5 Minutės
„Cadillac“ žengia į istoriją 2025 m. Le Mano 24 valandų lenktynėse
Pirmą kartą legendinių ištvermės lenktynių istorijoje „Cadillac“ iškovojo itin trokštamą „pole position“ Le Mano 24 valandų lenktynių kvalifikacijoje. Dėl įspūdingo 3:23.166 rato, kurį įveikė Alex Lynn pilotuojantis Jota „Cadillac V-Series.R“ bolidą, amerikiečių gamintojas užėmė visą pirmąją starto eilę, pradėdamas naują etapą „Hypercar“ eroje ir sustiprindamas ženklo reputaciją pasaulinėje automobilių sporto arenoje.
„Cadillac“ proveržis kvalifikacijoje
Alex Lynn puikus pasirodymas ne tik atnešė „Cadillac“ pirmają „pole position“ Le Mane, bet ir lėmė, kad abu Jota valdomi „Cadillac“ automobiliai užėmė visas lyderių pozicijas. Earl Bamber su 38 numeriu „Cadillac V-Series.R“ nuo Lynno atsiliko vos 0,167 sek. ir užtikrino dvigubą ekipos triumfą, pabrėždamas „Cadillac“ LMDh prototipo evoliuciją bei konkurencingumą.
Už „Cadillac“ rikiavosi „Porsche“ 5 numerio Penske komanda su Mathieu Jaminet, kuris iškovojo trečią vietą, atlaikydamas BMW M Hybrid V8 (Dries Vanthoor) spaudimą. Penketuką užbaigė dar vienas „Porsche“ – 4 numeriu vairuojamas Nick Tandy. Tuo tarpu pernykščiai čempionai „Ferrari“ patyrė nesėkmę – pernai laimėjęs Antonio Fuoco šįkart tik septintas su 50 numeriu AF Corse „Ferrari 499P“.
„Hypercar“ klasė: „Cadillac“ taikosi į pergalę
„Cadillac“ sugrįžimas į lyderius – išties įspūdingas. Po stipraus pasirodymo trečiadienio kvalifikacijoje, komanda ypač suspindėjo „Hyperpole“ važiavimuose. Nors vidurinė sektoriaus dalis buvo šiek tiek lėtesnė, visos rato vidutinis greitis leido „Cadillac“ tapti nepasiekiamais konkurentams. Tokia forma „Cadillac“ iškelia į pagrindinius favoritus kovoje dėl svajotos pirmosios Le Mano pergalės, kurios taip ilgai laukė.
Trečiasis „Cadillac“ (Action Express Racing), su F1 rezervo pilotu Felipe Drugovich (Aston Martin), užėmė aštuntą vietą, pademonstruodamas gamintojo komandinės strategijos gilumą. Tuo metu „Porsche“ 5 numerio automobilis vos nesusidūrė su nesėkme – Jaminet skriejant greitu ratu neteko galinio rato, tačiau į bokso zoną grįžo be rimtesnių nuostolių.
Ferrari „Hyperpole“ etapas sudužo – Team Ferrari 50 numerio automobilis, valdomas Fuoco, liko tik septintas, o Alessandro Pier Guidi sesijos nepramušė pirmojo etapo. Perrodo AF Corse 83 numerio geltonas „Ferrari“ ir Yifei Ye taip pat nepateko tarp lyderių, startuos tryliktoje vietoje, netoli Alpine 35 numerio. Nors Mick Schumacher (Alpine) pirmoje sesijoje atrodė rimtai, antrajame važiavime komandos 36 numeris startuos iš devintos vietos.
Lyderiai „Toyota“ taip pat patyrė nesėkmę. Sebastien Buemi įvažiavęs į žvyrą Mulsannoje ir po priverstinio padangų keitimo spėjo pravažiuoti vos vieną laiko ratą, tad liko dešimtas. „Aston Martin“ Valkyrie (Heart of Racing, 009 numeris) gavo vietą „Hyperpole“ po „Porsche“ 6 numerio diskvalifikacijos dėl svorio pažeidimo, visgi Marco Sorensen pasiekė tik penkioliktą rezultatą, nors maksimaliai išnaudojo automobilio galimybes.
.avif)
Dizainas ir techninės ypatybės: „Cadillac V-Series.R“
„Cadillac V-Series.R Hypercar“ turi 5,5 l DOHC V8 hibridinę jėgainę su priekinės ašies MGU, užtikrinančią efektyvumą ir aukštus rezultatus. Automobilio važiuoklė – Dallara kūrinys, o pažangi aerodinamika ir agresyvus dizainas papildo sportines savybes, kurios išryškėja tiek IMSA, tiek WEC ištvermės lenktynėse.
Rinkos pozicija ir palyginimas
„Cadillac V-Series.R“ „Hypercar“ klasėje varžosi su tokiomis žvaigždėmis kaip Toyota GR010 Hybrid, Ferrari 499P, Porsche 963, BMW M Hybrid V8 ir Peugeot 9X8. Pastaroji sėkmė Le Mane stiprina „Cadillac“ pozicijas tarp elitinių gamintojų ir paverčia komandą rimtu iššūkiu „Toyota“ ar „Ferrari“. Dizaino filosofija orientuota į galią bei patikimumą – tai esminis balansas 24 valandų lenktynėse.
LMP2 klasė: TDS Racing iškovojo „pole“
Labai konkurencingoje LMP2 klasėje šveicaras Mathias Beche („TDS Racing“, Oreca 07, 29 numeris) išplėšė „pole“ paskutiniu ratu, aplenkęs ilgai pirmavusią Inter Europol Competition ekipą (No. 43, Tom Dillmann). AO Racing 199 numeris su trečia vieta nustebino, o buvęs F1 lenktynininkas Pietro Fittipaldi United Autosports 22 numeriu pasiekė penktą vietą. Hyperpole sesiją užbaigė Pure Racing 37 numerio automobilis su Tom Blomqvist.

LMP2 automobilių išskirtinumai
LMP2 automobiliai, pvz., Oreca 07, komplektuojami 4,2 l atmosferiniais V8 varikliais – vienodai visoms ekipoms. Jie garsėja greičio, ištvermės ir galimybės auginti būsimus topo lygio lenktynininkus deriniu.
GT3 klasė: įspūdingas „Aston Martin“ debiutas
Naujojoje, nuo 2025 metų įvestoje GT3 klasėje, „Aston Martin Heart of Racing“ Nr. 27 (Mattia Drudi debiutuojantis Le Mane) iškovojo „pole“ daugiau nei 0,2 sek. atsiplėšdamas nuo artimiausio varžovo. Trejetuką užbaigė „Ferrari 296 GT3“ (21 numeris, Vista AF Corse, Alessandro Rovera) ir „BMW M4 LM GT3“ (46 numeris, WRT, Valentino Rossi). Antrą eilę užėmė „Mercedes AMG“ No. 61 Iron Lynx (Maxime Martin). Tarp šešių geriausių pateko ir „Porsche Manthey“ (Richard Lietz) bei TF Sport „Corvette“ Nr. 81 (Rui Andrade).
GT3 automobilių specifikacijos ir konkurencingumas
GT3 lenktyniniai automobiliai sukurti pagal serijinius modelius, tačiau stipriai modifikuoti siekiant patikimumo, aerodinamikos ir greičio, juose įdiegta ABS bei traukos kontrolės sistemos, puikiai tinkančios ištvermės varžyboms. Naujos taisyklės į elitą atvedė tokius gamintojus kaip Ferrari, Aston Martin, BMW, Mercedes, Porsche, Corvette, Ford Mustang ir McLaren, užtikrinant įtemptą kovą trasoje.

Drama ir staigmenos GT3 kvalifikacijoje
GT3 kvalifikacija buvo kupina įtampos – United Autosports McLaren 95 numeris (Indonezijos žvaigždė Sean Gelael) po pirmosios sesijos nesėkmės Mulsanne šikaoje tęsė pasirodymą, tačiau komandos draugas Marino Sato nesugebėjo užfiksuoti rato, tad „McLaren“ liko aštunti. Į kitą etapą nepateko Ferrari 193 numeris, Ford Mustang 88 numeris (Proton Competition) ir United Autosports 59 numerio McLaren, pabrėžiant 2025 metų GT3 lauko konkurencingumą.
Žvilgsnis į priekį: kova dėl pergalės
Artėjant lenktynėms, „Cadillac“ istorinė dviguba „pole“ pozicija ir stiprus tempas kelia spaudimą ilgamečiams lyderiams: „Toyota“, „Ferrari“ ir „Porsche“. Naujos techninės taisyklės, pajėgiausi lenktynininkai bei gausus hiperautomobilių, LMP2 ir GT3 bolidų parkas žada, kad 2025-ųjų „Le Mans 24 valandos“ taps įsimintinu ištvermės lenktynių susidūrimu.
Apibendrinimas
2025 m. Le Mano 24 val. laukia aukštos įtampos dramos: „Cadillac“ siekia pirmosios pergalės, ištvermės grandai tikisi susigrąžinti lyderių pozicijas, o naujos GT3 taisyklės suteikia papildomo azarto. Nesvarbu, ar domitės pažangiausia „Hypercar“ technologija, LMP2 vystymo platforma, ar GT3 pramogomis – šių metų lenktynės turės ką pasiūlyti kiekvienam automobilių sporto entuziastui.

Komentarai