3 Minutės
Volkswagen Dieselgeito skandalas: Netylantis poveikis automobilių sektoriui
Praėjus beveik dešimtmečiui po garsiojo Dieselgeito emisijų skandalo, kuris sukrėtė Volkswagen ir visą automobilių pramonę, pasekmės vis dar jaučiamos. Viena didžiausių Vokietijos automobilių gamintojų, Volkswagen, išlieka akylai stebima – manipuliacijos dyzelinių automobilių emisijų testais lėmė milžiniškas finansines sankcijas ir griežtus teismo sprendimus bendrovės vadovams.
Teisinės pasekmės ir vadovų atsakomybė
Braunschweigo regiono teismas Žemutinėje Saksonijoje neseniai skyrė laisvės atėmimo bausmes keturiems buvusiems aukštiems Volkswagen vadovams. Jensas Hadleris, vadovavęs dyzelinių variklių kūrimui 2007–2011 m., už daugiau nei dviejų milijonų automobilių su „defeat device“ pardavimą nuteistas ketverių su puse metų laisvės atėmimo bausme. Kitas buvęs inžinierius Hanno Jelden gavo dvejų metų ir septynių mėnesių įkalinimo bausmę už apgavikišką beveik trijų milijonų automobilių pardavimą.
Teismas sprendimus priėmė ir dėl kitų asmenų: buvęs vadybininkas Heinz-Jakob Neusser gavo vienerių metų ir trijų mėnesių lygtinę bausmę, žemesnių pareigų darbuotojas, viešai įvardijamas kaip Thorsten D., nuteistas vienerių metų ir dešimties mėnesių lygtine bausme. Nors visi nuteistieji dar gali apskųsti sprendimus, teisės analitikai prognozuoja ribotas jų galimybes pakeisti nuosprendžius. Be to, teismuose vis dar vyksta baudžiamosios bylos prieš 31 įtariamąjį, tad teisiniai skandalo padariniai tęsis.
Finansinės pasekmės ir strateginiai pokyčiai
Volkswagen nuostoliai neapsiriboja teismų sprendimais. Bendrovė jau sumokėjo daugiau nei 30 milijardų eurų baudų, kompensacijų ir išlaidų žalos atlyginimui. Siekdama atkurti pasitikėjimą ir prisitaikyti prie sparčiai kintančių vartotojų poreikių, Volkswagen strategiškai persiorientavo į elektromobilių (EV) gamybą ir tvarias automobilių technologijas. Visgi šis strateginis pokytis kol kas neatnešė tikėtų rezultatų – pardavimai elektrinių automobilių rinkoje auga lėčiau, nei prognozuota, o tai neigiamai veikia įmonės finansinius rodiklius.

Rinkos iššūkiai: Konkuruojančios kompanijos ir mažėjantys pardavimai
Dieselgeito skandalo padariniai susiliejo su kitais rimtais iššūkiais. Volkswagen fiksuoja ženklius pardavimų sumažėjimus svarbioje Kinijos rinkoje ir susiduria su importo muitais, įvestais dar Trumpo administracijos metu. Tuo pačiu metu nauji Kinijos automobilių gamintojai vis drąsiau žengia į Europos rinką, stiprindami konkurenciją. Analitikų teigimu, jei nebūtų įvykęs Dieselgeito skandalas, prarasti 34 milijardai dolerių pajamų būtų leidę Volkswagen tapti dar stipresniu pasaulinės rinkos žaidėju, pasirengusiu atlaikyti šiandieninius sektoriaus iššūkius.
Automobilių charakteristikos ir nauji sprendimai po Dieselgeito
Po Dieselgeito Volkswagen kardinaliai pakeitė požiūrį į jėgos agregatų kūrimą. Naujieji modeliai – pavyzdžiui, ID. serijos elektromobiliai – pasižymi pažangiomis akumuliatorių technologijomis, moderniomis skaitmeninėmis sąsajomis ir šiuolaikišku dizainu. Volkswagen inžinieriai aktyviai vertina savo automobilių charakteristikas lygindami jas su tokių konkurentų kaip Tesla ir BYD elektromobiliais. Tačiau bendrovė vis dar susiduria su sunkumais siekdama atkurti pirkėjų pasitikėjimą ir sugrąžinti prarastą rinkos dalį.
Dizainas, našumas ir ateities perspektyvos
Volkswagen ateitis priklausys nuo gebėjimo derinti vokišką inžinerinę kokybę su skaidrumu ir tvarumu. Nauji modeliai kuriami siekiant pasiūlyti aplinkai draugišką judėjimą, neprarandant vairuotojų vertinamų dinamikos savybių bei našumo. Kadangi automobilių pramonė sparčiai juda elektrifikacijos link ir plėtojamos griežtesnės išmetamųjų teršalų normos, Volkswagen kelias nuo Dieselgeito skandalo išlieka svarbi pamoka apie korporatyvinės atsakomybės reikšmę šiuolaikinėje automobilių rinkoje.
Komentarai