Fiziniai valdymo mygtukai grįžta: Kaip Volkswagen klausosi Europos vairuotojų | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Fiziniai valdymo mygtukai grįžta: Kaip Volkswagen klausosi Europos vairuotojų

Fiziniai valdymo mygtukai grįžta: Kaip Volkswagen klausosi Europos vairuotojų

2025-05-29
0 Komentarai

Fizinių valdiklių sugrįžimas: Europos automobilių pirkėjai formuoja pokyčius

Metų metus Volkswagen (VW) garsėjo aukštos kokybės salonais, kuriuose puikiai derėjo analoginiai valdymo mygtukai su pažangiomis skaitmeninėmis sistemomis. Tačiau per pastarąjį dešimtmetį gamintojas pasuko minimalistinių prietaisų skydelių kryptimi ir palaipsniui atsisakė fizinių valdiklių, keisdamas juos lietimui jautriais ekranais. Vis dėlto, atsižvelgus į stiprią vairuotojų grįžtamąją informaciją, Volkswagen nusprendė vėl integruoti fizinius valdiklius savo naujuose automobilių modeliuose, o šis pokytis taps matomas tiek Europoje, tiek kituose regionuose.

Prietaisų skydelio dizainas: balansas tarp mygtukų ir ekranų

Daugelis automobilių entuziastų ir ilgamečių VW vairuotojų, pvz., ankstesnės kartos Skoda Octavia savininkai, vertina senesnius Volkswagen Group modelius už apgalvotą prietaisų skydelio išdėstymą. Šiuose salonuose buvo suderintas tiesioginis valdymas fiziniais mygtukais ir jungikliais, kurie teikė intuityvią prieigą prie svarbiausių automobilio funkcijų, o gerai integruoti lietimui jautrūs ekranai užtikrino modernų įvaizdį. Po 2010-ųjų pabaigos VW vis daugiau dėmesio skyrė ekranų pagrindu kuriamam dizainui, palaipsniui atsisakydami mygtukų vardan minimalizmo ir skaitmeninio šiuolaikiškumo. Nors tai atrodė moderniai, daug vairuotojų susidūrė su sunkumais valdydami pagrindines funkcijas, pvz., klimato kontrolę ar greitai reguliuodami garsą, kai tam prireikdavo kelių paspaudimų per meniu.

Ko iš tiesų nori Europos pirkėjai?

Ralf Brandstätter, Volkswagen padalinio Kinijoje vadovas, pastebi, kad Europos rinkoje klientų lūkesčiai skiriasi nuo Azijos. Europos vairuotojai aiškiai vertina fizinius valdiklius, patikimumą ir malonią vairavimo patirtį. Tai akivaizdžiai kontrastuoja su Kinijos rinkos tendencijomis, kur jaunoji karta ieško dirbtinio intelekto sprendimų, balsu valdomų sistemų ir sklandaus junglumo, automobilio saloną paversdama moderniu išmaniuoju centru.

Automobilių specifikacijos ir pramonės palyginimai

Naujausi Volkswagen modeliai, tokie kaip tik universalas gaminamas naujasis Passat ar visiškai elektrinis ID.7 Tourer, išsiskyrė dideliais, planšetinius kompiuterius primenančiais ekranais ir minimaliais fiziniais valdikliais. Nors šie elektromobiliai stebina modernia informacinių sistemų įranga, daug Europos vairuotojų pasigenda klasikinių mygtukų ir ratukų teikiamo patogumo. Atsižvelgusi į klientų kritiką, VW dizaino komanda paskelbė apie pagrindinių valdymo funkcijų mygtukų sugrąžinimą – garsumo reguliavimą, šildymą, ventiliatoriaus greitį ar avarinę signalizaciją. Šie sprendimai pirmiausia bus pradėti diegti modelyje ID.2all ir toliau plėsis kitose naujose transporto priemonėse.

Našumas, patikimumas ir vartotojo patirtis

Fiziniai valdymo mygtukai – tai ne tik nostalgija; jų grąžinimas tiesiogiai susijęs su saugumu ir patogumu. Jungikliai ir ratukai suteikia momentinį grįžtamąjį ryšį, leidžiantį vairuotojui keisti nustatymus neatitraukiant akių nuo kelio. Toks sprendimas itin svarbus dažnai naudojamoms automobilio funkcijoms. VW susitelkimas į praktišką dizainą didina tiek vairavimo komfortą, tiek kasdienį naudojimą.

Padėtis rinkoje: VW ir konkurentai

Volkswagen sprendimas gali daryti įtaką ir kitoms Volkswagen Group priklausančioms markėms – Skoda, SEAT ar Cupra, kadangi šie gamintojai dažnai dalijasi interjero sprendimais. Grįždama prie analoginių valdymo sprendimų, VW siekia išsiskirti iš konkurentų, kurie orientuojasi tik į skaitmeninius ekranus. Nors daugiau fizinių valdiklių šiek tiek padidina gamybos sąnaudas, dauguma pirkėjų tai laiko pagrįsta investicija į patogumą ir ilgaamžiškumą.

Ateities perspektyvos: prisitaikymas prie regioninių poreikių

Pasak Brandstätter, vidutinis europietis elektromobilio pirkėjas yra 56 metų amžiaus, o Kinijoje – jaunesnis nei 35. Šis demografinis skirtumas didele dalimi lemia automobilių interjero dizainą. Skirtingi teisės aktai, kainų jautrumas ir klientų lūkesčiai įrodo, kad elektromobiliai, kuriami Kinijos skaitmeninėms rinkoms, nebūtinai atitinka Europos analoginius sprendimus vertinančių vairuotojų poreikius.

Volkswagen siekis sugrąžinti fizinius prietaisų skydelio valdiklius dar kartą pabrėžia gamintojo įsipareigojimą kurti automobilius, pritaikytus kiekvienos rinkos poreikiams. Naujiems VW modeliams pasirodant rinkoje, vairuotojai gali tikėtis, kad klasikinė ergonomika ir toliau derės su inovacijomis, užtikrindama vairavimo malonumą ir šiuolaikiškumą.

Komentarai

Palikite komentarą