4 Minutės
BMW ką tik paskelbė aiškiausią iki šiol 2026 m. iX3 teaserį — pirmąjį serijinį modelį, sukurtą ant Neue Klasse architektūros. Pasaulinė premjera numatyta Miunchene 2025 m. rugsėjo 5 d., o naujasis iX3 ištikimai remiasi Vision Neue Klasse X koncepcija, pridedant gamybai pritaikytų detalių — ryškiausia yra dramatiška „ryklio nosies“ priekinė dalis su išradingu LED parašu, išdėstytu per žibintus, inkstų groteles ir jas jungiančias plokšteles. Šis teaseris aiškiai pristato tai, ką BMW vadina naująja elektrinių SUV kalba: drąsią, šviesą prioritetizuojančią ir technologijomis prisotintą estetiką.
Dizainas & Apšvietimas
BMW serijinis iX3 perkėlė koncepcijos agresyvų priekį į keliams tinkamą formą. Priekį dominuoja „ryklio nosies“ siluetas ir kelios šviesos diodų eilės, išdėstytos ne tik žibintuose, bet ir inkstų grotelių apvadais bei juostoje, jungiančioje žibintus. Rezultatas — ryškus dieninio žibintų parašas, aiškiai matomas eismo sąlygomis ir fotografijose — tai sąmoningas sprendimas, kad iX3 būtų iš karto atpažįstamas.
Skirtingai nei koncepcija, teaserio vaizduose iX3, atrodo, turi vaizdo kameras vietoje tradicinių veidrodėlių. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad reglamentai skiriasi: JAV Federal Motor Vehicle Safety Standard (FMVSS) 111 vis dar reikalauja įprastinių veidrodėlių daugeliui lengvųjų automobilių, tuo tarpu kameros veidrodžių sistemos greičiausiai bus siūlomos Europoje ir kitose leidžiančiose rinkose.

Interjeras & Infotainmentas
Saloną BMW reformuoja radikaliai, bet taip, kad neapleistų plačių vartotojų. Panoraminė iDrive patirtis, paremta BMW Operating System X, keičia klasikinius rotacinius valdiklius į stulpelio iki stulpelio projekcinę sistemą, padalintą į tris zonas: vairuotojo instrumentų bloką, centrinę informacijos ir pramogų sritį bei keleiviui pritaikomą ekraną. Tikėtina gyvų valdiklių integracija — oro kokybės rodmenys, kompasas, BMW AI asistentas vairuotojui ir trečiųjų šalių programėlės, tokios kaip Spotify. BMW taip pat patvirtina 3D head-up ekraną ir didelį centrinį jutiklinį ekraną — Vision koncepcijoje matytas 17,9 colio ekranas leidžia įsivaizduoti sistemos mastelį serijiniame variante.
Pavaros sistema, krovimas & nuvažiuojamas atstumas
Neue Klasse platforma leidžia lanksčias elektrinių variklių konfigūracijas. BMW pasiūlys vieno ir dviejų variklių rinkinius, o patvirtintas dual-motor 50 xDrive variantas jau yra įtrauktas. Nuvažiuojamo atstumo prognozės įspūdingos: iki 800 kilometrų pagal WLTP ciklą, kas viršutiniams variantams apytiksliai atitiktų apie 400 mylių pagal EPA testą. iX3 800 voltų elektros architektūra palaiko iki 400 kW momentinės įkrovimo galios — BMW teigia, kad aukštos galios įkrovimu per maždaug 10 minučių galima pridėti daugiau nei 350 km WLTP atstumo, todėl jis konkurencingas greito krovimo srityje.

Sportinės versijos
Tikimasi, kad vėliau pasirodys sportui orientuota iX3 M60 xDrive versija, kuri galėtų viršyti 600 AG — akivaizdus žingsnis aukščiau už benzininiu varikliu varomą X3 M50i xDrive, generuojantį apie 393 AG. Todėl M60 turėtų pozicionuoti iX3 ne tik kaip efektyvų elektromobilį, bet ir kaip aukštos klasės našumo pretendentą premium EV segmente.
Gamyba & rinkos pozicionavimas
Gamyba iš pradžių vyks BMW Group gamykloje Debrecene Vengrijoje — tai specialiai elektrinių automobilių surinkimui sukurta gamykla, kurią numatyta eksploatuoti be iškastinio kuro naudojimo įprastomis sąlygomis. Derinant pažangią techniką, iX3 bus pozicionuojamas konkuruoti su premium elektriniais SUV pagal nuvažiuojamą atstumą, įkrovimo greitį ir pažangias salono technologijas, tuo pačiu pasinaudojant BMW pranašumais vairavimo dinamikoje ir našume.
Kaip jis palyginamas
Lyginant su Vision Neue Klasse X koncepcija, galima tikėtis nedidelių gale esančių pakeitimų ir vartotojams draugiškesnio interjero, nors „daugiau įprastas“ BMW vis tiek reiškia technologijų kupiną pilotinį saloną, kurį daugelis konkurentų vertins kaip agresyvų. Lyginant su vidaus degimo variklio rivalais, tokiais kaip X3 M50i, iX3 siūlo didesnį momentinį sukimo momentą ir įkrovimo patogumą, o prieš kitus premium EV jis išsiskirs ryškiais apšvietimo sprendimais, BMW Panoramic iDrive ir 800 voltų architektūra.
Santraukoje, 2026 m. BMW iX3 teaseris signalizuoja drąsią dizaino kryptį ir rimtas elektromobilių savybes: ryškus signatūrinis apšvietimas, pažangus infotainmentas bei pirmaujantys įkrovimo ir nuvažiuojamo atstumo rodikliai. Galutinės specifikacijos ir rinkos prieinamumas bus patvirtinti Miuncheno pasaulinėje premjeroje 2025 m. rugsėjo 5 d.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai