5 Minutės
Atšaukimas ir pardavimo sustabdymo santrauka
General Motors paskelbė pardavimo sustabdymo įsakymą ir saugumo atšaukimą, kuriuo paveikiami 2023–2026 metų Chevrolet Corvette Z06 modeliai ir jų dviturbinis brolis ZR1 dėl galimos gaisro rizikos. Pasak gamintojo, per didelis benzino kiekis, išsiliejantis į degalų užpylimo ertmę, gali migruoti ir pasiekti uždegimo šaltinį. Išsilieję degalai gali būti nutraukti link karštų komponentų, pavyzdžiui, stabdžių suportų ar išmetimo kolektoriaus, kairinio radiatoriaus ventiliatoriaus srauto, kuris, anot GM, gali veikti net kai automobilis išjungtas. Nors būsimas ZR1X hibridas naudoja panašią kairės pusės radiatoriaus/ventiliatoriaus konstrukciją, jis dar neįėjo į serijinę gamybą.
Ką turėtų daryti atstovai ir savininkai
Atstovybės gavo pranešimą apie pardavimo sustabdymą 2025 m. rugpjūčio 21 d. GM kampanijos numeris yra N252514930, o NHTSA nuoroda – 25V536; klientams siunčiami informaciniai laiškai turėtų pasiekti juos per kelias savaites po atstovų informavimo. Tuo tarpu Corvette atstovybėms nurodyta neparduoti ir neduoti naudoti paveiktų Z06 ir ZR1 automobilių klientams.
GM taip pat priminė įprastas saugaus degalų pildymo taisykles, kurių savininkai turėtų iš karto laikytis: visuomet užtikrinkite, kad degalų antgalis būtų pilnai įstatytas į užpylimo vamzdį; nesistenkite užpildyti bako per viršų ar papildyti po pirmojo automatinio užsukimo spragtelėjimo; ir išjunkite variklį pildymo metu – tai ypač svarbu aukštos galios 5,5 l DOHC V8 varikliams.
Sprendimas ir apimtis
Gamintojas ketina sumontuoti apsauginę plokštę, nukreipiančią išsiliejusius degalus nuo karštų komponentų. GM pareiškimo metu nepateikė tikslaus atšauktų automobilių skaičiaus, tačiau 2023–2026 modelių metų gamybos bendras kiekis leidžia manyti, kad paveiktų Corvette gali būti daugiau nei 25 000. Pranešimo rašymo metu apsauginės dalys dar nebuvo prieinamos atstovybėse.

Dizainas, inžinerija ir saugumo kontekstas
C8 kartos Z06, pristatytas 2023 metų modeliui, pažymėjo Corvette sugrįžimą prie DOHC variklio su „flat‑plane“ alkūne V8 serijiniame modelyje. Šis LT6 variklis yra aukštų sūkių 5,5 l V8, skiriasi nuo LT2 mažo bloko, montuojamo Stingray ir E-Ray modeliuose. LT6 galia siekia apie 670 arklio galių prie 8 400 aps./min., o raudona linija siekia 8 600 aps./min., pabrėžiant jo trasinį, natūraliai užpildytą charakterį.
Iš istorijos žinoma, kad C4 ZR1 naudojo DOHC LT5, sukurtą bendradarbiaujant su Lotus, pradžioje įvertintą 375 AG, vėliau pabrėžtą iki 405 AG, todėl aukštos technologijos V8 variklių paveldas Corvette istorijoje yra gilus.
ZR1 ir ZR1X: priverstinis įpūtimas ir elektrifikacija
ZR1 iškelia techninius rodiklius dar aukščiau su dvigubo turbo LT7 agregatu, kuriame naudojami vieni didžiausių serijinių automobilių turbokompresoriai. BorgWarner turbochaičiai LT7 variklyje turi 76 mm kaltų ir frezuotų kompresorių ratų ir 67 mm turbinos ratus mono-scroll korpusuose; galia įvertinta maždaug 1 064 AG. ZR1X hibridinė versija derina LT7 su priekyje montuojama elektrine pavaros vienetu; GM vertina komplekto galią apie 1 250 AG ir milžinišką maksimalų sukimo momentą — Chevrolet pozicionuoja jį kaip elektrifikuotą hiperautomobilį, gebantį įveikti kvartalį per mažiau nei 9,0 sek. ir pasiekti 0–60 mph (97 km/h) per mažiau nei 2,0 sek.

Veikimas, specifikacijos ir palyginimai
Pagrindinės specifikacijos apžvelgiant:
- Z06: LT6 natūraliai užpildytas 5,5 l DOHC V8, ~670 AG, 8 600 aps./min. raudona linija.
- ZR1: LT7 dvigubo turbo V8, ~1 064 AG su dideliais BorgWarner turbokompresoriais.
- ZR1X (koncepcija/ribota): hibridinis sprendimas su priekinės ašies elektrine pavara, ~1 250 AG (est.)

Rinkos pozicionavimas laiko Z06 kaip natūraliai užpildytą, aukštų sūkių trasinį įrankį, konkuruojantį su žinomais trasinio našumo superautomobiliais ir aukštos klasės modeliais iš Europos — galvojant apie Porsche 911 GT3 RS ir kitus vidurio variklio varžovus dėl valdymo ir rato laiko. ZR1 stumia Corvette į hiperautomobilio teritoriją su priverstinio įpūtimo galia, kuri prilygsta daug brangesniems superautomobiliams. ZR1X pereina į elektrifikuotą hiperautomobilio sritį, derindamas didžiulę vidaus degimo variklio galią su elektriniu sukimo momentu ekstremaliam tiesiniam greičiui.
Savininkams patarimai ir tolesni veiksmai
Paveiktų Z06 ar ZR1 savininkai turėtų laukti tiesioginio GM pranešimo ir vengti priimti naujai įsigytą automobilį iki tol, kol atstovybė neatliks remonto. Laikykitės degalų pildymo instrukcijų naudotojo vadove ir imkitės šių atsargumo priemonių: užtikrinkite, kad antgalis būtų pilnai įstatytas, nutraukite pildymą prie pirmojo automatinio užsukimo spragtelėjimo ir išjunkite variklį pildymo metu. Jei įtariate degalų išsiliejimą arba pastebite, kad kairinis radiatoriaus ventiliatorius po pildymo veikia netikėtai, nedelsdami susisiekite su savo Chevrolet atstovybe.
Laikotarpis ir papildoma informacija
Pranešimo rašymo metu GM atšaukimo dokumentai dar nebuvo paskelbti federalinėje atšaukimų duomenų bazėje. Atstovybės buvo informuotos 2025 m. rugpjūčio 21 d.; savininkai netrukus turėtų sulaukti paštinių pranešimų. Sekite NHTSA atšaukimą 25V536 ir GM kampaniją N252514930 dėl informacijos apie remonto dalių prieinamumą ir tvarkaraščius.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai