Toyota ir Lexus siekia lankstumo: vieningos platformos hibridinėms ir elektrinėms pavaroms | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Toyota ir Lexus siekia lankstumo: vieningos platformos hibridinėms ir elektrinėms pavaroms

Toyota ir Lexus siekia lankstumo: vieningos platformos hibridinėms ir elektrinėms pavaroms

2025-05-29
0 Komentarai

Toyota ir Lexus renkasi platformų lankstumą skirtingoms pavaroms

Toyota ir jos prabangių automobilių padalinys Lexus pertvarko savo pasaulinį automobilių portfelį, siekdami geriau prisitaikyti prie nuolat besikeičiančių automobilių rinkos poreikių. Integruodami elektrines ir hibridines pavaras ant bendrų, universalios architektūros platformų, abu prekių ženklai siekia supaprastinti automobilių gamybą bei suteikti daugiau pasirinkimų klientams. Tokiu būdu mažinama skirtingų benzininių, hibridinių ir elektrinių modelių kompleksiškumas.

Nuo atskirų elektromobilių iki universalių platformų

Anksčiau Toyota elektrinius automobilius pristatydavo kaip atskirus modelius – tarp jų bZ4X bei elektrinis C-HR, o Lexus debiutavo su visiškai elektriniu RZ. Tuo metu benzininiai, hibridiniai ir iš tinklo įkraunami hibridiniai modeliai liko ant atskirų platformų ir su skirtingais kėbulais. Nors išskirtinai elektromobiliams skirtos platformos leido pasiūlyti ilgesnę ratų bazę, didesnes baterijas ir erdvesnį saloną, ši strategija sukūrė didesnę modelių įvairovę, kuri gali klaidinti klientus ir apsunkinti gamintojų prisitaikymą prie svyruojančio elektromobilių paklausos augimo visame pasaulyje.

Andrea Carlucci, Toyota-Lexus Europe marketingo ir gaminių planavimo viceprezidentas, teigia: „Iki šiol siekėme labai plataus gaminių asortimento, tačiau tai didina kompleksiškumą. Mūsų tikslas – siūlyti mažiau skirtingų kėbulų, bet platesnį pavarų pasirinkimą tose pačiose platformose. Todėl mums reikalingos architektūros, kurios galėtų būti pritaikytos tiek hibridinėms, tiek iš tinklo įkraunamoms hibridinėms, tiek visai elektrinėms sistemoms.“

Ateities pavyzdys – naujos kartos Lexus ES

Naujos kartos Lexus ES puikiai iliustruoja šį naują požiūrį. Šis modelis prieinamas tiek kaip hibridinis, tiek kaip visiškai elektrinis automobilis – išlaikoma ta pati pavadinimas, dizainas bei itin universali GA-K platforma. Klientai gali rinktis priekinę arba galinę varančią ašį, o svarbiausia – visi ES variantai gaminami toje pačioje gamybos linijoje, su identišku interjeru ir eksterjeru. Tokia lanksti platforma leidžia Lexus operatyviai reaguoti į elektrinių ir hibridinių automobilių poreikio pokyčius. Nors Carlucci teigia, kad ES siūlo pusiausvyrą daugiapavariniam automobiliui, kai kurie kritikai pažymi, kad 77 kWh baterija ir preliminari 480 km rida vis dar atsilieka nuo kai kurių konkurentų elektrinių automobilių segmente.

Važiuoklės dinamika, universalumas ir pozicionavimas rinkoje

Sujungdamos skirtingų pavarų modelius ir mažindamos kūrimo kaštus, Toyota ir Lexus gali skirti daugiau resursų automobilio tobulinimui, pažangioms vairuotojo pagalbinėms sistemoms ir našumui. Tačiau ne visi modeliai tinka šiam kelias pavarų siūlančiam strategijos modeliui – pavyzdžiui, sportiškųjų Toyota GR serijos ar legendinio Land Cruiser linijos automobiliai ir toliau išlaikys unikalias platformas bei tapatybę. Kaip pažymi Carlucci: „Supaprastinimas ne visada yra teisingas atsakymas. GR serija įkūnija ne tik finansinę, bet ir neapčiuopiamą Toyota prekės ženklo vertę, o Land Cruiser išliks labai svarbia mūsų pasiūlos dalimi.“

Apibendrinant galima teigti, kad Toyota ir Lexus naujai įprasmina automobilių gamybą, jungdamos hibridinius ir elektrinius modelius ant lanksčių platformų, palengvindamos klientams pasirinkimą ir pasiūlydamos platesnes galimybes. Ši inovatyvi strategija užtikrina abiem prekės ženklams pasirengimą augančiai elektrinių, hibridinių bei kitų alternatyvių pavarų automobilių paklausai ir ateities rinkos iššūkiams.

Komentarai

Palikite komentarą