3 Minutės
Kinijos elektromobilių (EV) rinka šiuo metu patiria ryškius pokyčius. BYD ir Xiaomi sparčiai tampa pagrindiniais Kinijos vartotojų pasirinkimais, o Tesla populiarumas pastebimai mažėja. Nors anksčiau Tesla buvo laikoma elektrinio mobilumo lydere, šiandien įmonė susiduria su griežta konkurencija ir besikeičiančiais vartotojų lūkesčiais tiek Kinijoje, tiek pasaulinėje rinkoje.
Teslos rinkos dalies mažėjimas Kinijoje ir už jos ribų
Naujausi pardavimų duomenys rodo, kad tik 14% Kinijos elektromobilių pirkėjų dabar renkasi Teslą kaip pagrindinį prekės ženklą – tai reikšmingas nuosmukis nuo 30% 2020 metais. Šis nuosmukis nėra būdingas vien Kinijai. Visame pasaulyje Teslos, kaip populiariausio EV ženklo, reputacija nukrito nuo 22% iki 18%. Jungtinėse Valstijose jos rinkos dalis sumažėjo nuo 38% iki 29%, o Europoje Teslą aplenkė Vokietijos prabangos ženklai Audi ir BMW, užimantys didesnę dalį vietos rinkos. Ekspertai išskiria įvairius regioninius veiksnius, nulėmusius Teslos pozicijos silpnėjimą – nuo kainų ir funkcijų JAV iki CEO Elono Musko politinės veiklos, turinčios įtakos požiūriui Europoje.
BYD ir Xiaomi: keičiasi elektromobilių vertės ir lūkesčiai
Kinijos automobilių gamintojai BYD ir Xiaomi greitai reaguoja į rinkos permainas. Balandžio mėnesį Xiaomi SU7 sedanas tapo sensacija ir pardavė 26 223 vienetus, taip aplenkdamas Tesla Model 3 pardavimus per mėnesį. Naujasis Xiaomi YU7 modelis žada dar labiau pagyvinti konkurenciją su Tesla Model Y, suteikdamas inovatyvių pasirinkimų technologijų entuziastams.
Tuo metu BYD dar labiau įtvirtino savo pozicijas, pralenkdama Tesla tiek Kinijos, tiek Europos rinkose. Pirmą kartą balandį BYD tapo lyderiu ir Europoje, o Kinijoje išliko stipriausia. Teslos pardavimai Kinijoje per tą patį laikotarpį smuko net 60% – nuo kovo iki balandžio mėn. (pagal Kinijos kalendorių), siekdami vos 28 731 automobilį.

Konkurenciniai pranašumai: Kaina, funkcijos ir dizainas
Kinijos EV gamintojai, tarp jų BYD ir Xiaomi, išsiskiria patraukliomis kainomis bei moderniomis funkcijomis. Dauguma jų modelių pagal technines charakteristikas ir technologijas nenusileidžia, o kartais ir pranoksta Tesla, tuo pačiu kainuodami ženkliai mažiau. Tokia vertės pasiūla greitai formuoja naujus vartotojų lūkesčius ir verčia Teslą iš naujo įvertinti savo gaminių funkcionalumą, našumą bei kainodarą.
Rezultatai ir rinkos pozicijos: Skaičiai kalba patys už save
Pirmieji keturi 2025 metų mėnesiai dar labiau atskleidžia šias tendencijas. Tesla per šį laikotarpį Kinijoje pardavė 163 338 automobilius, t. y. 0,3% mažiau nei pernai. Tuo tarpu BYD pardavimai išaugo 12,9% ir sudarė 886 240 vienetų. Xiaomi, dar visai neseniai pradėjusi automobilių gamybą, fiksavo įspūdingą augimą – nuo 2024 balandžio pristatė 104 454 EV, o tai sudaro net 1 379,9% pardavimų šuolį, nes pernai gamyba ką tik buvo pradėta.
Išvados: ateities perspektyvos ir industrijos reikšmė
Augant vietinių Kinijos ženklų, tokių kaip BYD ir Xiaomi, populiarumui, EV rinka šalyje sparčiai transformuojasi. Tesla, ilgą laiką buvusi inovacijų ir elektrinio prestižo sinonimu, dabar privalo prisitaikyti – stiprinti automobilių techninius sprendimus ir peržiūrėti kainodarą, kad neprarastų svarbiausios pozicijos didžiausioje ir dinamiškiausioje pasaulio elektromobilių rinkoje.
Komentarai