Lamborghini Pregunta – paskutinis Sant'Agata superautomobilis prieš Audi erą | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Lamborghini Pregunta – paskutinis Sant'Agata superautomobilis prieš Audi erą

Lamborghini Pregunta – paskutinis Sant'Agata superautomobilis prieš Audi erą

2025-05-07
0 Komentarai

3 Minutės

Unikalus istorijos sandūroje: kas yra Lamborghini Pregunta?

Lamborghini Pregunta – tai neeilinis ir beveik paslaptingas superautomobilis, sukurtas 1998-aisiais, kuris žymi paskutinį Sant'Agata Bolognese gamintojo koncepcinį modelį prieš pereinant į naują – Audi – nuosavybės epochą. Pregunta tapo ryškiu simboliu to laikotarpio, kai „Lamborghini“ ieškojo naujų dizaino ir inžinerinių sprendimų, kol didieji Italijos prekės ženklo pokyčiai tapo neišvengiami. Šis automobilis remiasi legendiniu Lamborghini Diablo modeliu, tačiau žengė kur kas toliau – savo drąsia vizija leido pažvelgti į sportinių automobilių ateitį.

Lamborghini ir „Heuliez“ bendradarbiavimo istorija

Lamborghini Pregunta debiutavo 1998 m. Paryžiaus automobilių parodoje. Unikalus šio koncepčio pavadinimas ispanų kalba reiškia „klausimą“ – ir iš tikrųjų, šis automobilis metė iššūkį nusistovėjusioms normoms. Kūrėjai šiuo projektu siekė atsakyti į klausimą: „Kaip atrodytų Lamborghini, jei būtų kuriamas pagal karinį reaktyvinį naikintuvą?“ Prie Pregunta sukūrimo tiesiogiai prisidėjo garsioji prancūzų dizaino studija „Heuliez“, žinoma kaip netradicinių automobilių idėjų realizatorė ir pramoninio dizaino inovatorė, išgarsėjusi tokiais projektais kaip Renault 5 Turbo. Projekto vadovas – Marc Deschamps, buvęs Bertone dizaino vadovas, pasirūpino, kad šis Lamborghini taptų vizualiniu ir techniniu išskirtinumu. Įkvėpimo šaltinis – legendinis Dassault Rafale naikintuvas, o net Pregunta dažymas atkartojo matinę pilkšvą naikintuvo spalvą.

Dizainas ir inovacijos – Pregunta stiliaus iššūkiai

Automobilis gimė ant Diablo važiuoklės bei su natūraliai įsiurbiančiu V12 varikliu, tačiau „Heuliez“ sukurtas visiškai naujas kėbulas išskyrė Pregunta iš visų iki tol matytų Lamborghini. Ryškūs aerodinaminiai elementai, milžiniškos šoninės oro angos, stogo oro paėmimo kanalas, naujai suformuota stogo linija bei radarų inspiruotos švelnesnės kėbulo linijos aiškiai priminė naikintuvo siluetą. Viena iš labiausiai išskirtinių detalių – net 10 mažų apvalių priekinių šviesų, su optiniu pluoštu išdėstytų ant kapoto. Salono dizainas taip pat alsavo futurizmu: dominuoja žydros spalvos prietaisų skydelis, sportinės sėdynės bei pavarų perjungimo svirtis, o pilki akcentai vaizdžiai atkartojo naikintuvo valdymo pultą. Vietoj tradicinių veidrodėlių Pregunta naudojo kameras, informacija buvo rodoma ant stiklo ekranų, o įrengta GPS navigacija tuo metu buvo tikra retenybė superautomobilių pasaulyje.

Techninės specifikacijos ir dinaminės savybės

Nors modelyje naudotas tų pačių metų Diablo natūraliai įsiurbiamas 5.7 litro V12 variklis, inžinieriai modifikavo aušinimo sistemą ir padidino galią net 42 AG. Galutinė galia siekė įspūdingus 530 AG – daugiau net už Ferrari F50. Skirtingai nei 1995-ųjų Diablo SV, Pregunta buvo varoma tik galiniais ratais bei turėjo entuziastams itin svarbią mechaninę pavarų dėžę. Šio sprendimo dėka automobilis buvo lengvesnis, todėl pasiekdavo labai panašų pagreitį kaip ir Diablo, nepaisant visų AWD sistemos privalumų.

Pozicionavimas rinkoje ir rinkos vertė

Lamborghini Pregunta buvo sukurtas atšvęsti gamintojo svarbų jubiliejų Paryžiaus parodoje, tačiau dėl „Audi“ koncerno sprendimo naujiems šeimininkams perėmus markės kontrolę, visų prototipų vystymas buvo nedelsiant nutrauktas. Nors buvo kuriama tik viena kopija bei automobilis niekada nepasiekė serijinės gamybos, Pregunta tapo itin vertingu kolekcininkų taikiniu – 2013 m. automobilis aukcione parduotas už įspūdingą 1,6 mln. JAV dolerių sumą. Tai viena rečiausių ir unikaliausių Lamborghini istorijos žvaigždžių.

Lyginimas su kitais Lamborghini ir superautomobiliais

Palyginus su kitais to laikotarpio modeliais, tokių kaip Diablo SV ar net Ferrari F50, Pregunta pasižymėjo drąsiausiomis inovacijomis – tiek stiliaus, tiek technologijų požiūriu. Jis įrodė, kad Lamborghini visada drįso eksperimentuoti ir nebijoti žengti pirmyn.

Išvada

Lamborghini Pregunta – tai išskirtinis superautomobilis, kuris žymi svarbius lūžio taškus Lamborghini istorijoje. Tai automobilis, rodantis, jog kūrybiškumas, drąsa ir inovacijos visada buvo šio Italijos gamintojo DNR dalis. Nors Pregunta niekada netapo gamybiniu modeliu, jis liko nepakartojamu dizaino ir inžinerijos projektu bei prestižiniu lobiu automobilių kolekcininkų pasaulyje.

Komentarai

Palikite komentarą