4 Minutės
Chery plėtra Europoje: reikšmingas žingsnis automobilių rinkoje
Kinijos automobilių gigantė Chery ruošiasi vienam iš svarbiausių žingsnių savo istorijoje – bendrovė veda pažangias derybas dėl dviejų „Volkswagen“ gamyklų Vokietijoje įsigijimo. Ši investicija galėtų būti esminiu pokyčiu, leidžiančiu kiniškai automobilių gamintojai įsitvirtinti Europos automobilių industrijos centre ir stiprinti pasaulinę konkurenciją.
Strategija: kodėl Chery renkasi Europą?
Pastaraisiais metais Kinijos automobilių gamintojai aktyviai žvalgosi į Vakarų Europos rinką, siekdami išplėsti savo prekių ženklų žinomumą ir apimtis. Chery – ketvirtas pagal dydį automobilių gamintojas Kinijoje – ypač domisi galimybėmis Vokietijoje, kurią pagrįstai galima vadinti Europos automobilių industrijos širdimi.
2025 m. pradžioje sklandė pranešimai, kad keletas kinų prekių ženklų domisi „Volkswagen“ gamyklų, esančių Dresdene ir Osnabrücke, įsigijimu ar nuoma. Šios gamyklos turėjo būti uždarytos kaip „Volkswagen“ išlaidų mažinimo plano dalis. Tačiau dabar aiškėja, kad būtent „Chery“ yra arti galutinio susitarimo dėl šių gamyklų perėmimo, taip siekdama stiprinti savo veiklą Europos rinkoje. Bendrovė oficialiai patvirtino, kad veda derybas dėl automobilių gamybos pradžios Vokietijoje, tačiau konkrečios detalės apie susitarimo šalis kol kas neatskleidžiamos.
Gamyba ir modelių linija Europai
Jeigu sandoris įvyktų, Chery planuoja pradėti gaminti naujai įkurtą prekių ženklą „Lipas“ Europoje. Šio ženklo modeliai – tai patobulintos populiarių Chery Tiggo miesto visureigių (SUV) versijos, pritaikytos pasaulinei rinkai. Europos gamyklose planuojama surinkinėti du kompaktiškus bei vieną vidutinio dydžio SUV modelį, kurie bus siūlomi su benzininiais, įkraunamais hibridiniais (plug-in hybrid) arba visiškai elektriniais varikliais.
Chery jau turi patirties gamindama automobilius Europoje – įmonė 2024 metais, bendradarbiaudama su Ispanijos kompanija Ebro, pradėjo automobilių surinkimą buvusioje „Nissan“ gamykloje Barselonoje. Ši iniciatyva leidžia išvengti griežtų Europos Sąjungos muitų kiniškiems elektromobiliams. Ateityje Barselonos gamyklos pajėgumai – iki 200 tūkst. automobilių per metus – bus išnaudoti pilnai, gaminant tiek įkraunamus hibridus, tiek elektromobilius Omoda ir Jaecoo prekių ženklams. Chery tikisi iki 2025 metų pabaigos pasiekti pilną gamybos apimtį šiame fabrike.
Rinkos pozicionavimas: kaip Chery keičia Europos automobilių žaidimo taisykles
Sparčiai didėjant Europos Sąjungos muitams Kinijoje pagamintiems elektromobiliams, didelė dalis kinų gamintojų ieško būdų, kaip išvengti šių kliūčių. Chery pasirinkta strategija akivaizdi – lokalizuoti gamybą Europoje, taip ne tik sumažinant gamybos bei logistikos kaštus, bet ir geriau prisitaikant prie Europos rinkos vartotojų lūkesčių.
Numatoma, kad iki 2025 m. pabaigos Omoda ir Jaecoo prekių ženklai bus pristatyti jau 19 Europos rinkų (šiuo metu – 7), o per artimiausius metus Vokietijoje planuojama atidaryti šimtą atstovybių.

Gamyklų svarba, darbo vietos ir socialinis poveikis
Dresdeno „Volkswagen“ gamykloje dirba 340 darbuotojų, čia iki 2025 m. gaminamas populiarus elektrinis modelis ID.3. Tuo tarpu Osnabrücke, kuris iki 2027 m. gamins „Porsche 718 Boxster“, „Cayman“ bei „Volkswagen T-Roc Cabriolet“, dirba net 2 300 žmonių. Spėjama, kad gamyklų pardavimo kaina kiekvienai gali siekti nuo 100 iki 300 mln. eurų. „Volkswagen“ toks sprendimas yra ekonomiškesnis nei visiškas gamyklų uždarymas, be to, tokia strategija padėtų sušvelninti darbuotojų profsąjungų nepasitenkinimą, mat Chery būtų linkusi dalį darbuotojų išlaikyti.
Techninės charakteristikos ir našumo perspektyvos Europoje
Preliminariai pranešama, kad Chery Europoje pristatomi modeliai (ypač plug-in hibridai ir elektromobiliai) bus skirti klientams, ieškantiems inovatyvių, ekonomiškų ir aplinkai draugiškų sprendimų. Kompaktiški ir vidutinio dydžio SUV bus įrengti moderniausia saugumo, komforto ir išmanių technologijų įranga. Elektromobiliai taip pat žada konkurencingas nuvažiuojamo atstumo ir įkrovimo charakteristikas. Tikimasi, kad platus modifikacijų pasirinkimas leis Chery užtikrinti aukštą populiarumo lygį tarp europiečių, kurių poreikiai ir automobilių naudojimo įpročiai vis auga.
Palankios sąlygos konkurencijai
Iki šiol Europos automobilių pramonėje dominavo tradiciniai gamintojai kaip Volkswagen, Mercedes-Benz ar BMW, tačiau Kinijos automobilių gamintojų invazija, ypač elektromobilių segmente, skatina inovacijas ir kainų spaudimą. Chery įsitvirtinimas regione skatins konkurenciją, o įvairūs modeliai – nuo žemų eksploatacinių kaštų miesto automobilių iki arčiau premium segmento pozicionuojamų modelių – leis išplėsti pasirinkimą vartotojams.
Išvada
Chery ketinimas įsigyti dvi „Volkswagen“ gamyklas Vokietijoje ir aktyvi gamybos plėtra Europoje rodo didelį šios Kinijos automobilių milžinės pasitikėjimą savo produktais bei viziją ilgam laikotarpiui. Tokie žingsniai ne tik padės apeiti prekybines kliūtis ir pasiūlyti konkurencingesnes kainas, bet ir atneš daugiau technologinių inovacijų į Europos rinką. Automobilių entuziastams ir pirkėjams tai reiškia didesnį pasirinkimą, modernesnes transporto priemones bei ženklius pokyčius tradicinėje automobilių rinkos dinamikoje.
Komentarai