3 Minutės
Z4 gamybos pabaigos istorija: kas naujo?
Pastaruoju metu pasirodė daug gandų apie BMW Z4 kabrioleto gamybos nutraukimą. Iš pradžių manyta, kad mylimosios „G29“ kartos Z4 gamyba bus baigta 2025 m. spalį. Tačiau naujausi pranešimai rodo, kad sportinio automobilio gamyba tęsis ilgiau: dauguma Z4 modelių bus nutraukiami tik 2026 m. kovo mėnesį. JAV rinkai skirtas Z4 M40i gali būti gaminamas net iki 2026 m. gegužės. Šis terminas suteikia sportinių automobilių mėgėjams paskutinę galimybę įsigyti vieną iš BMW sportinių automobilių istorijos ikonų.
Gamyba ir rinkos tendencijos
Kitaip nei dauguma BMW automobilių, Z4 nesurenkamas tradiciniame BMW fabrike – jo gamybą bendrovė patikėjo gerai žinomai Magna Steyr įmonei Gracoje, Austrijoje. Ši gamykla atsakinga ir už artimą giminaitį – Toyota Supra. Nors Toyota jau planuoja naują Supra kartą, BMW kol kas nepranešė apie Z4 „roadsterio“ įpėdinį. Tai žymi svarbios sportinio BMW kabrioleto eros pabaigą.
Pastaraisiais mėnesiais BMW Z4 nukreipė prieš bendrai rinkos tendencijoms – 2025 m. pirmąjį ketvirtį Z4 pristatymų skaičius išaugo 4,2 %, pasiekęs 2436 vienetus (lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2024 m.). Visgi, praėjusiais metais bendri Z4 pardavimai sumažėjo 4,3 % ir sudarė 10 482 automobilius.

Techninės savybės, vairavimo malonumas ir našumas
BMW Z4 M40i išsiskiria kaip vienas iš nedaugelio šiuolaikinių BMW modelių, kuriame vis dar siūloma mechaninė pavarų dėžė. Šiuo požiūriu jis stovi greta tokių sportiškų variantų kaip BMW M2 ar pagrindinės M3 ir M4 versijos. Kadangi ateities M3 greičiausiai bus gaminamas tik su automatine pavarų dėže (nuo 2028 m.), o M4 įpėdinio neplanuojama, Z4 M40i ir M2 tampa paskutiniais sportinių BMW automobiliais su klasikine mechanine transmisija. Galingas eilinis šešių cilindrų variklis ir galinių varančiųjų ratų pavara užtikrina vairavimo dinamiką, kurios ieško sportinių automobilių entuziastai.
Dizainas ir pozicionavimas sportinių kabrioletų rinkoje
BMW Z4 garsėja agresyviu dizainu, aukščiausios kokybės apdaila ir malonumo važiuoti atviru stogu pojūčiu. Žemas roadsterio siluetas bei preciziškas pakabos derinimas leidžia konkuruoti su pagrindiniais varžovais, tokiais kaip Porsche 718 Boxster, Audi TT Roadster ar net „broliuku“ Toyota Supra. Ypač M40i versija dėl galingumo, prabangos, mechaninės pavarų dėžės ir išskirtinumo daugeliui tampa vertinga kolekcionieriaus preke bei paskutine proga išbandyti BMW sportinį kabrioletą tradiciniame pavidale.
BMW kabrioletų ateitis: kas laukia?
Visame pasaulyje kabrioletų populiarumui mažėjant, BMW pamažu atsisako atvirų modelių. Po Z4 nutraukimo greitai seks ir 8 serijos kabrioleto pabaiga. Iš gamybos pasitraukus ir 4 serijos kabrioletui, BMW laikinai gali netekti kabrioleto asortimente. Visgi sklando kalbos apie galimą i4 Convertible modelį, kuris ateityje galėtų perimti atvirų prabangių automobilių gerbėjų dėmesį. Sunku įsivaizduoti BMW be bent vieno kabrioleto, tačiau šiandien Z4 puikiai atspindi ilgametę markės roadsterių istoriją.
Ar domitės sportiniais automobiliais, ar svajojate apie kolekcinį BMW, paskutinė Z4 gamybos banga yra reta proga patirti vieną paskutiniųjų tikrų atvirų sportinių BMW pavyzdžių.
Šaltinis: smarti

Komentarai