3 Minutės
Venus Aerospace žengia į priekį komercinės viršgarsinės aviacijos rinkoje
Tekse įsikūrusi kosmoso technologijų įmonė Venus Aerospace pasiekė svarbų žingsnį aukštos spartos aviacijos srityje – sėkmingai išbandė savo Rotacinio Detonacijos Raketinį Variklį (RDRE). Tai reikšminga pažanga kuriant StarGazer M4 supersoninį keleivinį reaktyvinį lėktuvą, kuris žada iš esmės pakeisti pasaulinio masto oro keliones. Skaičiuojama, kad skrydžio trukmė tarp Los Andželo ir Tokijo galėtų sutrumpėti nuo beveik 12 valandų iki mažiau nei dviejų.

Viršijant ribas: naujos kartos varomosios sistemos
Istoriškai viršgarsinis skrydis daugiausia buvo naudojamas kariniams tikslams. Venus Aerospace keičia šią situaciją, siūlydama proveržio variklio technologijas tiek civilinės, tiek gynybos aviacijos rinkoms. StarGazer M4 lėktuvas apjungia novatorišką RDRE ir oru kvėpuojantį VDR2 ramjet variklį, leidžiančius pasiekti net iki Mach 6 (apie 7 400 km/h) greitį be įprastiems reaktyviniams varikliams būdingų judančių dalių.

Vienas iš įspūdingiausių šios variklio sistemos bruožų – galimybė naudoti standartines oro uosto kilimo ir tūpimo juostas, todėl nereikia specialios paleidimo infrastruktūros. Tai padaro Venus Aerospace variklius itin patrauklius komerciniams keleiviniams reaktyviniams lėktuvams ir krovinių aviacijai, užtikrinant didelį efektyvumą ir universalumą.
Techninės charakteristikos ir našumas
Varomosios sistemos
- Variklis: Rotacinio detonacijos raketinis variklis (RDRE) greitam pakilimui
- Antrinis greitintuvas: VDR2 ramjet ilgalaikiam hipergarsiniam kruizui
- Didžiausias greitis: Mach 6 (iki 7 400 km/h)
Lėktuvo specifikacijos
- Modelis: StarGazer M4
- Keleivių skaičius: Pradžioje – 12 keleivių
- Nuotolis: iki 8 000 km vieno skrydžio metu
- PSTartas: Įprastos oro uostų kilimo ir tūpimo juostos
Proveržiai bandymuose ir pasiekimuose
Venus Aerospace 2024 metų spalį pristatė VDR2 ramjet variklį, o po dviejų mėnesių jį sėkmingai išbandė ant žemės. 2025 metų gegužę kompanija pranešė apie pirmąjį RDRE skrydžio bandymą Naujojoje Meksikoje. Tai buvo pirmasis toks JAV sukurtas RDRE variklio skrydžio bandymas, galimai ir pirmasis pasaulyje, išskiriantis Venus Aerospace inovacijų lyderystę pažangios varomosios sistemos srityje.

Nors išsamūs duomenys apie skrydžio trukmę, aukštį ir greitį dar nepaskelbti, Venus patvirtino, kad bandymų metu sėkmingai buvo patikrinta sistemos veikla ir patikimumas realiomis sąlygomis – svarbius žingsnius kuriant keleiviams paruoštą hipergarsinį reaktyvinį lėktuvą.
Rinkos pozicionavimas ir partnerystės
Venus Aerospace planuoja pozicionuoti StarGazer M4 kaip revoliuzinį sprendimą prabangių ir verslo kelionių rinkoje, kur laiko taupymas yra ypač svarbus. Lėktuvo išskirtinis greitis, lankstūs kilimo ir tūpimo sprendimai bei galimybė pritaikyti skirtingoms paskirtims taip pat suteikia konkurencinių pranašumų krovinių ir karinio transporto rinkose.
Didelis susidomėjimas iš aviacijos lyderių, tokių kaip Airbus, NASA bei JAV oro pajėgos, dar labiau stiprina Venus Aerospace pozicijas. Šie partneriai mato didelį komercinės hipergarsinės aviacijos ir pritaikomos variklio technologijos potencialą.
Pažanga link viršgarsinės ateities
Venus Aerospace siekia iškelti StarGazer M4 į orą jau 2030-aisiais. Įmonė sparčiai juda link visapusiškų variklio bandymų ir integracijos į įvairių tipų aviacijos platformas. Nors kai kurie ekspertai vertina terminus kaip ambicingus, dabartiniai rezultatai rodo, kad komercinė supersoninė aviacija tampa vis realesnė. Įgyvendinus šią viziją, galėtų prasidėti nauja oro judumo era, iš esmės pakeisianti mūsų suvokimą apie globalų ryšį ir ultra greitas, tolimas keliones.

Komentarai