Naujos kartos 2027 m. Alfa Romeo Stelvio: stilingas SUV, kurio verta laukti | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Naujos kartos 2027 m. Alfa Romeo Stelvio: stilingas SUV, kurio verta laukti

Naujos kartos 2027 m. Alfa Romeo Stelvio: stilingas SUV, kurio verta laukti

2025-04-27
0 Komentarai

2027 metų Alfa Romeo Stelvio ruošiasi sugrįžimui ir žengia į naują erą – šį kartą išskirtinis itališkas SUV siūlys tiek hibridinę, tiek visiškai elektrinę pavaros sistemą. Tai svarbus naujienos ne tik Alfa Romeo gerbėjams, tačiau kiekvienam, kuris ieško rafinuoto dizaino, premium kokybės ir pažangiausių technologijų savo naujam miesto visureigiui.

Kuo ypatingas naujos kartos Stelvio?

Alfa Romeo Stelvio debiutavo 2018-aisiais – tai buvo pirmasis itališko gamintojo SUV. Laikui bėgant modelis sulaukė patikimų gerbėjų būrio, bet konkurentai nesnaudė. 2027-ųjų Stelvio žada išlaikyti įspūdingą, temperamentingą išvaizdą – glotnios linijos ir sportiškumas išliks neatsiejama šio modelio dalimi. Tačiau pats svarbiausias pokytis – naujos kartos pavarų sistemos.

Naujovės, vertos dėmesio

Iki šiol Stelvio buvo populiariausias Alfa Romeo modelis, tačiau pardavimai paskutiniu metu krito, o Europoje pralenkė mažesnysis Tonale. Štai kodėl antrosios kartos Stelvio sėkmė tapo kritiškai svarbi ne tik Europos, bet ir Šiaurės Amerikos rinkai. Alfa Romeo tikisi, kad naujasis SUV padės grįžti į premium segmentų gilias vandenis ir pritrauks naujų klientų, ypač elektromobilių bei hibridų ieškančius vairuotojus.

STLA Large – naujoji techninė platforma

2027-ųjų Stelvio statomas ant pažangios STLA Large platformos, kuri atitinka naujausias automobilių industrijos tendencijas. Šioje bazėje kuriami ir tokie modeliai kaip naujasis Dodge Charger bei elektrinis Jeep Wagoneer S. Universalus rėmas leidžia montuoti tiek vidaus degimo, tiek elektrinius ar hibridinius variklius, todėl Stelvio drąsiai žengia į ateities automobilių pasaulį.

Dėl platformos universalumo galima tikėtis, kad naujasis Stelvio šiek tiek išaugs ir bus erdvesnis – esama versija siekė 469 cm ilgį, tačiau dabar modelis gali būti tarp 477 ir 513 cm ilgio. Daugiau erdvės keliautojams ir bagažui yra tikrai sveikintinas pokytis šiuolaikinių SUV segmentui.

Jėgainės: elektrinis Stelvio ir galingi hibridai

Alfa Romeo oficialiai patvirtino, kad rinkai bus siūloma tiek hibridinė, tiek elektrinė Stelvio versijos. Kol kas gamintojas neatskleidė, ar tai bus įkraunamas (PHEV) hibridas, ar savaime įsikraunantis modelis, tačiau žinant platformos galimybes – galimi įvairūs variantai.

Aktyviausių entuziastų akys krypsta į galimą sportišką Stelvio Quadrifoglio hibridą, kuriame galėtų veikti galingas 3,0 l Hurricane šešių cilindrų variklis, pasiekiantis net 550 AG. Tai būtų didelis šuolis lyginant su anksčiau naudotu 505 AG twin-turbo V6. Tuo tarpu ekonomiškesnės hibridinės versijos veikiausiai turės 1,3 arba 2,0 litrų benzininį variklį bei elektrinį motorą, užtikrinantį tiek dinamišką, tiek efektyvų važiavimą.

Tonale PHEV jau dabar demonstruoja efektyvų derinį – turbo 1,3 litro benzinį variklį kartu su galinio tilto elektriniu motoru (iš viso 285 AG) bei 12 kWh bateriją, leidžiančią vien elektra nuvažiuoti apie 53 km. Tikėtina, kad hibridiniame Stelvio šį sprendimą Alfa Romeo tik dar labiau patobulins.

Elektrinis Stelvio bus dedikuotas konkurencijai su išskirtinio lygio premium SUV – jo dviejų elektros variklių sistema gali generuoti iki 670 AG (panašiai kaip Dodge Charger Daytona EV), o 400 voltų elektrinė architektūra užtikrins tiek spurtą nuo starto, tiek sklandų eismo džiaugsmą.

Dizaino kalba: itališkas charakteris ir prabanga

Alfa Romeo automobilių dizainas – tikra vizitinė kortelė. Stelvio – ne išimtis: rafinuotos linijos, sportiškas siluetas ir specifinis, tik italams būdingas žavesys. Antrosios kartos modelis išlaikys visus šiuos bruožus, tačiau interjere tikimasi daugiau modernių sprendimų: kokybiškos medžiagos, skaitmeninis prietaisų skydelis, pažangios pagalbos vairuotojui sistemos ir multimedija, atitinkanti 2027 metų standartus.

Rinkos pozicionavimas ir konkurentai

Naujasis Alfa Romeo Stelvio susidurs su įtempta konkurencija – kompaktiškų premium SUV segmente jau dabar karaliauja BMW X3, Mercedes-Benz GLC, Genesis GV70. Tačiau dabar priešininkų gretas papildo ir elektriniai modeliai: Porsche Macan EV, Polestar 3, Audi Q6 e-tron. Tad Stelvio teks įrodyti savo vertę tiek tradicinio, tiek elektrinio mobilumo gerbėjams.

Alfa Romeo žada išskirtinį važiavimo malonumą – dinamika, valdymas ir aistra vairavimui čia eina kartu su moderniausiomis technologijomis ir komfortu. Jei viskas bus įgyvendinta taip, kaip žadama, itališkas SUV taps rimtu konkurentu Vokietijos ir Pietų Korėjos automobilių gamintojams.

Kas gali nepavykti?

Vienas didžiausių iššūkių – prekinio ženklo žinomumas ir patikimumas. Nors Alfa Romeo išsiskiria emociniu dizainu, praeityje pasitaikydavo techninių nesklandumų, ypač elektronikos srityje. Svarbu, kad naujasis Stelvio neturėtų praeities modelių vaikystės ligų – priešingu atveju, net ir sportiškas charakteris gali atbaidyti dalį būsimų klientų.

Numatoma premjera ir kaina

Gamintojas jau paskelbė, kad Stelvio gamyba prasidės 2026 metais, o pardavimai Šiaurės Amerikoje startuos nuo 2027-ųjų. Preliminariai naujoji karta kainuos brangiau nei dabartinis modelis – šiuo metu Stelvio prasideda nuo 50 990 JAV dolerių; tikėtina, kad hibridinė versija kainuos nuo 55 000 USD, o elektrinis variantas – dar brangesnis, siekiantis bent 70 000 USD.

Išvada

2027 m. Alfa Romeo Stelvio žada tapti vienu įdomiausių pasirinkimų išrankiųjų miesto visureigių mylėtojams. Naujai išgrynintas dizainas, pažangi STLA Large platforma, dinamiškos ir tvarios pavaros sistemos bei ženkliai pagerinta kokybė gali leisti sugrįžti į premium segmentų žvaigždyną. Jei Alfa Romeo išlaikys itališką aistrą ir pašalins ankstesnes patikimumo problemas, Stelvio sėkmė – arti ranka pasiekiama. Tai bus SUV, kurį tikrai verta įtraukti į svarstomų automobilių sąrašą kiekvienam, ieškančiam elegancijos, sportiškumo ir technologinės pažangos viename automobilyje.

Komentarai

Palikite komentarą