Naujos kartos BMW 1 serija: revoliucinis elektrinis hečbekas atvyksta 2028 metais | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Naujos kartos BMW 1 serija: revoliucinis elektrinis hečbekas atvyksta 2028 metais

Naujos kartos BMW 1 serija: revoliucinis elektrinis hečbekas atvyksta 2028 metais

2025-04-28
0 Komentarai

BMW 1 serijos ateitis: naujos kartos modernus hečbekas

BMW ruošiasi pažangaus miesto automobilio eros šuoliui ir išmanių sprendimų įgyvendinimui. 2028 metais į rinką atkeliaus visiškai naujos, ketvirtosios kartos BMW 1 serija. Šis modelis bus ne tik pagrindinis „Neue Klasse“ šeimos narys, bet ir taps svarbiausiu BMW ginklu premium kompaktiškų automobilių rinkoje, kuri vis dar išlieka ypatingai reikšminga, nepaisant konkurentų – tokių kaip Mercedes-Benz A klasės ir Audi A1 bei Q2 – pasitraukimo iš šio segmento.

Nauja platforma ir revoliucinės technologijos

Naujoji BMW 1 serija bus kuriama ant moderniausios Neue Klasse platformos – tai pažangiai elektriniams automobiliams sukurta konstrukcija. Jos esmė – 800 voltų architektūra, leidžianti pasiekti ypač greitą įkrovimą ir efektyvumą. Pirmą kartą ši inovatyvi platforma bus pritaikyta BMW iX3 elektriniame SUV'e 2025 metų rudenį, o 1 serija taps vienu pagrindinių šios architektūros hečbekų.

Bene didžiausia naujiena – naujos kartos cilindrinės baterijos, pasižyminčios 46 mm skersmeniu. Šios baterijos užtikrins net 30% didesnį nuvažiuojamą atstumą, įkrovimo greitis padidės 30% (iki 270 kW), o gamybos sąnaudos sumažės 50%, lyginant su esamais modeliais. Tai leis naujajai BMW 1 serijai elektrinėje versijoje (greičiausiai su pavadinimu i1) būti vienu konkurencingiausių pasirinkimų miesto elektromobilių segmente.

Specifikacijos ir techniniai duomenys

BMW 1 serijos elektromobilis bus siūlomas su skirtinga galia ir varomų ratų kombinacijomis. Vieno variklio galinė pavara bus orientuota į klasikinius BMW vairavimo pojūčius, o dvisisė versija su visišku keturių ratų pavara leis pasirinkti maksimalią trauką ir universalią dinamiką. Galia varijuos nuo 270 iki 540 arklio galių. Automobilis iki 100 km/h įsibėgės per 5–7 sekundes, o vienu įkrovimu galės nuvažiuoti iki 644 km. Tai įspūdingas rodiklis, ypač turint omenyje, kad 1 serija išliks kompaktiško segmento atstovė (ilgis – apie 4,35 m, ratų bazė – apie 2,67 m).

Hibridiniai ir benzininiai variantai

Svarbu, jog BMW žada ne tik elektrines, bet ir tradicines vidaus degimo jėgaines. Numatoma pasiūlyti benzinines variklius su 48 voltų lengvojo hibrido sistema, užtikrinančia mažas emisijas ir efektyvumą. Visi jie atitiks griežtus Euro 7 standartus. Tai leis 1 serijai išlikti aktualiai tiems, kurie dar nėra pasirengę visiškai elektriniam mobilumui, bet nori mėgautis naujausių technologijų ir efektyvumo deriniu.

Dizainas: drąsa, modernumas ir nauja kokybė

Ketvirtoji BMW 1 serijos karta dvelks inovacijomis ir iškart išsiskirs iš konkurentų. Priekinėje dalyje dominuos ištęsta BMW vizitinė kortelė – inksto formos grotelės, kurios bus kiek siauresnės ir su aštresniais kampais, tarsi perkelta iš futuristinės Neue Klasse koncepcijos. Siauri, pažangūs LED žibintai suteiks automobiliui energingą ir modernistinį įvaizdį.

Šone išskirtinumo suteiks naujo dizaino 18 arba 19 colių lengvojo lydinio ratlankiai, pabrėžiantys premium charakterį. O galinėje dalyje laukia naujo dizaino žibintai su itin šiuolaikiška grafika, leidžiantys automobiliui būti atpažįstam net ir tamsoje.

Vidaus interjeras taps minimalistinės prabangos pavyzdžiu. Pagrindinis akcentas – didžiulis, net 14,9 colio lenktas ekranas, integruotas su iDrive 9 multimedijos sistema. Valdymas bus intuityvus, funkcionalumas – aukščiausio lygio, o naudotojui atsivers visos naujausios BMW skaitmeninės ekosistemos galimybės. Aukštos kokybės apdailos medžiagos ir naujausių tendencijų minimalistinis dizainas šeimininkui leis mėgautis kiekviena kelionės akimirka.

Rinkos pozicionavimas ir konkurentai

Kaip pažymi BMW atstovai, tokiose šalyse kaip Italija ir Prancūzija 1 serijos modeliai sudaro net apie 20–40% visų markės pardavimų. Todėl gamintojas ypač daug dėmesio skiria šiam segmentui ir stengiasi jį išlaikyti patrauklų jaunimui bei miestų gyventojams.

Planuojama, kad bazinė naujojo modelio kaina prasidės nuo maždaug 35 000 svarų sterlingų (ar panašiai eurais), tad tai liks vienas įperkamiausių BMW gamoje. Toks kainodaros sprendimas leis aktyviai kovoti tiek su tradiciniais kompaktais, tokiais kaip Volkswagen Golf ar Audi A3, tiek su naujausiais elektriniais konkurentais – Cupra Born ir Renault Mégane E-Tech.

Didelis BMW 1 serijos pranašumas konkurencinėje kovoje bus platus pasirinkimas: nuo benzino iki elektros, nuo paprastų iki sportiškų modifikacijų, išliekanti patraukli išvaizda ir ilgalaikė markės reputacija kaip išskirtinių vairavimo pojūčių garantas.

Tvarumas ir gamybos efektyvumas

Vienas iš Neue Klasse platformos privalumų – gamybos lankstumas ir optimizuotos sąnaudos. Ši platforma leidžia efektyviai pritaikyti įvairias jėgaines (vidaus degimo, hibridines ar elektrines) ir greitai reaguoti į rinkos bei aplinkosaugos pokyčius. Be to, BMW investuoja į gamybos procesų skaitmenizaciją, tvarumą ir žiedinės ekonomikos principus, taip užtikrindama efektyvią žaliavų panaudojimą bei geidžiamą automobilio eksploatacijos ilgaamžiškumą.

Išvada

2028 metų BMW 1 serija žymi naują etapą markės istorijoje – tai ne tik atsinaujinęs populiarusis hečbekas, bet ir idealus pasirinkimas tiems, kas ieško inovatyvaus, patikimo bei pažangaus miesto automobilio. Dėl pažangios Neue Klasse platformos, naujosios kartos baterijų ir drąsaus dizaino, naujoji 1 serija taps viena ryškiausių kompaktiškų automobilių segmente.

Tiek benzininiai, tiek elektriniai modeliai leis patenkinti įvairių vairuotojų poreikius, o modernus interjeras ir aktyvaus saugumo technologijos užtikrins aukščiausio lygio vairavimo patirtį. BMW demonstruoja, kad kompaktiškų automobilių segmentas išlieka strategiškai svarbus, o naujoji 1 serija atveria duris šiuolaikiškam ir tvariam mobilumui. Jei ieškote išskirtinio charakterio bei pažangiausių automobilių inovacijų – 2028 metų BMW 1 serija yra tikras pasirinkimas.

Komentarai

Palikite komentarą