4 Minutės
Aston Martin DBX S – pažangiausias britų „super SUV“
Aston Martin vėl stebina aukštos klasės automobilių gerbėjus – pasauliui pristatytas naujasis DBX S, tapęs galingiausiu bei sportiškiausiu markės SUV modeliu. Konkuruojantis su Lamborghini Urus ir Ferrari Purosangue, naujasis DBX S rinkoje žengia su dar daugiau galios, sumažintu svoriu ir visiškai atnaujintu agresyviu dizainu. Šis automobilis taps stipriu atramos tašku tarp prabangių visureigių, kurie derina komfortą, sportiškumą ir kasdienį praktiškumą.

Pagrindiniai techniniai duomenys ir inovacijos
DBX S tiesiogiai paveldėjo geriausias DBX707 savybes, tačiau ir dar labiau jas patobulino. Didžiausia naujovė – atnaujintas 4.0 litrų V8 twin-turbo variklis, kurio galia dabar siekia net 727 AG, t. y. 20 AG daugiau nei ankstesnėje versijoje. Maksimalus sukimo momentas išlieka net 900 Nm, suteikiantis akimirksniu reaguojantį greitėjimą ir itin sportišką dinamiką. Šis variklis sukuria įspūdingą galios rezervą, o technologinės naujovės, inspiruotos hiperautomobilio Aston Martin Valhalla, leidžia automobiliui išsiskirti net tarp kitų elitinių sportinių SUV.
Pagreitėjimas ir maksimalus greitis
Nepaisant padidėjusios galios, šio visureigio pagreitėjimo charakteristikos išlieka stulbinančios. DBX S nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja vos per 3,1 sekundės – toks greitis būdingas tik pačios aukščiausios klasės sportiniams automobiliams. Maksimalus greitis siekia 310 km/h, taip vos 1,6 km/h nusileidžiant Lamborghini Urus SE modeliui – šiuo metu greičiausiam pasaulyje serijiniam SUV pagal standartus. Naujos kartos 9 laipsnių automatinė pavarų dėžė, veikdama „Sport“ ir „Sport Plus“ režimuose, užtikrina žaibišką ir tikslų pavarų perjungimą. Taip pat patobulinta vairo sistema su greitesniu perdavimo santykiu, kas leidžia vairuotojui pajusti dar didesnį kontrolės ir dinamikos pojūtį.

Važiuoklė, valdymas ir saugumas
DBX S važiuoklė iš esmės paraleliai atkartoja DBX707 modelį, bet ją dar papildomai optimizavo pernai įdiegti patobulinimai. 419 mm priekiniai ir 389 mm galiniai anglies keramikos stabdžių diskai garantuoja maksimalią stabdymo jėgą ir išlaiko automobilio kontrolę net intensyviausiose situacijose. Keturių ratų varoma sistema išlieka nepakitusi – iki 50% galios gali būti perduodama priekinei ašiai, o reikalui esant – visa galia keliauja į galinius ratus, užtikrindama maksimalų sukibimą ir sportiškumą.
Mažesnis svoris – didesnis našumas
Vienas įspūdingiausių DBX S aspektų – svorio mažinimo strategija. Pirmąkart prabangiai SUV istorijoje šis modelis turi 23 colių magnio lydinio ratlankius, pritaikytas specialiai svoriui mažinti. Taip pat įrengtas didžiausias Aston Martin istorijoje naudotas anglies pluošto stogas, o naujas lengvas, iš modelio DBS 770 Ultimate įkvėptas, priekinis korio formos radiatoriaus grotelės. Dėl šių sprendimų bendras automobilio svoris sumažėjo maždaug 45 kg iki vos 2198 kg. Anglies pluošto šoniniai veidrodėliai ir slenksčiai taip pat siūlomi kaip papildoma įranga. Visgi, visi išvardinti lengvatviai elementai komplektuojami tik kaip pasirenkami priedai ir padidina galutinę automobilio kainą.

Optimalus svorio paskirstymas ir dinamiškas valdymas
Sumažėjęs svoris ne tik pagerino įsibėgėjimą bei stabdymą, bet ir optimizavo svorio paskirstymą, kuris itin svarbus sportinių SUV elgsenai posūkiuose. Tokiu būdu DBX S tapo judresnis ir dar universalesnis tiek kasdieniam važiavimui, tiek asinės dinamikos iššūkiams trasoje.
Stilius ir išorės dizainas
Atnaujinta DBX S versija iškart patraukia akį atnaujinta ir agresyvesne priekine dalimi, kurią išryškina masyvesnis splitteris bei atnaujintos griežtos grotelės. Gale dominuoja naujas ryškus difuzorius ir keturi išskirtiniai, vertikaliai išdėstyti išmetimo vamzdžiai. Jie ne tik atrodo sportiškai, bet ir išgauna galingą, charakteringą garsą – kultinis Aston Martin variklio gausmas dabar dar energingesnis. Šis modelis vizualiai demonstruoja savo galią ir sportiškumą, išsiskiria iš minios ir nekvestionuojamai tinka automobilių entuziastų akiai.

Salonas, komfortas ir išskirtinumas
DBX S interjeras išliko ištikimas prabangių Aston Martin automobilių tradicijoms. Kabinos dizainas minimaliai atnaujintas – atsirado keletas naujų dekoratyvinių opcijų, taip pat išskirtinis S logotipas. Naudojamos aukščiausios kokybės medžiagos, kruopščiai apgalvotas ergonomiškumas ir modernios technologijos garantuoja išskirtinį komfortą kelionės metu. DBX S ir toliau atstovauja prabangos simbolį, nepriklausomai nuo pasirinktų papildomų įrangos rinkinių.

Rinkos pozicionavimas ir palyginimai
Naujasis DBX S skirtas patiems reikliausiems vairuotojams, ieškantiems kompromisų tarp itin sportiškos dinamikos ir kasdienio universalumo. Modelis aiškiai konkuruoja su pačiais greičiausiais rinkos visureigiais – Lamborghini Urus SE bei Ferrari Purosangue, siūlydamas savitą kombinaciją britiško rafinuotumo, inovatyvių technologijų bei aštrios vairavimo patirties. Itin ribota masė ir didelis galios potencialas leidžia šiam modeliui užimti išskirtinę nišą greitų prabangių SUV segmente.

Kaina ir prieinamumas
Oficiali DBX S kaina dar nėra paskelbta, tačiau ekspertų vertinimais su lengvatviais komponentais ir papildoma įranga automobilio vertė gali viršyti 300 tūkst. dolerių ribą (DBX707 modelio bazinė kaina siekia nuo 260 000 JAV dolerių). Automobilių entuziastai ir kolekcininkai pirmuosius naujojo DBX S egzempliorius galės pasitikti jau nuo 2025 metų rudens.
Išvada
Aston Martin DBX S – tai išskirtinis sportinis visureigis, jungiantis britų prabangą, superautomobilio dinamiką ir moderniausias technologijas. Dar galingesnis variklis, efektyvus svorio mažinimas, rafinuotas komfortas ir įspūdingas dizainas – visa tai įkūnija naują SUV galimybių lygį. DBX S yra skirtas tiems, kurie nori būti pirmi ir reikalauja tik paties geriausio. Tai automobilis, kurio nesupainiosi su niekuo kitu, o kiekviena kelionė – tikra emocijų audra.
Komentarai