Volkswagen Polo Edition 50: Ribota Jubiliejinė Versija Atskleidžia Europos Kompaktinių Automobilių Rinkos Realijas | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Volkswagen Polo Edition 50: Ribota Jubiliejinė Versija Atskleidžia Europos Kompaktinių Automobilių Rinkos Realijas

Volkswagen Polo Edition 50: Ribota Jubiliejinė Versija Atskleidžia Europos Kompaktinių Automobilių Rinkos Realijas

2025-06-12
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

3 Minutės

Volkswagen Polo jau pusę amžiaus išlieka vienu iš populiariausių kompaktinių automobilių Europoje. Savo 50-ąjį gimtadienį ši legendinė hečbeko klasikos ikona pažymi išskirtiniu leidimu – Polo Edition 50. Ši naujovė Vokietijoje pristatyta su aukštos kokybės įranga ir kaina, kuri pabrėžia, kaip stipriai pastaraisiais metais pabrango nauji automobiliai visoje Europoje.

Polo Edition 50 kaina: netikėtas iššūkis pirkėjams

Naujoji Volkswagen Polo Edition 50 kaina prasideda nuo 28 200 eurų (apie 32 500 JAV dolerių). Hečbekas pasiūlo modernius patogumus: šildomas priekines sėdynes, išmanią multimedijos sistemą. Visgi už dviejų zonų automatinį klimato valdymą, bekontaktį patekimo į automobilį raktą ar panoraminį stoglangį teks papildomai primokėti – visi šie norimi papildomi privalumai padidina galutinę kainą.

Techniniai parametrai ir dinamika: ne sportinis hečbekas

Nors Polo Edition 50 yra jubiliejinis modelis, jo variklio galimybės lieka santūrios. Standartinėje versijoje montuojamas 1,0 litro trijų cilindrų benzininis turbovariklis, išvystantis 94 AG ir derinamas su penkių laipsnių mechanine pavarų dėže – tai tikrai ne sportinis pasirinkimas autoentuziazmo mėgėjams. Norintys daugiau galios gali pasirinkti 1.0 TSI variklį su 114 AG ir septynių laipsnių DSG automatine pavarų dėže, tačiau kiekvienas papildomas pasirinkimas reikšmingai didina kainą.

Kompaktinių automobilių rinka Europoje: kaip išsiskiria Polo

Palyginimui, Polo Edition 50 kaina beveik prilygsta JAV parduodamoms Golf GTI versijoms, žinomoms dėl sportiškumo ir galios. Tačiau Vokietijoje Polo dar nėra brangiausias pasirinkimas tarp Volkswagen kompaktų. Polo GTI čia kainuoja nuo 35 450 eurų (41 000 JAV dolerių), o Golf GTI – net nuo 45 710 eurų (apie 53 000 dolerių). Norėdami dar daugiau dinamikos, pirkėjai renkasi Golf R už 55 000 eurų (63 400 dolerių) ar išskirtinį Golf R Black Edition už 59 645 eurus (69 000 dolerių).

Patį kainų viršų Vokietijoje pasiekia riboto leidimo Golf R 333 — šios išskirtinės versijos kaina siekia net 76 410 eurų (apie 88 000 JAV dolerių), lenkdama net ir Audi RS3. Tačiau visi 333 modeliai buvo išpirkti vos per aštuonias minutes, rodo, kad prestižiniai Volkswagen hečbekai turi ypatingą paklausą tarp tikrų gerbėjų.

Kodėl nauji automobiliai Europoje tokie brangūs?

Didelės Polo ir kitų europinių automobilių kainos nestebina ekspertų – viską lemia aukšti pridėtinės vertės (PVM) ir taršos mokesčiai. Vokietijoje PVM siekia 19%, kai kuriose šalyse, pvz., Vengrijoje – net 27%, o ES vidurkis yra apie 21,8%.
Ypatingai sportiški automobiliai dar papildomai apmokestinami pagal išmetamų CO₂ kiekį, tad pirkėjai už autosporto klasikos modelius turi mokėti žymiai daugiau. Pavyzdžiui, Honda Civic Type R Nyderlanduose kaina viršija net 100 tūkst. dolerių, Toyota GR Yaris Prancūzijoje taip pat peržengia šešių skaitmenų ribą – tokių automobilių įsigyti daugybei automobilių entuziastų tampa tiesiog neįmanoma.

Polo Edition 50: ypatingas modelis tarp konkurentų

Polo 50-mečio leidimas išsiskiria išskirtiniais ženklais, pažangiai apdailai ir nostalgiškais akcentais, primenančiais modelio istoriją. Vis tik, palyginti nedidelė variklio galia ir išaugusi kaina potencialiems pirkėjams gali kelti abejonių, ypač lyginant su kainomis JAV ar kitose rinkose. Nepaisant to, Polo išlieka europietiškos automobilių inžinerijos simboliu, kuris pasižymi didžiule hečbekų ir kompaktinių modelių pasiūla – tai retas reiškinys JAV rinkoje, nors ši įvairovė vis dažniau kainuoja vis daugiau.

Išvada

Volkswagen Polo Edition 50 – tai gerai sukomplektuotas, bet netikėtai brangus kompaktinis hečbekas, kuris įkūnija tiek istorinį paveldą, tiek šių dienų Europos automobilių kainų tendencijas. Ieškantiems išskirtinio dizaino ir automobilio su pusšimčio metų istorija, ši jubiliejinė versija taps išskirtiniu, tačiau nebūtinai ekonomišku pasirinkimu šiuolaikinėje rinkoje.

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą