3 Minutės
Permainos Tesla Cybertruck komplektacijoje – pašalintos dvi svarbios funkcijos
Elektromobilių rinka Lietuvoje ir pasaulyje nuolat keičiasi, tačiau pastarosios naujienos apie Tesla Cybertruck patraukė daugelio automobilių entuziastų dėmesį. Tesla neseniai pranešė, jog iš pažangaus electricinio pikapo komplektacijos pašalina dvi daug lūkesčių kėlusias funkcijas: papildomą baterijos paketą (battery range extender) bei Autosteer (autonominio vairavimo) galimybę.
.jpg)
Papildoma baterija – neįgyvendintas pažadas
Iš pradžių buvo planuota, kad Tesla Cybertruck pirkėjai galės už papildomą mokestį įsigyti papildomą baterijos modulį už 16 tūkst. JAV dolerių. Šis „battery range extender“ modulis turėjo reikšmingai pagerinti elektromobilio nuvažiuojamą atstumą ir padėti pasiekti net iki 800 km nuvažiuojamą atstumą vienu įkrovimu – tokį skaičių buvo anksčiau žadėjęs ir pats kompanijos vadovas Elonas Muskas. Visgi šiuo metu realūs Cybertruck modelių rodikliai gerokai kuklesni: trijų variklių (Cyberbeast) versija nuvažiuoja apie 515 km, dviem varikliais varomas modelis – 523 km, o vienaaukštės versijos nuotolis siekia 563 km. Papildomas baterijos paketas turėjo keturių varančiųjų ratų modelio nuvažiuojamą atstumą padidinti iki daugiau nei 716 km, tačiau funkcijos atsisakyta – visi už tai sumokėję klientai atgaus pinigus.
Lyginant su konkurentais, tokiais kaip Chevrolet Silverado EV (nuvažiuojama iki 790 km) ar Rivian R1T (627 km), Cybertruck šioje srityje nusileidžia ir tampa aiškiu iššūkiu Tesla inžinieriams siekiant konkuruoti elektrinių pikapų segmente.
.jpg)
Autonominio vairavimo funkcijos ribojimas
Dar viena netikėta naujovė – Tesla atšaukė standartinio Autosteer (automatinio vairo) integraciją, kuri egzistuoja kitose markės elektromobilių modeliuose. Cybertruck šią funkciją turės tik su visiškai autonominio vairavimo (Full Self-Driving, FSD) paketu. Tai reiškia, kad pagrindinės modernios saugumo funkcijos, kaip išmanusis adaptyvus kruizo kontrolės sistema, eismo juostos palaikymo asistentas ar automatinis avarinis stabdymas – Cybertruck iš esmės neprieinamos be FSD sistemos.
Tesla suteikė „pagodos“ pasiūlymą – visiems Cybertruck savininkams, kurie nebuvo įsigiję FSD anksčiau, suteikiamas nemokamas vienerių metų FSD prenumeratos laikotarpis (standartiškai ši paslauga kainuoja 99 USD/mėn., visa suma siekia 1 188 USD). Visgi, šis pasiūlymas daugeliui atrodo trumpalaikis, o pats FSD, nepaisant pažangaus pavadinimo, vis tiek reikalauja nuolatinės vairuotojo priežiūros ir nėra visiškas autonominis važiavimo sprendimas.
Cybertruck techninės savybės ir dizainas
Nors daug diskusijų kelia funkcijų trūkumas, verta priminti Cybertruck techninius duomenis. Cybertruck išsiskiria avangardiniu dizainu, kurio visas kėbulas pagamintas iš nerūdijančio plieno. Automobilio galia priklauso nuo pasirinktos versijos, tačiau net ir bazinis modelis pasižymi gera dinamika, puikiomis visureiginėmis savybėmis, nemažu bagažo skyriumi. Cyberbeast, galingiausias modelis, įsibėgėja iki 100 km/h per vos 2,7 sekundes.
.jpg)
Vietos rinkoje ir pagrindiniai konkurentai
Vertinant kainą – už galiniais ratais varomą Cybertruck JAV reikia sumokėti nuo 69 990 USD, dviejų variklių keturiais ratais varomo modelio kaina prasideda nuo 79 990 USD, o galingiausio Cyberbeast – net nuo 99 990 USD. Už tokią sumą pirkėjai tikėjosi maksimaliai išnaudoti pažangiausias Tesla technologijas, tačiau dabar jų išpildymas stipriai priklauso nuo prenumeratinių paslaugų ir papildomų investicijų.
Palyginimui, konkurentai siūlo ne tik didesnį nuvažiuojamą atstumą, bet ir plačiau prieinamas autonomines funkcijas. Todėl norintiems maksimalios elektromobilio pikapo patirties, pasirinkimas gali būti nelengvas.
Išvada
Tesla Cybertruck šiuo metu susiduria su nemenkai kritikų ir vartotojų nusivylimų banga dėl dviejų svarbių funkcijų atsisakymo. Papildomos baterijos ir standartinio autonominio vairo funkcijos nebuvimas apsunkina pikapo pozicijas konkurencingame elektrinių automobilių rinkos segmente. Nors siūlomas vienerių metų FSD nemokamas laikotarpis atrodo kaip przyvilis, pirkėjams vis tiek tenka susidurti su realiu funkcionalumo trūkumu bei būtinybe atidžiai rinktis prenumeratinius sprendimus. Cybertruck ir toliau stebina savo dizainu ir dinaminėmis savybėmis, tačiau technologiniai kompromisai gali paveikti Tesla reputaciją elektromobilių segmente ilgainiui.
Komentarai