3 Minutės
Kinijos elektromobilių gamintojas Avatr, sukurtas bendradarbiaujant su tokiomis technologijų milžinėmis kaip Changan, Huawei ir CATL, neseniai atsidūrė automobilių entuziastų akiratyje. Viskas prasidėjo, kai garsus automobilių tinklaraštininkas, turintis daugiau nei milijoną sekėjų, suabejojo oficialiu Avatr 12 sedano aerodinaminio pasipriešinimo koeficientu (Cd) ir paskatino viešą diskusiją internete.
Vėjo tunelio testas: kilusi audra ir Elono Musko įsitraukimas
Ginčas kilo po to, kai tinklaraštininkas paskelbė, jog nepriklausomo bandymo metu Tianjino CATARC tyrimų centre užfiksuotas Avatr 12 Cd rezultatas siekė net 0,28 – tai per 30% daugiau nei gamintojo deklaruota vertė (0,21 Cd). Tokie skaičiai, pasak jo, būdingi dvidešimties metų senumo benziniams sedanams kaip Volkswagen Passat B5, ir neatitinka šiuolaikinio elektrinio sedano standartų. Avatr teisinis skyrius nedelsdamas atkirto, kad ši informacija klaidinga ir pažadėjo surengti tiesioginį vėjo tunelio demonstracinį bandymą. Netikėtai į šį eksperimentą buvo pakviestas ir Elonas Muskas, mat jo socialinės žiniasklaidos veiksmai dar labiau išpopuliarino naujieną, tačiau pagrindiniam tinklaraštininkui buvo uždrausta dalyvauti.

Avatr 12 aerodinamikos testų rezultatai ir sąlygos
Žurnalistų ir ekspertų akivaizdoje Avatr 12 buvo testuotas net keliomis sąlygomis važiuojant 120 km/val. greičiu. Pirmasis bandymas su aerodinaminiais ratlankiais ir skaitmeniniais veidrodėliais atskleidė 0,217 Cd rodiklį – gerokai mažesnį nei minėtų 0,28 Cd. Vėliau keičiant ratlankius į sportinius, Cd pakilo iki 0,2326, o naudojant standartinius veidrodėlius ir padidinus prošvaisą, matuotas pasipriešinimas pasiekė 0,2509 Cd. Kai priekinis oro įsiurbimas buvo atvertas, Cd rezultatas jau siekė 0,2743 – tai beveik atitinka skeptikų buvusią kritiką.
Rezultatai aiškiai parodė, kad automobilių aerodinamika – jautrus parametras, stipriai priklausantis nuo įrangos ir testavimo sąlygų. Be to, gamintojas pademonstravo ir 5° pasvirimo bandymą, kuris natūraliai sukėlė didesnį pasipriešinimą, tačiau ši dalis labiau skirta parodymui nei tikram praktiniam vertinimui.

Automobilio specifikacijos, dizainas ir palyginimas
Avatr 12 išsiskiria veržliu, futuristiniu dizainu su skaitmeniniais šoniniais veidrodėliais ir specialiai optimizuotais aerodinaminiais ratlankiais, kas ir leidžia pasiekti žemą Cd. Elektros pavaros sistema, sukurta bendradarbiaujant su CATL, leidžia tikėtis įspūdingo efektyvumo ir konkurencingos autonomijos, tad modelis tampa rimtu pretendentu ir Europai. Vertinant bendrą skaitmeninę ekosistemą, su Huawei prieskoniais, modelis žengia į aukštos kokybės išmanių elektromobilių segmentą, o drąsūs testai viešumos akivaizdoje tik stiprina prekės ženklo pasitikėjimą savimi.
Rinkos pozicionavimas ir skaidrumo klausimai
Ši vieša drama pabrėžė ir platesnę problemą – Kinijoje nėra privalomo nacionalinio standarto vėjo pasipriešinimo testams, todėl gamintojai gali naudotis skirtingais metodais, duomenų simuliacijomis ar unikaliomis bandomosiomis konfigūracijomis deklaruojant rezultatus. Maži neatitikimai įprasti, tačiau net 30% skirtumas sukelia klausimų apie rinkodaros skaidrumą ir vartotojų pasitikėjimą.
Išvada
Avatr 12 atvejis tapo pavyzdžiu, kaip svarbu automobilių industrijoje – ypač besivystančioje elektromobilių rinkoje – skaidriai ir profesionaliai pristatyti techninius rodiklius. Gamintojas įrodė, kad įmanoma pasiekti arba priartėti prie ambicingų aerodinaminių tikslų, tačiau rezultatų interpretacija vis dar priklauso nuo testavimo sąlygų ir atvirumo procesams. Rinkos profesionalai ragina diegti aiškesnius, privalomus standartus ir labiau pasitikėti technologijomis ne tik laboratorijoje, bet ir realiomis eismo sąlygomis.
Komentarai