6 Minutės
BMW's next X5 emerges from camouflage — in pixels and on test mules
Kitas kartos BMW X5 (vidinis kodas G65) sparčiai formuojasi. Po mėnesių trukusių šnipų nuotraukų ir stipriai uždengto oficialaus teaserio 2025 m. rugsėjį, BMW vidutinio dydžio SAV ruoštasi visiškai perimti markės Neue Klasse dizaino kalbą. Kol prototipai toliau testuojami kelyje, automobilių entuziastų bendruomenė jau užpildė daug spragų vaizduote — pagrindinę įtaką tam padarė įspūdinga CGI kūryba, dėl kurios būsimasis X5 atrodo arčiau nei bet kada anksčiau.

Powertrain lineup: broad and future-focused
BMW ketina pasiūlyti vieną plačiausių jėgainių asortimentų segmente naujajam 2027 X5. Šaltiniai ir įmonės pareiškimai rodo, kad G65 aprėps beveik visas šiandien pirkėjus dominančias propulsijos galimybes:
- Tradiciniai benzininiai ir dyzeliniai varikliai globalinėms rinkoms,
- Rengiamas aukštesnės klasės įkraunamas hibridas (PHEV), o ne tik lengvasis hibridas,
- Visiškai elektrinis iX5 su didele baterija, galimai siūlomas ir su nuotolio prailginimo (range-extender) sprendimu,
- Vandenilio kuro elementų elektrinė versija (FCEV), plėtojama bendradarbiaujant su Toyota ir planuojama vėlesnei rinkai.
Toks įvairovės spektras turi strateginę prasmę: BMW gali vienu modeliu kalbėti tiek tradicinių degalų šalininkams, tiek elektromobilumo prioritetą teikiantiems pirkėjams, taip pat ir tiems, kurie laiko vandenilį ilgalaike nulinės emisijos alternatyva. Daugialypė jėgainių linija sumažina riziką dėl regioninių reglamentavimo skirtumų (ES, JAV, Kinija) ir leidžia X5 išlikti konkurencingam visoje tarptautinėje rinkoje.
Techniniu požiūriu tai reiškia kelis svarbius aspektus: platformos modularumas, termodinaminio efektyvumo optimizavimas vidaus degimo varikliams, PHEV sistemų integracija su didesnėmis akumuliatorių talpomis bei BEV versijų baterijų šaldymo ir krovimo architektūros pritaikymas greito įkrovimo stočių standartams. Be to, FCEV sprendimas su Toyota gali apimti bendrą kuro elementų montavimo filosofiją ir tiekimo grandinės sinergijas, o tai sumažina rizikas ir spartina technologijos brandą.

Ši įvairiapusiška strategija patenkins skirtingus klientų segmentus: nuo prestižinių pirkėjų, kurie prioritetą teikia važiavimo dinamikai ir tradiciniams varikliams, iki elektromobilizmo entuziastų, kurie ieško BEV sprendimų su realiu kasdieniu nuotoliu. Tai taip pat leidžia BMW efektyviau reaguoti į vietinius emisijų reikalavimus ir mokesčių paskatas įvairiose šalyse.
Timing and market positioning
BMW patvirtino, kad vandenilio FCEV versija pasirodys 2028 m. Visoms kitoms versijoms — vidaus degimo (ICE), PHEV ir baterinėms — pramonėje tikimasi ankstesnio debiuto, galimai prasidedančio 2026 metų pirmąjį ketvirtį. Tokia laiko skalė atitinka industrijos poreikį spartinti elektrifikaciją, tačiau išlaikyti daugialypį produktų portfelį.
Įvedant kelias jėgaines, BMW išsaugo X5 kaip masiškai priimtiną „premium“ klasės visureigį, tuo pačiu diegdama Neue Klasse inžinerinius sprendimus. Neue Klasse koncepcija apima ne tik estetiką, bet ir platformų unikalumą — programinę įrangą kaip pagrindinį diferenciaciją, didesnį moduliškumą ir ilgalaikį atnaujinamumą (software-defined vehicle). Tai reiškia, kad X5 gali pasiūlyti nuolat tobulinamą interjero UX, pažangias vairavimo pagalbines sistemas ir nuotolinio atnaujinimo galimybes, kurios tapo būtinybe premium segmente.
Rinkos pozicionavimo aspektas taip pat svarbus: BMW sieks išlaikyti X5 konkurenciją su kitais aukščiausios klasės visureigiais tiek kainodaros, tiek techninių savybių atžvilgiu. Skirtingos jėgainės leis modelį pritaikyti tiek tiems pirkėjams, kurie vertina tradicinę dinamiką ir ilgą nuvažiuojamą atstumą, tiek tiems, kurie maksimaliai nori elektromobilio ekologinio pėdsako mažinimo.
Design cues: Neue Klasse, but with its own personality
Skaitmeninis menininkas Sugar Chow (internete žinomas kaip sugardesign_1) neseniai publikuotose itin realistiškose G65 X5 maketuotėse parodė, kaip Neue Klasse estetika gali būti interpretuojama vidutinio dydžio visureigiui. CGI vaizdai pasiskolina švarias, vertikalias proporcijas, kurios pirmą kartą pasirodė ant antrosios kartos iX3, tačiau prideda specifinių X5 detalių, kurios išskiria šį SAV klasės modelį.

Renderiuose labiausiai išsiskiria naujas LED dienos žibintų motyvas: dviguba „X“ forma, įterpta kiekviename žibinte. Tai veikia kaip subtilus identiteto ženklas — nuoroda į BMW X modelius ir xDrive transmisijos galimybes — tuo pačiu metu atlikdama meninį kontrastą prieš Mercedes-Benz naujausius LED žvaigždės grafinius sprendimus. Efektas yra modernus, aukštųjų technologijų ir akivaizdžiai siekia išskirti unikalų apšvietimo parašą konkuruojančiame premium visureigių lauke.
Tokio tipo apšvietimo sprendimas atlieka kelias funkcijas: estetinę atpažįstamumo reikšmę, saugumo pranašumą atpažinimo metu (dieną ir naktį) bei papildomą markės vertę per dizaino konsistenciją tarp skirtingų X modelių. LED technologijos leidžia kurti detalesnes grafikų kompozicijas su mažesnėmis energijos sąnaudomis ir ilgesniu tarnavimo laiku nei tradiciniai sprendimai.
„Dviguba 'X' DRL yra sumani markės pozicionavimo taktika,“ pastebi vienas automobilių apšvietimo ekspertas. „Ji suteikia X5 atpažįstamą veidą tiek dieną, tiek naktį — o tai šioje klasėje yra svarbu.“
Why the CGI matters
Realūs prototipai vis dar vilki storus kamufliažus, todėl aukštos kokybės CGI užpildo pasakojimo spragą: tai padeda entuziastams ir potencialiems pirkėjams įsivaizduoti apdailos variantus, proporcijas ir apšvietimo sprendimus iki oficialaus pristatymo. Sugar Chow renderiai pelnė pagyrimus socialiniuose tinkluose, kai kuriems žiūrovams pasirodė beveik kaip gamintojo medžiaga — tai liudija, kiek arti skaitmeniniai peržiūrėjimai gali priartėti prie realybės.
Be vizualinio poveikio, kokybiška CGI taip pat atlieka rinkodaros funkciją: leidžia markėms ir nepriklausomiems menininkams eksperimentuoti su alternatyviomis versijomis, kurios gali įkvėpti tolimesnį produktų planavimą. Kompanijos gali stebėti reakcijas ir adaptuoti detales pagal vartotojų nuomones ar pastebėtas tendencijas, taip geriau pasiruošdamos oficialiam pristatymui.

Technologiniu požiūriu CGI leidžia tyrinėti ir įvertinti skirtingas apšvietimo konfigūracijas, medžiagų atspalvius bei interjero sprendimus be prototipų gamybos kaštų. Modeliavimas taip pat gali būti panaudotas aerodinamikos vizualizacijoms, kurios padeda projektuoti optimalesnes oro srauto zonas aplink žibintų grupes ar kapotą, tuo pačiu mažinant variklio energijos sąnaudas ir triukšmą.
Pabrėžiamos temos:
- G65 X5 perims Neue Klasse stilių ir architektūrą, integruojant programinės įrangos orientuotą dizainą,
- Keli varikliai: ICE, PHEV, BEV (iX5) ir FCEV (bendradarbiaujant su Toyota),
- Išskirtinė dviguba 'X' LED paraša gali tapti nauju markės identifikatoriumi, stiprinančiu BMW apšvietimo dizaino tapatybę.
Be dviejų pagrindinių akcentų — technologinių sprendimų ir naujo dizaino — X5 G65 taip pat turi galią keisti vartotojų suvokimą apie tai, ką reiškia „premium SUV“ naujame programinės įrangos ir elektrifikacijos amžiuje. Jei BMW laikysis laiko plano, pirmieji oficialūs pristatymai gali būti numatyti 2026 m., o tai leis kompanijai reaguoti į sparčiai kintančią rinką ir įtvirtinti savo poziciją kaip technologiškai pažangios sportinių veiklos visureigių kategorijoje.
Stebint tiek šnipų nuotraukas, tiek jėgainių grafikus ir dizaino previzus, aišku viena: naujasis BMW X5 stengsis suderinti techninę ambiciją su gaivia vizualine tapatybe. Sekite oficialius atnaujinimus 2026 m., kad sužinotumėte, kiek CGI vizijos atitiks gatvėje matomus sprendimus ir kaip apšvietimo tendencijos formuos aukščiausios klasės visureigių estetiką ateinančiais metais.
Šaltinis: autoevolution
Komentarai
Aidas
Stratejiškai įdomu, bet ar tiek skirtingų jėgainių viename visureigyje nėra per daug? kainos ir priežiūra tikrai kyla klausimų.
Vitalijus
Wow CGI atrodo tikrai gyvai, net kai kamufliažas slepia realų X5. Neue Klasse nuotaika su dviguba X LED paraša – įsirėžia į atmintį. laukiu oficialaus debiuto!
Palikite komentarą