 važiavime – ypatingai traukos zonose bei stabdant. Aukštos prispaudimo jėgos koncepcija pasiteisino ir Aston Martin komandai – Alonso bei Stroll viso savaitgalio metu žibėjo pastoviu tempu.

Red Bull, per dažnai laikomi Formulės 1 bolidų etalonu posūkiuose, šį kartą buvo neįprastai lėti. Verstappeną kankino nepakankamas sukibimas priekyje ir prastas stabilumas gale – ženklas, kad šį savaitgalį RB20 nepritaikytas lėtiems trasos posūkiams.

Inžineriniai sprendimai: kaip komandos pritaikė nustatymus

Ferrari ir Aston Martin pademonstravo puikų prisitaikymą prie Hungaroring iššūkių. Ferrari inžinieriai akcentavo priekinės padangos įšilimui ir minimalizavo oro pasipriešinimą – tai labai svarbu, nes šioje trasoje lenkti ypač sunku. „Aston Martin“ automobilio aukštos prispaudimo jėgos paketas ir pakeista pakabos geometrija leido Alonso bei Stroll drąsiai įveikinėti trasos bortelius ir fiksuoti gerą ratų laiką. Tuo metu McLaren naujovės žadėjo, tačiau iki Leclerc lygio pritrūko.

Komandų pajėgumo palyginimai

Šį savaitgalį ypač išryškėjo vidurinės rikiuotės pasikeitimai. Bortoleto sužibėjo kaip greičiausias naujokas, jau ketvirtą kartą iš eilės kvalifikacijoje įveikdamas Haas veteraną Nico Hulkenberg. Tuo tarpu Williams ir Haas liko giliau rikiuotėje, rodydamos tolesnes tobulinimo problemas.

Red Bull nesėkmė šįkart buvo kone stulbinanti – Verstappeno aštunta vieta kvalifikacijoje buvo blogiausias jo rezultatas šį sezoną. Seserinei komandai Racing Bulls pavyko parodyti stipriausią metų formą: tiek Lawson, tiek Hadjar pateko į Q3 etapą, pabrėždami tobulėjantį bolido šasi.

Didžiausios kvalifikacijos staigmenos ir pozicijų reikšmė čempionate

Leclerc iškovota „pole“ pozicija tapo didžiuliu postūmiu Ferrari kovoje su McLaren, Mercedes ir Red Bull tiek pilotų, tiek konstruktorių įskaitoje. Be to, tai išryškina Ferrari pažangą lėtesnėse, techninėse trasose – svarbu, F1 sezonui keliaujant į dar niuansuotesnius etapus.

Tuo metu Mercedes smarkiai nusivylė – Lewiso Hamiltono 13-a vieta yra prasčiausia Budapešte nuo 2014-ųjų. Komanda vis dar ieško sprendimo dėl galinės ašies nestabilumo ir neprognozuojamos padangų temperatūros problemų, stabdančių siekiant pergalių.

Vyresniųjų vidurio rikiuotės ir autsaiderių kovos

Aston Martin pavyzdys – nuo prasto savaitgalio Spa iki dvigubos pozicijos šešetuke – puikiai rodo, koks siauras pajėgumo langas yra šiuolaikinėje Formulėje 1. Alonso patirta nugaros trauma jam nesutrukdė laikinai pakilti į pirmąją eilę prieš užimant penktą vietą.

Naujokas Bortoleto vėl aplenkė Haas veteraną Hulkenberg, jau ketvirtą kartą kvalifikacijoje, patvirtindamas, kad yra vienas ryškiausių sezono debiutantų. Tuo tarpu Williams atstovas Alexas Albonas, Haas pilotas Hulkenberg ir abu Alpine lenktynininkai – Pierre Gasly ir Esteban Ocon – džiaugsmo šią kvalifikaciją neturėjo, neišlipdami iš apatinės rikiuotės dalies.

Red Bull sunkumai: nuo dominavimo iki problemų

Red Bull šio savaitgalio Vengrijos GP aiškiai atskleidė komandos sunkumus trasose, reikalaujančiose didelio prispaudimo ir mažo sukibimo. Verstappeno netikėtas patekimas į Q3 bei vos aštuntas rezultatas išryškino atsiradusį atotrūkį trasose, kuriose bolidas iki šiol dominavo. Yuki Tsunoda ankstyvas pasitraukimas Q1 etape dar labiau pagilino Red Bull bėdas – tai žemiausias komandų starto pozicijų vidurkis per daugiau nei metus.

Racing Bulls – priešingai – demonstruoja sėkmingą sezono vidurio tobulėjimą. Lawson ir Hadjar stiprūs pasirodymai Q3 žada rimtesnę kovą dėl taškų, pabrėždami, kaip greitai gali kisti Formulės 1 komandų pajėgumas.

Laikinas starto rikiuotės TOP 10

  1. Charles Leclerc (Ferrari)
  2. Oscar Piastri (McLaren)
  3. Lando Norris (McLaren)
  4. George Russell (Mercedes)
  5. Fernando Alonso (Aston Martin)
  6. Lance Stroll (Aston Martin)
  7. Gabriel Bortoleto (Alpine)
  8. Max Verstappen (Red Bull Racing)
  9. Liam Lawson (Racing Bulls)
  10. Isack Hadjar (Racing Bulls)

Kitose pozicijose verta pažymėti: Kimio Antonelli nuosmukį iki 15-os vietos dėl trasos ribų pažeidimo, Oliverio Bearmano pakilimą į vienuoliktą ir Franco Colapinto triumfą prieš komandos draugą Pierre Gasly, kas nutiko pirmą kartą nuo Kanados GP birželį.

Išvados: Ką Leclerc „pole“ reiškia F1 sezono kovai

Leclerc pergalė Vengrijos GP kvalifikacijoje atvėrė naujas galimybes tiek pačių lenktynių scenarijui, tiek platesnei čempionato kovai. Ferrari komanda rodo vis didesnį konkurencingumą, o Red Bull ir Mercedes nesėkmės pakreipia jėgų balansą artėjant prie vasaros techninių trasų. Stebėtina Aston Martin, Racing Bulls ir naujus veidus, tokius kaip Bortoleto – 2025 m. Formulės 1 sezonas įgauna vis daugiau įtampos ir netikėtumų.

Kaip visada, Vengrijos trasa atlygins už precizišką vairavimą, drąsius strateginius sprendimus ir puikų mechaninį sukibimą – o Leclerc, Ferrari ir kiti kiekvienam etapui pasirengę pilotai panašu, visa tai šį savaitgalį turėjo su kaupu.

Šaltinis: autoevolution

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą