3 Minutės
Volkswagen pristato serijai pritaikytą ID. Buzz AD autonominį taksi
Volkswagen koncernas žengė reikšmingą žingsnį autonominio mobilumo srityje. Vokietijos automobilių gamintojo MOIA padalinys, orientuotas į pažangius mobilumo sprendimus, oficialiai pristatė gamybinę 4 lygio autonominio ID. Buzz AD versiją. Šis visiškai elektrinis mikroautobusas pritaikytas tiek Europos, tiek Šiaurės Amerikos keliams ir žada iš esmės pakeisti savavaldžių transporto priemonių parkus.
Naujos kartos autonominis mikroautobusas anksčiau nei Tesla Robotaxi
Volkswagen žinia pristatyta po to, kai Elonas Muskas paskelbė apie greitai prasidedančius Tesla Robotaxi bandymus Ostine, Teksase. Abi automobilių milžinės stiprina savo autonominio vairavimo programas, todėl konkurencija dėl lyderystės šioje srityje auga. Tesla orientuojasi į individualius keleivius ir keleivių vežimo platformas, tuo tarpu Volkswagen MOIA robotaksi daugiau pritaikytas verslo klientams ir paslaugų tiekėjams – įmonių parkams, miestams bei viešojo transporto agentūroms.

Išplėstinės specifikacijos ir dizainas
Pristatomame ID. Buzz AD modelyje įgyvendinti svarbūs patobulinimai: pailginta ratų bazė bei pakeltas stogas, užtikrinant dar daugiau erdvės ir maksimalų komfortą keleiviams. Įlipimas į mikroautobusą patogus ir šiuolaikiškas – naudojama intuityvi išmaniojo telefono atpažinimo sistema, leidžianti atidaryti ir atrakinti automobilį vienu telefono prisilietimu.
Viduje ID. Buzz AD išsiskiria modernumu: interjerą puošia imituota medinė danga, tvirti turėklai, patogios keturios sėdimos vietos. Minimalistiniame prietaisų skydelyje įrengti svarbiausi saugos bei veikimo mygtukai: SOS, Pagalba ir Start/Stop – jie užtikrina keleivių saugumą ir paprastą valdymą. Mikroautobusas įdiegta dirbtinio intelekto sistema, optimizuojanti kelionės patogumą ir laikanti aukštus saugos standartus.
Įdomu, kad serijinis modelis dar turi vairuotojo sėdynę ir uždengtą vairą, todėl pradiniuose naudojimo etapuose tikėtina žmogaus saugos operatoriaus funkcija. Sėdynę galima patogiai paslėpti, kai ji nereikalinga. Priekyje atsisakius keleivio vietos ir centrinės konsolės, atsiranda daugiau erdvės bagažui ar kroviniams – tai ypatingai palanku komerciniam transportui.

Pažangios autonominės technologijos
ID. Buzz AD širdyje – pažangiausia autonominio vairavimo sistema. Automobilis aprūpintas 27 jutikliais, tarp kurių yra 13 kamerų, devynios LiDAR sistemos ir penki radarai – tai suteikia visišką 360 laipsnių aplinkos stebėsena. Volkswagen bendradarbiauja su Mobileye, tiekiančia pažangią autonominio vairavimo programinę įrangą, o taip pat pasitelkia MOIA sukurtą AD MaaS (Autonomous Driving Mobility as a Service) ekosistemą.
Toks technologinis derinys užtikrina, kad miesto ar privačių flotilių operatoriams būtų pasiūlytas pilnai funkcionuojantis, patogiai išplečiamas autonominio mobilumo sprendimas. Bendradarbiaujant su MOIA klientams teikiami ne tik patys automobiliai, bet ir flotilės valdymo įrankiai, patogi užsakymo sistema bei IT infrastruktūra iš vienų rankų.
Rinkos vieta ir ateities perspektyvos
Volkswagen Group pozicionuoja ID. Buzz AD kaip išskirtinį žingsnį į priekį sparčiai besivystančioje autonominių transporto priemonių rinkoje. Miestams, viešojo transporto agentūroms bei automobilių parkų valdytojams, siekiantiems saugių ir efektyvių autonominių elektrinių mikroautobusų – tai atitikmuo ateities poreikiams.
Kol kas Volkswagen visų detalių neviešina, tačiau generalinis direktorius Oliveris Blume patvirtino, kad didelės apimties komercinis paleidimas Europos ir JAV rinkose planuojamas nuo 2026-ųjų, gavus reikiamus reguliavimo leidimus. Įsibėgėjant autonominio vairavimo srityje, Volkswagen ID. Buzz AD gali tapti nauju patikimumo, komforto ir tvarumo standartu viso pasaulio automobilių sektoriuje.

Komentarai