Suklastyta automobilio rida Lietuvoje: reali kaina pirkėjams

carVertical tyrimas atskleidžia: Lietuvoje dažniau klastojama rida pigesniuose automobiliuose. Sužinokite, kaip atpažinti riziką, apsisaugoti peržiūrint istoriją ir ką tai reiškia Lietuvos automobilių rinkai.

Komentarai
Suklastyta automobilio rida Lietuvoje: reali kaina pirkėjams

4 Minutės

Ridos klastojimas – viena dažniausių sukčiavimo formų naudotų automobilių rinkoje, ir Lietuva čia nėra išimtis. Automobilių pirkėjai, ypač ieškantys pigių pasiūlymų Vilniuje, Kaune ar kituose didžiuosiuose miestuose, kasmet netenka milijonų eurų įsigydami transporto priemones su pakoreguotu odometru. Ne tik permokama už patraukliai atrodantį automobilį: vėliau dažnai išryškėja prasta techninė būklė, kuri reiškia papildomas remonto išlaidas.

carVertical tyrimo išvados: kas dešimtas pigus automobilis – suklastota rida

Automobilių duomenų kompanijos carVertical analizė (nuo 2024-03-01 iki 2025-03-01) rodo, kad klaidingai nurodyta rida aptinkama tiek žemesnės, tiek aukštesnės kainų klasėse, tačiau dažniau – pigesniuose segmentuose. Tarp mažiausios kainos grupės (iki 5 000 eurų) 10,3 % patikrintų automobilių turėjo pakoreguotus ridos rodmenis. Kainų intervale 5–10 tūkst. eurų šis rodiklis siekė 9,9 %, o 10–15 tūkst. eurų segmente – 7,3 %.

Tuo tarpu brangesnių transporto priemonių segmentuose klastojimas yra mažesnis procentiškai, bet dėl didesnės kainos nuostoliai gali būti žymiai didesni: 30–35 tūkst. eurų vertės automobilių grupėje rida buvo suklastota 3,3 % atvejų, o 45–50 tūkst. eurų segmente – apie 3 %.

Kodėl pigesni automobiliai yra labiau rizikingi?

Viena priežasčių – pirkėjų elgsena. Lietuvoje, kaip ir kitose Rytų Europos šalyse, daugelis vartotojų rinkdamiesi pigų automobilį orientuojasi į mažą kainą ir mažą deklaruotą ridą, tačiau dažnai neprisistrukturina išsamesnės patikros: neperka istorijos ataskaitos, neveda automobilio į servisą. Sukčiai tai žino ir aktyviai taiko: suklastojus odometro rodmenis, automobilis atrodo patrauklesnis ir gali būti parduotas brangiau.

Praktiniai ženklai, kad rida gali būti suklastota

  • Netinkama salono būklė: stipriai nusidėvėję vairas, pedalai, pavarų svirtis ar sėdynių apmušalai, nors rida deklaruojama maža;
  • Pardavėjų spaudimas: skubūs prašymai apsispręsti, teiginiai, kad yra kitų pirkėjų;
  • Nepilna ar prieštaringa techninė dokumentacija; trūkumai serviso įrašuose.

Kaip apsisaugoti pirkėjams Lietuvoje?

Geriausia apsauga – kruopšti patikra. Būtina užsisakyti automobilio istorijos ataskaitą, kuri parodo ridos įrašų chronologiją ir netikslumus, bei išsivežti automobilį į nepriklausomą servisą. Lietuvos automobilių rinka yra gana dinamiška: daug naudotų automobilių atkeliauja iš Vokietijos ar Nyderlandų, todėl istorijos tikrinimas padeda atskirti sąžiningus pardavėjus nuo sukčių.

Specifikacijos, dizainas ir eksploatacija – kaip rida veikia automobilio vertę

Rida tiesiogiai koreliuoja su techniniu nusidėvėjimu: didesnis kilometražas dažniau reiškia platesnį keitimąsi dėvimos dalys – variklio ir transmisijos remonto rizika, pakabos, stabdžių bei interjero elementų keitimas. Lietuvoje daug kas perka automobilius, atsižvelgdami į jų eksploatacines savybes – dyzeliniai varikliai ar galingesni benzininiai agregatai dažnai patiria intensyvesnį nusidėvėjimą, o tai ypač aktualu pirkėjams Vilniuje ir Kaune, kur miestų eismas daro papildomą poveikį stabdžių ir sankabos dalių nusidėvėjimui.

Rinkos pozicija ir palyginimai su Europa

Lietuvos automobilių rinka išskirtinė savo jautrumu kainai: pirkėjai aktyviai ieško gerų pasiūlymų naudotų automobilių segmentuose. Nors Europoje ridos klastojimas taip pat egzistuoja, šalyse su didesnėmis kainomis ir griežtesniais registrų ryšiais šis reiškinys santykinai mažiau paplitęs. Vis dėlto carVertical duomenys parodo, kad ir čia sukčiai taikosi į brangesnius modelius, nes permokos suma gali siekti tūkstančių ar net dešimčių tūkstančių eurų.

Išvados ir rekomendacijos vairuotojams Lietuvoje

Vairuotojams Lietuvoje rekomenduojama: visada prašyti automobilio istorijos ataskaitos, patikrinti servisų įrašus, nepasiduoti skubos spaudimui ir, jeigu kyla abejonės, atlikti techninę apžiūrą. Atidumas apsaugo nuo didelių nuostolių ir leidžia užtikrinti, kad jūsų pirkimas Vilniuje, Kaune ar bet kuriame kitame Lietuvos mieste bus saugus ir apgalvotas.

Metodologija

Tekste remiamasi carVertical analize, apimančia klientų įsigytas automobilio istorijos ataskaitas per 2024-03-01–2025-03-01 laikotarpį. Duomenys surinkti iš daugiau nei 900 tarptautinių šaltinių ir apdoroja milijonus ataskaitų, todėl pateiktos tendencijos atspindi tiek Lietuvos, tiek platesnį Europos kontekstą.

Ekspertas Matas Buzelis iš carVertical primena: „Pirkėjai visuomet teikia prioritetą automobiliams su mažesne rida. Deja, nepasidomėję, ar ta rida tikra, vairuotojai rizikuoja būti apgauti ir permokėti. Vėliau gali ryškėti papildomi trūkumai, kurių išvengti būtų buvę įmanoma tik peržiūrėjus istoriją ir atlikus techninę apžiūrą.“

Šaltinis: autoasas

Palikite komentarą

Komentarai