3 Minutės
Ferrari atideda antrojo elektromobilio debiutą dėl prabangių automobilių rinkos pokyčių
Ferrari vardas jau seniai siejamas su įspūdingu pagreičiu – daugelis šio legendinio italų gamintojo superautomobilių nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja greičiau nei per 3 sekundes, nustatydami aukštą kartelę visame pasaulyje aukštos klasės sportinių automobilių segmente. Tačiau net ir ši ikoniška Maranello kompanija jaučia besikeičiančių vartotojų lūkesčių spaudimą. Remiantis naujausiais pranešimais, Ferrari nusprendė atidėti itin laukto antrojo elektromobilio (EV) pristatymą dvejiems metams – nauja premjeros data numatyta 2028 m., vietoje anksčiau planuotų 2026-ųjų.
Ferrari pirmojo elektromobilio kelias
Nepaisant pokyčių, Ferrari išlieka pasiryžusi 2026 m. pavasarį pristatyti savo pirmąjį visiškai elektrinį modelį, kurio pavadinimas, kaip skelbiama, bus Elettrica. Šios naujienos jau dabar kursto aistras automobilių entuziastų bendruomenėje, o daugiau detalių Ferrari žada atskleisti dar šiais metais. Vis dėlto, bendrovė peržiūri platesnę elektromobilių strategiją, nes pastebėjo, kad ištikimi superautomobilių pirkėjai vis dar vertina tradicinių vidaus degimo variklių suteikiamas emocijas – elektrinių modelių paklausa šioje nišoje išlieka mažesnė nei tikėtasi.

Rinkos pozicionavimas ir pramonės tendencijos
Atsargų požiūrį į elektromobilių plėtrą demonstruoja ir kiti prabangių automobilių gamintojai: Lamborghini savo pirmąjį elektromobilį atidėjo iki 2029 m., Maserati nutraukė elektrinio MC20 projektą, o Porsche aktyviai tobulina savo strategiją, siekdama, kad būsimieji EV modeliai galėtų naudoti ir tradicinius variklius. Aston Martin vadovybė taip pat atvirai pripažino, kad pirkėjai vangiai žiūri į visiškai elektrinius modelius. Visa tai išryškina platesnę tendenciją prabangių automobilių segmente, kai tradicinės vertybės vis dar išlieka svarbios.
Dizainas, našumas ir išskirtinumas
Pirmasis elektrinis Ferrari modelis, kuriamas bendradarbiaujant su garsiu dizaineriu Jony Ive, apibūdinamas kaip simbolinis markės istorijos etapas. Šis išskirtinis superautomobilis elektrinis bus ženkliai didesnis nei įprasti Ferrari modeliai, tačiau nebus SUV tipo transporto priemonė. Planuojama itin ribota gamyba, o kaina viršys 500 000 JAV dolerių, todėl šis elektromobilis taps kolekcionierių troškiniu, o ne masinės rinkos produktu. Nors tikslios našumo charakteristikos kol kas neskelbiamos, tikimasi, kad Ferrari pasiūlys aukščiausio lygio elektromobilio vairavimo patirtį.

Pasekmės būsimai Ferrari modelių gamai
Atidėtas antrasis elektromobilio modelis turėjo būti prieinamesnis pagal gamybos apimtis – buvo planuojama pagaminti 5 000–6 000 vienetų per penkerius metus. Vis dėlto Ferrari nusprendė, kad dabartinė prabangių elektrinių sportinių automobilių paklausa neužtikrina tokio masto gamybės tvarumo. Oficialaus komentaro apie strateginius sprendimus kompanija kol kas nepateikia.
Palyginimai ir žvilgsnis į ateitį
Pristatomų modelių atidėjimas Ferrari suteikia papildomo laiko tobulinti elektromobilių technologijas ir pasirūpinti, kad elektriniai modeliai atitiktų griežtus markės standartus. Panašią inžinerinę dilemą sprendžia ir pagrindiniai konkurentai, pavyzdžiui, Porsche, kurie siekia, kad jų būsimos elektrinės sportinės mašinos, kaip Boxster ir Cayman, pasižymėtų tokia pat dinamika kaip ir įprasti modeliai su vidaus degimo varikliais. Visa tai įrodo, kaip sudėtingas yra perėjimas prie aukštos klasės elektromobilių legendiniams automobilių gamintojams.
Apibendrinant galima teigti, kad nors Ferrari žengia į elektromobilių rinką atsargiai, tikimasi daug inovacijų, kurios atitiks markės tradicijas. Debiuto atidėjimas gali užtikrinti, kad būsimi Maranello elektromobiliai visiškai pateisins Ferrari vardą ir lūkesčius jų pasirodymo kelyje metu.

Komentarai